Vizitator Lucifer_The Postat August 5, 2011 Partajează Postat August 5, 2011 Salutare,Sunt incepator in electronica dar am o mare ambitie - sa-mi rezolv o problema legata de masina mea!Eu pe masina am faruri fata normale adica halogen si de curand mi-am cumparat setul de faruri bi-xenon originale (ideea de a pune un bec "chior" xenon in far de halogen pica din start pentru mine). Crezand ca a le face sa functioneze nu va fi char asa de greu daca merg in reprezentanta la service m-a facut sa le cumpar imediat dar se pare ca m-am inselat. Farurile bi-xenon au multa electronica in ele prin care se controleaza pozitia verticala, orizontala si faza lunga.Problema mea principala in acest moment este sa comand un motor pas cu pas din interiorul farului - acest motor se ocupa cu selectarea intre faza scurta/lunga prin rotirea unei piese metalice care astfel obtureaza mai mult sau mai putin traiectoria luminii venita de la becul xenon.Acest motor pas cu pas are in far si modulul de comanda/driver dar imi este inutil deoarece acest modul de comanda necesita un alt modul in masina (modul ca nu il am si este foarte greu de instalat si cablat) - modulul din masina care imi lipseste comanda modulul din far prin intermediul unor mesaje de tip LIN-bus deci nu as vrea sa intru in chestii prea complicate!Asa ca m-am gandit ca ar putea exista un microcontroler micutz si programabil la care sa conectez cele 4 fire ale motorului pas cu pas. Deci ceea ce as vrea eu sa fac este ca atunci cand apas maneta de faza lunga un fir care ajunge in far va avea +12V, cum pot eu folosi acest +12V (eventual sa am niste input I/O-uri in microcontroler desi nu cred ca accepta +12V, probabil +5V TTL) ca sa comand motorasul sa se invarteasca inainte 90 de grade iar apoi cand nu mai exista tensiune adica 0V motorasul sa revina inapoi cu 90 de grade?Daca acest lucru este imposibil as mai putea incerca asa: cand apas +12V din maneta motorasul sa faca inainte 90 de grade, cand apas +12V din nou motorasul sa