Vizitator Hupogrammos Postat Octombrie 26, 2011 Partajează Postat Octombrie 26, 2011 ce rezistenţă recomanzi să aibe pt un motor de 6 kw acel potenţiometru? Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 26, 2011 Partajează Postat Octombrie 26, 2011 1) esti in alt topic,deci esti offtopic2) nu se pune potentiometrul in serie cu un motor...potentiometrul comanda un montaj care controleaza motorulLa 6kW,daca nu te pricepi,o sa ai o gramada de scantei si piese (si nu numai)arse Link spre comentariu
mikella Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 Vrei sa comanzi putera/turatia motorului doar pritr-un potentiometru? Asa ceva nu se poate!Fa un pwm cu 555 si comanzi motorul cu un potentiometru.Dar la puterea asta nustiu cum vei face, o sa ai nevoie de ceva mosfeti serosi.Cauta pe gogle 555pwm sa vezi despre ce este vorba. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 .Dar la puterea asta nustiu cum vei face, o sa ai nevoie de ceva mosfeti serosi..,din ceea ce inteleg din fraza scrisa mai sus e ca mosfetii sunt intro simpla schema cu polarizarea portii cu ajutorul unui potentiometru , sper sa nu a inseldaca e adevarat atunci e total gresit(asta doar la mosfeti ,la bipolari merge) , fiindca mosfetii se comporta ca o "sarma" ori sunt pe deschis, ori inchis, astfel tensiunea in circuit va fi 0 sau maxima, cu 555 practic dai niste impulsuri de deschidere a mosfetilor , cu ajutorul potentiometrului variezi acele impulsuri , hai cai simplu sper ca ati prins ideea . Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 27, 2011 Partajează Postat Octombrie 27, 2011 Parca apare si cuvantul "555" in propozitia lui mikella...deci ia asculta-i sfatul si vezi care e legatura dintre un potentiometru,un 555 si un mos-fet de putere Dar la 6kW,home made... Link spre comentariu
mikella Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 ,din ceea ce inteleg din fraza scrisa mai sus e ca mosfetii sunt intro simpla schema cu polarizarea portii cu ajutorul unui potentiometru , sper sa nu a inselMa refeream la mosfeti comandati de 555 nu de un potentiometru singur.Cam ce ai explicat cu 555 care da impulsuri in poarta la mosfeti. Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 salut, scuze , mea culpa , nu mai dati cu bata , dupa o saptamana de betoane e normal ca nu mai vad sensul frazei ,sunt ferrm convins ca se poate si la 6 kw fara probleme , daca se gasesc mosfetii potriviti . Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 28, 2011 Partajează Postat Octombrie 28, 2011 Poate scantei...6kW la ce tensiune? Sute de amperi? Ce cabluri? Cum le legi la mos-feti?Dar care e curentul de pornire? Si cu autoinductia ce facem?Cum asiguri comanda cat se poate de ferma a mos-fetilor? Cum izolezi montajul de perturbatii?Nu-i de joaca cu electronica de putere!Ca sa nu mai zic ca trebuie si ceva experienta...iar de la a nu stii cum se poate regla turatia cu un ponetriometru,pana la a face un variator pt un motor de 6kW,e cale foarte lunga!Din imaginatie putem face orice,dar trebuie sa tinem cont si de ce se intampla in practica Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 dr l ai dreptate daca nu ai experienta nu te bagi (daca te referi la mine regulatoare de turatie am facut destule prin casetofoane sau maguri , bine sunt de mica putere ,stiu cum functioneaza un astfel de regulator)cel in cauza spune ca vrea sal foloseasca la un autovehicul electric atunci trebuie amintit faptul ca la o masina electrica de pe piata bateriile au tensiunea aprox de 400v , deci sar din schema cele cateva sute de amperi de care pomeneai mai sus dor 15A au dat la mine ceea ce e destul de rezonabil , dar cu 6kw nu stiu ce fel de vehicul poate sa actioneze ,poate un lastun sau ceva cartoane (trabi)spor la treaba . Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 Un matiz cu motor de 2kW atinge 40km/hLa 400Vcc nu mai ai grija curentului mare,ci grija combinatiei dintre curent mediu si tensiune mare (adica arcuri electrice si alte distractii)Ma refeream in special la experienta celui care vrea regulatorul de viteza. Dar nici eu nu am experienta necesara pt a face asa ceva... Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 dr l , esti sugur ca cu 2kw adica aprox 2,5 cai poti pune in miscare un matiz la 40 km/h eu sincer ma indoiesc , si daca da , atunci ma apuc sa vad cum fac sami iau unul de la remat poate cu motor stricat si sal transform , trebuie cautata persoana aia cu oltcit(din brasov cred ) care la transformat in electric sa vedem ce motor are.caut si va arat unde am vazut.spor Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Octombrie 29, 2011 Partajează Postat Octombrie 29, 2011 aici: http://www.youtube.com/watch?v=7SqvayJdiWU la trabi nici nui trebe convertor regulator de turatie ceva rlee de putere si se rezolva: Link spre comentariu
Vizitator Hupogrammos Postat Decembrie 3, 2011 Partajează Postat Decembrie 3, 2011 cine ma ajuta cu o schema electrica care sa faca treaba asta? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Decembrie 4, 2011 Partajează Postat Decembrie 4, 2011 Nu iti recomand a doua schema pentru ca, pe cat este de simpla pe atat este de solicitanta pentru primul rand de acumulatori. Practic, schema se bazeaza pe comutarea numarului de acumulatori, cam 17 la numar daca am vazut bine (12 in spate si 5 in fata) in 3 trepte de putere. Tensiunea de lucru, pe grupa de acumulatori conectata la incarcatori, este de 80V si amperajul de incarcare este de 7,5A ceea ce sugereaza acumulatori de 75Ah. Pe scurt, prima treapta foloseste doar grupul 1 de acumulatori, selectati printr-un contactor. La treapta a doua intra in serie grupul 1 plus grupul 2 iar la ultima treapta se folosesc toate cele 3 grupuri in serie. Contactorii par a fi trifazati de 40A (sau de 32A), cu cele 3 sectiuni in paralel pentru o capabilitate de curent de 120A (96A). Asa ca, puterea maxima folosibila, la care sunt proiectati contactorii, este de 24,4kW (19,5kW) si motorul electric cred ca este de maximum 25kW (20kW). Daca ma uit atent la "ceasul" din bord (voltmetrul) se pare ca toti acumulatorii sunt in serie si este foarte posibil ca motorul sa fie la 220V tinand cont ca 17x12V fac 204V. Indicatia acelui voltmetru nu prea pare de incredere pentru ca se pare ca este sensibil la "back EMF"-ul motorului.Cam asta am inteles din filmulet. Totusi, am vazut doar 2 contactori, ceea ce ma face sa cred ca motorul electric primeste jumatate sau complet tensiune iar cutia de viteze compenseaza cu inca 4 trepte, facand 8 trepte fixe de putere (nu le am cu mecanica dar ceea ce este in "capul" motorului electric pare a fi un ambreiaj de la o cutie de viteze). Link spre comentariu
iuli09 Postat Iunie 22, 2012 Partajează Postat Iunie 22, 2012 am gasit aceasta varianta de incarcator : http://www.circuitstoday.com/lead-acid-battery-charger pe care as vrea sa-l folosesc pentru a incarca un acumulator de 70Ah cu ajutorul unui panou solar . ce parere aveti despre acest incarcator ? sunt suficiente 40 de astfel de celule solare: http://prutix.ro/Celule_fotovoltaice_1.8W pentru un panou care sa incarce acumulatorul ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum