zal Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Releele Reed sînt cele mai bune, contactele sînt în vid, nici nu mai contează materialul findcă nu oxidează, dar sînt bune numai ptr curenţi mici, un selector e perfect ptr ele. Singura lor problemă e că pot fi perturbate de cîmpuri magnetice mai puternice, un magnet de difuzor de exemplu, de aia o carcasă din aluminiu e problematică. Altă problemă e formatul şi gabaritul, nu sînt atît de mici ca cele normale şi capsulate. Ca să vă faceţi o ideie, baloanele cu contacte reed se foloseau în loc de puţometri de volum în mese profesionale de mixaj, montate înclinat şi acţionate de un cursor cu magnet. Prin anii 70 erau un strămoş al DACT-urilor.Eu aş încerca să-l clonez pe ăsta din poză.P.S. Sper să nu fie un subiect deschis din plictiseală. Link spre comentariu
mișa Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Astea sunt cele mai bune relee reed pe care le-am folosit, si am folosit multe. Capsula asta ofera multe avantaje, in plus unele sunt ecranate intern intre contacte si bobina. http://www.tme.eu/dok/20_przekazniki_i_ ... Series.pdf ...si nici nu-s groaznic de scumpe: http://www.tme.eu/ro/katalog/#id_catego ... 3%3B112503 Link spre comentariu
zal Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Mi se par mai bune astea cu ecranare magnetică: http://www.tme.eu/dok/20_przekazniki_i_styczniki/np-metal.pdf Link spre comentariu
hpavictor Postat August 22, 2011 Autor Partajează Postat August 22, 2011 Cum se numeste modelul de preamplificator Luxman caruia i-ai atasat poza mai sus ?Ma bucur ca va place ideea unui proiect comun.........Cu siguranta problema cea mai mare va fi sa stabilim un caiet de sarcini......Spre exemplu , eu consider necesar sa aiba urmatoarele :Intrari : Phono , Aux , CD , Tuner , DAC ( intrare balansata ) Iesirea sa fie de impedanta mica si eventual balansata ......Toate filamentele vor fi alimentate cu tensiune continua stabilizata independent pentru fiecare lampa , iar tensiunea anodica filtrata cu soc CLC ......... temporizare minim 40 secunde . Ca elemente active cred ca ar fi optim de folosit numai cu duble triode ECC88 sau echivalente ........Ce parere aveti ? Link spre comentariu
zal Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Cum se numeste modelul de preamplificator Luxman caruia i-ai atasat poza mai sus ?... Luxman CL32, există şi CL34. Stabilizarea independentă e o prostie şi o risipă de piese şi spaţiu vital în carcasă, mult mai util ptr ecranări. E suficient să alimentezi la ECC82-83 cracii 4,5 uniţi cu 6,3Vca şi cracul 9 la masă, nu vei avea nici un brum. Ce naiba, voi nu luaţi exemplu de la bătrînii Siemens, Telefunken, Klangfilm, WSW, etc, etc? Poate nu erau ei puşi la punct cu teoriile moderne dar la practică ne îngroapă pe toţi. :supz: O redresare unitară e suficientă, ptr audiofili probabil că numai alimentarea din acumulatori e de acceptat. Apropos, ce ar zice tataie Siemens de un ''amplif pasiv''? Ar trebui să căutăm cu Goagăl nişte înjurături neaoşe bavareze. Încă o chestie, corecţiile de ton folosite în anii 60-70 nu mai sînt chiar de actualitate, o dată cu evoluţia surselor de semnal şi a difuzoarelor. Dovada o pot face cu preul personal (http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=205&t=44648), reţeaua Baxendall are valori clasice, deşi copiate din catalog RCA erau folosite pe scară largă în acei ani. Pe un amplif modern cu lămpi sună strident, pe unul SS (care se ştie că au curba de frecvenţă inversă faţă de cele cu lămpi), sună binişor. Prevăd că o să înceapă o discuţie aici cu tente audiofile, sper să rezistaţi ispitei. Link spre comentariu
alex mm Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 ......o sursa ar putea fi asta ? Proiectez eu cablajul la tot ..... Alex. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 22, 2011 Autor Partajează Postat August 22, 2011 Aici aveti manualul de la bijuteria prezentata de ZAL...... http://www.hilberink.nl/amps/luxman/lux ... manual.pdf Link spre comentariu
elm Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 La alimentarea stabilizată a filamentelor nu ar fi mai util un stabilizator de curent? Cît timp lămpile sînt identice, nu este o problemă faptul că sînt lămpi cu alimentare în tensiune a filamentelor, dar alimentate în curent...S-ar evita în primul rînd supralimentarea filamentelor reci, plus că alimentarea în curent prezintă imunitate sporită la zgomot... Link spre comentariu
zbodeoc Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 La alimentarea stabilizată a filamentelor nu ar fi mai util un stabilizator de curent? ...Ba da! Mult mai util, iar ca efect colateral ar elimina si "arderea" filamentului la pornire, oarecum identica cu cea a becurilor cu incandescenta - acesta fiind, subliniez, efect colateral.Cine vrea sa fie mai catolic decit papa poate sa faca si-si, cum fac unii la triodele cu incalzire directa :-), gen 300B, 45, 2A3... Link spre comentariu
alex mm Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 ..... Daca va uitati un pic la sursa propusa de mine o sa vedeti ca la partea de 6,3V cc exista o pornire lenta , intarziere facuta cu RC si un tranzistor ..... . Am incercat sursa asta si functioneaza fara probleme , chiar intentionez sa o folosesc la viitorul PP cu GU50 .....Stabilizatorul e LM338T care are max . 5A curent de iesire . Sunt pe cablaj doua astfel de surse , deci suficiente sa duca mai multe lampi ..... .Se poate reproiecta ,oricand cablajul pt. a corespunde cu problema data, adica preul in cauza . Daca tot discutam de preamplificatoare pe tuburi , ce ziceti de schema de la AIKIDO ?Alex. Link spre comentariu
zal Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 Voi chiar vreţi să lăsaţi jucăria asta moştenire generaţiilor viitoare, din cîte văd... Cred că lui hpavictor, i-a venit ideia asta după ce a văzut selectorul pasiv Akai adus de mine la danzup. http://www.audio-extasa.eu/akai-ds5-tape-deck-selector-p-1091.html http://www.vintage-audio.com.ua/en/cat/182/494.html Link spre comentariu
hpavictor Postat August 24, 2011 Autor Partajează Postat August 24, 2011 Da , ca de obicei ZAL ma obliga sa-i dau dreptate ........acel Akai m-a pus pe ganduri , si apoi a venit firesc si ideea sa construiesc un preamplificator simplu .Oricum cele prezentate mai sus sunt departe de ideea de preamplificator simplu din titlul topicului.....Revin la caietul de sarcini : Alimentarea anodica temporizata foarte simplu , filtraj CLC si atat . Alimentarea filamentelor in DC , bine filtrat si atat . Filtru de retea EMI .Pai ce , erau prosti Revox , Philips , Luxman , Quad etc cand construiau preampuri de referinta pe glob cu alimentarea cat mai simplista , dar de calitate ? Si va asigur ca obtineau rezultate foarte bune !Mai dificil de ales este totusi schema preamplificatorului , care trebuie sa aiba obligatoriu " macazul " selectorului de intrari cu relee si corectorul de ton deconectabil , eventual corectorul de ton sa fie inlocuit cu un reglaj de Loudness variabil , mult mai eficace dpdv muzical . Preamplificatorul ar trebui sa aiba pe iesire un repetor pe catod , pentru o cat mai mica influenta asupra calitatii redarii sunetului de catre lungimea si calitatea cablurilor de legatura intre preamplificator si amplificatorul de putere .Problema cea mai mare ar ramane potentiometrul de volum.........si desigur schema finala . Ce parere aveti ? Link spre comentariu
Vizitator Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 "Preamplificatorul ar trebui sa aiba pe iesire un repetor pe catod , pentru o cat mai mica influenta asupra calitatii redarii sunetului de catre lungimea si calitatea cablurilor de legatura intre preamplificator si amplificatorul de putere .Problema cea mai mare ar ramane potentiometrul de volum.........si desigur schema finala . "....................................................................................................Intradevar controlul volumului (varianta clasica cu potentiometru) reprezinta intodeauna o problema ....de acea propun de ex. un traf de semnal cu prize in secuntar gestionat de un comutator cu cel putin 12 trepte ideal ar fi 24....dintr-o data s-ar rezolva favorabil si problema balansari intrari cu beneficiile de rigoare binecunoscute, ca sa nu mai vorbim de precizia reglajului in trepte.Cu alte cuvinte intrare/ iesire pe transformatoare etajul de iesire poate fi fie un PP fie SRPP,se poarta mult in domeniu profesional al echipamentelor de studio.O solutie fara compromisuri este comutarea canalelor prin optocuploare imune total la zgomot si f elegante si usor de gestionat (la inchidere au rezistenta de citiva ohmi iar deschise de sute de megaohmi...) si garantie pe viata. Link spre comentariu
zal Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 De multe ori, schema montajului cu lămpi e mai simplă şi mai mică decît partea de alimentare sau comandă. Să ne gîndim puţin, cine stă să comute mereu în timpul melodiei intrările? Un profesionist nu prea face asta, deci cred că o simplificare aici ar fi indicată. Un comutator de calitate, contacte aurite, platinate, etc, în 2 galeţi, eventual cu o tablă de ecranare între ei zic că e cea mai simplă cale. Şi se găsesc destule din aparatură casată, mult mai bune ca ce e în comerţul socialist de azi. La ieşire se pot folosi ambele posibilităţi oferite de o triodă, de impedanţă mare din anod şi mică din catod, a nu se uita că ieşirea din catod e subunitară. Ptr corecţia de ton, ca să nu pocnească la comutare, ar trebui aleasă schema cu reţeaua pasivă, nu cea montată în buclă. Se poate realiza puţometrul de volum, dar şi cei de ton în trepte, dau cîteva exemple aici: http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=205&t=42993 legat de ce zicea gabriele, ataşez o schemă de preu care foloseşte trafo de semnal. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 24, 2011 Autor Partajează Postat August 24, 2011 Da , dar sa fie simplu ! Nu ce ati descris mai sus........... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum