Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Punte redresoare

Vizitator cristioros

Postări Recomandate

Vizitator cristioros

Buna ziua,

Sunt mai incepator in ale electronicii si recent m-am lovit de o problema pe care se pare ca nu o pot rezolva singur, de aceea am nevoie de ajutorul vostru.

Imi cer scuze daca nu am postat bine mesajul.

Am o schema cu o punte redresoare in care un fir este dezlipit si nu stiu de unde.

Schema este o lanterna cu acumulator cu incarcare de la retea 230 V AC.

Acel fir dezlipit este pe o siguranta (din cate am gasit pe google) MEF 250, celalalt capat al sigurantei este legat acolo unde se observa pe schema.

Ce rol are siguranta aia, cum ar trebui sa fie legata ?

Multumesc anticipat

http://www.flickr.com/photos/51737644@N05/6040901813/ - linkul unde se poate vedea schema

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 49
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• Cilibiu

13

• pusu

11

• Liviu M

7

• costinium6

5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

acela e un condensator si se leaga in paralel cu rezistorul (capatul liber intre led si rezistor) , realizand o reactanta capacitiva, care coboara tensiunea indeajuns pt incarcarea acumulatorului

Link spre comentariu

Siguranţa se înseriază cu acel condensator de 2,2 μF/ 250 V şi circuitul respectiv alimentează unul din braţele punţii de la reţeaua de 220 V a.c. Schema mi se pare aiurea, nu văd rostul unei punţi redresoare alimentată deja cu tensiune redresată monoalternanţă (datorită existenţei acelui LED), două diode ale punţii fiind în permanenţă polarizate invers, deci blocate. Singura "găselniţă" este faptul că acel LED poate fi montat oricum, pe bornele acumulatorului regăsindu-se întotdeauna aceeaşi polaritate ! :rade:

Link spre comentariu

Da, schema este şi greşită, o bornă a reţelei nu se aplică în punctul de înseriere al rezistenţei cu condensatorul, ci pe terminalul liber al acestuia din urmă, printr-o siguranţă.

Link spre comentariu

Siguranta ce zice stapanul topicului este defapt un condesator de 2,2n 250V, si din cate am vazut eu pe schema, ar trebui sa vina conectat dupa LED, la intrarea in punte, iar rezistenta si ledul find in paralel cu condesatorul, LED-ul se va aprinde , deoarece pe condesator cade ceva tensiune!Asa mi se pare mie cel mai corect!Acum sa vedem ce zic si alti!

Link spre comentariu

Daca e asa cum zici , ce rol are LED-ul? Si ce tensiune este dupa led? Curentul de incarcare al ACC care este? Daca prin led nu poate trece mai mult de 15mA!L.E in schema arata exact unde vine alimentarea, ce treaba ai tu cu modificarea schemei?

Link spre comentariu

Daca e asa cum zici , ce rol are LED-ul? Si ce tensiune este dupa led? Curentul de incarcare al ACC care este? Daca prin led nu poate trece mai mult de 15mA!

Eu zic asa: R, C, ledul si puntea sunt in serie si alimentati la 220V. R limiteaza curentul pentru momentul in care condesatorul este gol.Ledul are rol de indicatie cand acumulatorii sunt incarcati.Am calculat fara prea multe zecimale si condul mi-a iesit la 2,17nF pentru o valoare normala a curentului prin led de 15mA. Curentul de incarcare este de cca 15mA.
Link spre comentariu

Cum zici tu nu prea isi are rolul puntea, ledul are un singur sens de parcurgere al tensiuni, atunci de ce mai este nevoie de punte?Am facut simulare in proteus si ca tine si ca mine, si spre uimirea mea, oricum ai pune condul, adik si ca tine si ca mine, tot la fel se comporta, tensiune buna pe iesire , un curent acceptabil si ledul lumineaza in ambele simulari, totusi cred ca in realitate cam difera situatia!Inca ceva, acc ce tensiunea are?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări