Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Actuator clapeta , zgomot si miscare continua


dre

Postări Recomandate

Am o clapeta actionata electric . Cand motorasul este actionat ,acesta invarte niste roti dintate, pe una din ele este clapeta , iar cealalta roata dintata are 2 pini care aluneca de o banda rezistiva, gen potentiometru. Am desfacut-o deoarece imi facea probleme , cand o cuplez se aude un tiuit si motorasul tot misca clapeta cate jumatate de cm in fiecare directie . Fiind la relanti cred ca clapeta ar trebui sa stea fixa intr-o pozitie anume ,dar nu inteleg de ce se misca in continuu . E posibil sa fie busita electronica de comanda ,sau banda rezistiva ? Am curatat cu electrocleaner insa fara succes, tot asa imi face ,tiuit si miscare continua in ambele directii.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dre

    2

  • gcom61

    2

  • bubulica

    1

  • LARY

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

La asta m-am gandit si eu , dar de unde sa se auda tiutul ala ? Mecanismul e de la o clapeta pentru aer .

Scuze,m-am exprimat gresit; de ce model auto este vorba(an fabricatie,motorizare,climatronic,etc.),cu cat mai multe date cu atat cineva te poate indruma mai usor.Teoretic este vorba de un amplificator diferential caruia i s-a redus plaja cuplare(hysterezis).In functie de marca poate gasim ceva scheme sau blocuri comanda.
Link spre comentariu

Salut, tiuitul se aude de la motorasi, in momentul in care intra in el o tensiune mica (1-2-3 volti) motorasul scoate acel tiuit.Acum nu stiu daca acea tensiune e normala da motorasul nu va fi afectat cu nimic.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Motorasul acela se misca inainte si inapoi la relanti (de fapt clapeta face asta) deoarece acea clapeta functioneaza ca un soc automat - daca nu ma insel cumva este de la motor Renault D4F 1.2 16v ? Cel putin la aceasta motorizare EXACT fenomenul asta se intampla. Ajustarea motorasului se face in tensiune - deci mai multa tensiune se invarte mai repede, mai putina...abia se taraie - motiv pt care scoate tiuitul ala (e normal sa fie asa). Motivul este pentru a se putea controla mai fin si mai precis motorasul.Pe de alta parte aceasta motorizare nu are motoras pas cu pas - IAC, are doar clapeta aia motorizata care este controlata in totalitate de ECU si prin care la relanti se tine si socul automat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări