hpavictor Postat August 21, 2011 Partajează Postat August 21, 2011 Ce parere aveti de urmatoarea schema ?Putem impreuna sa dimensionam valorile optime ale componentelor ? Aveti o recomandare privind tipul lampilor ? Se incumeta cineva sa faca proiectul PCB in stilul celui cum este cel proiectat de @misa la defazorul Wiliamson-Valderama ?Multumesc anticipat pentru sugestii si propuneri . Link spre comentariu
zal Postat August 21, 2011 Partajează Postat August 21, 2011 Sigur ai nevoie şi de ieşirile ptr înregistrare pe magnetofon sau casetofon? Link spre comentariu
hpavictor Postat August 21, 2011 Autor Partajează Postat August 21, 2011 Ma gandeam ca ar fi o idee buna sa existe o iesire " Lampizatoare " pentru subwoofer , dar configurata diferit , adica dupa reglajul de volum ! Schema poate fi rationalizata pana la absurd ( dar functionala ) adica sa aiba doar " macazul " cu relee si un simplu potentiometru de volum , adica preamp pasiv , de calitate super audiofila , cu sunet total neutru . Dar eu vroiam un demararea proiect comun de preamp cu lampi , simplu ....... Link spre comentariu
zal Postat August 21, 2011 Partajează Postat August 21, 2011 Încă un proiect mamut...Dacă tot se poate simplifica la maxim, ptr ''preamp pasiv , de calitate super audiofila , cu sunet total neutru'', de ce nu pui un simplu comutator şi gata, e super audiofil şi sigur cu sunet super neutru. :dans:Preamplificator pasiv e o gogoriţă audiofilă, vrea să mascheze de fapt lipsa preamplifului, o cutie goală şi foarte scumpă. Atenţie la materialul cutiei, nu orice metal e audiofil, recomand mercurul ptr un sunet foarte fluid. Link spre comentariu
mișa Postat August 21, 2011 Partajează Postat August 21, 2011 Corect Zal !!! Mai bine zis o cutie mare, grea si scumpa, cu maxim un transformator in ea...asta in cazul fericit. In cazul nefericit impedanta de intrare e egala cu cea de iesire si amplificarea e egala cu 1. (doar o sirma bagata in carcasa, totul la minim 5000E) Link spre comentariu
zal Postat August 21, 2011 Partajează Postat August 21, 2011 Nu e nevoie nici de trafo. Şi ca să nu fiu acuzat că nu contribui cu nimic la acest proiect, iată ceva drăguţ: http://www.shine7.com/audio/passive_pre.htm Cică are un sunet transparent... adică se vede prin felia de Florin Salam. Sau: http://www.dact.com/html/multi-channel_preamps.html Cred că primul pas e concentrarea pe puţometrul în trepte, nu-i mai scriu numele audiofil (nomina odiosa). http://www.dact.com/html/leaded_resistors.html Link spre comentariu
mișa Postat August 21, 2011 Partajează Postat August 21, 2011 Ala e atenuator nu amplificator...Eu mai pastrez termenii chiar daca sunt invechiti... Link spre comentariu
zal Postat August 21, 2011 Partajează Postat August 21, 2011 Aia era pe vremea dictaturii, acum oamenii au evoluat, avem şi simulatoare ptr aşa ceva. Iată şi alte variante mai mult decît perfecte. http://www.goldpt.com/ Link spre comentariu
hpavictor Postat August 22, 2011 Autor Partajează Postat August 22, 2011 Ala e atenuator nu amplificator...Eu mai pastrez termenii chiar daca sunt invechiti...Atenuatorul este un amplificator cu amplificare negativa , deci este absolut corect si termenul de amplificator . Pentru ca nu contine elemente active ( solid-state sau lampi ) se poate numi " pasiv "...........este o denumire cu puternice nuante specifice lumii audiofile ! Totusi consider ca este oportun sa discutam si despre utilitatea unui preamplificator cu elemente active lampi , care sa contina un macaz comandat cu relee pentru comutarea intrarilor si un etaj liniar amplificator-buffer relativ simplu , posibil SRPP . Ar mai putea contine un preamplificator de doza RIAA cu filtru subsonic ( pentru cei ce detin discuri de calitate si sunt pasionati de asemenea auditii ) si un corector de ton comutabil , astfel incat daca se doreste renuntarea la " serviciile " sale acesta sa poata fi deconectat fizic din circuit , pentru a nu influenta negativ calitatea redarii sunetului ( dupa gusturi ) . Ar fi de preferat ca sursa de alimentare sa fie externa ? Link spre comentariu
Administratori Badman Postat August 22, 2011 Administratori Partajează Postat August 22, 2011 Nu exista amplificare negativa decat in mintea astora care ne intoxica zilnic cu cresterea economica negativa, cum pana mea poate ceva creste cand el scade ? Eu va fac panouri de aluminiu la cnc pentru scula Link spre comentariu
fgbogdan Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 totusi care este pana la urma rolul unui preamp pe lampi in ziua de astazi cand mai toate sursele de semnal ne dau cel putin 1Vv - care este suficient pentru a ataca orice etaj final ?Bineinteles exceptand riaa si micro - caz in care este necesar.Inteleg - ca si proiect DIY - este interesant - primul lucru care imi vine in minte e sa il folosesc ca si testor de triode. Link spre comentariu
hpavictor Postat August 22, 2011 Autor Partajează Postat August 22, 2011 Pai de ce vizitezi acest subforum daca nu intelegi despre ce vorbim ? Etajele finale pe lampi nu sunt prea sensibile , si au nevoie de etaje de preamplificare in anumite cazuri dar si de etaje adaptoare de impedanta sau corectoare de ton......Mai citeste . Link spre comentariu
fgbogdan Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 citesc ca ma intereseaza se pare ca nu prea inteleg totdeauna.oricum - m-as baga si eu la un PCB. Link spre comentariu
elm Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 Ala e atenuator nu amplificator...Eu mai pastrez termenii chiar daca sunt invechiti... Așa știam și eu, dacă atenuează, nu mai amplifică - faza cu amplificarea subunitară (nu negativă) mi se pare trasă de păr și după cum s-a spus mai sus, este un artificiu pentru a vinde ca preamplificator o sculă care de fapt nu face preamplificare)...Și on-topic, este avantajoasă comutarea cu relee? Exceptînd posibilitatea acționării automate a intrării dorite, oxidarea contactelor releelor nu afectează calitatea sunetului? Pun această întrebare pentru a alege între un comutator pasiv de intrări și unul activ (integrat - chit ca și ăsta poate fi comandat electronic de un uC, ceva) Link spre comentariu
adrian_pic Postat August 22, 2011 Partajează Postat August 22, 2011 oxidarea contactelor releelor nu afectează calitatea sunetului?Orice metal in contact cu aerul oxideaza si formeaza o pelicula la suprafata care devine mata la unele metale (cupru, aluminiu) si lucioasa la altele (aur). Releele audiofile au pastila suflata cu aur (sau or mai fi unele care au chiar pastila din aur ca 2-3 grame de aur nu-i chiar o avere) si astfel nu au probleme cu stratul de oxid care se formeaza la suprafata. Nu prea am vazut relee reed in realitate dar stiu ca sunt alcatuite din doua lamele feromagnetice, de obicei aurite, iar zona de contact electric este amalgamata cu mercur. Lamelele sunt inchise ermetic intr-un tub de sticla din care ies catre exterior doua sarme pentru legaturi electrice. Nu stiu daca se pot folosi in audio, dar metode de a rezolva oxidarea contactelor exista numai ca sunt destul de scumpe. Din ce stiam in audio se folosesc releele cu contacte aurite. danzup sigur poate sa te lamureasca mai bine cum sta treaba cu releele pentru ca sigur a cautat relee raport calitate pret cat mai bun. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum