Vizitator Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 mai faceti si desene:cum ar fi montajul cu condensator si o dioda redresoare? Link spre comentariu
pusu Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 @rusu neculai 51, spune-ne ce indica ledul de la lanterna ta? Starea bateriei incarcat/descarcat sau arde in mod continuu cand o bagi in priza. Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 23, 2011 Partajează Postat August 23, 2011 Buna ziua, Sunt mai incepator in ale electronicii si recent m-am lovit de o problema pe care se pare ca nu o pot rezolva singur, de aceea am nevoie de ajutorul vostru.Imi cer scuze daca nu am postat bine mesajul.Am o schema cu o punte redresoare in care un fir este dezlipit si nu stiu de unde.Schema este o lanterna cu acumulator cu incarcare de la retea 230 V AC.Acel fir dezlipit este pe o siguranta (din cate am gasit pe google) MEF 250, celalalt capat al sigurantei este legat acolo unde se observa pe schema.Ce rol are siguranta aia, cum ar trebui sa fie legata ?Multumesc anticipathttp://www.flickr.com/photos/51737644@N05/6040901813/ - linkul unde se poate vedea schemaAratami te rog modelul lanternei, eu am una la reparat acuma, este ceva mai borcanata si verde, are in fata "farul" sa ii zic asa si in spate dai un capac la o parte si iese celalalt bec simplu, daca e asa am exact circuitul imprimat si iti zic exact cum este conectat, totusi eu sustin teoria mea! Link spre comentariu
Vizitator cristioros Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 Buna ziua, Sunt mai incepator in ale electronicii si recent m-am lovit de o problema pe care se pare ca nu o pot rezolva singur, de aceea am nevoie de ajutorul vostru.Imi cer scuze daca nu am postat bine mesajul.Am o schema cu o punte redresoare in care un fir este dezlipit si nu stiu de unde.Schema este o lanterna cu acumulator cu incarcare de la retea 230 V AC.Acel fir dezlipit este pe o siguranta (din cate am gasit pe google) MEF 250, celalalt capat al sigurantei este legat acolo unde se observa pe schema.Ce rol are siguranta aia, cum ar trebui sa fie legata ?Multumesc anticipathttp://www.flickr.com/photos/51737644@N05/6040901813/ - linkul unde se poate vedea schemaAratami te rog modelul lanternei, eu am una la reparat acuma, este ceva mai borcanata si verde, are in fata "farul" sa ii zic asa si in spate dai un capac la o parte si iese celalalt bec simplu, daca e asa am exact circuitul imprimat si iti zic exact cum este conectat, totusi eu sustin teoria mea!Cam asa e si a mea, in partea de sus are manerul si intrerupatorul este pe maner, cablul de alimentare iese de sub "far" daca il ridici, in spate becul se ridica odata cu capacul de pe el. Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 O sa ridic schema si o postez astazi! Link spre comentariu
pusu Postat August 25, 2011 Partajează Postat August 25, 2011 Pana la urma le dau dreptate userilor Cilibiu si Liviu M. Dar si in varianta "totul in serie" bateria tot se incarca chiar daca ceva mai lent.Sanatate la toti! Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 Asta este schema care am sustraso din lanterna, nu am stat sa vad valorile componentelor, iar ledul este rosu, cea ce inseamna ca in schema este posibil sa fie invers! Link spre comentariu
Liviu M Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 iar ledul este rosu, cea ce inseamna ca in schema este posibil sa fie invers!Zi-mi si mie, te rog, ce legatura este intre culoare si "directia" de montare? Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 La unele leduri rosi, piciorusul "subtire" din interiorul ledului este ANODUL, nu KATODUL ca la celelalte culori, sunt leduri rosi care au normal KATOD piciorusul "subtire", dar mai sunt si altele care sunt opus!Asta este valabil doar la ledurile ROSI! Link spre comentariu
Liviu M Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 Interesant. La toate led-urile pe care le stiu eu (din cele cu terminale, nu smd), anodul e cel subtire (in interior) si (daca ledul e nou) anodul are teminalul mai lung (tesitura carcasei n-am stiut niciodata pe ce parte e).Oricum, daca vrei sa stii sigur cum e ledul din lanterna pe care ai desfacut-o ia multimetrul, pune-l pe led in ambele sensuri si vezi care combinatie il aprinde. Te uiti la multimetru sa vezi cum erau puse tastele si... ai gasit polarizarea ledului. Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 DA stiu sa testez led-urile, dar nu am avut timp, doar mam uitat in repezeala, o sa revin maine daca este bine pus in schema sau nu! Link spre comentariu
pusu Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 ledul e corect pus in schema Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Ma gandesc ca ledul are rol de a se aprinde cand sa terminat incarcarea, cred eu, daca era invers ar fi luminat tot timpul! Link spre comentariu
pusu Postat August 29, 2011 Partajează Postat August 29, 2011 Ma gandesc ca ledul are rol de a se aprinde cand sa terminat incarcarea, cred eu, daca era invers ar fi luminat tot timpul!Cand bateria e goala curentul de incarcare e mare si ledul arde. Cand e plina, scade curentul de incarcare si-i scade intensitatea luminoasa. Link spre comentariu
Vizitator cristioros Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 In urma tuturor discutiilor, imi poate da cineva o schema corecta dupa care sa refac legaturile si lanterna sa functioneze ? (corecta in sensul ca atunci cand o alimentez de la priza nu bubuie).V-as fi recunoscator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum