Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Punte redresoare

Vizitator cristioros

Postări Recomandate

Vizitator cristioros

Buna ziua,

Sunt mai incepator in ale electronicii si recent m-am lovit de o problema pe care se pare ca nu o pot rezolva singur, de aceea am nevoie de ajutorul vostru.

Imi cer scuze daca nu am postat bine mesajul.

Am o schema cu o punte redresoare in care un fir este dezlipit si nu stiu de unde.

Schema este o lanterna cu acumulator cu incarcare de la retea 230 V AC.

Acel fir dezlipit este pe o siguranta (din cate am gasit pe google) MEF 250, celalalt capat al sigurantei este legat acolo unde se observa pe schema.

Ce rol are siguranta aia, cum ar trebui sa fie legata ?

Multumesc anticipat

http://www.flickr.com/photos/51737644@N05/6040901813/ - linkul unde se poate vedea schema

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 49
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Cilibiu

13

• pusu

11

• Liviu M

7

• costinium6

5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

acela e un condensator si se leaga in paralel cu rezistorul (capatul liber intre led si rezistor) , realizand o reactanta capacitiva, care coboara tensiunea indeajuns pt incarcarea acumulatorului

Link spre comentariu

Siguranţa se înseriază cu acel condensator de 2,2 μF/ 250 V şi circuitul respectiv alimentează unul din braţele punţii de la reţeaua de 220 V a.c. Schema mi se pare aiurea, nu văd rostul unei punţi redresoare alimentată deja cu tensiune redresată monoalternanţă (datorită existenţei acelui LED), două diode ale punţii fiind în permanenţă polarizate invers, deci blocate. Singura "găselniţă" este faptul că acel LED poate fi montat oricum, pe bornele acumulatorului regăsindu-se întotdeauna aceeaşi polaritate ! :rade:

Link spre comentariu

Da, schema este şi greşită, o bornă a reţelei nu se aplică în punctul de înseriere al rezistenţei cu condensatorul, ci pe terminalul liber al acestuia din urmă, printr-o siguranţă.

Link spre comentariu