vfp_mihai Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 salut , am verificat azi continuitatea bobinajelor rotor si stator totul pare sa fie ok , la rotor am vazut ca in punctie de pozitia lui are continuitate ,am tras de sfoara incet si am vazut ca se intrerupe am consideraat ca e bine (sper sa fie asa decideti voi) statorul pare a fi ok , am pornit motorul si pe rotor am o tensiune de aprox 15 v ca , pe alte borne din stator nimik , nici o tensiune . sper sa fie regulatorul am sal schimb sa vad ce urmeaza. spor la treaba si voua si multumesc de ajutor . generatorul e asta : http://anuncios.ebay.es/compraventa/gen ... 47/9681214 Link spre comentariu
Adierea Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Continuitatea rotorului trebue sa fie continua indiferent de pozitie ,cred ca ai vriun carbune "pereie" care intepeneste ,sau vriun unu din inelele colectorului uzat la mxim ,sau inpuscat intro regiune . Link spre comentariu
vfp_mihai Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 salut , din 360 grade la o tura ,continuitate am cam 20 -30 grade , am considerat ca e bine si merge doar sub forma in impulsuri cam ce tensiune ar trebui sa am pe rotor in functiune ? difera de la generator la generator ? Link spre comentariu
Adierea Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 Cred ca de aceia nuti merge generatoru ,tensiunea pe rotor trebue sa nu se intrerupa deloc vezi ce are .Inpulsurile pentru inducie in stator se realizeaza prin invartire .Tensiunea pe rotor difera in functie de bobinajul rotorului . Link spre comentariu
Dr.L Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 Ai putea alimenta rotorul de la o sursa de laborator (tensiune variabila si curent limitat),sa vezi ce si cum Link spre comentariu
Adierea Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 Rotoru este alimentat cu tensiune continuoa ,practic este un magner care prin invartire trece prin fata bobinilor care sant pe stator si creaza inductia . Colectoru la rotor este realizat din doua inele de cupru pe care aluneca periile ,nu are nicio intrerupere.Daca vrei sa probezi rotoru fara releu conecteaza rotoru la puntea de diode care este pentru alimentarea rotorului iar in loc de releu pune o rezistenta de reseu de vrio 1000w ,daca tensiunea la esire este prea mica mai scurtezi din rezistenta . Link spre comentariu
vfp_mihai Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 salut ,mersi mult de sfaturi , stiu perfect cam cum arata periile colectoare tip inel , am desfacut destule motoare si dinamuri , problema e ca generatoru nu e al meu e al cumnatului , el sa hotarat sal duica la service, ,practic electronica de ceva vreme 20 ani si mama oferit sal ajut , dar pana acum nu prea am desfacut generatoare, ideea e ca nu stiu cam cu ce se mananca un regulator , e ,totul e ca rezolvat ,mai avea unul mai mic la care era un condensator dus lam schimbat si gata , totusi pe ala lam vazut mult mai simplu ,fara regulator ,avea rotorul bobinat indus iar la capete era pusa o dioda , pe stator erau 2 infasurari la una era condensatorul iar pe alta era priza de iesire, totusi nu prea pricep cum este generat curentul pe stator ,fara magneti cum ar fi fost normal , stiu ca rotorul e foarte putin magnetizat , am vazut pe mai multe filme gen youtube , cum motoarele induse gen circular trifazice daca sunt invartite genereaza curent , e posibil? (poate incerc acasa cand ajung)oricum multumesc de sfaturi o zi buna va doresc. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 31, 2011 Partajează Postat August 31, 2011 am vazut pe mai multe filme gen youtube , cum motoarele induse gen circular trifazice daca sunt invartite genereaza curent , e posibil? (poate incerc acasa cand ajung)Da,e posibilA mai fost explicat fenomenul. Condensatorii aia in paralel cu iesirea sunt cheia.Intr-adevar si miezul trebuie sa fie putin magnetizat,de ex un motor nnefolosit de mult nu o sa mearga ca generator,decat dupa ce-l folosesti ca motor un pic Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 La generatoarele de putere mica (adica pana la cativa kW....) se utilizeaza fie un rotor alimentat ("excitat") din circuitul de curent continuu in care exista si o baterie (ca pe automobil), fie se utilizeaza magneti permanenti (eoliene, insa reglajul tensiunii la acest gen de generatoare e specific), sau se utilizeaza magnetizarea remanenta a pieselor polare care constituie circuitul magnetic.Generatoarele (poate ar trebui sa folosesc termenul "alternator", masinile de curent continuu fiind fie pentru sudura, fie pentru aplicatii "speciale", 99% din alimentarile in curent continuu fiind "rezolvate" cu redresarea curentului alternativ), mai ales la putere mare (in general peste 10kW), au o (mica) sectiune pe rotor unde inductorul e pe stator iar indusul de pe rotor produce (cu redresare), curentul utilizat pentru excitatia inductorului masinii principale in statorul careia se produce energia utila. Astfel se elimina periile (carbunii) si mai ales sistemul colector, scump, complex si cerand intretinere si reparatii destul de frecvente. A nu se uita si faptul ca turatia e (ar trebui sa fie!) fixa, ea determinand frecventa tensiunii/curentului generat!Generatoarele portabile-transportabile pentru uz "mic" (adica pana la cativa kW), sunt foarte dragute si adesea si utile, insa necesita si ele intretinere si chiar unele reparatii, fiind expuse la lovire prin insasi deplasare si transport, fenomenul de uzura fiind clar prezent (motoarele, mai ales cele mai mici sunt in 2 timpi si au un numar de ore de functionare MULT mai redus decat cele de automobil, de exemplu). Aceasta stare de fapt e datorita costului mai redus al constructiei si intr-o oarecare masura simplificarii intretinerii: aceste motoare sunt racite cu aer, unse cu amestecul carburant-lubrifiant si nu au mecanism de distributie (supape), deci nu au pompa de ulei, arbore cu came, pompa de apa, radiator, lichid de racire, etc. Constructorul a echipat masinaria cu un motor cu 20-50% mai mare decat limita de care e capabil generatorul, care si el nu produce puterea maxima decat foarte rar si uneori niciodata, tot in ideea ca unul din efectele uzurii e scaderea puterii disponibile pentru a fi transformata in energie electrica...Adesea calculele economice legate de aceste generatoare neglijeaza cheltuielile legate de amortismentul si de intretinerea si eventual reparatiile care sa asigure serviciul cat mai indelungat...Spor! Link spre comentariu
vfp_mihai Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Generatoarele portabile-transportabile pentru uz "mic" (adica pana la cativa kW), sunt foarte dragute si adesea si utile, (motoarele, mai ales cele mai mici sunt in 2 timpi aceste motoare sunt racite cu aer, unse cu amestecul carburant-lubrifiant si nu au mecanism de distributie (supape), deci nu au pompa de ulei,Spor!salut, da sunt foartte dragute intradevar , dar mai nou cele care se respecta si chiar de 2 kw, sunt in 4 timpi au baie de ulei , fara pompa categoric iar benzina e pura nu in amestec, chiar ieri am schimbat uleiul la motor , e nou si ca sa nu pierd garantia am schimbat asa cum au cerut ei , primul schimb dupa 5 ore de functionare , al2lea schimb la 70 ore , iar al treilea la 300 ore , cum vi se pare ,, totusi asi fi preferat un generator racit pe apa cu pompe supape pus bine la punct, cu demaror electric ca sa nu mai ies din casa cand vreau curent :cry: spor . Link spre comentariu
Vizitator johny2000 Postat Decembrie 18, 2011 Partajează Postat Decembrie 18, 2011 Salutari tuturor! Stie cineva poate un generator sincron de vanzare? Intre 5si 10 kv? numai generatorul fara motorul termic indiferent in ce stare este!Miide multumiri! Link spre comentariu
Vizitator xwave Postat Februarie 26, 2012 Partajează Postat Februarie 26, 2012 salutare sunt nou da vechi ! am si eu problema acestor regulatoare [stabilizatoare de tens. ]la un yamaha de5,5 HP am 85V sursa pt.realizarea curentului pt. bobina de excitatie si aprox. 24 V pe infasurare la mers in gol si urca cu sarcina generatoruluicred ca este util incarcatorul electronic de masina[schema de princip] pt. a realiza o schema [mic proiect] echivalent cu originalu' sigur cu tranzistori de tens. de lucru in domeniu+supratensiuni datorita comutatiilor [reglaje rapide] BU , ....mai revin pe tema asta. Link spre comentariu
Vizitator adialexandrux Postat Decembrie 5, 2012 Partajează Postat Decembrie 5, 2012 I was facing a problem of same kind with my generator. I am thankful to people on this thread that I got good suggestions regarding my problem from here. Link spre comentariu
laur_electricman Postat Noiembrie 25, 2017 Partajează Postat Noiembrie 25, 2017 Va salut,am un generator Honda pe benzina,3,8Kw,motor in 4 timpi.A functionat foarte bine anul trecut,l-am oprit in stare de functionare insa de curand l-am alimentat cu benzina sa-l pun la munca,porneste cu soclul tras la maxim cum pornea inainte insa cand il dau pe pozitia normala de funcionare,motorul incepe sa fac o oscilatie(cand se reduce turatia,cand se tureaza ceva de genul ca si cum ar da sa se opreasca si imediat se tureaza) si am observat ca merge cat de cat rotund cand dau soclul undeva la jumatate.Am descafut carburatorul,l-am curatit,l-am montat inapoi si la fel merge.Ce problema sa aiba oare? Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 25, 2017 Partajează Postat Noiembrie 25, 2017 Bujia? Combustibilul? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum