Vizitator mar_k Postat Iulie 21, 2011 Partajează Postat Iulie 21, 2011 Azi fiind prima zi pe forum va salut cu respect pe intreaga comunitate adunata aici pentru altruismul de care dati dovada .Felicitari !Solicit ajutorul vostru in urmatoarea chestiune : Cum as putea sa monitorizez caderile de tensiune (fara sa stau cu notes-ul si plumbul dupa ureche !) pe intervalul unei zile . Exista vreun dispozitiv gata facut , sau cum as putea sa-mi construiesc unul ?! Apreciez orice solutie sugestie sau idee.In masura in care ma pricep ,promit sa ajut la randul meu.Stima, mar_k Link spre comentariu
E_manuel Postat Iulie 21, 2011 Partajează Postat Iulie 21, 2011 Bun venit in Elforum, detaliza un pic ce anume vrei sa faci mai exact. Link spre comentariu
Vizitator mar_k Postat Iulie 21, 2011 Partajează Postat Iulie 21, 2011 Bun venit in Elforum, detaliza un pic ce anume vrei sa faci mai exact.Mulţam de urare!Varianta simpla ar fi un numarator de caderi de tensiune,ca si idee (acum mi-a venit!) ar fi sa alimentez un contactor la care sa atasez un numarator mecanic ,in felul acesta as afla cate caderi de tensiune sunt intr-un anumit interval sau o varianta mai elaborata prin care sa aflu inclusiv ora si durata caderilor de tensiune (poate ceva cu rola de hartie gen casa de marcat, sursa online si ofline priza,un dispozitiv gata facut daca exista care sa poata memora acestea)...orice va trece prin cap imi poate fi de ajutor .Stima. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 23, 2011 Partajează Postat Iulie 23, 2011 O solutie ar fi procurarea unui aparat tahograf (model mai vechi) care se foloseste pentru inregistrarea permanenta (pe o diagrama circulara de hartie) a vitezei si timpilor de conducere la autocamioane, tiruri, etc. Modelele mai vechi se gasesc la preturi foarte mici pentru ca la ora actuala sunt in plin proces de inlocuire cu modele noi ce inregistreaza pe o cartela electronica in locul diagramei clasice de hartie. Sunt destule firme care monteaza tahografe pe caimoane, cauta la ei. Solutia e simpla, montezi un motoras electric alimentat cumva (sau comandat) din sursa de tensiune care trebuie monitorizata. Axul acestui motoras trebuie cuplat mecanic la tahograf, in locul unde se cupleaza in mod normal cablul de kilometraj al camionului. Cand este tensiune, motorasul se invarte si pe diagrama se va inregistra o anumita "viteza" diferita de zero. Cand nu e tensiune, motorasul nu functioneaza iar acul tahografului va inregistra pe diagrama "viteza zero". Diagrama se schimba la fiecare 24 de ore, astfel vei avea inregistrat pe aceasta sub forma unui grafic, monitorizarea permanenta a tensiunii respective in fiecare zi, cu precizie mai buna de 1 minut. Link spre comentariu
Vizitator mar_k Postat Iulie 23, 2011 Partajează Postat Iulie 23, 2011 @+_Florin_+ ,Multumesc de raspuns . Ideea e interesanta ,n-am avut ocazia de a vedea un tahograf si principiul lui de functionare,dar cred ca e o pista buna de studiat.Dau un zvon printre camionagii sa vad ce iese !Partea cea mai buna in aceasta varianta e faptul ca as avea o diagrama zilnica !Thx again !Stima! Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Iulie 23, 2011 Partajează Postat Iulie 23, 2011 Exista 3 generatii de tahografe: modelele din prima generatie au diagrama de hartie si sunt actionate "mecanic" direct de cablul de kilometraj, al 2-lea tip sunt tot cu diagrama de hartie dar sunt actionate prin impulsuri electrice din bordul camionului iar al 3-lea tip inregistreaza informatiile pe cartela electronica si bineinteles sunt actionate tot electronic. Ultimele doua arata asemanator unui casetofon auto. In cazul aplicatiei tale primul model ar fi cel mai simplu de utilizat impreuna cu un motoras electric, bineinteles se pot utiliza si celelalte dar sunt scumpe si necesita comanda electronica. Diagrama este o hartie rotunda cam de 12 ... 13cm diametru, imprimata precum cadranul unui ceas care are 24 de ore in loc de 12. Aparatul contine de asemenea un "ceas" care roteste aceasta hartie cu 360 de grade in 24 de ore. Un ac (varf metalic) este in contact permanent cu suprafata diagramei (aceasta este impregnata cu un fel de ceara, orice varf ascutit, chiar la o apasare usoara, "traseaza/imprima" o linie neagra). Acel ac se misca mai sus/mai jos printr-o fanta, in functie de viteza camionului, adica in functie de turatia cablului de kilometraj, intre 0 si 90 km/h in timp ce ceasul roteste diagrama. Parametrul "viteza" este gradat pe diagrama, din 20 in 20 km/h, sub forma unor cercuri concentrice. Astfel se obtine un grafic viteza/timp pe durata a 24 de ore cu precizie de 1 minut. In cazul tau, graficul va arata tensiune/timp. Singurul aspect de studiat ar fi ca turatia motorasului in prezenta tensiunii sa fie oarecum in plaja de turatii pe care ar avea-o cablul de kilometraj pentru a indica o viteza oarecare. Inteleg ca nu vrei sa monitorizezi si valoarea precisa a tensiunii, ci doar prezenta sau absenta sa.Succes! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum