radu cnc Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Salut, Am posibilitatea sa atasez poze cu pompa de circulare lichid de racire de la freza FUS 25 pe care am extras-o cu greu din piciorul frezei pentru ca sa o motez inafara in talpa masinii ca sa am acces la ea.Versiunile mai noi de FUS 25 o au montata afara pe talpa masinii.Cred ca este un model similar cu cele montate pe strungurile romanesti.Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 ...Am posibilitatea sa atasez poze cu pompa de circulare lichid de racire de la freza FUS 25 ...Sper ca nu ai extras-o special pentru acest topic. Si eu am FUS-ul 22 si tocmai de aceea nu am vrut sa extrag de acolo acea pompa. Este intr-adevar un chin. Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Nu mai am acces sa demontez o pompa de SN 320,insa,eu am realizat o pompa ,care aspira pe langa axul de antrenare si refuleaza tangential.Nu este neaparat nevoie de toate [ aripioarele] de pe turbina;daca pot fi confectionate din tabla de 1,5-3 mm din inox ,pot fi sudate (asa cum ai spus)pe un disc din otel(bineinteles ca recomandat ar fi inoxul).Carcasa pompei am confectionat-o dintr-o bucata de teava ,de diametru si inaltime potrivita;teava a fost taiata pe generatoare pt a se face iesirea tangentiala si [ melcul ](excentricitattea interioara).Fiecare foloseste ce design vrea pt turbina si carcasa,insa indicat este sa fie aspiratia pe langa ax pt a renunta la etansarea axului cu semering. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Pompa lucreaza imersata (corpul pompei, se afla in permanenta acoperit de fluid) In aceste cazuri, amorsarea pompei nu este niciodata o problema. Singura problema, este etanseitatea traiectului aspiratie-refulare. Deci as vrea sa stiu ce sistem de etanseizare foloseste pentru arborele de antrenare al motorului electric - cu simering, sau cu presetupa. Altminteri, mai conteaza sistemul de fixare pe pozitie. In rest, asa cum mai spunea cineva mai sus, nu prea conteaza designul. Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Salut,Nu nu am extras-o special, am scos-o de acolo caci am avut masina demontata destul de serios si m-am gandit sa o postez exterior cum a si facut fabrica constructoare la modelele mai noi.Evident ca m-am axat ca freza sa functioneze si nu am ajuns sa o montez in noua pozitie, asa ca-mi este usor sa o fotografiez.Maine am sa fac pozele si dupaamiaza la lucru am sa le postez.Cu stima. Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Pompa lucreaza imersata (corpul pompei, se afla in permanenta acoperit de fluid) In aceste cazuri, amorsarea pompei nu este niciodata o problema. Singura problema, este etanseitatea traiectului aspiratie-refulare. Deci as vrea sa stiu ce sistem de etanseizare foloseste pentru arborele de antrenare al motorului electric - cu simering, sau cu presetupa. Altminteri, mai conteaza sistemul de fixare pe pozitie. In rest, asa cum mai spunea cineva mai sus, nu prea conteaza designul.Pt a elimina sistemul de etansare,gaura prin care trece axul motorului se face mai mare decat axul cu 15-20mm,iar turbina se pozitioneaza cu aripioarele catre motor; sensul se da in functie de pozitia aripioarelor de pe turbina;iesirea din [ melc ] se face tangential si se mufeaza direct la furtunul care duce la robinetul de reglaj;acest sistem simplu nu necesita alte complicatii de etansare. Link spre comentariu
bcristian Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Singura problema, este etanseitatea traiectului aspiratie-refulare. Deci as vrea sa stiu ce sistem de etanseizare foloseste pentru arborele de antrenare al motorului electric - cu simering, sau cu presetupa.La cea originala, nu exista nici o etansare, pentru ca nu are nevoie. Vezi schita atasata. Axul motorului trece liber (fara nici un fel de lagare) prin flansa de fixare, iar carcasa turbinei are 2 gauri mari deasupra si dedesubt. Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Salut, Nu am reusit sa fac pozale dimineata caci am avut mult de lucru, am modificat o instalatie de incalzire in alta locatie.Pompa este similara cu cea postata de bcristian.Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 @bcristian: Pe undeva trebuie sa existe o supapa de presiune, deoarece pompa trebuie sa functioneze chiar si cu robinetul stutului de racire inchis complet. :confuz1 Imaginea schematizata este sugestiva, dar ar fi utile niste imagini de detaliu la aspiratie, la refulare, etc. Link spre comentariu
gcom61 Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Lucrez cu pompe de 30 ani si inca n-am vazut pompa centrifuga prevazuta cu supapa siguranta;supapele de siguranta ,de regula se monteaza la pompele volumetrice(cu piston,pinioane,furtun etc).O pompa centrifuga ,daca are refularea inchisa ,va consuma mai putina energie decat cu refularea deschisa.Singurul inconvenient la pompele centrifuge de presiune este ca daca se mentine pompa in functiune cu refularea inchisa total exista posibilitatea incalzirii puternice a fluidului din pompa.In cazul pompelor cu o singura turbina si presiune sub 3 bar,pericolul incalzirii fluidului apare dupa2-3 ore functionare cu refularea inchisa total.In cazul pompitei pt masini unelte,acestea ,de regula functioneaza cu refularea inchisa sau foarte putin deschisa in functie de necesitati. Link spre comentariu
bcristian Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Nu are nimic in plus de ce se vede in poza. Chiar si cele de la masini mult mai mari sunt la fel - doar ca sunt mai mari si cu motoare mai puternice. Este extrem de simpla - un motor cu ax f lung care invarte un stift de turbina. Carcasa pe interior e frezata in forma de melc cu o singura spira. Daca inchizi robinetul pur si simplu se invarte inutil. Nu degeaba am zis ca e un stift de turbina - am demontat cateva recuperate de la fier vechi (pt motoare) si toate erau la fel, turbina turnata din Al, fara nici un fel de prelucrare dupa turnare - si din cum arata cred ca sunt turnate la mana, in nisip. Oricum, distanta dintre turbina si carcasa nu e mai mica de vreo 5 mm nicaieri.Daca am timp diseara cand ajung acasa fac poze la una demontata sa vezi cum arata. Link spre comentariu
bcristian Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 pozele promise toate IMG_0845 partea superioara IMG_0850 capac inferior IMG_0848 turbina IMG_0846 Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 13, 2011 Partajează Postat Octombrie 13, 2011 Salut, Desi nu mai era necesar m-am tinut totusi de promisiune.Diametrul turbinei la pompa mea este de 69mm iar inaltimea turbinei este de 21mm.Carcasa turbinei este similara cu cea postata de bcristian, desi cred eu ca modelul postat de el este un model mai mare.Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 13, 2011 Partajează Postat Octombrie 13, 2011 Multumesc pentru ajutor. Cred ca acum ma pot descurca dupa pozele existente. Link spre comentariu
Vizitator baxxxy Postat Mai 16, 2012 Partajează Postat Mai 16, 2012 Salut!Cine are a pompa in plus si vrea sa vanda as cumpara pentru ca eu nu am .Mersi anticipat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum