Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Legare convertizor frecventa VFD022EL23A/43A


eduard07

Postări Recomandate

ma poate ajuta cineva cu o schema pt conectarea unui motor.Am pus cele 3 faze am legat motorul si se regleaza turatia ,.acum pt a porni motorul trebuie sa apas tasta RUN si pt a opri tasta STOP eu as vrea sa duc comenzile la niste butoane intr-un tablou stie cineva unde se conecteaza comanda pt la distanta.va multumesc

post-25010-139829297207_thumb.jpg

post-25010-139829297224_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • eduard07

    7

  • leoncris

    6

  • rasputin

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

am facut rost de manual ,azi o sa incerc ,am citit ca trebuie setat din el daca e necesara comanda la distanta si trebuie folosita acea tensiune de 24 v ,ce eset in chenar este pt dispozitivul de franare .eu am tot facut tot felul de variante dar daca nu fac acele setari nu are cum sa mearga astazi incerc

post-25010-139829297259_thumb.jpg

Link spre comentariu

Despre ce vorbesti tu este un circuit aux. recomandat pentru STOP DE AVARIE in vederea protectiei sursei de putere.(zona incercuita cu rosu pe schema)Comanda de la "distanta" se face cu cei 24 V aplicati unui micro swich cuplat pe intrarea MI1 si unul pentru MI2, functie de sensul dorit.Ce este important aici :- setarea corecta a caracteristicilor motorului in softwareul convertizorului , altfel parametrii de functionare ai motorului o iau prin balarii;- cuplarea rezistentei de franare ;- montarea unui sistem de ventilare suplimentar pentru motor in cazul folosirii acestuia la turatii sub turatia nominala.Acuma, nu ai spus :-in ce aplicatie vrei sa 'l folosesti;-tipul motorului;-puterea motorului;- exista automatizare pentru motor (motorul face parte din echiparea unui utilaj functional ) la care vrei sa faci variatia turatiei, sau vrei sa construiesti tu un utilaj cu o anumita destinatie ?

Link spre comentariu

am reusit sa fac setarile respective ,are in meniu de unde poti alege comanda start stop din panoul lui frontal sau prin clemele ,respectiv la distanta.comanda se aplica pe ml1 ml2 in functie de sensul dorit.Motorul este de 2,2 kw si il folosesc la o banda pt agregate la un dozator(o statie de betoane).,problema care mi-o pun acum este daca turatia care o sa am nevoie eu este prea mica motorul se va infierbanta pt ca nu are ventilator auxiliar ci ventola e prinsa pe axul motorului.Eu am spus aceasta parte producatorului dar a zis ca pana la 30 % daca scad turatia nu e baii,o sa vad in practica.Inca o problema care apare e aceia.....cum fac protectie la motor ,am unele motoare care au termistor in bobinaj si sunt cuplate la blocul de reglare,motorul asta nu are asa ceva si daca as baga un releu termic dupa contactor nu prea cred ca ar face protectie,Schema ar fi urmatoare .. sigurate .......contactor........termic........modul reglare ...........motor.......Eu ma gandesc ca daca motorul se va bloca sa zicem mecanic pana sa dea termicul afara modulul de reglare va fi afectat......ce parere aveti? multumesc

Link spre comentariu

Pai s'o luam in ordine :- pentru racire gasesti ventilatoare de PC la 230V , 12", 3000rpm cu prindere elastica pe carcasa (capacul)ventilatorului existent. Nu are nimic daca functioneaza si cu motorul in turatie nominala.- cat despre protectie suplimentara, nu este necesara pentru ca poti seta curentul maxim din software , astfel incat ,la depasirea acestuia , opreste motorul.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

apare urmatoarea problema.......am legat motorul si am reusit sa reglez turatia cu motorul in gol cum il bag in sarcina nu mai vrea sa plece,in gol imi indica un curent de 2A in sarcina 8A dar el nu se misca absolut deloc. Mentionez ca am legat un motor de 2,2 kw ,am incercat si stea si trunghi.ma poate ajuta cineva ,are ceva setari poate de facut si din cauza asta nu vrea sa porneasca

Link spre comentariu

Ce cod de eroare este afisat ?Cu siguranta nu ai setat corect parametrii .Oricum , caracteristicile convertizorului depasesc cu mult caracteristicile motorului.Se preta un VFD 004 .

Link spre comentariu

nu imi afiseaza nici un cod de eruare,pai singurele setari care le_am facut sunt la 02.00 02.0102.0904.04care se refera la modul de comanda la distanta,nu stiu unde ar trebui sa fac setari pt parametrii motorului,acum este asa setat cum vine el din fabrica.Din meniu pot alege acolo sa vad curentul consumat,cand e in gol imi arata un curent de 1,8 cand ii pun sarcina se duce la 8 sau chiar 9 dar nu se misca absolut deloc.Daca stie cineva ce parametri si unde trebuie setat rog mult sa ma ajute,am manualul dar nu prea ma descurc.Acum singurul lucru care as vrea sa-l stiu sigur ar fi acela ... e din setari sau pur si simplu nu poate invinge sarcina la care il pun eu.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări