aygun Postat Decembrie 26, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Termostatul este proiectat cu releu bistabil pentru a minimaliza consumul din baterii si nu stiu daca este bine sa renuntam la asta punand inca un consumator pe bateriile alea. Termostatele Salus T102 au avertizare de Low Battery , deci nu pica fleoshc si gata . Insa , cel mai ok este sa functioneze asa cum sunt. Ma gandesc eu ca au fost proiectate pentru acest lucru si din cate am inteles , durata medie de utilizare in conditii normale este de vreo 7-8 ani. Daca vreau sa pun termostatul pe un perete si am panourile pe tavan inseamna ca trebuie sa mai vin cu un 12 volti de la priza sau sa fac o improvizatie pe firul de alimentare al panoului sa alimentez acel alimentator de telefon. Solutia cu SSR-uri este super ok daca si numai daca este implementata de la zero. Adica , sa se alimenteze de reteau de 220V , aceeasi care da mai departe si panoului radiant. Adica , firele de 220V care intra in termostat sa fie si pentru alimentarea acestuia iar in regleta sa am 6 sau 8 contacte. Trei input ( Nul , faza si legatura la pamant , iesire asemenea ). Din respectivul fir de alimentare sa avem un stabilizator in comutatie de 12V sau 5V dupa caz pentru a alimenta microcontroler , senzorul termic , etc , etc. Problema este alta . Nu cred ca cei care au proiectat termostatul nu sau gandit sa faca si o auto alimentare ptr a nu ar fi iesit prea mare insa , la orice tip de alimentator de la retea trebuie luat in calcul si eroare de citire care poate sa apara din cauza acesteia. Cea mai "curata" tensiune de alimentare in CC o ofera bateriile si de aici si marja mica de eroare in masurarea temperaturii . Spun asta ptr ca am lucrat si in domeniul metrologiei o perioada , loc in care aveam de reglat , calibrat si testat diverse tipuri de termometre utilizate la Combinatul de Lianti si Azbociment Medgidia. Sa vezi erori de masurare ce apar cand se usuca un condensator de filtraj pe partea de alimentare asta ca sa nu mai zic compensarea care trebuie setata si reglata la fata locului . Solutia cu SSR e benefica si super OK daca e implementata de la zero. Nu cred ca eu sau altcineva vrem sa stam cu inca doua cutiute langa termostat oricat de fiabil ar fi SSR-ul. As implementa un Home Automation bazat pe Raspberry PI sau Arduibo via Wi-Fi / Ethernet sau Bluetooth care sa includa un bloc de SSR-uri. De aceea am intrebat de o solutie de dimmer izolat optic si comandat cumva in impulsuri . Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Pai nu trebuie sa duci fire sau sa pui o cutie linga termostat. Pui o cutie in care e releul static si traful linga panoul radiant. Acolo ai 220 si oricum acolo merge firul de la termostat.Oricum eu consider ca amplasarea pe tavan a oricarui sistem de incalzire e cea mai proasta alegere.Automatizarile de care vorbesti sunt niste chestii deosebit de interesante si utile. E foarte important sa ai un proiect clar, sa stii exact ce vrei de la inceput, iar totul sa fie modular. In caz contrar, dupa citiva ani devine un sistem nedepanabil, sau ma rog, depanabil doar de o singura persoana (daca isi mai aduce aminte ce a facut pe acolo)De asemenea, partea de protectie/securitate trebuie privita in modul cel mai serios. Iti dai seama ce se poate intimpla daca nu esti acasa si se blocheaza un controller cu incalzirea pe ON vreo saptamina.Nu e chiar asa simplu cind "manevrezi" chestii reale, nu in laborator. Sunt foarte importante toate fazele constructiei, incepind de la proiectare pina la reglajele finale. Chiar daca construiesti sistemul pentru tine, trebuie sa il faci ca si cum l-ai face pentru un nespecialist. Nu intotdeauna esti disponibil sau ai disponibilitatea sa "apuci surubelnita si aparatul de masura".(din experienta)Pentru dimmer izolat optic ai putea sa faci o schema de dimmer clasic iar potentiometrul ai putea sa incerci sa-l inlocuiesti cu fotorezistenta unui optocuplor cu fotorezistenta (daca vrei pot sa-ti dau citeva coduri de optocuplor cu fotorezistenta pe care le-am folosit, dar momentan am uitat codurile si trebuie sa le caut) Ledul din acest optocuplor il comanzi analogic dintr-un convertor D/A.In mod cert dimmerele pentru becuri care se gasesc de cumparat se preteaza la o astfel de modificare pentru ca au un mic potentiometru prin care nu trece curent mare. Cred ca e cea mai ieftina solutie, chiar daca la triac trebuie sa-i pui un mic radiator pentru puteri mari.Principial, evita dimmerele pentru ca sunt mari generatoare de paraziti si deformeaza forma de unda a retelei. (...a vorbit ecologistul din mine... ) Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 27, 2012 Partajează Postat Decembrie 27, 2012 Uite si o aplicatie cu optocuplor normal: http://www.techlib.com/electronics/power_control.htm Eu nu am testat-o. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 27, 2012 Partajează Postat Decembrie 27, 2012 Si ca sa vezi ce inseamna o constructie modulara, pun o poza cu o cutie cu microcontroller si relee statice (12 buc.) pe care am instalat-o in 2006 si azi am deschis-o prima oara numai pentru ca sa-i fac aceasta poza: http://dl.dropbox.com/u/3712780/Atelier ... 050922.JPG Daca maresti poza se vede data la care am facut-o si initialele mele MNV. Mai am instalate inca 4 astfel de cutii asemanatoare, unele de forta altele nu. Poza e facuta chiar pe real, la una din cutiile montate pe perete intr-o debara de la parter. Nu e o duma. Am pus poza asta numai ca sa nu crezi ca vorbesc doar din experienta pe net. Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2012 @misa - niciodata nu am crezut ca vorbesti din amintiri din copilarie sau vise. Te stiu destul de bine de pe sectiunea cu tuburi electronice ( unde activitatea ta este / era mult mai intensa ). Tot ceea ce prezentai acolo si nu numai acolo erau demonstrate si vorbeai in cunostinta de cauza , la obiect dar i pertinent . Niciodata nu am crezut ca vorbesti doar ca sa te aflii in treaba . In schimb crede-ma ca stiu destule exemplare care habar nu au care e un plus si un minus la o dioda dar ei vor nu stiu ce montaje. Iar cand spun asta te rog sa ma crezi pe cuvant.Daca citeste aceste randuri , utilizatorul respectiv , il rog sa nu se simta jignit sau mai stiu eu cum . Spun astea doar ca este bine sa ai un minimum de cunostinte in domeniu pentru a putea realiza ceva iar tot ceea ce vede la unii utilizatori ( proiectele acestora ) au fost efectuate in baza unor cunostinte dobandite mai mult prin autoeductatie. Nu cred ca multi de pe aici au avut un mentor care sa ii ghideze in metehnele acestei meserii / pasiuni. Daca gresesc mea culpa! Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 27, 2012 Partajează Postat Decembrie 27, 2012 OK. lasa vorba!De ce punem instalatiile de incalzire pe tavan? Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2012 Pai pe mine ma intrebi ? Eu nu as pune niciodata Panourile pe tavan . Acum stiu eu ? Fiecare dupa cum are chef . Ma gandesc ca le monteaza mai degraba deasupra patului sa le fie cald noaptea. Oricum ar fi , fizica elementara spune ca aerul cald urca iar cel rece coboara . Mai degraba as baga ceva incalzire prin pardoseala dar si aia e destul de scumpa.In cazul meu , nu pot face modificari la o constructie deja existenta . Am izolat casa la exterior cu polistiren expandat de 5 si la interior cu polistiren extrudat de 3. Cu un convector de 1500W cu doua rezistente si care m-a costat in jur de 280 ron : http://mercador.ro/oferta/panou-electri ... DrF7k.html Ei bine , doar cu dracovenia asta si o singura rezistenta pornita iar temperatura setata la 24 de grade stau la tricou in camera respectiva . Ca si consum , ajung sa platesc energia electrica pe undeva de 250 ron / luna pentru tot ce inseamna consumator ( frigider , masina de spalat care spala vreo 3 plinuri pe zi odata la 2 zile , boilerul electric , panou radiant , 3 x calculatoare , TV-uri , cuptor microunde , etc ) asta ca sa enumar numai din cele ce consuma mai multisor . Parerea mea este ca nu au ce cauta panourile radiante pe tavan . Din ce am discutat cu unii pe la Brasov , astea incalzesc obiectele si nu aerul . Odata incalzite obiectele incepe sa se incalzeasca si aerul . Ca o paranteza . In baie , acolo unde am pus panoul radiant , am o temperatura de 24,5 grade in acest moment . Panoul radiant este de 400W si e montat pe peretele opus cabinei de dus astfel incat sa bata spre tine cand iesi de sub dus . http://www.webhtb.ro/aygun/releu_salus/SAM_1843.JPG Asta e setup-ul la mine. Nu as pune ever pe tavan. Tot astia de la Brasov ziceau ca nu se preteaza panourile radiante la incaperi termoizolate , ceea ce imi pare destul de aiurea. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 28, 2012 Partajează Postat Decembrie 28, 2012 Stai foarte bine cu factura de curent electric tinind cont ca si incalzesti.Eu cred ca ai inteles gresit. Nu au cum sa nu se preteze pentru incaperi izolate termic. E complet aiurea. Poate ziceau ca nu se preteaza la constructii izolate adica la cabane unde mergi ocazional si datorita puterii mici nu incalzesc in timp util....asta ar avea o logica. Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 28, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2012 La achizitionarea panourilor am fost intrebat daca am casa termoizolata interior la care sigur ca am raspuns cu Da . Atunci au dat din cap pentru ca , in opinia lor , panourile radiante Trebuie sa Incalzeasca un corp ( respectiv zidul in acest caz ) si nu are cum sa o faca datorita izolatiei. Ca polistirenul extrudat si/sau vata minerala nu se incalzesc ci se comporta ca izolatori termici iar panourile de gipscarton nu sunt suficiente pentru a se incalzi si pentru A ceda caldura la randul lor . Ei erau cei care ziceau ca este bine sa fie izolata incaperea DOAR pe exterior in cazul panourilor radiante iar pe interior sa ramana zidul asa cum este , neizolat. Asta pentru ca panoul radiant incalzeste zidul si ala la randu-i cedeaza caldura mediului ambiant. Mi-au facut si o demonstratie cu un termometru cu laser . Cu un panou de 1200W functional la ei in incapere ( una deloc mititica , estimez un 5 x 6 metri ) tavanul avea 19 grade iar peretii 18 grade. Si vezi domnule ca nu sunt izolate . Uite-i pe astia ce abereaza : http://tinyurl.com/cgttwlo Aia cu ionii negativi m-a dat pe spate ! Gandeste cata vrajeala au doar ca sa atraga clientul ! Consider ca o cladire izolata termic Exterior si Interior ofera un randament termic mult mai ridicat mai ales la incalzirea prin convectie a aerului. Daca citesti in link-ul de mai sus ai sa vezi ca se RECOMANDA montarea pe tavan . Asta ca sa intelegem si noi ca e mai bine pe tavan dar nu explica de ce . Iarasi o enigma pentru mine este de unde scot ei ioni negativi . Nu toata lumea stie ca expunerea la ioni negativi poate fi nociva contrar a ceea ce zic multe siteuri. Cum spui si tu , trebuie sa treci informatia prin filtrul gandirii si pe urma sa o extragi semnalul util de zgomot . Chiar daca informatia este eronata trebuie sa fii capabil sa discerni intre ce e spus aiurea si ce e spus corect . Link spre comentariu
marius_3004 Postat Decembrie 28, 2012 Partajează Postat Decembrie 28, 2012 E recomandata izolarea interioara doar in cazul in care trebuie incalzit rapid spatiul(cabane ,case de vacanta unde mergi doar la sfarsitul saptamanii)in rest izolare exterioara,zidurile dupa ce se incalzesc degaja caldura spre interior,in cazul izolarii interioare spatiul se incalzeste rapid dar in cele mai multe cazuri acolo unde se locuieste efectiv intre izolatie si zidul neincalzit apare condens (respiratie,gatit si alte cele)si se formeaza mucegai.Cred ca de aia recomandau tipii sa nu fie izolatie interioara,auzisera ceva, dar ca majoritatea vanzatorilor..........plus ca panourile radiante incalzesc suprafetele care la randul lor degaja caldura, in cazul izolatiei nu cred ca alea se incalzesc(asta e presupunere )Si nu sariti, am zis n-am dat cu parul :rade:Apropo de ioni negativi m-a rugat un coleg sa-i fac asa ceva pt porumbei,cica is mai vioi,e vb de oratanii voiajoare pt concursuri,ionii negativi nu se obtin din inalta cumva ,am un trafo care scoate 9 kv,redresez cu o dioda si nu pun rezistente :smt103: asta obtinem Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 29, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Eu personal , recomand izolatia atat interioara cat si exterioara dar cu mici artificii de aerisiere a peretelui si de drenare a umiditatii prin diverse metode. Cei care doresc informatii le pot afla usor , momentan nu este cazul sa prezint in acest topic ce si cum . Informatia abunda pe internet astfel incat goagal pe net si va dumirti despre ce este vorba. Ideea e ca eu personal am fost sfatuit de mesterul care ne-a facut extinderea la casa sa izolam si interior si exterior peretii . Din loc in loc au fost lasate coloane prin care sa circule aerul scurte intreruperi in adeziv. Nu am regretat deloc investitia facuta . Am si doua teracote la care fac focul zilnic . La una fac focul dimineata la orele 8 si la a doua dupa orele 16-17. Va pot spune ca in casa este constanta o temperatura de 20 de grade in locurile unde nu am incalzire si in restul casei ( cu suile deschise - mai putin baia si sufrageria unde am panoul radiant si convectorul [unde camerele sunt inchise ] temperatura ajunge pe la 25 de grade cu tot cu gerul care a fost afara zilele trecute . Iata de ce as prefera incalzirea prin pardoseala insa .... banul , bata-l vina . Cand nu il ai la timp aia e , te rezumi la ce se poate . Inovezi pe parcurs. http://www.adrax.ro/informatiiutile/--33 Link spre comentariu
marius_3004 Postat Decembrie 29, 2012 Partajează Postat Decembrie 29, 2012 Mi-a dat si mie prin cap chestia cu incalzirea prin pardoseala,chiar gasisem un site care avea cabluri de incalzire in pardoaseala la preturi rezonabile zic,parca la vreo 4-500 ron bucata de vreo 80 metri si vreo 2,5 kw, nu mai retin exact.Problema e cum il bagi sub parchet intr-un apartament (desi asta nu e mare minune)dar nu stiu cum se comporta parchetul laminat obisnuit la chestii din astea asa ca deocamdata am renuntat.Am locuit o perioada intr-o locuinta care avea incalzirea prin pardoseala din constructie,pot sa-ti spun ca e f placuta senzatia sa calci pe parchetul cald,dar avea si calorifere in camere,din ce am inteles era tot din centrala incalzirea un circuit separat.Chiar am vazut constructia unei podele la o casa care se construia,peste placa de jos puneau un strat de genul polistiren extrudat,apoi plasa cu conductele si peste turnau iar o sapa mai subtire peste care venea parchetul. Aygun nu te supara,asta e gluma, daca vrei sa vezi cum arata gerul autentic,nu la voi ar trebui sa-l cauti,hai pe aici langa munte,cand trage cate un minus 25 de grade noaptea si -10 ziua vreo doua saptamani. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum