Vizitator viobio Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 mie imi place SRPP cu ECC81,acum depinde ce semnal cere finala pentru a ajunge la 10w putere debitatatransformatorul de iesire este fara cusur dl lazaroiu Link spre comentariu
THOMAS Postat Mai 20, 2010 Partajează Postat Mai 20, 2010 mie imi place SRPP cu ECC81,acum depinde ce semnal cere finala pentru a ajunge la 10w putere debitatatransformatorul de iesire este fara cusur dl lazaroiu GU29 este o lampa cu "bun simt",are o panta buna si deci cred ca un "atac" calsic,cu pentoda sau chiar o trioda este suficient. Eu am ales schema de mai sus din motive de incredere "forumista",sa nu-mi fie cu suparare,dar multi de pe aici au mare incredere in schemele postate de straini,dar,ma rog(!),fiecare cu parerea lui..... Multumesc pentru aprecieri referitoare la transformator,mai ramane ca cel ce-l realizeaza sa respecte si conditiile de manufacturare a unui transformator de calitate. Nu am mentionat faptul ca transformatorul este calculat pentru o putere in primar de 18W de unde rezulta in secundar o putere utila de 16-17W intr-o banda de frecvente de 20Hz-30.000Hz,dar in montajul dat,puterea este de maxim 9-10W cu o linearitate foarte buna. Link spre comentariu
hpavictor Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Va multumesc mult , urmeaza probabil realizarea practica a transformatoarelor de iesire si proiectarea sasiului.... Link spre comentariu
hpavictor Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Parerea mea este ca arata foarte sexy.....pacat ca prima fotografie este manelizata , in sensul ca au fost atasate leduri albastre sub soclul tubului GU29......dar fiecare cu gusturile sale ! Link spre comentariu
mișa Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 Cum arata conectorii originali pentru anozi? E unul singur sau sunt 2 ca in poze. Oricum, trebuie sa reziste la temperaturi ridicate fiind deasupra. Link spre comentariu
hpavictor Postat Mai 21, 2010 Partajează Postat Mai 21, 2010 conectorii originali au rolul si de sunt termic , dar in aplicatiile profesionale ( radar fluvial ) pe care le-am vazut personal se leaga la anozi o tresa metalica , care disipa si ea , si cred ca o voi inlocui cu conductor litat izolat cu silicon si o regleta gen conexiuni electrice clasice pentru 2,5 mm sectiune , probabil ca merge aproape orice cu conditia de electrosecuritate la atingere , lampa merge rece in comparatie cu altele ( la 40W total disipati ( amandoi anozii ) balonul are doar 175 grade si minim 500 ore de functionare , la 15W are 65 grade si 5000 ore de functionare ....... ) Ca si constructie sunt piese din alama pasivizata inglobate intr-un bloc ceramic cu cose pe care se cositoresc cele doua trese ( Cu Ag 5x1 mm ) si da , este comun la amandoi anozii.....din pacate nu am decat soclurile , sunt dintr-un plastic maro binecunoscut , comun , cam ca toate comutatoarele , conectoarele , izolatoarele militare produse in fosta URSS , cei din poze sunt tip PRIBOI .....se potrivesc la 6R3S , GU19 etc.... Link spre comentariu
Liviu Ianush Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 Parerea mea este ca arata foarte sexy.....pacat ca prima fotografie este manelizata , in sensul ca au fost atasate leduri albastre sub soclul tubului GU29......dar fiecare cu gusturile sale !Introduceti lumea in eroare. Nu este vorba de nici un led. Este un GU-29 defect, iar detinatorul chiar este trist ca doar una functioneaza corect. Cititi si traduceti corect! Este in josul paginii postul cu pricina http://t-class.niceboard.net/valvolari-f45/e-arrivato-er-cinese-t3916-30.htm Link spre comentariu
Kosmin Postat Mai 25, 2010 Partajează Postat Mai 25, 2010 De obicei, in cazurile precum cel de mai sus, se zice ca lampa are gaz in ea si filamentul se aprinde mai tare decat e normal, ca si cum ar lua foc. Teoretic asftel de defecte la lampile rusesti le gasesc cei de la CTC (sau otk) si le dau la o parte. Link spre comentariu
hpavictor Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Nu am avut intentia sa induc lumea in eroare , pur si simplu am cautat ( doar imagini ) pe net cu GU29 , si am gasit imaginea buclucasa , si necunoscand motivul pentru care se plangea propietarul acelui GU29 , am considerat ca este o imagine manelizata prin adaugarea de leduri albastre sub soclu.....se pare ca era vorba de o clona chinezeasca in acea imagine si nu de una ruseasca , nu am auzit sau vazut vreodata sa se manifeste in acest fel un tub de productie ( ex ) sovietica ! Fiind totusi un tub la origine cu aplicatie profesionala ( militara ) consider ca standardele de calitate erau corespunzatoare ( cele pe care le posed au data fabricatiei 1983 ) . Eram curios sa ne specifice cineva in tema cam ce vechime trebuie sa aiba tuburile pentru a putea fi considerate NOS ? Link spre comentariu
mișa Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Orice tub iesit din fabricatie dar nefolosit e NOS. Nu conteaza vechimea. Daca nu are vreun defect de fabricatie, chiar si primul tub construit ar trebui sa functioneze corect. (deocamdata) Link spre comentariu
Depanatoru Postat Mai 26, 2010 Partajează Postat Mai 26, 2010 Nu filamentul straluceste asa , ci este culoarea caracteristica a descarcarii in azot ( componenta principala din aer ) . Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 27, 2010 Partajează Postat Mai 27, 2010 In principiu, cel putin pentru utilizarea in etaje de emisie RF orice tub de putere trebuie formatat inainte tocmai pentru a preveni aceste descarcari. Acea zona de "oglinda" care se vede la partea superioara a tuburilor este un strat subtire de magneziu capabil sa absoarba gazele din tub, dar aceasta se poate face numai cu tubul cald. De aceea practic ideea formatarii tuburilor este universal acceptata. Metodele de formatare variaza de la autor la autor, eu personal tin tubul numai cu filamentele la tensiune nominala 48 de ore (dupa primele 24 de ore este vizibila deja os cadere si o remaniere a stratului de Mg), apoi pun 1/2 din Ua timp de 2 ore printr-un rezistor de 2K, apoi 3/4 din Ua inca 2 ore, apoi Ua timp de 2 ore. Teoretic, se zice ca tuburile "se invata" cu tensiunea anodica si nu vor descarca daca se procedeaza in acest fel. Apoi, timp de 4 ore le las "idle", doar curentul de mers in gol, fara semnal. Dupa aceste 4 ore tubul este gata de folosire, el nu va mai necesita reformatare decat daca va sta neutilizat mai multi ani.Hai succesuri! Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 27, 2010 Partajează Postat Mai 27, 2010 dyogenes a punctat bine."Oglinda" getter-ului la tuburile comune este din compusi pe baza de bariudar s-a folosit si magneziu la unele tuburi. La GK-71 s-a folosit strontiu.Termenul corect este de formare a tubului, informatizarea generalizata a alterat denumirea originala a procedeului. Link spre comentariu
gabi_lori Postat Iunie 7, 2010 Partajează Postat Iunie 7, 2010 la sectiunea trafului de 16-18cmp,cat trebuie intrefierul? Link spre comentariu
THOMAS Postat Iunie 7, 2010 Partajează Postat Iunie 7, 2010 la sectiunea trafului de 16-18cmp,cat trebuie intrefierul? Grosimea intrefierului nu este dependenta numai de sectiunea miezului,aici intra in joc mult mai multe variabile;tipul de miez,curentul de mers in gol,frecventa minima si maxima ce o poate "transfera" miezul catre secundar fara repercursiuni majore asupra puterii,inductanta bobinei primare,inductanta de scapari si nu in ultimul rand acuratetea executarii bobinajului....,deci:- dupa ce termini montajul,poti experimenta practic grosimea intrefierului cu ajutorul unui generator de semnal si un osciloscop.-injectezi semnal (1000Hz) in amplificator si pe o rezistenta de sarcina (neinductiva) aduci amplificatorul la o putere in care sinusoida nu este deformata.-mergi apoi la frecventa minima la care a fost calculat transformatorul (20Hz,30Hz,40Hz...) si urmaresti cat de curata este sinusoida (bineinteles fara a avea o cadere semnificativa de putere pe rezistenta de sarcina)-daca sinusoida nu este curata,modifici "in mers" intrefierul,marindu-l sau misorandu-l pana ce sinusoida este perfecta.-vei incepe aceste masuratori de la un intrefier mic (0,10-0,15mm) si se poate ajunge si pana la 1,0mm (!!!)-repeti operatia si pentru frcventa maxima banuita sau proiectata pentru acest amplificator.Cam asta este pe scurt ce poti face pentru reglarea intrefierului. Spor la treaba! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum