aygun Postat Decembrie 24, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2012 Efectul acestor panouri asupra sanatatii umane: Asta este tema despre care as dori sa stiu mai mult. Am studiat ce am gasit pe Internet (Wikipedia, comercianti, etc.), dar am gasit informatii putine despre efectul radiatiilor infrarosii asupra corpului uman, si aproape nimic despre efectul panourilor. Efecte benefice, efecte negative, cazuri speciale, studii si experimente, etc. Acelasi efect de emisie in infarrosu o ai de la orice sursa de caldura . Ba chiar mai puternica . De fapt radiatia infrarosie este cea care te incalzeste si care incalzeste o camera insa , la teracote veti sesiza cel mai bine efectul radiatiei infrarosii numai ca , majoritatea corpurilor de incalzit , incalzesc atmosfera prin convectie ( incalzirea aerului ).Panourile radiante au tot cam acelasi principiu numai ca incalzesc corpurile si obiectele fara sa incalzeasca foarte tare aerul. Aerul este incalzit indirect prin caldura degajata de corpurile incalzite de aceste panouri. Cel putin asa zic cei care le comercializeaza. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 24, 2012 Partajează Postat Decembrie 24, 2012 Decuplezi frumos releul din termostatul tau , acolo unde se alimenteaza releul conectezi pinii 3 si 4 respectand polaritatea si tensiunea conform datasheet-ului S116S02 iar pe pinii 1 si 2 inseriezi panourile tale. Acum nu stiu cat de tare se va incalzi insa fiind un dublu triac ma cam indoiesc ca la cele doua panori ale tale se va incalzi atat de tare . Daca te chinuesti nitel in in desi in carcasa proprie sau poti pune langa termostatul actual o cutiuta pe care sa ai pus S116S02-ul pe un mic radiator.Vezi ca la pagina 9 a datasheetului dat de tine ai o schema de principiu . Poti elimina tranzistorul ptr ca deja ai un releu care primeste o comanda de la bateriile incluse in termostat . De fapt , termostat ca al tau a si eu insa fiind la 400W ma indoiesc ca voi avea probleme pe termen lung cu releul tinand cont ca trec in jur de 1,8Amperi prin el la 220V. O sa am in vedere o asemenea modificare . Chiar e faina !Multumim Misa !Din pacate nu poti face asa pentru ca releul mecanic din termostate e un pic altfel....V-am spus, o sa fac un desen pe care sa putem discuta si o sa vin cu amanunte specifice. (Si ca sa fiu rau, asa cum imi sta bine: a îndesa, îndes, îndeși...)Craciun Fericit. Acum plec, ca vine Mos Craciun la copii mei! Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 24, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2012 @misa - Craciun Fericit ! Tie si alor tai ! Sanatate va doresc ca restul vine de la sine. Sanatatea este cel mai de pret bun al Omului. PS: Corect - acum am vazut , am apasat fara sa vreau pe tasta space in timp ce scriam si am dat enter . Ai dreptate 1 Sorry ! Mea culpa insa doar ce mi-a venit netul si trebuie sa raspund la puzderia de mailuri sosite. Printre altele mai bag si cate un post pe elforum .Inca odata , Craciun Fericit alaturi de familie ! Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 25, 2012 Partajează Postat Decembrie 25, 2012 Deci...Deci... Termostatele de camera sunt echipate cu relee mecanice bistabile. Aceste relee sunt construite mecanic asemanator cu intrerupatoarele cu care iti aprinzi becurile din casa, deci au 2 pozitii stabile. Actionarea se face cu 2 bobine, una pentru "set" alta pentru "reset". Comanda se face printr-un scurt impuls electric pe una din bobine. Se folosesc astfel de relee pentru ca nu consuma curent numai in timpul acelui scurt impuls (sa zicem 100ms), iar in acest fel termostatul poate fi alimentat multa vreme din baterii. Mai exista si varianta cu o singura bobina iar actionarea se face pentru "set" cu un scurt impuls de o anumita polaritate iar pentru "reset" cu un impuls cu polaritate inversa. Dupa ce ne-am prins cum functioneaza releul termostatelor de camera, propun urmatoarea schema pentru a lungii viata contactelor la curenti mari: http://dl.dropbox.com/u/3712780/Srel.pdf Sursa de alimentare poate fi oricit de simpla, de exemplu un adaptor din ala ieftin. De asemenea tensiunea nu e obligatoriu sa fie 12V. Poate fi orice tensiune si se recalculeaza rezistenta pentru 20-30mA. Releul static trebuie pus pe un radiator pentru puteri mai mari de 200W. Succes. Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 25, 2012 @misa - eu am deschis unul din ala de are colegul nostru ( ptr ca la fel am si eu - se alimenteaza independent de la doua baterii R3). Este releu simplu , chior . Nu e din cel de care spui tu. Astfel incat , daca trage doua fire direct catre S216S02 si limiteaza cu o rezisenta de 30ohmi sau mai maricica nitel , va fi mai mult decat suficient. Eu cred ca ar incapea foarte bine S216S02 in locul releului ptr dupa cum vezi , loc este berechet . Te rog sa ma crezi ca am si masurat pe pinii releului iar aia stau alimentati non stop alea 15 sau 20 de minute cat functioneaza. Iata pozele : http://www.webhtb.ro/aygun/releu_salus/ http://www.trotusgrup.ro/images/static/files/catsal.pdf Este modelul T102. Ceea ce nu stiu este cat de tare se incalzeste S216S02 avand in vedere parametrii dati anterior. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 25, 2012 Partajează Postat Decembrie 25, 2012 Vezi ca nu e releu simplu. E modelul bistabil cu o singura bobina si inversarea polaritatii de care vorbeam mai sus.Eu vad in catalog ca modelul G6CU-2117P-US e pus la capitolul "Latching relays" ca "Single winding types"...In rest Numai bine.De fapt nu trebuie sa ma crezi... Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 25, 2012 http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet- ... 7P-US.html Asta e releul . OMRON G6CU-2117P-US Nu stiu de ce dar eu am pus aparatul de masura pe pinii de alimentare si in contact am 3V . Acum , naiba stie ce am masurat . Nu il mai desfac . La primavara il mai dau jos. Asa ca pina atunci pauza . Vad si eu ca scrie Set pick-up voltage si Reset pick-up voltage dar nah , nu stiu ce am masurat ca imi arata 3V pe bobina. O sa caut unul trosnit sa il vad. Pina una alta , ai dreptate dar tot inclin sa cred ca poate face cu bateriile incluse pastrand si releu doar ca ala sa ii comande led-ul din dublu triacul ala actionat optoelectronic. Asta a sa nu mai modifice nimic. Trage un minus de la baterii prin regleta si plusul il baga prin unul din contacte ( ala de inchide cand scade temperatura ). Acum , se poate face si o cutie separata care sa se monteze pe spatele panoului radiant aproape de mufa de alimentare . Astfel ar sta si ascuns ! Oricum ar fi e buna ideea cu dublu triacul asta comandat optic ( izolat de circuitul de 220V ). Merge si in alte aplicatii , genul celor prin care comanzi pe LPT cate ceva sau poti face traznai cu Raspberry PI si home automation . Ai idee de ceva care poate fi folosit pe post de variator ? Cate impulsuri dai sa fie tensiunea crescatoare.Dai unul mai lung reseteaza jucaria la zero , dai altul mai lung - intensitate maxima la bec ? Multumim ! Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 25, 2012 Partajează Postat Decembrie 25, 2012 Sigur ca as putea sa explic si niste comenzi mai sofisticate si proportionale...Dar cum am putea discuta chestii mai complicate daca nici macar astea simple nu sunt intelese? Trebuie ca fiecare sa-si evalueze orizontul de cunostinte. Uita-te numai de cite posturi vorbim de un amarit de releu bistabil, care "crezi tu" ca nu e folosit in orice termostat de camera. La chestii din astea nu mai am cuvinte, nu mai stiu ce sa zic, de obicei las discutia la voia intimplarii cum cred ca o sa o fac si aici....Oricum, casa mea e automatizata cu relee statice din astea, asa ca nu mai trebuie sa intreb pe forum La revedere Link spre comentariu
aygun Postat Decembrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 25, 2012 @misa - nu stiu daca am mentionat insa nu sunt strain de cauza , singura faza este ca releul ala bistabil era prea mititel sa inglobeze si mecanica necesara . Eu doar am specificat ce am masurat pe firele alea gri care pleaca spre releu din logica . Nu am demontat toata placa ptr ca totusi , am oprit releul ala doar ptr 10 min sa pot sa vad despre ce este vorba. Am mai lucrat cu relee bistabile insa erau pe soclu care semana cu doua RI13 unul langaaltul si destul de babane. Cum alea erau undeva prin anii 1998 erau ditai hardughiile alimentate pe 24 sau 12 V volti si aveau oarece chestii mecanice pentru niste amarate de conditii de pornire , am banuit ca e vorba de aceeasi treaba si la mititelul ala . Alea bistabile facute la Medias , daca le stii. Am fost indus in eroare de masuratoare. In mod cert punctele de masura nu erau ce trebuie. Am admis greseala ceea ce cred ca este ok. Am zis ca asa scrie si in datasheet. Postul de deasupra celui in care prezint foaia de catalog a respectivelor relee nu arata asa la momentul raspunsului. Banuiesc ca l-ai modificat ulterior cu mai multe detalii . Initial nu ai scris nimic de codul releului . Nu cred ca gresesc ptr ca am citit raspunsul tau initial si pe urma am postat . Simplu! De asemenea , depinde ce ce fel de termostat discutam ( electronic sau electromecanic ). Aia de la care am achizitionat panoul mi-au propus initial unul care era electromecanic , fara baterii , etc , etc. Invarteai de o rotita care facea click , click , click pina in dreptul temperaturii dorite si lucra a la-long. Fix asta http://tinyurl.com/c895zxf ! Nu trebuie nimeni sa isi evalueze orizontul de cunostinte pentru un amarat de microreleu. Initial cand am vazut termostatul de la Salus am banuit ca e ceva mai destept aka ceva cu triace ( tinand cont si de pretul deloc de neglijat ). Bravo tie ca folosesti relee statice . Asta inseamna sa ai timpul necesar si documentatia aferenta. Nu cred ca ai aflat de respectivele relee statice asa , poc si gata . In mod cert ai avut a face cu ele in vreo conjunctura , te-ai documentat si ai aplicat. Perfect de acord. Nu stiu dacatii minte insa cu triace/tiristori se faceau orgile de lumina pentru discoteci prin anii '80. In CA , tiristorii erau ok sa deschida niste becuri insa in CC o dadeai grav de tot in bara. Stii la ce ma refer. Orgile de lumina programabile cu 8 programe facute cu CDB-uri. Asa ca hai sa nu intram in amanunte de genul "eu stiu ! el stie ! noi stim ! TU nu !" Te rog ! Daca esti amabil chiar m-ar interesa ceva dimmer comandat optic pentro izolare fata de un Raspberry pi . De aceea am intrebat. L-as aplica si la un Arduino. Felicitari pentru automatizarea casei cu relee statice insa nu ai mentionat cum se disipa caldura si daca la releul static prezentat de tine este necesar montajul unui radiator in conditiile comandarii a doua panouri cum are colegul forumist . La un panou de 400W in mod cert nu cred ca e nevoie de radiator insa nu stiu la cele de putere mare , 800 , 1200 , 1800 W / panou . Multumesc ! LE: Am venit ulterior cu o modificare , la schema ta sa se elimine alimentatorul de 12V iar termostatul sa alimenteze direct led-ul. Tin minte ca scria in datasheet-ul releului static ceva de 20mA . Nu vad utilitatea unui al doilea alimentator de 12V cand am deja 3V care sunt suficienti sa deschida releul static. Tot in datasheet-ul SSR-ului scrie asta : Degradation In general, the emission of the IRED used in SSR will degrade over time. In the case where long term operation and / or constant extreme temperature fluctuations will be applied to the devices, please allow for a worst case scenario of 50% degradation over 5years. Therefore in order to maintain proper operation, a design implementing these SSRs should provide at least twice the minimum required triggering current from initial operation. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 E normal sa-ti atraga producatorul atentia despre limitarile produsului. Ca exemplu, prin 1994 am inlocuit releele mecanice din niste semafoare pentru ca cel de pe galben intermitent trebuia inlocuit cam la 3 luni. De atunci nu a mai trebuit facuta nici o interventie la relee. Cam asta ziceam referitor la fiabilitate.Pentru a regla temperatura panourilor nu e nevoie sa construiesti un dimmer propriu zis. De exemplu pentru a reduce puterea la jumatate e suficient sa dai un minut alimentare iar urmatorul minut sa o opresti. Pentru a reduce puterea la un sfert, dai alimentare 30 secunde si un minut si 30 secunde pauza. Inertia termica fiind mare, nu se simt variatii de temperatura.Pentru puteri mari poti folosi un optotriac gen MOC3041 care sa comande un triac sau tiristori de mare putere. E o componenta ieftina, eficienta, optoizolata si cu comutare la trecere prin zero. Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Am uitat sa spun: Dimmere nu am construit niciodata. Nu am avut nevoie. Am vazut doar scheme si am folosit odata unul cumparat de la electrice. Link spre comentariu
florincccc Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 LE: Am venit ulterior cu o modificare , la schema ta sa se elimine alimentatorul de 12V iar termostatul sa alimenteze direct led-ul. Tin minte ca scria in datasheet-ul releului static ceva de 20mA . Nu vad utilitatea unui al doilea alimentator de 12V cand am deja 3V care sunt suficienti sa deschida releul static. Tot in datasheet-ul SSR-ului scrie asta : Sunt curios la cat timp o sa schimbi bateriile termostatului daca faci schema fara alimentator Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 E simplu de aproximat. Sa zicem ca prin led trec 10mA. Sa zicem ca bateriile au 2Ah. In cazul asta, daca merge continuu, bateriile tin 200h. Daca presupunem ca functioneaza doar o treime din timp, bateriile se vor consuma in 600h adica 25 zile. Link spre comentariu
florincccc Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Asta stiam sa calculez, ideea pe care doream s-o sugerez e alta,Termostatul este proiectat cu releu bistabil pentru a minimaliza consumul din baterii si nu stiu daca este bine sa renuntam la asta punand inca un consumator pe bateriile alea.In fond un incarcator de telefon e gratis pe cand 3 seturi de baterii alcaline pe sezon rece costa.Alege fiecare ce crede ca i se potriveste... dar sa aleaga in cunostinta de cauza Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Ai perfecta dreptate, unde mai pui ca bateriile te lasa cind nu esti acasa, sau simbata seara. Fugi si cumpara baterii, schimba-le. Problema e ca un sistem de incalzire e cu atit mai bun cu cit mentenanta e mai usoara, adica intervii foarte rar. Vorba ta, un incarcator de telefon e gratis...In plus de asta, pentru a schimba modul de comanda trebuie sa reprogramezi microcontrollerul din termostat sau sa adaugi electronica, lucru mult prea complicat pentru scopul propus.Mai usor e sa construiesti de la zero un termostat, pe care-l faci custom, cu functiile dorite de tine, etc. Traductorul de temperatura poate fi DS1822 sau din familia acestuia, pe care-l legi direct la controller. (uitati de termistori pentru astfel de aplicatii) Se gasesc la TME cu 13 lei. Eu folosesc in mod curent si sunt niste supercomponente pentru aplicatii casnice si nu numai. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum