H Robert Postat Iulie 13, 2011 Partajează Postat Iulie 13, 2011 Care este diferenta intre motorul sincron si cel asincron ce le deosebeste unul fata de altul?Cum imi dau seama ca un motor este asincron sau sincron? Link spre comentariu
Vizitator danerusu Postat Iulie 13, 2011 Partajează Postat Iulie 13, 2011 Motorul sincron(dupa cum ii zice si numele) are viteza campului invartitor egala cu viteza reala a rotorului.E folosit de obicei ca si generator si nu poate porni singur trebuie ajutat (de un alt motor, sau de o infasurare rotorica alimentata in curent continuu) ca sa ajunga la o turatie aproximativa cu cea de sincronismMotoarele asincrone sunt cele mai folosite si le zice asincrone pentru ca rotorul nu se invarteste cu aceeasi turatie ca si campul invartitor(de exemplu un motor care trebuie sa se invarta cu 3000 rot/min o sa se invarta cu 2920 rot/min din cauza alunecarii) Link spre comentariu
Vizitator S_266138 Postat Septembrie 6, 2017 Partajează Postat Septembrie 6, 2017 Am si eu o intrebare daca se poate care este asemanarea dintre cele 2 motoare? Link spre comentariu
QQme Postat Septembrie 6, 2017 Partajează Postat Septembrie 6, 2017 Mot. sincron are inele colectoare sau magneti. Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 10, 2017 Partajează Postat Septembrie 10, 2017 Ambele motoare de c.a. au o turatie de sincronism ce depinde de frecventa si de numarul de perechi de poli. Pentru 50 Hz avem 3000, 1500, 1000, 750, 600, 500, etc. rpm. Motorul sincron se roteste exact cu turatia de sincronism. Campul magnetic al rotorului este static si este generat cu infasurari alimentate in c.c. sau cu magneti permanenti la motoarele mici. Pentru pornire, rotorul trebuie sa fie antrenat pana la turatia de sincronism, apoi alimentat. Cuplul motorului nu depinde de turatie, ci de defazajul unghiular dintre campul magnetic al rotorului si cel al statorului. Motoarele sincrone cu multi poli pot porni si singure, in gol, dupa cateva oscilatii. Sensul de rotire este aleator. Pentru a porni in sensul corect, se pune un clichet pe ax. Un motor sincron alimentat, devine generator cand se incearca rotirea lui cu turatie mai mare. Turatia nu creste, dar defazajul unghiular isi schimba sensul fata de cel in regim de motor. Puterea generata creste cu alunecarea unghiulara pana la o anumita valoare a acesteia. Motorul asincron nu are cuplu la turatia de sincronism, dar are cuplu de pornire si poate porni singur. Campul magnetic al rotorului se obtine din campul rotorului, prin inductie. Frecventa curentului indus este nula cand rotorul se roteste cu turatia de sincronism si creste cu diferenta (alunecarea) dintre turatia de sincronism si cea a rotorului. Cuplul creste cu alunecarea pana la o valoare maxima, dupa care scade. Un motor asincron alimentat, devine generator cand rotorul este antrenat cu o turatie mai mare decat cea de sincronsm. Puterea generata creste cu alunecarea, respectiv turatia, pana la o anumita valoare a acesteia. 1 Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 9, 2018 Partajează Postat Aprilie 9, 2018 "Cuplul creste cu alunecarea.." Alunecarea creste marind cuplul. Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 9, 2018 Partajează Postat Aprilie 9, 2018 Ce mai găsiți voi topicuri din astea vechi să le resuscitați....de anul trecut cred că s-or fi lămurit despre ce e vorba Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 9, 2018 Partajează Postat Aprilie 9, 2018 Eram sigur..Pe atunci nu stiam! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum