Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Receiver....


dragon82

Postări Recomandate

ALO , eu am scris doar despre amplificatoare , nu despre procesare ! Degeaba decodarea este performanta , si reflecta perfect imaginea sonora dorita de regizor , daca amplificatorul este de mare KKT ! Clasa D nu poate fi incadrata ca fiind buna pentru muzica..........Nu sunt impotriva sistemelor multicanal atunci cand efectele audio sunt dublate in mod suprarealist de efecte video , de altfel asta este chiar firesc in cinematografie sau jocuri !Exceptia este insa valabila doar pentru filme si jocuri . Muzica este altceva.....

Asa ca mucles celor ce o tin pe a lor cu vechiturile lor...

Precizeza catre cine te adresezi.......
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 53
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dragon82

    16

  • zal

    8

  • hpavictor

    5

  • CBI

    4

Top autori în acest subiect

Clasa D nu poate fi incadrata ca fiind buna pentru muzica..........

Nu-s de acord. De exemplu Hypex fac amplificatoare clasa d mult laudate de urechisti, si acuma au scos ceva modul cu distorsiuni greu de obtinut chiar si cu clasa ab. Boxele B&W Nautilus cu preturi de zeci de mii de euro, mult laudate si aici pe forum si incadrate ca super-high-end, folosesc tot amplificatoare clasa d (sunt active).Amplificatoarele clasa d vad ca tot avanseaza, clasa ab cam bate pasul pe loc in ultimul timp. Acum 10-15 ani de abia reproduceau 200Hz, astazi reproduc bine si semnale de 100khz(in aplicatii non-audio). Acuma in produsele low cost de larg consum integratele folosite inca nu au performante spectaculoase, sunt un fel de tda7294 mai eficiente si mai puternice.Au distorsiuni marisoare peste 2-3khz (0,1-0,2%) Totusi as spune ca-s acceptabile pentru ca boxele sunt mult mai imperfecte si influenteaza mult mai mult sunetul ca ele. Vad ca pe zi ce trece apar o gramada de integrate si alte piese tot mai bune pentru clasa d. Pe scurt, clasa d e viitorul.Eu am obtinut un amplif ce scoate cateva sute de wati cu tranzistorii finali in aer, fara radiator, si mi s-a parut ca suna bine. Chiar ma gandesc sa fac ceva kituri puternice, cu distorsiuni mici si pret bun, de aceea te contrazic :da Mai vreau sa mentionez ca majoritatea amplificatoarelor clasa d functioneaza cu semnal analogic (ma refer la modulul care amplifica, fara ce-i in fata lui), contrar cu ce cred multi.Referitor la subiect, cred ca in 2011 , cand te gandesti sa achizitionezi un amplificator , ar cam trebui sa aiba spdif, dolbydigital, dts, canale multe, telecomanda, intrari si iesiri video hdmi etc. adica nu-i mai amplificator ca-i a/v receiver. Astfel il poti folosi si la filme si jocuri. Chiar si albume cu muzica vad ca apar deja si 5.1. Sculele vechi, chiar daca sunt ceva mai "serios" construite, nu prea au astfel de dotari.Subiectul acesta ar cam trebui mutat la amplificatoare.
Link spre comentariu

Te inseli amarnic.......amplificatoarele in clasa D au cel mai mic pret de fabricatie , de asta sunt preferate de producatori , iar marketing-ul agresiv incearca sa impuna ca fiind o noua descoperire audiofila..........Excrocii promoveaza si vand la suprapret gunoaie low cost entry level pe care au pus etichete de marci consacrate in trecut ca fiind fabricanti de produse audio de mare calitate ......

 

Citez pe BIBI , jupanul manelelor ( http://forum.audiofil.ro/index.php?topic=1756.0 ) :

 

" De ce devine audiofilul român o specie răpitoare ?

 

Am putea să izolăm mai multe situaţii posibile

 

1. audiofilul român a dat mulţi bani pe nişte echipamente, s-a identificat cu mărcile respective (sau filozofiile de sunet, sau soluţiile constructive, etc) şi se simte atacat la modul personal atunci cînd sînt criticate.

 

2. cazul 1++ atunci cînd respectivul crede că a cumpărat cu banii ăia toată experienţa şi ştiinţa din domeniu, nu mai are nimic de învăţat şi, drept urmare, opiniile sale sînt axiome iar cele dimpotrivă trebuie smulse de la rădăcină.

 

3. audiofilul român se simte dator faţă de reprezentantul local al unor mărci să-i apere interesele şi nevoile şi neamul (benevol şi nesilit de nimeni, din pur spirit camaraderesc).

 

4. audiofilul din situaţia 3 trece la nivelul 3++ dacă e îndemnat mai mult sau mai puţin direct să o facă.

 

5. audiofilul simte nevoia să menţină nepătată onoarea unor echipamente în ideea că în curînd le vine rîndul la vînzare şi cine dracu' le mai ia dacă sînt terfelite prin spaţiile virtuale.

 

6. hobbyul de la punctul 5 cu oarecare aromă de vînzări second-hand devine un modus operandus şi audiofilul se gîndeşte că ar putea deveni pro aşa că înteţeşte atacurile şi pune mîna pe sticluţa cu vitriol.

 

7. audiofilul e pur şi simplu nebun cu acte în regulă (sună straniu, dar cred că am văzut-o şi pe asta)

 

 

acum stau şi îmi dau seama că situaţiile descrise mai sus nu au o legătură proporţională cu suma investită, fenomenul se poate manifesta inclusiv la nivelul diy sau Lo-fi "

In cazul de fata avem de-a face doar cu nivelul Lo-Fi , iar suporterii acestui curent manelistic nu au habar ca altii rad in hohote de ignoranta lor

Link spre comentariu

In respectivul Testbericht http://www.av-magazin.de/Klang_des_SA-HE40.653.0.html se pomeneste de racire heat pipe, pe care nici in ruptul capului nu o vad in pozele lor. Asa-zisele teste din diversele publicatii occidentale nu valoreaza de obicei nici cat hartia pe care-s scrise/tiparite. Pt ca sunt executate la comanda pt. producatorii respectivelor scule.Apoi amplificatoarele clasa D nu sunt deloc digitale (numerice).

Ca sa nu mai spun ca TOT(sculele,ideile si oamenii)ce e vechi poate merge la gunoi.Daca am tine-o tot asa,nu am mai progresa deloc. De asta Romania asta e plina de tot felul de rahati pe 2 picioare ce au crescut copii ca si ei..Ha? Cum stam atunci cu prejudecatile?

Chiar asa, cum stam cu prejudecatile?Fara ideile alea vechi (baza temeliei fundamentului de jos in stiinta si tehnologie), pe care multe generatii si-au antrenat neuronii, am sta si azi in copaci, cu mintea odihnita si ne-am pureca reciproc. Progresul se bazeaza pe evolutie, nu pe revolutie. Ca inca n-a cazut nimeni din cer gata desteptat, modernizat si digitalizat.Numai cine se teme de o comparatie obiectiva, va cere eliminarea oricarui termen de comparatie.Cat despre o parere "masurabila" relativ la pozele publicate: pot sa le masor foarte precis (+-0,002mm) dimensiunile (latime/inaltime) pe monitor, pot sa determin gama de contrast si luminozitate a imaginilor, gama de culori samd. Am inca acces la aparatura necesara pt ca am lucrat la mama receiverului (si am ajuns sa le cunosc conceptiile despre calitate si marketing). Dar ma indoiesc ca va rezista (receiverul) la un blind test in fata unui auditoriu cu urechile antrenate si neafectate de decibelii din uzine, din zgomoteca si din castile playerelor mp3.De altfel concluziile (cititi si printre randuri) Testbericht-ului sunt clare: bun pt un lucru ieftin. Adica: best value for THAT money. Numai bun ca sa redea zgomotele si efectele (artificiale) asociate unor filme "moderne". "Pe aripile vantului", "1984" (!!!), filmele lui Charles Chaplin si multe alte capodopere ale genului n-au avut nevoie de efecte ieftine pentru a-si manifesta valoarea.Superioritatea conservelor digitale nu spune nimic despre calitatea materialului stocat si nici despre stabilitatea lor in timp inca nu se stiu prea multe. Discurile lui Emil Berliner inca mai functioneaza,asa de Lo-Fi cum sunt, iar Rosetta stone (high-tech á la epoca de piatra) a dainuit peste milenii.Asa ca fiecare sa-si cumpere ce-i place si sa fie fericit cu ce si-a cumparat. BTW: Nu asiaticii de care pomeniti au construit primele nave spatiale, ci rusii si nemtii, popoare care si azi pun mare pret pe acele cunostiinte si idei vechi, sunt mandrii de realizarile generatiilor inaintase si-i respecta pe realizatori.
Link spre comentariu

"Pe aripile vantului", "1984" (!!!), filmele lui Charles Chaplin si multe alte capodopere ale genului n-au avut nevoie de efecte ieftine pentru a-si manifesta valoarea.Superioritatea conservelor digitale nu spune nimic despre calitatea materialului stocat si nici despre stabilitatea lor in timp inca nu se stiu prea multe. Discurile lui Emil Berliner inca mai functioneaza,asa de Lo-Fi cum sunt, iar Rosetta stone (high-tech á la epoca de piatra) a dainuit peste milenii.

Subscriu, dar cu un amendament:oare cum ar fi aratat acele productii de exceptie, daca ar fi avut SI aceste posibilitati tehnice de azi, la dispozitie???- sunt zeci si zeci de filme alb-negru cu sunet monofonic, exceptionale, nu suporta comparatie vis-a-vis de multe "comercialisme" recente, dar asta nu inseamna ca in cazul in care pe atunci ar fi fost disponibila tehnologia actuala, acele productii de exceptie n-ar mai fi avut valoarea cunoscuta!!! Dovada multe remake-uri cinematografice, care din punct de vedere artistic nu se ridica la nivelul originalului, dar din punct de vedere strict tehnic sunt mult superioare. Pentru muzica, x.1 e inutil, pentru filme care au coloana AC3, e mult superior un sistem 5.1. Marci de prestigiu, precum Marantz, Denon, Pioneer, Akai, Sanyo, Luxman au ramas in top si astazi, chiar daca aparatele par mai "subtire" lucrate decat cele "vintage"-nu e cazul, nu am auzit totusi pe cineva care sa-si fi cumparat recent un receiver Denon sau Marantz si sa se declare dezamagit-in comparatie cu ce?!
Link spre comentariu

hpavictor - absolut adevarat tot ce ai scris mai sus, dar, nu pot sa ma abtin ca sa nu povestesc ce a patit un amic cu niste aparate Revox (mai ales ca ai adus in discutie fiabilitatea). Deci, avea omul niste aparate Revox (Amp, CD-player si Tuner) luate second pe la sfarsitul anilor '90. Le-a folosit si s-a bucurat de ele pana au inceput problemele - acum vreo 8 ani. Primul a cazut CD-ul. NU mai citea discurile - classic NU? La dus la diversi "specialisti" care l-au tot mesterit. Ba mergea ba nu. Intre timp a schimbat in el toti condensatorii si a cheltuit o mica avere. Apoi a cazut ampliful. Aceeasi poveste. A fost plimbat la tot felul de specialisti. Ultimul la care a fost e un tip din Ungaria care face service la REVOX si Studer. I-a schimbat tipul in amplif toti condensatorii cu condensatori originali. Dupa vreo 2 luni a cazut din nou la datorie amplificatorul. Nu mai spun ca la ultima reparatie - cea din Ungaria - a cheltuit 200euro. In cele din urma a renuntat. S-a saturat sa le tot repare la 2-3 luni.Cam asta e, din pacate timpul isi lasa amprenta asupra tuturor, indiferent cat de buni sau rai suntem si asta e valabil si la aparate. :cry:

Intamplator am gasit pe Youtube ceva identic cu ceea ce posed si eu acasa :
, si va garantez ca cele aflate in posesia mea functioneaza absolut impecabil . Merita sa cititi cate ceva pe net despre calitatile acestor " vechituri " ........
Link spre comentariu

Te inseli amarnic.......amplificatoarele in clasa D au cel mai mic pret de fabricatie , de asta sunt preferate de producatori , iar marketing-ul agresiv incearca sa impuna ca fiind o noua descoperire audiofila..........Excrocii promoveaza si vand la suprapret gunoaie low cost entry level pe care au pus etichete de marci consacrate in trecut ca fiind fabricanti de produse audio de mare calitate ......

in produsele low cost de larg consum integratele folosite inca nu au performante spectaculoase, sunt un fel de tda7294 mai eficiente si mai puternice.Au distorsiuni marisoare peste 2-3khz (0,1-0,2%)

Cu ce ma insel?Aici vorbim de produse low cost, normal ca mai este cate o firma care vinde la suprapret, dar aici nu este vorba despre asta . Daca e la suprapret nu mai e lowcost.Stiu ca au un pret mic de fabricatie, dar nu este neaparat un lucru rau, daca ajung ieftine si la noi, cumparatorii, si performantele sunt cat-de-cat multumitoare. Nu toti avem 1000euro sa dam pe un amplificator. Un receiver de 200euro cu integrate clasa d nu e la suprapret, daca avea amplificare clasa ab cu tdauri sigur era mai scump, si tot cam asa de performant. Atunci de ce sa nu foloseasca clasa d? Si, in plus, consuma si mai putin curent. Problema este ca producatorii nu se mai intrec si in calitatea sunetului, asta poate pentru ca 90% din cumparatori nu-s curiosi daca are 0,1 sau 0,01 distorsiuni , oare pentru ca nu-i mare diferenta la sunet? Dar, cum am spus si mai sus, se pot face amplificatoare clasa d cu distorsiuni foarte mici, comparabile cu amplificatoarele clasa ab avansate, si tot ies destul de ieftine, dar totusi putin mai scumpe ca cele cu integrate lowcost. Chiar si eu lucrez acum la asa ceva,.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări