Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

car start din telecomanda


Vizitator hack_and_more

Postări Recomandate

Vizitator hack_and_more

deci am facut la o masina(bmw e36) niste modificari pentru a avea ca rezultat final pornire din buton.acum am 3 butoane noi in masina:2 switchuri si 1 de apasat pt pornirea motoruluitotul merge perfect si a fost DIYacum vreau sa o pornesc din telecomanda => imi trebuie o telecomanda de distante relativ mari care sa trimita 3 semnale:1. sa porneasca switchul 12. sa porneasca switchul 23. sa porneasca motorultelecomanda respectiva si receiverul trebuie sa le cumpar.m-am gandit daca ar fi mai bine sa cumpar un rc car si sa iau de pe ea tot ce imi trebuie sau dk aveti alta sugestie.aceste 3 chestii nu pot fi pornite simultan de la acelasi semnal primit de receiver(e ca si cum ai baga cheia in contact si sa o rotesti imediat pana la maxim)personal cred ca mi-ar trebui o telecomanda cu min 3 butoane(nu vreau sa arate "fancy" ci doar sa functioneze), un receiver si ??? .sfaturi?anyone?@EDIT:partea grea va fi la receiver ca n-am nici cea mai vaga idee cum folosesc semnalele primite(capteaza semnale din aer emise de telecomanda si le transforma in impulsuri electrice - asa cred), deci am nevoie si de o schema gen "ce fac cu receiverul?"

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 15
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bercioiu

    3

  • MirceaM

    2

  • Liviu M

    1

  • davidut5

    1

Top autori în acest subiect

Vezi ca la pornirea de la distanta trebuie mai multe masuri de siguranta decat la pornirea din masina.Din cate stiu eu, sistemele astea trebuie sa functioneze numai daca masina nu e bagata in viteza si are frana de mana trasa. Daca ai si alama la masina e si mai complicat, ca de obicei alarmele blocheaza si motorul. Asa ca iti trebuie o alarma desteapta care sa permita pornirea motorului ramanand activata (ca altfel e ca si cum ai oferi masina primului doritor care trece pe langa ea cand o pornesti "de la distanta mare").

Link spre comentariu

Pentru pornirea de la distanta foloseste o alarma care are inclusa optiunea.Trebuie ca masina sa ramana stationata cu frana de mana trasa si scoasa din viteza, nu cum se utilizeaza acum de toata lumea, parcata si in viteza a 1-a.Altfel la pornire, o sa privesti pe geam cu amuzament cum masina ta demareaza, trece prin usa garajului si se opreste in primul zid, sau o zbugheste pe strada. :ras: Daca ai cutie automata este ok.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator hack_and_more

Altfel la pornire, o sa privesti pe geam cu amuzament cum masina ta demareaza, trece prin usa garajului si se opreste in primul zid, sau o zbugheste pe strada. :ras: Daca ai cutie automata este ok.

:ras: prea comic!ar merita sa caut o telecomanda cu joystick si un motor electric puternic, aparat de sudura, o curea si va fi o placere sa iti parchezi masina...de la etaj!@Liviu M - am o alarma care e foarte advanced si anume: ma trezesc noaptea la o tigara si ma uit sa vad daca mai e masina; aa si mai e un mic switch ascuns pe cablul de la baterie. deci nu cred ca va fi o problema sa pornesc motorul cu masina incuiata.acum am varianta primitiva cu geamul deschis, si intinsu' pana la butoane cand stau pe langa ea.Inca nu m-am apucat de "proiectul wireless" dar ma tot gandesc daca nu s-ar putea cauza interferente.spre exemplu: ii cumpara tati unui pustan de 10 ani un RC Car si nah bucuros baiatul se duce afara sa o testeze ca mami nu vrea chestii de genu in casa. si cum masina mea e parcata langa scara fara garaj fara nimic si fiind asfaltat e ideal si pentru micut.apasand butoane timp de o ora fara pauza este plauzibil sa-mi porneasca masina?(ma refer sa fie aceeasi frecventa?)(ca de copil nu ma indoiesc ca nu ar nimeri combinatia switch -> switch -> buton pana i se duce bateria)
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

In lipsa senzorului de neutru pt cutia manuala,se poate folosi contactul facut de intrerupatorul franei de mana.Eu recomand achizitionarea i montarea unei alarme cu pornire.Atentie insa,pt ca daca ai imobilizator electronic,trebuie sa sacrifici una din cheile de contact pt a-i lua cipul pt imo;acesta se va monta fie sub bord,fie in alarma propriu zisa.Personal nu recomand pornirea de la distanta a masinii....exista prea multe riscuri.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Daca nu ai cutie de viteze automata, parera mea este sa uiti de pornire din telecomanda... Riscurile sunt foarte mari! Chestia cu frana de mana este relativa...masina poate inainta chiar si cu frana de mana trasa daca aceasta nu este bine reglata sau daca sabotii sunt uzati sau pur si simplu nu o actionezi pana la capat... NU ESTE DE JOACA . Daca totusi ai cutie automata in realizarea proiectului trebuie gandit un modul inteligent care sa "citeasca" anumiti senzori. Cel mai simplu se poate face cu un microcontroller (pic sau atmel). Tu practic trebuie sa transmiti pe un singur canal pornirea si oprirea. Restul il face controller-ul. Dupa ce primeste comanda de start, daca masina are alarma va trebui sa decupleze releul de "stop motor" si sa inhibe senzorul de soc, dupa care verifica cutia de viteze sa fie in punctul neutru, daca si aceasta conditie este indeplinita trece la alimentarea circuitul care este dupa cheie (AC) sau cum spunem noi "pune contactul" dupa care daca masine este diesel va trebui sa astepte 4-5 sec (in functie de anotimp) sa incalzeasca bujiile, daca masina este pe benzina intarzierea va fi de 2 secunde pentru a realiza presiunea in rampa. Mai departe alimenteaza demarorul (in jur de o secunda). Dupa pornire va atepta un feedback de la motor sa stie daca a pornit sau nu (se poate lua semnal de la sonda de presiune ulei sau pur si simplu se bobineaza 5-6 spire pe fisa centrala) daca nu primsete semnal de la motor va mai incerca o data start motor. De obicei se fac 3 incercari dupa care daca motorul nu a pornit se reseteaza sistemul si alarma intra iar in veghe cu senzorii activi. Daca motorul a pornit, modulul porneste un timer de reset (care va opri motorul dupa cat timp am stabilit timer-ul) in continuare verifica in permanenta senzorii de la usi si semnalul de la telecomanda, astfel se poate opri oricand motorul din telecomanda sau daca o usa este deschisa motorul se va opri (daca cineva forteaza usa sa nu-i dai masina gata pornita :da ). Ii mai poti pune si niste "floricele" sa porneasca avaria pe perioada cat motorul este pornit, sa claxonexe o data cand a pornit, sa claxoneze de trei ori cand nu a reusit pornirea etc. Daca "te bagi" iti creionez o diagrama logica si o schema - nu este foarte complicat. Practic ai 4 intrari (receptor telecomanda, semnal motor, senzor cutie, senzor usi) si doua iesiri (contact si start motor).

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Dupa ce telecomanda va functiona, se pune si problema securizarii. Pe ideea ca sistemul nu trebuie sa accepte comenzi decat de la telecomenzile tale. Daca cineva receptioneaza si inregistreaza cumva semnalul provenit de la telecomanda ta si apoi, in lipsa ta, emite cu aparatura lui semnal radio modulat identic, trebuie ca masina sa NU faca aceeasi functie, de fapt sa nu faca nimic - poate doar sa memoreze si, la cererea ta ulterioara, sa semnaleze "tentativa". Deci este vorba de Rolling Code, Hopping Code, Cod schimbator, Cod saritor etc.. Trebuie avute in vedere si asemenea aspecte. Exista "intrerupator la distanta" cu Rolling Code.

Link spre comentariu

Nici eu nu-s de acord cu pornirea de la distanta. Eu am patit-o de cateva ori. Parcam cu botul masinii sub o teava de gaze, alaturi de Combinatul de la Teleajen,teava care venea in dreptul stergatoarelor, si gresind butonul, de cateva ori era sa intre in teava. Telecomanda actiona pornirea, de trei ori, dupa care necesita alta apasare pe buton. Nu puteam anula prima comanda, daca vedeam masina inaintand, fiind bagata in viteza, si nici senzori montati nu avea. Asa o luasem. Asa ca, am luat cosul, foarfeca si lopata, si am tuns toate firele, releie, antene senzori, le-am pus in cos, si duse in fundul gradinii. Am pus o inchidere civilizata, si am scapat de a stramba masina. Cineva se mira cand le-a vazut, zicea ca-i la NASA.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Nici eu nu-s de acord cu pornirea de la distanta. Eu am patit-o de cateva ori. Parcam cu botul masinii sub o teava de gaze, alaturi de Combinatul de la Teleajen,teava care venea in dreptul stergatoarelor, si gresind butonul, de cateva ori era sa intre in teava. Telecomanda actiona pornirea, de trei ori, dupa care necesita alta apasare pe buton. Nu puteam anula prima comanda, daca vedeam masina inaintand, fiind bagata in viteza, si nici senzori montati nu avea. Asa o luasem. Asa ca, am luat cosul, foarfeca si lopata, si am tuns toate firele, releie, antene senzori, le-am pus in cos, si duse in fundul gradinii. Am pus o inchidere civilizata, si am scapat de a stramba masina. Cineva se mira cand le-a vazut, zicea ca-i la NASA.

Sunt de acord ca nu este de joaca, dar in alt sens. Toata comportarea sistemului este decisa de softul pe care il scrii tu insuti in/pentru controller!! "Pur si simplu" trebuie sa gandesti mai bine decat alti "scriitori de soft". Adica exclud varianta de a lua, de a alege din ceea ce ofera piata ci dimpotriva, includ propria gandire, scrierea de soft propriu! Apoi, inchidere este una si incuiere altceva - de multe ori se confunda! Multa lume foloseste gresitul "inchidere centralizata" in locul corectului "incuiere centralizata". :) Renuntarea nu este o cale de urmat.
Link spre comentariu

Am pus pe un cielo alarma cu pornire, cea mai ieftina fara pager, daca o lasam bagata in viteza, din greseala si cu frana de mana trasa murea motoru ca nu o putea lua de pe loc! Dar ma obisnuisem si ce bine era iarna=>cald si dezghetata si vara era si mai bine rece si volanu pe care il puteai tine in mana etc. Telecomanda batea putin mai mult ca una normala si stiu ca dadusem foarte putin pe alarma vreo 150 lei! Acuma am trecut la diesel dar tot as pune macar pt vara ca e teroare cand te urci in ea!In alta ordine de idei, daca apasai pe butonu de inchidere usi cand incepea secventa de pornire se putea anula, oricum foarte simplu e sa ai o frana de mana buna si sa ii te legi la firul ei si ai rezolvat conditia.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...
Vizitator hack_and_more

am renuntat(temporar bineinteles) la acest vis, nu aveam cunostintele in domeniu, dar m-am angajat intre timp la o firma ce are specialisti pe aplicatii industriale. daca inainte incercam un jump imens si cred ca o dadeam in bara grav cu masinuta, acum merg pas cu pas invat cate ceva in fiecare zi si sper, anul viitor sa am onoarea sa atasez un video la un astfel de reply.Multumesc all pt sfaturi, promit sa revin :smt052

Link spre comentariu

La masinile cu cutie de viteza manuala, cea mai sigura conditie este ca atunci cand scoti cheia din contact, motorul sa mai functioeze cateva secunde (eventual pana o incui). Astfel, in mod sigur, nu ai sa uiti masina in viteza.

Link spre comentariu

In cazul in care frana de mana e trasa sa se transmita un semnal la alrma si doar atunci sa pornesca motorul , in lipsa franei de mana netrase masina nu porneste , ar fi asta o varianta

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări