dre Postat Iulie 18, 2011 Partajează Postat Iulie 18, 2011 Am o clapeta actionata electric . Cand motorasul este actionat ,acesta invarte niste roti dintate, pe una din ele este clapeta , iar cealalta roata dintata are 2 pini care aluneca de o banda rezistiva, gen potentiometru. Am desfacut-o deoarece imi facea probleme , cand o cuplez se aude un tiuit si motorasul tot misca clapeta cate jumatate de cm in fiecare directie . Fiind la relanti cred ca clapeta ar trebui sa stea fixa intr-o pozitie anume ,dar nu inteleg de ce se misca in continuu . E posibil sa fie busita electronica de comanda ,sau banda rezistiva ? Am curatat cu electrocleaner insa fara succes, tot asa imi face ,tiuit si miscare continua in ambele directii. Link spre comentariu
gcom61 Postat Iulie 18, 2011 Partajează Postat Iulie 18, 2011 De la ce mecanism este dispozitivul?Este posibil ca puntea care comanda motorul sa fie defecta. Link spre comentariu
dre Postat Iulie 18, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 18, 2011 La asta m-am gandit si eu , dar de unde sa se auda tiutul ala ? Mecanismul e de la o clapeta pentru aer . Link spre comentariu
gcom61 Postat Iulie 18, 2011 Partajează Postat Iulie 18, 2011 La asta m-am gandit si eu , dar de unde sa se auda tiutul ala ? Mecanismul e de la o clapeta pentru aer .Scuze,m-am exprimat gresit; de ce model auto este vorba(an fabricatie,motorizare,climatronic,etc.),cu cat mai multe date cu atat cineva te poate indruma mai usor.Teoretic este vorba de un amplificator diferential caruia i s-a redus plaja cuplare(hysterezis).In functie de marca poate gasim ceva scheme sau blocuri comanda. Link spre comentariu
LARY Postat Iulie 18, 2011 Partajează Postat Iulie 18, 2011 Salut, tiuitul se aude de la motorasi, in momentul in care intra in el o tensiune mica (1-2-3 volti) motorasul scoate acel tiuit.Acum nu stiu daca acea tensiune e normala da motorasul nu va fi afectat cu nimic. Link spre comentariu
bubulica Postat August 2, 2011 Partajează Postat August 2, 2011 Motorasul acela se misca inainte si inapoi la relanti (de fapt clapeta face asta) deoarece acea clapeta functioneaza ca un soc automat - daca nu ma insel cumva este de la motor Renault D4F 1.2 16v ? Cel putin la aceasta motorizare EXACT fenomenul asta se intampla. Ajustarea motorasului se face in tensiune - deci mai multa tensiune se invarte mai repede, mai putina...abia se taraie - motiv pt care scoate tiuitul ala (e normal sa fie asa). Motivul este pentru a se putea controla mai fin si mai precis motorasul.Pe de alta parte aceasta motorizare nu are motoras pas cu pas - IAC, are doar clapeta aia motorizata care este controlata in totalitate de ECU si prin care la relanti se tine si socul automat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum