Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Receiver....


dragon82

Postări Recomandate

Nu vreau sa deschid "Cutia Pandorei" dar din pacate dinamica reala a "digitalului" de uz general, HI-FI sau ,"public adress",cu exceptia cazurilor cand sunt folosite sisteme gen "SDDS" rareori depaseste 55-60db- au "inalte",distorsiunile sunt reduse,zgomotul de fond e minim-dar toate acestea se obtin cu un pret - unele limitari din constructia convertoarelor reduc dinamica la nivelul aparatelor bune analogice.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 53
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dragon82

    16

  • zal

    8

  • hpavictor

    5

  • CBI

    4

Top autori în acest subiect

dragon82 scrie >Va veni ziua cand amplificatoarele vor ajunge doar un singur integrat,in ciuda vremurilor apuse,cand un amplificator cantarea cateva kilograme,cu ditai piesele inauntru.Asta va deranjeaza pe voi cei vechi.E normal.E grea adaptarea ideii ca ceva atat de minuscul poate face ceva treaba. pai deja amplificatoarele sunt minimalizate si merg inspre rau. pentru ca nu mai exista concurenta de odinioara , cand firmele se bateau cap in cap sa castige preferintele clientiilor. in perioada acea , chinezii nu erau bagati in seama ca in ziua de astazi , in care totul se reduce la pret si minimalizare . si sincer , pe mine ma deranjeaza treaba asta si o sa-ti spun si de ce>( cel putin asta e parerea mea) electronica e un dar de la parinti , dumnezeu , e o pasiune pentru multi dintre noi , iar aceasta pasiune incet incet se pierde din cauza chinejilor si produselor pe care voi le cumparati si le acceptati ca fiind produse de calitate. e nasol pentru mine , sa stiu ca fiul meu nu o sa reuseasca niciodata sa realizeze un amplificator de 10w , din cauza chinejilor si mentalitatii asteia de sunet hi-fi. pentru mine , un sunet hi-fi , e sunetul conceput si realizat de mine , sunt mai amplificat cu 10 db , am mai multa pasiune si lupt pentru ceva util , nicidecum sa ma gandesc la tehnologia curului cumparata de chineji. am detinut scule cumparate , care au costat ceva bani si vorbesc de ceva zerouri , dar pentru mine nu au insemnat nimic . de ce? pentru ca sunt pasionat de electronica si vad ca aceasta pasiune se pierde cu generatia din ziua de astazi . ce sa zic , e pacat ca nu respectam vechituriile si pe toti care au muncit pentru treaba asta , e pacat ca se pierde o pasiune si e pacat ca nu progresam in a stii mai mult.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Daca acest Panasonic are amplificatoare clasa D precum spuneti,iata ceva general:AdvantagesDespite the complexity involved, a properly designed class D amplifier offers the following benefits: Reduction in size and weight of the amplifier, Reduced power waste as heat dissipation and hence smaller (or no) heat sinks, Reduction in cost due to smaller heat sink and compact circuitry, Very high power conversion efficiency, usually above 90% above one quarter of the amplifier's maximum power, and around 50% at low power levels.Astea pot explica constructia "firava"? :nas:

Link spre comentariu

E şi multă reclamă plus lupta crîncenă pe ce a mai rămas din electronica audio ptr masele largi populare.Eficienţa e o gogoriţă pe care nu aş băga-o-n seamă decît la amplifurile de portavoce, megafoane, instalaţii portabile sau de sonorizare la stadion, manifestaţii în parc... etc. Cu reclamele astea vor ajunge în curînd să depăşească 100% randament, vezi de exemplu cum a evoluat contrastul la tv-urile lcd, acum 5 ani era 1000:1, azi sînt unele cică cu 30.000:1 !

Link spre comentariu

Din ce am inteles eu,daca e amplificator clasa D,cum se sustine(desi nu stiu cum s-a aflat...cunoscatorii cunosc mai bine ca mine),am citit ca A,B si C sunt amplificatoare analogice(parca asa citisem) iar D-ul este digital,ceea ce explica,carcasa aproape goala,cel putin asa am maigasit scris,ca nu sunt ca piese,volum si greutate ca si celelalte clase.Asa e?Mai scria pe acolo si de Mosfet...E sau nu e asa.

Link spre comentariu

Probabil vorbeşti de clasele de funcţionare ale amplifurilor, care sînt mult mai multe, deşi principalele ptr audio de calitate sînt A, AB, B.

Clasa C e folosită în telegrafie, radiofrecvenţă în general (ptr că amplifuri nu sînt numai cele de audio)...

http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier

Cine are răbdare să citească multă glagorie: http://www.etc.ugal.ro/lfrangu/CEF-curs5.pdf

De reţinut că în practică, toate acele randamente sînt mult mai mici, cam 10% clasa A, 40% clasa AB... etc.

Link spre comentariu

"Sculele" vechi nu se adapteaza cerintelor actuale "HD".Daca nu au Optic,HDMI,ultimele decodoare audio sunt varza pentru mine.Faceti o comparatie intre un cablu normal,oricat ar fi el de scump,si fibra optica.Nu stiti ce vorbiti cred.

Conexiunea optica(TOS Link) intre sursa de semnal si amplificator aduce o serie de avantaje teribile: independenta in ceea ce priveste impedanta de iesire/intrare-sursa de semnal poate avea orice impedanta de iesire iar amp-ul orice impedanta de intrare, nu mai exista neadaptari de impedanta, separarea galvanica intre sursa de semnal si amplificator-adio brum, adio accidente cu fum si bubuiala-fibra optica e un fir de sticla care nu conduce curentul electric in nici un sens-poti baga aparatele in prize de curent diferite, cu stecherul in orice pozitie, poate fi chiar lovit de trasnet unul din aparate, celelalte scapa -raportul semnal-zgomot este maxim teoretic, nu mai exista nici o perturbatie radioelectrica prin linia de comunicatie.

Cat despre aparatele SH, exista inca scule "grele"in stare perfecta de functionare, dar majoritatea aparatelor SH nu scapa de electrolitici uscati, rezistoare devalorizate, sau lipsuri constructive grave.

Sursele de semnal "analogice"(pick-up-uri, magnetofoane, casetofoane), nu sunt lipsite niciodata de piese in miscare=uzura inevitabila, iar unele piese in miscare gen curele, sunt veritabile efemeride...daca am privi numai din punctul asta de vedere, al fiabilitatii, si numarului de ore in functionare, ignorand aspectul calitatii sunetului si aspectul psihologic, cel mai chinezesc mp3 player "rupe" un mag Akai de 10000$...din pacate aspectele acelea nu sunt neglijabile. :rade:

Nici eu nu recomand solutia SH, nu are nici o perspectiva generala, poate fi o optiune individuala, conjuncturala, dar nu poate constitui o linie de urmat in general, pe glob sunt 7 miliarde de oameni, nu pot alerga toti dupa "scule SH de top", pt. ca acelea nu exista, pur si simplu.

Dar nici sa cumperi o pocnitoare de cea mai joasa speta pe motiv ca miroase a nou.

Revenind on-topic, dupa acea poza, s-ar zice ca-i o bijuterie electronica. Mai trebuie si ascultata.

Link spre comentariu

"Sculele" vechi nu se adapteaza cerintelor actuale "HD".Daca nu au Optic,HDMI,ultimele decodoare audio sunt varza pentru mine.Faceti o comparatie intre un cablu normal,oricat ar fi el de scump,si fibra optica.Nu stiti ce vorbiti cred.

Conexiunea optica(TOS Link) intre sursa de semnal si amplificator aduce o serie de avantaje teribile: independenta in ceea ce priveste impedanta de iesire/intrare-sursa de semnal poate avea orice impedanta de iesire iar amp-ul orice impedanta de intrare, nu mai exista neadaptari de impedanta, separarea galvanica intre sursa de semnal si amplificator-adio brum, adio accidente cu fum si bubuiala-fibra optica e un fir de sticla care nu conduce curentul electric in nici un sens-poti baga aparatele in prize de curent diferite, cu stecherul in orice pozitie, poate fi chiar lovit de trasnet unul din aparate, celelalte scapa -raportul semnal-zgomot este maxim teoretic, nu mai exista nici o perturbatie radioelectrica prin linia de comunicatie.

Cat despre aparatele SH, exista inca scule "grele"in stare perfecta de functionare, dar majoritatea aparatelor SH nu scapa de electrolitici uscati, rezistoare devalorizate, sau lipsuri constructive grave.

Sursele de semnal "analogice"(pick-up-uri, magnetofoane, casetofoane), nu sunt lipsite niciodata de piese in miscare=uzura inevitabila, iar unele piese in miscare gen curele, sunt veritabile efemeride...daca am privi numai din punctul asta de vedere, al fiabilitatii, si numarului de ore in functionare, ignorand aspectul calitatii sunetului si aspectul psihologic, cel mai chinezesc mp3 player "rupe" un mag Akai de 10000$...din pacate aspectele acelea nu sunt neglijabile. :rade:

Nici eu nu recomand solutia SH, nu are nici o perspectiva generala, poate fi o optiune individuala, conjuncturala, dar nu poate constitui o linie de urmat in general, pe glob sunt 7 miliarde de oameni, nu pot alerga toti dupa "scule SH de top", pt. ca acelea nu exista, pur si simplu.

Dar nici sa cumperi o pocnitoare de cea mai joasa speta pe motiv ca miroase a nou.

Revenind on-topic, dupa acea poza, s-ar zice ca-i o bijuterie electronica. Mai trebuie si ascultata.

Exact de problema componentelor(in special a condensatorilor electrolitici)imi este teama.Cu cat e mai vechi,indiferent de performante,tot vechi e si pot aparea surprize babane,nereparabile.De asta nu sunt adeptul SH-ului.

Nu zic,recent am cumparat un subwoofer Onkyo,din 1997 si este ok,nu l-am desfacut sa vad starea componentelor;insa un amplificator sau un receptor e mai compllicat zic eu...

Personal tin pe conexiunea optica;folosesc asa ceva si e o diferenta MARE audibila fata de un cablu ecranat RCA.

De cand am descoperit acum cativa ani coaxialul si apoi opticul,in ciuda diferitelor cabluri de firma ecranate RCA,am descoperit o noua dimensiune a sunetului.Nu degeaba caut ceva bun cu optic.I nsa sculele vechi duc lipsa de asa ceva,poate doar coaxial...

Cine nu a incercat optic il invit sa testeze.Se stie despre evolutia fibrei optice in transmiterea de date.Nu degeaba.

Pentru acest Panasonic exista si alte variante mai puternice in RMS,dar si niste variante cu mai multe canale,aviz cinefililor.Insa de la el,pornesc celelalte.

Link spre comentariu

Tinand cont ca de fapt ai dorit sa te lauzi cu noua achizitie , totul ramane ca pana acum , noi cu sfaturile , tu cu paguba . :) :) :) :) :)Procedezi exact ca si cu " maretele " boxe Sony , care sunt bune pentru ca se vand la supermarket ! Evident , sunt bune doar pentru tine !!!Tin sa te anunt ca interventia asta am facut-o pentru cei care chiar au nevoie de sfaturi privind achizita de echipamente de calitate ! Poti sa incerci cat doresti sa cauti scuze audiofile in genul SPDIF , Coaxial , Dolby , DTS , THX etc , toate sunt apa de ploaie , crede-ma ! Am demontat in vederea restaurarii cateva ( ...... ) amplificatoare cu lampi fabricate in anii 1950 ( Klang Film ) , aparate care functioneaza perfect in conditii termice grele , si in urma masuratorilor facute pe electrolitici am descoperit , incredibil , ca sunt perfect conservati , fara nicio urma de trecere a timpului . Da , este adevarat , aparatul este fabricat in Germania , dar cand ti-am propus ( de fapt nu tie , ci doar celor care au nevoie de sfaturi ) sa devii mai receptiv la calitatile aparatelor SH , am exclus din start " gunoaiele audiofile " sau productia de aparate din clasa " bunuri de larg consum " fabricate dupa 1985 . Atentie , nu incurajez specula cu aparate de o calitate indoielnica , dar daca vei asculta vreodata Revox , Wili Studer , Nagra , Tandberg , Ferguson , Saba , Dual , Sansui , Luxman , Yamaha , Fisher , Grundig , Blaupunkt , Phillips , McIntosh , Lafayette , RCA , Altec , Western Electric , Klang Film .........vei stii sa recunosti calitatea instantaneu .Cine intelege , sa fie sanatos , cine nu , nu !

Link spre comentariu

hpavictor - absolut adevarat tot ce ai scris mai sus, dar, nu pot sa ma abtin ca sa nu povestesc ce a patit un amic cu niste aparate Revox (mai ales ca ai adus in discutie fiabilitatea). Deci, avea omul niste aparate Revox (Amp, CD-player si Tuner) luate second pe la sfarsitul anilor '90. Le-a folosit si s-a bucurat de ele pana au inceput problemele - acum vreo 8 ani. Primul a cazut CD-ul. NU mai citea discurile - classic NU? La dus la diversi "specialisti" care l-au tot mesterit. Ba mergea ba nu. Intre timp a schimbat in el toti condensatorii si a cheltuit o mica avere. Apoi a cazut ampliful. Aceeasi poveste. A fost plimbat la tot felul de specialisti. Ultimul la care a fost e un tip din Ungaria care face service la REVOX si Studer. I-a schimbat tipul in amplif toti condensatorii cu condensatori originali. Dupa vreo 2 luni a cazut din nou la datorie amplificatorul. Nu mai spun ca la ultima reparatie - cea din Ungaria - a cheltuit 200euro. In cele din urma a renuntat. S-a saturat sa le tot repare la 2-3 luni.Cam asta e, din pacate timpul isi lasa amprenta asupra tuturor, indiferent cat de buni sau rai suntem si asta e valabil si la aparate. :cry:

Link spre comentariu

Stii ce imi place mie la bosorogi?Tot timpul au ceva de marait;doar ceea ce au ascultat ei odata era bun,iar acum sunt deseuri periculoase la propriu si la figurat,iar din ceea ce e acum nou,nimic nu e bun(binenteles ei nu au vazut asa ceva decat in reclama de la TV).Zau!Acu nu stiu ce naiba ii deranjeaza pe unii ca "poate" as arunca banii pe ceva la care,citez "am muscat momeala".Ca sa nu mai spun ca TOT(sculele,ideile si oamenii :aut: )ce e vechi poate merge la gunoi.Daca am tine-o tot asa,nu am mai progresa deloc.De asta Romania asta e plina de tot felul de rahati pe 2 picioare ce au crescut copii ca si ei...Acum,referitor la subiect.Daca ceva nu e bun aduci argumente credibile,masurabile,nu bazaconii pe care ti le spui in fata oglinzii si incerci sa le si crezi.Va rog...NU vad nici un argument adus in defavoarea a ceea ce se vede in poza...doar cuvinte goale,idei preconcepute.Dar ceva credibil,masurabil?Mi-am facut o parere despre generatiile vechi care cand vad ceva minuscul spun:imposibil,iar daca ceva are dimensiuni incredibile,atunci e valabil si posibil.Cat blocul au fost si Computerele generatiilor voastre,iar acum au devenit o simpla tableta ce o pui in buzunarul generatiilor noastre.Ha?Cum stam atunci cu prejudecatile?Am impresia ca uneori nu realizati ca cei care construiesc scule,NU sunt romani imbacsiti,ci in general asiatici cu un alt nivel al gandirii si perceperii lucrurilor.Aia si asa au o evolutie enorma fata de noi;asta si explica si tehnologia ce o servesc.Voi generatiile vechi ce ati facut,in afara de a distruge tara asta si a nu-i asigura un viitor?In timp ce voi culegeati barabule pe pamanturile CAP-urilor si ascultati RIC-uri,asiaticii faceau nave spatiale,iar acum ceea ce se vede in poza...Asa ca nu vad ce atata vorba pentru ceea ce nici nu ati ascultat si nu stiti cu ce se mananca?Si telefoanele au evoluat de la cele cu coarba la ceasul telefon ce-l port zi de zi la mana...Si e de 100 de ori mai bun si mai practic.Asta inseamna ca daca nu e ditamai lada cu sarme groase cat degetul nu e bun?In schimb bravo celor ce pot spune ceva despre ceea ce se distinge cat de cat.

Link spre comentariu

Bea un ceai de tei, ia o aspirină, poate-ţi trece. Dacă şi de acolo te-au dat afară...Nu ştiu ce jucării audio ai şi nici nu mă interesează, sper doar că nu e vorba de cele din pozele cu măsuţa de cafea hifi (cîntă masa sau e vorba de altceva?). :rade:

Nu am nevoie de ceai de tei, poate tu ai nevoie de lecitina !!!!Legat de jucariile mele, da, alea cu "masuta de cafea audiofila" e setup-ul meu de surround. Stii, pe stereo am altceva. SI daca chiar esti curios ce e pe masuta iti spun. Reciver Pioneer VSX AX5i ( 20kg - al doilea de sus dupa legendarul AX10i) si DVD-player DV989AVi - asta chiar e modelul cel mai de sus de la Pionner - 10kg - adica cel mai mare DVD-Player facut vreodata de ei. Iti garantez eu ca suna mai bine ca pocnitorile tale din 1900 toamna.Setup-ul stereo o sa ti-l spun cu alta ocazie ca sa nu spui ca ma laud.
Link spre comentariu

Pentru toti cei care au frustrari intre cele 5.1 urechi :

RECEIVER este o denumire comerciala promovata de marketingul mincinos pentru a da senzatia ca orice prost poate avea un aparat " mai special " fabricat numai pentru el !

Iar toparlanul , intotdeauna este si fudul si snob , asa ca va pune botul instantaneu !

Daca are si " vati multi , ce daca e chinezesti " e si mai bine ........

La inceputuri , acest tip de aparate audio se numeau " combine " si contineau un adaptor pentru pick-up , un adaptor pentru magnetofon , un radio si desigur , piesa de baza , un amplificator audio , unele de lux aveau chiar si difuzoare inglobate , in sistem trifonic adica doua canale stanga - dreapta si un canal comun , pentru redarea frecventelor joase . In ziua de azi urmasul este acel subwoofer , nelipsit la auditia de mp3-uri.........

Compromisul a fost facut doar pentru ca mobila " combinei " sa aiba dimensiuni fizice cat mai mici , nu ca era nevoie de subwoofer , iar difuzoarele pentru stanga - dreapta puteau fi mult mai mici in varianta trifonica dar si mai ieftine......chestie de moda , gusturile arhitectilor nu se discuta !

De aceea , pick-up-urile si magnetofoanele de calitate erau " DECK " adica fara amplificator audio , si mai nou CDurile.....

Peste ani , marketingul mincinos a schimbat denumirea de " combina " in " amplituner " adica era un amplificator cu radio , cu diverse intrari de pick-up , video , cd , chiar si microfon karaoke.........

Acum pacaleste fraierii cu acelasi amplificator cu tuner , dar cu intrari moderne , dedicate formatelor digitale de sunet si nu numai ( vezi intrari HDMI , video etc ) dar in esenta ramane un amplificator cu radio si intrari dedicate sub denumirea de " receiver "

Pai ma nene , daca este amplificator cu radio , iar restul intrarilor sunt auxiliare , de ce acordati atata atentie acelor intrari ?

Este binecunoscut ca la marile firme care au ceva de spus in domeniul audio ( cateva sunt enumerate de mine mai sus ) , exista decodoare independente adica DACuri , amplificatoare independente ( inclusiv monobloc ) , tuner independent ( antene diversity , receptie posturi analogice terestru , digitale terestru , digital satelit etc de care sunt sigur ca nu ai habar , deoarece nu emit piratii cu posturi de manele cu care esti obisnuit ) , totul pentru influente cat mai mici intre acest tip de aparate !

Toate intr-o cutie reprezinta un compromis legat doar de profitul fabricantului !

Dar piesa de baza ramane amplificatorul audio .

In cazul prezentat mai sus , este un gunoi in clasa D , fara alte calitati decat pretul de fabricatie cat mai mic , iar performantele acustice pot fi in cel mai bun caz mediocre !

De ce ?

Pai rezulta din functionarea amplificatoarelor in clasa D .

Ele au pe iesire un filtru trece jos care face conversia de la semnalul PWM la semnal audio , dar este puternic dependent de impedanta sarcinii . In cazul cand acesta este conceput sa functioneze cu sarcina de 8 ohmi , si impedanta incintei este de 4 ohmi sau 6 ohmi , ai pus-o !

Acest lucru face ca din start sistemul sa functioneze cu deficiente grave , deoarece in lumea reala , orice incinta care functioneaza nu are impedanta fix 4 , 6 sau 8 ohmi , ci pur si simplu are impedanta variabila functie de frecventa redata , de comportarea dinamica a difuzoarelor , acordul cutiei din proiectare , caracteristicile filtrelor , protectiilor incluse in incinte etc .

Este un simplu compromis comercial , promovat de catre producatori fara mila , speculand lipsa de informare si incultura clientilor , iar rezultatele dau roade , astfel ca cei care produceau lucruri de calitate , dar scumpe , vor trebui sa modifice produsele , adaptate pietei actuale , in conditii de criza .

De aia am spus ca este de preferat sa faci o auditie comparativa , dar oricum nu cred ai educatia muzicala necesara sa poti face diferenta intre doua produse audio , de calitati diferite , deci este posibil sa nu iti foloseasca .

De ce , pai e simplu : cate perechi de pantaloni ti-ai tocit in cur pe fotoliile de la teatru sau opera ?

Doar acolo marile voci si instrumentele muzicale le poti asculta natural , fara a fi suferit procesarea 5.1 , mult iubita de clientii supermarket-urilor , fara educatie , dar constipati de foame , adica saraci !

Nu uitati : mama prostilor este intotdeauna gravida !!!

Link spre comentariu

Se vede ca nu ai ascultat(un film) in 5.1.

De fapt ce e 5.1?

Dar cand exista Mono,de ce ati trecut la Stereo?Nu cumva Mono e de fapt sunetul Real fara mixaje si alta procesare?Atunci de ce mama dracului ascultati Stereo?Nu cumva e tot o procesare?Ce atunci oamenii aveau o ureche?Unde?In frunte,in cur?

Stereo e tot o procesare a sunetului Real Mono.Cu ce e mai prejos 5.1,7.1 sau 9.1?Cu nimic?

Efectul e mai adanc si mai halucinant,si mai REAL fata de Stereo;oricum pentru filme vorbind.

Asa ca mucles celor ce o tin pe a lor cu vechiturile lor...

Ati vazut sistemele 1.1 ce sunt mai ceva ca 5.1?Sau de fapt ati auzit?

Garantat ca nu.

 

Modificat de Madalina: remarci jignitoare

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări