Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Statie AS2050


Postări Recomandate

Salut! Am facut rost de o statie AS2050 care e praf. Un canal bazaie (e dus etajul final cred) si un etaj se aude foarte foarte rau.

Acum intrebarile mele.

1.Sunetul distorsionat sa fie de la potentiometri? Daca da cei logaritmici pot sa ii inlocuiesc cu liniari (numai pentru probe)?

2.Sau sa fie de la preamplificare / selector canal. in cazul acesta ajuns la a doua intrebare. Pot sa dau in etajul final direct cu semnal de calculator? Daca da unde se aplica avand in vedere schema linkuita mai jos sau trebuie preamplficare neaparat (ajungand la punctul 3).

3. pot face preamplificare cu un Tl084? Daca da o schema convetionala gen http://www.redcircuits.com/ToneControl.GIF ar merge?

PS. Va rog sa nu imi spuneti sa ma las de meserie ca habar nu am (chiar daca este asa) dar am ambitie si vreau sa o reconditionez macar etajul final, invat pe parcurs.

Intre time o sa masor niste tensiuni inscrise pe schema sa vad la mine cum sunt.

Va multumesc!

 

SCHEMA : http://www.mygarage.ro/attachments/audi ... as2050.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Sunt cativa pasi importanti pe care trebuie sa ii faci in stabilirea defectiunilor la amplif:->Inainte de toate vei verifica sursa deoarece trebuie sa te asiguri ca livreaza tensiunile si curentul la valorile normale, asadar iti iei un multimetru si verifici tensiunile la iesirile trafului unde ar trebui sa fie in jur de 25V curent alternativ, pe fiecare din cele 2 ramuri, apoi verifici puntea redresoare, ii masori diodele si daca este ok atunci verifici si ce tensiuni ai dupa ea, si astfel descoperi si daca conzii de filtraj isi fac treaba deoarece daca ei sunt ok atunci pe ramurile de curent continuu de la conzi trebuie sa fie tensiunea de pe iesirea trafului inmultit cu aproximativ 1,4, in cazul de fata undeva in jur de 36V, dar atentie atat iesirile trafului cat si ramurile de pe conzi tre sa fie egale ca valori.->Dupa ce te-ai asigurat ca sursa este ok ramane de verificat daca atajul final de amplificare este in stare buna de functionare, scoti amplificatorul din priza si decuplezi condensatorul C111 de 0,1u/100n sau Rezistenta R126 de 1k, acestea fac legatura intre etajul de intrare al amplificatorului ( duc la baza tranzistorului T111 BC251B ) si intre potentiometrul de la iesirea corectorului de ton, de la baza acelui tranzistor legi condensator de 100n direct la masa de intrare din etajul final de amplificare, dupa asta pui o boxa la iesire si conectezi din nou amplificatorul la tensiune, in boxa ar trebui sa fie liniste totala, daca da atunci masori sa vezi daca tensiunile sunt ok pe placa si apoi scoti din priza si deslipesti acel condensator legat la masa si il lasi la baza transistorului si de el te legi cu semnal audio direct de la PC preferabil inseriat cu un potentiometru de 50-100k, apoi alimentezi ampliful din nou si vezi cum si daca se aude, ar trebui sa se auda mai incet in lipsa preamplificarii insa clar cu potentiometrul mai putin de 50% din cursa, repeti treaba asta si cu celalalt modul si daca reactioneaza la fel atunci problema este din celelalte segmente, daca nu se aude nimic sau dimpotriva bazaie f tare atunci problema e din etajul de amplificare unde vei masura tranzistorii de putere, driverii, si restul semiconductoarelor, si verifici atent sa nu fie vre-un condensator umflat sau care sa fi curs din el, sa nu fie rezistente sparte sau innegrite, sau alte defectiuni vizibile pe placa.Momentan atat, fa ce ti-am zis si spune ce ai gasit.

Link spre comentariu

decuplezi condensatorul C111 de 0,1u/100n sau Rezistenta R126 de 1k

:scarpin Pentru a separa corectorul de ton de amplificatorul de putere NU trebuie dezlipita nici o componenta! Este suficient sa fie scos conectorul dupa placa etajului final... Strapul se poate face direct acolo.

vei verifica sursa deoarece trebuie sa te asiguri ca livreaza tensiunile si curentul la valorile normale, asadar iti iei un multimetru si verifici tensiunile la iesirile trafului unde ar trebui sa fie in jur de 25V curent alternativ, pe fiecare din cele 2 ramuri, apoi verifici puntea redresoare, ii masori diodele si daca este ok atunci verifici si ce tensiuni ai dupa ea, si astfel descoperi si daca conzii de filtraj isi fac treaba deoarece daca ei sunt ok atunci pe ramurile de curent continuu de la conzi trebuie sa fie tensiunea de pe iesirea trafului inmultit cu aproximativ 1,4, in cazul de fata undeva in jur de 36V, dar atentie atat iesirile trafului cat si ramurile de pe conzi tre sa fie egale ca valori.

Traful e unul singur, dar fiecare etaj de putere are propriul grup de redresare/filtrare. Punte e pe placa fiecarui final si conzii de filtraj sint conectati cu fire. Nu trebe sa separe sau sa desfaca ceva! Este suficient sa vada daca ii ajunge tensiune alternativa pe placa finalului inainte de punte, daca sigurantele sint bune (la iesirea din punte) si sa masoare daca are cele doua ramuri de tensiune continua.
Link spre comentariu

Daca esti interesat de niste finali capabili pentru ea (mai puternici si mai buni , 2N3773 RCA made in USA) , imi dai un PM.

 

Am si prefinali daca e nevoie, ori BD237,238, desi e de preferat sa mergi pe BD441 442.

Link spre comentariu

Cu ajutorul unui domn din lista de messenger am facut niste progrese.

1. Transformatorul este ok, m-am impotmolit cu masele (cea a carcasei e separata printr-o rezistenta de cea a transformatorului). Totul e ok.

2. Am decuplat preampul si corectorul de ton, si am legat direct la 116 115 semnal, problema e de la final deci. Acum m-am impotmolit la masurarea tranzistorilor.

 

Am citit aici postul domnului dan_uld http://forum.softpedia.com/lofiversion/ ... 79083.html insa la mine unii tranzistori nu conduc in nici un fel, doar apar niste valori (cu aparatul setat pe continuitate-dioda).

 

La un BD237 (NPN) am : Cu + pe Baza si - pe Colector am 600, cu + pe Baza si - pe Emitter tot 600.

La un BD238 (PNP) am : Cu - pe BAZA si + pe Colector am 630, cu - pe BAZA si + pe Emitter tot 630.

 

Stiu ca mai sunt masuratori de facut dar pana acum e ok?

 

LE. Tocmai am gasit ca pe placa la mine scrie P22918 si in schema scire P22917? (sa fie de la alta statie etajele finale?)

Link spre comentariu

O metoda simpla si oarecum rudimentara de masurare a tranzistorilor este masurarea jonctiunilor dioda, fiind vorba aici de bipolari avem in fiecare dispozitiv cate 2 diode polaritatea fiind schimbata de tipul tranzistorului ( NPN sau PNP ), si metoda consta in reglarea unui multimetru pe dioda ( daca are asemenea capacitate, daca nu ar merge si un aparat din ala mic analog fixat pe Ohm ), baza tranzistorului fiind punctul comun al asaziselor diode pleci de acolo si principiul este relativ simplu, adica trebuie sa iti dea ca si o dioda, sa conduca pana la o anumita valoare doar intr-un sens si valorile ambelor jonctiuni sa fie cat se poate de egale, in sens invers aparatul sa nu reactioneze, astfel un bipolar poate fi declarat ok, este o metoda insa relativa, care totusi de multe ori da rezultate.O metoda ceva mai sigura ar fi masurarea factorului beta ( Hfe ), si compararea rezultatelor cu datele din pdf-ul piesei, astfel stii daca dispozitivul chiar isi face treaba.Mai sunt si alte metode oarecum mai complexe insa nu cred ca este cazul aici, la datele prezentate de tine acei prefinali par ok, dar trebuie masurati si finalii, si totodata si ceilalti tranzistori, trebuie sa te asiguri ca toti sunt ok inainte sa cauti problema in alta parte.Succes.

Link spre comentariu

Salut! Am schimbat toti tranzistorii arsi (era numai unul) si BC174 cu BD139 (defapt a mai umblat cineva la el si era altceva) + ca nu am mai schimbat BD140 (a mai umblat cineva la statie si a pus asta) cu BC256B deoarece nu am gasit. Am schimbat si eletroliticul de 4,7uF cu altul nou (cel IPRS avea inscriptionat un + pe o parte si asa am montat si eu).Acum nu stiu ce am facut gresit dar conectez toti tranzistorii de pe radiator, firele de la transformator si boxele. Dau drumul, nu se prea aude nimic, ating cu degetul in punctul 116 (intrare semnal), bazaie. ok. Leg cu niste clestisori cablul jack (Atentie, cablul jack este ecranat, insa acei clestisori pe fir NU). Se aude un zgomot de fond FOARTE mare. ok, bun, pun direct cablul jack ecranat, la fel.Sa fie din cauza unui tranzistor echivalent, BD139, BD140 de pe placa? Sa mai fie ceva ars ce am ratat?Sa fie condensatorii nepolarizati?

Link spre comentariu

Salut.

 

Stai putin sa ne asiguram ca am inteles ok ce ai facut pana acum.

 

->Asadar ai schimbat BC174 ( T108 din schema ) inlocuindu-l cu BD139, corect? daca da atunci atentie, desi polaritatea celor 2 tranzistori este similara NPN totusi dispunerea pinilor este diferita, iata pdf-urile lor din care sa te edifici, BC174 - Click AICI; bd139 - Click AICI.

 

->Acelasi lucru cu BD140 fata de BC256, dispunerea pinilor este diferita, insa nu e o problema daca nu gasesti BC256, pune orice tranzistor PNP care sa aiba aceleasi specificatii ca si asta, spre exemplu BC556 care este potrivit pentru asa ceva si se gaseste usor.

 

Problema pare a fi totusi din tranzistori, verifica cu mare atentie pdf-urile fiecarui tranzistor de pe placa ( cauta-le pe net ca se gasesc usor ) apoi asigura-te ca sunt montati asa cum trebuie, fiecare pin la locul sau, si faci asta comparand datele din pdf cu schema.

 

Succes.

Link spre comentariu

Se pot pune 2 rezistente de 47 in serie ( acelea se gasesc ceva mai usor ) asta pentru siguranta insa nu cred ca este cazul oricum, dupa parerea mea se pot folosi fara probleme cele de 100Ohm, nu discutam aici de tensiuni f mari, asadar pune 100 si vezi cum se comporta.

Link spre comentariu

Tocmai am terminat ce mai era de pus ars si nu merge:|. Conectez boxa si dau drumul, nu se aude decat zgomot de fond mic (ca pe finalul functional), pun degetul pe intrare semanl bazaie, ok, conectez la calculator, bazaitul continua (nu e ok), iar muzica nu se aude aproape deloc, abia un pic in schimb doar acel bazait. Am observat ca se incinge BD140 care tine loc la T107, si are in C si in B 36v, e ok? (asta cand nu e conectat nimic la semnal).

Link spre comentariu

Problema era de la un fir cu clesti crocodil montati pe intrare. Ambele module finale functioneaza perfect. Multumiri celor ce m-au ajutat.Acum, am incercat sa masor intensitatea dintre +36V si C de la 2N3055 (carcasa). Nu imi apare nimic pe aparatul de masura, sa fie stricat aparatul?

Link spre comentariu

Problema era de la un fir cu clesti crocodil montati pe intrare. Ambele module finale functioneaza perfect. Multumiri celor ce m-au ajutat.

Acum, am incercat sa masor intensitatea dintre +36V si C de la 2N3055 (carcasa). Nu imi apare nimic pe aparatul de masura, sa fie stricat aparatul?

Felicitari pentru reusita :aplauze

 

Cum ai masurat mai exact ai inseriat ampermetrul cu linia pozitiva sau ai pus pur si simplu un fir pe tranzistor si unul pe linia de +36V?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări