Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

heatx - stie cineva ceva despre ele ?


aygun

Postări Recomandate

Faza e urmatoare - astia zic ca nu dau randamentul scontat pe incaperi izolate termic . Ori eu am sufrageria imbracata interior polistiren extrudat de 3 cm iar la exterior polistiren expandat de 5 cm . Doua geamuri termopane una cu fata spre est si unul fata spre sud . Deci cam la adapost .Ieri am fost in selgros si am gasit un convector de 1500 W in doua trepte , cu termostat programabil intre 20 si 50 de grade . Are doua trepte de incalzire . In plus are telecomanda. Vreau sa zic ca dupa ce temperatura camerei a ajuns la ce temperatura setezi tu din telecomanda su panoul frontal stai la chiloti in camera. Nu este nici scumpa . 285 ron ! Fata de un Panou Radiant e genial. Mie , in baie , nu imi mergea decat panou radiant . Nu puteam pune Convetor sau radiator electric cu ulei. In baie am acum 23 de grade de la panoul radiant de 400W si in restul casei vreo 23 de grade de la dormitorul la care fac foculsi las usa deschisa de se incalzeste in toata casa.In sufragerie e super ok ptr ca pornim convectorul doar la nevoie. Are si mecanism de prindere pe perete in loc de calorifer. Una din fatete e din sticla si dupa ce se incalzeste dogoreste destul de frumusel. Nu frige ci e caldut .Fata de 1500 sau 1700 ron panoul radiant de 1800W , convectorul imi pare super. Avand camera isolata interior exterior este excelent .Respecte !

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 56
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • mișa

    19

  • aygun

    17

  • Loky

    5

  • Dr.L

    3

Top autori în acest subiect

Eu am rezolvat problema atit din punct de vedere practic cit si din punct de vedere termic intr-o baie de dimensiuni medii in felul urmator:Am cumparat un calorifer scarita de 1800X600, absolut normal, gen THKDO600/1800 (dar un model mai ieftin, nu mai stiu care)Am cumparat o rezistenta speciala pentru asfel de calorifere, model Z-KTT-0700 si un termostat de camera Computherm Q3 (releul duce 8A pe sarcina neinductiva).Am montat caloriferul, rezistenta si termostatul, am umplut caloriferul cu apa, l-am incalzit bine citeva ore fara dopurile de sus, pentru ca sa iasa aerul dizolvat in apa, am completat apa si l-am inchis definitiv.Rezistenta are protectie termica incorporata si daca temperatura trece de 90 grade decupleaza. Oricum nu se poate atinge aceasta temperatura pentru ca suprafata caloriferului e mare si poate disipa mai mult de 1000W la 90 grade.Am umplut cu apa nu cu ulei pentru ca asa scrie in prospectul rezistentei.Sistemul functioneaza foarte bine si tine temperatura constanta, la cit o potrivesti din termostat, in plus pe caloriferul scatita poti pune diverse chestii la uscat.Ideea e ca sistemul nu trebuie intretinut, uiti ca il ai, nu ai grija sa-l pornesti/opresti. Am preferat termostat de camera nu rezistenta cu termostat pe ea (exista si asa ceva de exemplu Z-KTTR-0700) pentru ca rezistentele cu termostat termostateaza mai mult temperatura caloriferului nu temperatura din incapere, fiind conectata termic cu caloriferul.(am dat codurile ca sa le gasiti cu goangle)

Link spre comentariu

E bun sistemul dar probabil la misa a avut noroc sa fie cumva echilibrat,spatiul mic,se incalzeste repede,si decupleaza termostatul de ambient,altfel,daca termostatul tine comanda mai mult timp,tre sa faci uz de protectia termica, unde mai pui ca e si "neplacut" sa atingi un calorifer la 90 grade :rade: Deci chiar daca nu ajunge la fierbere,un termostat de control al temperaturii caloriferului cred eu ca e util...

Link spre comentariu

Doru, am corelat dimensiunea caloriferului cu puterea rezistentei tocmai in acest scop. Daca citeai cu atentie ai fi observat. Poti pune mina pe calorifer (la limita, ce-i drept) in cazul functionarii continue, fara termostat. Probabil in cazul asta are vreo 60 de grade, dar nu am masurat.In documentatia caloriferului e data puterea maxima disipata de 1050W sau pe acolo pe undeva. De aia am ales rezistenta de 700W. Cred ca e evident ca puterea maxima disipata e data la temperatura maxima pe care stiu sa o produca centralele termice deci 80-90 grade.Daca caloriferul e plin cu apa nu exista posibilitatea de a fierbe. Presupun ca acum iti dai seama.(...si baia nu e mica, e mult mai mare ca bucataria multor apartamente...)

Link spre comentariu

Imi dau seama ca nu ai facut din burta,eu am ajuns sa-ti cunosc oarecum meticulozitatea,numai ca aici citesc fel de fel,care daca ignora acele mici amanunte pe care le-ai punctat suplimentar,risca sa experimenteze forta aburului pe propria piele :rade:Cat timp se face schimb de caldura totul e ok,numai ca trebuie avut grija la ce e "afara" ca sa fie sistemul la echilibru.

Link spre comentariu

Da. Era o vorba in armata: "...cine-i prost, sa moara primul..."Totusi pericolul de care ne atragi atentia nu e mare, adica e mic :rade: Puterea termica disipata e proportionala cu patratul temperaturii, deci greu ridici temperatura si caloriferele rezista la vreo 8-10 atmosfere, presiune la care apa fierbe pe la 150 grade aprox. Deci pericolul de a experimenta o "putere a aburului" e aproximativ nul. Hai sa nu ajungem in extreme. Eu am pus un model functional, documentat cu coduri si testat. De ce vrei sa mi-l caci?

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspunsurile expediate mie!

 

Intre timp am reusit si eu sa cumpar doua panouri a cate 550 W fiecare (1100 W total). Dimensiunile camerei (dormitor de fapt): 360 cm x 315 cm x 255 cm. Camera este situata pe partea nordica a apartamentului; noroc cu geamurile termopan si izolatia exterioara. Unul dintre camere vecine este cealalta camera din apartament (deocamdata nu este folosita, caloriferul este defect, deci nu este incalzita deloc), cealalta camera vecina este a vecinului din scara urmatoare. Dedesubt, in apartamentul de la etajul 1 nu locuieste nimeni, incalzirea este oprita.

 

Instalatia a fost realizata sambata (15.12.2012), adica de patru zile, si, cu toate ca zilele cu adevarat reci (-20 sau -25) vor urma in ianuarie si februarie, sunt foarte multumit de ele. Este o senzatie cu totul diferit, dormim bine in acea camera cu sotia. Multumirea, desigur, este subiectiva, dar sunt convins ca nu exagerez si nici nu e vorba de efect Placebo.

 

Am folosit cablu din cupru litat, 1.5 mm2. Panourile sunt conectate paralel. Alimentarea cu energie electrica se face direct din cutia de jonctiune din zid; aceeasi linie pe care se afla si becurile. Pacat ca in zid/tencuiala constructorii au folosit cablu din aluminiu 2.5 mm2... asta este. Termostatul pe care l-am gasit cel mai repede este marca Salus T102 (sarcina rezistiva 5A la 230 VAC, sarcina inductiva 3A la 230 VAC, functioneaza cu doua baterii tip AAA).

 

Panourile au costat 2 x 682 = 1364 RON (TVA inclus, garantie 5 ani), termostatul 79 RON. Cablu din cupru litat am avut, la fel si canal cablu.

 

Astept cu curiozitate consumul si "cariera" a panourilor. Contorul electric a fost citit chiar luna aceasta (06.12.2012), deci in martie voi vedea exact cat s-a consumat.

 

Poze: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6.

 

PS: metoda aleasa de colegul nostru misa este una foarte interesanta; cred ca o s-o incerc si eu ceva similar in baie (200 cm x 220 cm x 255 cm). mersi frumos!

Link spre comentariu

Releul termostatului e cam la limita. Trebuie sa ai in vedere ca e posibil ca la un moment dat, pastilele uzate ale releului nu vor mai face contact. Normal, asta se va intimpla iarna. Cea mai buna varianta pentru astfel de scopuri e utilizarea unor relee statice. Eu am folosit foarte multe de tipul S216S02. Se gasesc la TME cu 31 lei. Ele sunt izolate optic, adica releul termostatului comanda doar aprinderea unui led intern.

 

http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=s ... ms&cad=rja

Link spre comentariu

Subiectiv:

Ma simt foarte bine in camera. E cald, placut, fara probleme. De exemplu aseara in jurul orei 11 seara am deschis geamul pentru 5-6 minute, temperatura in camera a coborat repede pe la 18 grade Celsius, eram in pijamale si-mi era frig; am inchis geamul, m-am bagat in pat, si in 10 minute camera era calduroasa si placuta iarasi. Chiar cred ca nu am cum sa-mi descriu impresiile altfel. Este clar, ca cei care spun, ca nu se poate face cald cu panouri infra, gresesc. Se poate, dar cateva chestii trebuie luate in considerare: 1) raportul dintre suprafata incaperii si perfomanta/numarul panourilor, 2) izolatia termica a cladirii, 3) ferestrele, si nu in ultimul rand 4) necesitatile/pretentiile personale in ceea ca priveste caldura. Ramane de vazut rentabilitatea (din ianuarie 2013 se scumpeste energia electrica cu ~10%, dar si a gazului metan cu ~8%).

 

Obiectiv:

Am avut norocul sa pun mana pe un termo-higrometru (SYN 172). L-am lasat aproape 48 ore in camera, timp in care inregistra valori din 2 in 2 minute. Dupa cum se vede si din screenshot-ul de mai jos, temperatura (banda rosie) este constanta. Temp max 24.3 grade Celsius a fost realizata de sotia in toiul noptii. :rade:

 

Screenshot 48 ore

 

Un alt screenshot mai jos despre perioada 19:00 seara - 10:16 a doua zi. Aici se vede cand pornesc si se opresc panourile. Pana la ora 20:20 termostatul era seta la 20 de grade, dupa ce l-am ridicat cu un grad, adica pana la 21 grade. La o prima vedere, panourile incalzeau in medie 10-15 minute pana s-a atins temperatura dorita, apoi se opreau pentru 10-15 minute. Pe la ora 2:15 sotia a decis ca-i trebuie 22 grade, asa ca s-a trezit, a facut setarea, operatie dupa care panourile iarasi incalzeau 10-15 minute, pauza 10-15 minute, s.a.m.d.

 

Screenshot o noapte

 

Efectul acestor panouri asupra sanatatii umane:

Asta este tema despre care as dori sa stiu mai mult. Am studiat ce am gasit pe Internet (Wikipedia, comercianti, etc.), dar am gasit informatii putine despre efectul radiatiilor infrarosii asupra corpului uman, si aproape nimic despre efectul panourilor. Efecte benefice, efecte negative, cazuri speciale, studii si experimente, etc.

 

Stima!

 

PS: misa, mersi pentru pont, dar inca duc o mare lipsa de cunostinte in domeniul pieselor electronice; mi-ar trebui foarte multe explicatii detaliate ca sa realizez un termostat folosind acel S216S02.

Link spre comentariu

Pai lasi termostatul care il ai, numai ca releul incorporat in el nu va mai comanda direct panpurile ci ledul din releul static. Releul static nu se consuma in timp, nu are lamele mecanice care se uzeaza rapid cind comuta curenti mari. In plus, datorita curcuitului intern de comutatie la trecerea prin zero, nu produce perturbatii. (pacaituri in diverse scule audio)O sa-ti desenez o schema zilele viitoare ca azi n-am timp. De fapt e foarte simplu.

Link spre comentariu

Decuplezi frumos releul din termostatul tau , acolo unde se alimenteaza releul conectezi pinii 3 si 4 respectand polaritatea si tensiunea conform datasheet-ului S116S02 iar pe pinii 1 si 2 inseriezi panourile tale. Acum nu stiu cat de tare se va incalzi insa fiind un dublu triac ma cam indoiesc ca la cele doua panori ale tale se va incalzi atat de tare . Daca te chinuesti nitel in in desi in carcasa proprie sau poti pune langa termostatul actual o cutiuta pe care sa ai pus S116S02-ul pe un mic radiator.Vezi ca la pagina 9 a datasheetului dat de tine ai o schema de principiu . Poti elimina tranzistorul ptr ca deja ai un releu care primeste o comanda de la bateriile incluse in termostat . De fapt , termostat ca al tau a si eu insa fiind la 400W ma indoiesc ca voi avea probleme pe termen lung cu releul tinand cont ca trec in jur de 1,8Amperi prin el la 220V. O sa am in vedere o asemenea modificare . Chiar e faina !Multumim Misa !

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări