hnicu Postat Iulie 27, 2011 Partajează Postat Iulie 27, 2011 Salutare la toata lumea.postez pentru prima data si eu pe acest forum.Sunt informatician poate ca exprimarea mea nu este pe acoluri adegvata termenilor din electronica.Am sa incep cu o intrebare:Cum pot converti un motor asincron trifazic sau monofazic (3kw) intr-un generator de curent continuu ? (poate fi si alternativ pt ca ulterior am sa-l vaf eu continuu). Am nevoie de 96v cc la un amperaj de 32 ASau alte idei daca aveti pentru a scoate aceasta tenisune.Cu motorul termic ma pot juca la orce putere si turatie am nevoie Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 27, 2011 Partajează Postat Iulie 27, 2011 Solutia ar fi sa folosesti motorul asincron trifazat drept generator (v. ca te poate ajuta userul rasputin) dupa care vii c-un redresor. Da-ne toate datele de pe placuta motorului asincron. Succes. Link spre comentariu
H Robert Postat Iulie 27, 2011 Partajează Postat Iulie 27, 2011 Vezi aici vei gasi rapunsul viewtopic.php?f=74&t=30685&st=0&sk=t&sd=a&start=30 Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 Alta idee ar fi 3 alternatoare auto de 24V (de camion) legate in serie. Alternatoarele se poat gasi usor daca ai prin zona un centru de dezmembrari auto. Altfel, poti folosi 6 alternatoare de 12V daca sunt mai accesibile acestea.Ca sa folosesti motorul asincron daca vrei eficienta trebuie sa ai retea trifazata (ai un randament undeva la 80%) altfel randamentul este destul de scazut la varianta cu condensatori. Oricum, dintr-un electromotor asincron, nemodificat, de 3 kW nu vei scoate niciodata cei 3 kW pe care ii doresti, poate doar 2,4kW la 80% eficienta. Link spre comentariu
hnicu Postat Iulie 28, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 28, 2011 Intrebarea mea este: Cu rotorul cum fac (Magnetii cum ii pun)? Am posibilitatea de a merge la strungar sa imi faca alt rotor pe care sa pun magnetii. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 Pentru obţinerea unei puteri de 3 KW acei magneţi vor aveaprobabil un preţ comparabil cu al unui grup generator industrial.Poate găsiţi un generator provenind din casări de la utilajenavale, feroviare sau tramvai/troleibuz (capabil de a produce acea putere),pe care să-l antrenaţi cu motorul termic de care dispuneţi ; sau un grup defectsau descompletat de la care se poate recupera partea de generator. Modificareaunui motor asincron în acest scop nu-i deloc cea mai inspirată idee. Link spre comentariu
TESSLA Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 ...Ca sa folosesti motorul asincron daca vrei eficienta trebuie sa ai retea trifazata (ai un randament undeva la 80%) altfel randamentul este destul de scazut la varianta cu condensatori. Oricum, dintr-un electromotor asincron, nemodificat, de 3 kW nu vei scoate niciodata cei 3 kW pe care ii doresti, poate doar 2,4kW la 80% eficienta.Cum adica sa ai retea trifazata? Adica am nevoie de trifazic sau antrenand motorul voi obtine curent trifazic pe care il voi putea rectifica ulterior pirntr-o punte cu 6 diode? Link spre comentariu
hnicu Postat Iulie 28, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 28, 2011 atunci cred ca solutia cea mai ieftina ar fi cu alternatoare de masina inseriateCe voltaj optim pot scoate cu alternatoarele auto (ex. Dacia 1310 ca is pline dezmembrarile si preturile exagerat de mici) ca sa stiu cate sa cumpar ? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 @TESSLA: Adica, pentru a folosi un motor electric trifazat asincron, ca generator, acesta trebuie rotit cu o turatie peste cea de sincronism, in conditiile existentei unei retele trifazice clasice la o tensiune nominala asemanatoare cu cea a motorului electric (de exemplu 380V stea sau 220V triunghi). Redresarea se face cu transformator trifazic (sau 3 monofazice) urmat de punte de diode. Ca "sursa" de retea trifazica se poate folosi si un alternator auto rotit astfel ca la iesire sa existe 50Hz (cred ca se obtin la 1500 rot/min) urmat de 3 transformatoare 12V/220V.@hnicu: din ce cunosc sunt doua modele de alternator la Dacie. Primul model este cu infasurarile in stea si poate urca cu tensiunea pana la 50V dar are amperajul de maximum 30A iar a doua varianta are tensiunea maxima de 30V, cu infasurarile in triunghi si amperajul de pana la 50A, asta in conditiile de turatie maxima, 10.000 rot/min. Pe cat posibil sa cauti acelasi mod de legare la infasurari, te va ajuta la metoda de control a tensiunii finale si reduci diferentele electrice intre alternatoare. Daca poti pune 6 alternatoare in serie (de preferat cu infasurarea in triunghi, asa ai rezerva de putere) poti ajunge la tensiunea si amperajul necesar, bobinele de excitatie consumand 12Vx3Ax6bucati= 216W. Link spre comentariu
gica70 Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 "Alta idee ar fi 3 alternatoare auto de 24V (de camion) legate in serie. Alternatoarele se poat gasi usor daca ai prin zona un centru de dezmembrari auto. Altfel, poti folosi 6 alternatoare de 12V daca sunt mai accesibile acestea."Dupa cum vezi ai raspunsul; mai e o problema, trebuie ca cele 6 alternatoare sa furnizeze aceeasi putere (I si U), deci trebuie un bun reglaj (separat) pt. excitatie. Link spre comentariu
TESSLA Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 @TESSLA: Adica, pentru a folosi un motor electric trifazat asincron, ca generator, acesta trebuie rotit cu o turatie peste cea de sincronism, in conditiile existentei unei retele trifazice clasice la o tensiune nominala asemanatoare cu cea a motorului electric Tot n-am priceput! Adica, sa ma exprima eu mai concret: Daca am un motor cu explozie si invart cu el un motor electric asincron, se obtine curent electric la un randament acceptabil? Asta era esenta intrebarii mele. De care curent se obtine, monofazic sau trifazic, nu conteaza pentru ca oricum vreau sa-l transform in curent continuu. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 Antrenarea mecanică simultană a celor trei (respectiv şase)alternatoare este greoaie, construcţia mecanică devinecomplexă şi voluminoasă, fiabilitatea întregului sistem fiindrelativ scăzută ; este suficient să cedeze o singură diodă a unuialternator, sau să se gripeze un rotor, sau să cedeze o perie şisistemul se prăbuşeşte.Nu ne-aţi spus ce doriţi să alimentaţi cu 96 V c.c. şi niciregimul de funcţionare al acelui consumator. Este foarte important.Consumatorul se alimentează direct din generator, nu existăo baterie-tampon de acumulatoare ? În acest caz, cum serealizează excitaţia ? Cum se modifică automat turaţia motoruluitermic în funcţie de sarcină ?Întrebări multe, date concrete foarte puţine. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 28, 2011 Partajează Postat Iulie 28, 2011 @TESSLA: Pe scurt, aveti o hidrocentrala si o turbina cu electromotor asincron de 100kW(kVA) si aceasta energie trebuie "pompata" in sistemul energetic. Turatia de sincronism este de 1500 rot/min (la 2 perechi de poli pe faza) si turatia de lucru, ca electromotor, este de 1450 rot/min. Ca sa fie folosit ca generator, acel electromotor trebuie conectat la retea cand turatia lui este superioara celei de 1500 rot/min, sa zicem 1550 rot/min si asa devine generator. Acest lucru este posibil numai daca exista cuplarea la o retea trifazica, altfel se invarte in gol fara sa produca nimic. Avantajul este ca se evita mecanismele de control necesare generatoarelor sincrone plus o marire a fiabilitatii prin lipsa periilor specifice generatoarelor sincrone (alternatorul auto este un asemenea generator sincron). Variantele cu condensatoare nu fac decat sa simuleze acea retea trifazica iar "pornirea" se face pe baza inductiei remanente a rotorului sau prin aplicarea unui puls de energie la borne. Link-uri utile (Eng): http://www.qsl.net/ns8o/Induction_Generator.html , http://www.rficdesign.com/induction-motor-2 , http://www.educypedia.be/electronics/generatorasync.htm . @cristian_draghiescu: este adevarat ca aceasta constructie este problematica dar se poate inlocui ansamblul de diode existent cu doua punti de diode externe care pot fi alese mai "rezistente" decat cele originale. Avantajul este usurinta obtinerii. Cat despre natura consumatorului, acesta va decide cum va arata sistemul. Link spre comentariu
hnicu Postat Iulie 29, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 29, 2011 Acei 96 v cc doresc sa ii folosesc pentru un invertor industrial la 220v sinus pur. Motorul termic care antreneaza generatorul de curent care vreau sa il fac este de la o masina de teren (priza de putere din cutia de viteza). Acest ansamblu doresc sa il folosesc din cand in cand intr-o zona unde nu este curent electric pentru diferite scule din gospodarie (flex, masina gaurit, etc) Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iulie 29, 2011 Partajează Postat Iulie 29, 2011 Aveti invertorul? pentru ca doar atunci se merita aceasta varianta. Oricum trebuie sa aveti conectat la invertor un acumulator (de exemplu 6 bucati 12V/7Ah, acumulatori de UPS), la acea tensiune, pentru a compensa impulsurile de curent necesare de catre invertor (impulsuri care apar din principiul de functionare al invertorului).In acest caz, fara acumulator, sistemul de reglaj trebuie sa fie cu reglare continua (si rapida) pentru a compensa consumul variabil cerut de invertor si pentru a compensa turatia motorului auto.Daca aveti acumulator pe invertor atunci se poate face sistemul mai simplu fiind necesar doar un dispozitiv de cuplare/decuplare a alternatorilor la atingerea tensiunii minime/maxime pe acumulator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum