nickrvl Postat August 5, 2011 Partajează Postat August 5, 2011 SalutUite ca a cedat si masina mea de spalat si am nevoie de ajutor.In timpul functionarii sa oprit si i-mi genereaza un cod de defectiune (dE) care conform manualului de service inseamna usa deschisa.Am reusit sa dau butonul de la usa jos (pe acesta il banuiesc a fi defect) dar e o ciudatenie, cel putin pentru mine, se compune dintr-un contact NO si inca "ceva", arata ca o pastila rotunda, conform schemei e un piezo?Poate fi ocolit acest buton? cel putin sa-mi dau seama daca e defectul de acolo, sau orice ajutor...Pot sa pun si poze de la buton daca trebuie. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 5, 2011 Partajează Postat August 5, 2011 SalutUite ca a cedat si masina mea de spalat si am nevoie de ajutor.In timpul functionarii sa oprit si i-mi genereaza un cod de defectiune (dE) care conform manualului de service inseamna usa deschisa.[attachment=1]lg_usa.jpg[/attachment]Am reusit sa dau butonul de la usa jos (pe acesta il banuiesc a fi defect) dar e o ciudatenie, cel putin pentru mine, se compune dintr-un contact NO si inca "ceva", arata ca o pastila rotunda, conform schemei e un piezo?[attachment=0]lg_schema.jpg[/attachment]Poate fi ocolit acest buton? cel putin sa-mi dau seama daca e defectul de acolo, sau orice ajutor...Pot sa pun si poze de la buton daca trebuie.Nu e piezo;e o pastila asemantoare cu ptc-ul de la bobinele de demagnetizare din tv. color.Numai dupa ce se raceste(cateva zeci de secunde)pastila poti deschide usa de la masina de spalat.E un fel de temporizator care tine usa blocata pe durata spalarii. Link spre comentariu
nickrvl Postat August 6, 2011 Autor Partajează Postat August 6, 2011 Nu e piezo;e o pastila asemantoare cu ptc-ul de la bobinele de demagnetizare din tv. color.Numai dupa ce se raceste(cateva zeci de secunde)pastila poti deschide usa de la masina de spalat.E un fel de temporizator care tine usa blocata pe durata spalarii.Intradevar, acea "pastila" de fapt e un PTC, as spune ca e interesant daca nu as fi in aceasta situatie....Scrie si in manual:Totusi nu o pot face sa porneasca, cu buton inchis sau deschis tot nu vrea (are vre-o alta locica?), sa mai vad din fire si mufe altfel "am pus-o" sigur e din blocul electronic si cum acesta e dintr-o bucata si turnat in lac necesita schimbat cu totul.L.E. Scuzati pentru imaginea din fundal dar asa e in manual.... Link spre comentariu
nickrvl Postat August 7, 2011 Autor Partajează Postat August 7, 2011 "E grav", firele, conectorii si chiar butonul de la usa sint in regula, deci defectul e pe placa de comanda, asa ca ori alta masina ori un service... Link spre comentariu
Vizitator Postat August 7, 2011 Partajează Postat August 7, 2011 "E grav", firele, conectorii si chiar butonul de la usa sint in regula, deci defectul e pe placa de comanda, asa ca ori alta masina ori un service...Eu am mai aplicat o metoda sa fiu sigur ca firele sunt ok. in afara de ohmetru;am verificat fiecare fir in parte cu o sarcina rezistiva de 750W(10becuri de 75W in paralel)si nu de putine ori am gasit probleme in locul unde firul este sertizat in papuc.Probabil sertizarea s-a facut cu o forta mai mare si s-au mai retezat din lite iar in timp combinata cu vibratiile din interiorul masinii de spalat firul se intrerupe.La inceput m-am pacalit si eu ca arata "beton"cablajul,dar daca mesteresti toata ziua aflii multe.Daca firele sunt cu adevarat ok atunci e nasol...totusi stiu ca exista o combinatie de comenzi prin care se poate da un master reset la placa,ar mai o sansa... Link spre comentariu
nickrvl Postat August 8, 2011 Autor Partajează Postat August 8, 2011 Eu am mai aplicat o metoda sa fiu sigur ca firele sunt ok. in afara de ohmetru;am verificat fiecare fir in parte cu o sarcina rezistiva de 750W(10becuri de 75W in paralel)si nu de putine ori am gasit probleme in locul unde firul este sertizat in papuc.Probabil sertizarea s-a facut cu o forta mai mare si s-au mai retezat din lite iar in timp combinata cu vibratiile din interiorul masinii de spalat firul se intrerupe.La inceput m-am pacalit si eu ca arata "beton"cablajul,dar daca mesteresti toata ziua aflii multe.Daca firele sunt cu adevarat ok atunci e nasol...totusi stiu ca exista o combinatie de comenzi prin care se poate da un master reset la placa,ar mai o sansa...Prima data firele le-am cautat si sint convins ca sint in regula."Logica butonului de la usa" este urmatoarea: "ciocul" usii impinge un sertar cu o decupatura in dreptul unui contact NO, acest contact e "facut" de acel PTC care la trecerea curentului prin el incalzeste un bimetal care impinge pirghia cu contactul NO in acel locas si astfel devine inchis + blocat usa la deschidere, la mine nu se incalzeste acel PTC si chiar daca inchid contactul fortat imi da acea erore "dE", usa deschisa. Ce tensiune alimenteaza acel PTC? 220V? Acum suspectez niste relee de pe intrare, cred ca unul din ele nu se face si de aici nu am actionare PTC. Alt releu care e activat cind se da start la masina si care ar alimenta PTC se face, l-am cojit cu bisturiul ca sa-l urmaresc, toata placa e turnata in silicon transparent si nu am acces la componente si cablaj.Am cautat si ceva legat de reset general dar nu am gasit, am gasit ceva legat de un test total dar care bineinteles ca incepe si se opreste cu acea eroare. Oricum manualul meu de service e minimal.Asa arata modulul de comanda: Link spre comentariu
leoncris Postat August 8, 2011 Partajează Postat August 8, 2011 Ai incercat un strap intre 2-3 , pe conector ? Link spre comentariu
nickrvl Postat August 9, 2011 Autor Partajează Postat August 9, 2011 Ai incercat un strap intre 2-3 , pe conector ?Desigur, acestia au fost primii pasi dar nu e de acolo... acum ma "streseaza" faptul ca nu-mi vine tensiune la acel PTC si nu-mi dau seama ce tensiune ii trebuie, fiind icapsulata placa.Dar ca sa fie totul in regula azi am primit raspuns oficial de la un service care e si autorizat LG ca respectivul programator nu se mai gaseste, deh lucru turcesc...Nu stiu, acu` nu pre am ce pierde, o sa incep sa umblu prin ea, poate poate .... Link spre comentariu
leoncris Postat August 9, 2011 Partajează Postat August 9, 2011 nu-mi vine tensiune la acel PTC si nu-mi dau seama ce tensiune ii trebuie Din cate vad,se alimenteaza din alimentarea rezistentei de incalzire si pompa de golire. Nu tu ai pus schema de mai sus ? Link spre comentariu
nickrvl Postat August 9, 2011 Autor Partajează Postat August 9, 2011 Din cate vad,se alimenteaza din alimentarea rezistentei de incalzire si pompa de golire.Nu tu ai pus schema de mai sus ? Nu, se alimenteaza cu rezistenta de incalzire si din Conectorul RD(3) Pin2 din MAIN PWB, sint sanse mari sa se alimenteze la 220V (PCT-ul) dar vreau sa fiu sigur, cu voltmetrul pus pe bornele sale i-mi da 125V....Intreb toate astea poate poate vede un meserias al masinilor de spalat si ma lamureste cum e cu acel PTC, ca alimentare ma refer, altfel ma rezum la testele personale care decurg greoi. Link spre comentariu
cosmos Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Acel ptc este comandat de un triac . De ce nu ai acces este impregnat in rasina? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum