Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motorul sincron si asincron


H Robert

Postări Recomandate

Vizitator danerusu

Motorul sincron(dupa cum ii zice si numele) are viteza campului invartitor egala cu viteza reala a rotorului.E folosit de obicei ca si generator si nu poate porni singur trebuie ajutat (de un alt motor, sau de o infasurare rotorica alimentata in curent continuu) ca sa ajunga la o turatie aproximativa cu cea de sincronismMotoarele asincrone sunt cele mai folosite si le zice asincrone pentru ca rotorul nu se invarteste cu aceeasi turatie ca si campul invartitor(de exemplu un motor care trebuie sa se invarta cu 3000 rot/min o sa se invarta cu 2920 rot/min din cauza alunecarii)

Link spre comentariu
  • 6 ani mai târziu...

Ambele motoare de c.a. au o turatie de sincronism ce depinde de frecventa si de numarul de perechi de poli. Pentru 50 Hz avem 3000, 1500, 1000, 750, 600, 500, etc. rpm.

Motorul sincron se roteste exact cu turatia de sincronism. Campul magnetic al rotorului este static si este generat cu infasurari alimentate in c.c. sau cu magneti permanenti la motoarele mici. Pentru pornire, rotorul trebuie sa fie antrenat pana la turatia de sincronism, apoi alimentat. Cuplul motorului nu depinde de turatie, ci de defazajul unghiular dintre campul magnetic al rotorului si cel al statorului. Motoarele sincrone cu multi poli pot porni si singure, in gol, dupa cateva oscilatii. Sensul de rotire este aleator. Pentru a porni in sensul corect, se pune un clichet pe ax. Un motor sincron alimentat, devine generator cand se incearca rotirea lui cu turatie mai mare. Turatia nu creste, dar defazajul unghiular isi schimba sensul fata de cel in regim de motor. Puterea generata creste cu alunecarea unghiulara pana la o anumita valoare a acesteia.

Motorul asincron nu are cuplu la turatia de sincronism, dar are cuplu de pornire si poate porni singur. Campul magnetic al rotorului se obtine din campul rotorului, prin inductie. Frecventa curentului indus este nula cand rotorul se roteste cu turatia de sincronism si creste cu diferenta (alunecarea) dintre turatia de sincronism si cea a rotorului. Cuplul creste cu alunecarea pana la o valoare maxima, dupa care scade. Un motor asincron alimentat, devine generator cand rotorul este antrenat cu o turatie mai mare decat cea de sincronsm. Puterea generata creste cu alunecarea, respectiv turatia, pana la o anumita valoare a acesteia.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări