Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Boxe Unitra 140w


nick1975

Postări Recomandate

spaciolito , regret sa o spun, dar nu ai deloc dreptate.Am avut o pereche de Unitre 140W care au fost incintele mele de test la amplifurile [foarte scumpe] care au trecut pe la mine (cel mai scump depasea un miliard de lei vechi).Am testat cu amplifuri cu S/N de la cca 60-70dB (lampase diy) pana la modele cu 130dB [!!].Nicaieri si niciodata nu au huruit.Si apropo, termenul de high-speed este o abureala audiofila, nu are nici o legatura cu raportul S/N.In cel mai bun caz se poate referi la viteza de crestere a semnalului - Slew-Rate, masurata in V/us.Te asigur ca unele amplifuri aveau valori ametitoare, aproape nerealiste, altele banuiesc ca destul de mici - nespecificate, si iarasi, niciodata nu au huruit.Din cauza filtrelor originale modeste, sensibilitatea boxelor nu este 91-92dB asa cum s-ar crede din pdf-urile difuzoarelor, dar nici 85dB cum spui tu ci undeva pe la 88,5-89dB.Si intradevar, permit varfuri de SPL de 110dB.LE* - Eu banuiesc ca principalul vinovat pt huruiala este semnalul de foarte proasta calitate, sau o combinatie de semnal prost si amplif prost cu corector de ton mai mult sau mai putin prost.Mi-am amintit ca am testat un Sony de 2 bani (model F 345R) care avea tendinta sa huruie, in special datorita sunetului sau foarte plat care te facea sa folosesti si loudness-ul si corectiile de ton.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 47
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Shambala

    18

  • CBI

    9

  • spaciolito

    7

  • alexy

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

camera goala sau pozitionarea boxelor inghesuite in aceasta sunt o sursa excelenta de huruiala si vuiala Posted Image

este mult mai greu de facut sa cante o pereche de boxe mari decat unele mici intr-o camera cu acustica neprietenoasa

si din cate imi aduc aminte,parca unitrele aveau fonoabsorbantul bagat intr-o punga de plastic icon_toilet

Link spre comentariu

In 2 pungi de plastic, pe peretii laterali ... :rade:

 

Sa stii ca din cauza frigului, a lipsei de bani a vecinilor si a pilelor la primarie, am termoizolat apartamentul prin interior cu polistiren + rigips - pe 2 pereti. Chiar si asa boxele nu huruiau daca semnalul sonor era ok.

Am dat si foarte tare in ele - la limita (sau peste) Xmax a wooferelor; cu cd-uri originale si bine inregistrate sau cu flac-uri hi-rez. nu au huruit niciodata. E drept ca mereu m-am chinuit cu pozitionarea incintelor.

 

Oricum, eu m-am lamurit - sunt convins ca huruiala vine din motivele mentionate in posturile anterioare - al meu si al lui CBI.

Solutia imediata este reducerea nivelului sonor si/sau a corectiei de ton pe bas, apoi repozitionarea lazilor si a mobilierului - daca este posibil...

Link spre comentariu

spaciolito , regret sa o spun, dar nu ai deloc dreptate.Am avut o pereche de Unitre 140W care au fost incintele mele de test la amplifurile [foarte scumpe] care au trecut pe la mine (cel mai scump depasea un miliard de lei vechi).Am testat cu amplifuri cu S/N de la cca 60-70dB (lampase diy) pana la modele cu 130dB [!!].Nicaieri si niciodata nu au huruit.Si apropo, termenul de high-speed este o abureala audiofila, nu are nici o legatura cu raportul S/N.In cel mai bun caz se poate referi la viteza de crestere a semnalului - Slew-Rate, masurata in V/us.Te asigur ca unele amplifuri aveau valori ametitoare, aproape nerealiste, altele banuiesc ca destul de mici - nespecificate, si iarasi, niciodata nu au huruit.Din cauza filtrelor originale modeste, sensibilitatea boxelor nu este 91-92dB asa cum s-ar crede din pdf-urile difuzoarelor, dar nici 85dB cum spui tu ci undeva pe la 88,5-89dB.Si intradevar, permit varfuri de SPL de 110dB.LE* - Eu banuiesc ca principalul vinovat pt huruiala este semnalul de foarte proasta calitate, sau o combinatie de semnal prost si amplif prost cu corector de ton mai mult sau mai putin prost.Mi-am amintit ca am testat un Sony de 2 bani (model F 345R) care avea tendinta sa huruie, in special datorita sunetului sau foarte plat care te facea sa folosesti si loudness-ul si corectiile de ton.

Ti-am zis ca nu ma pricep asa bine la cifre si ca acele cifre pe care le-am amintit mai sus le stiu de la un amic. Totusi am si eu aceeasi problema cu Unitrele si acum o sa-ti dau 2 exemple:1. pe amplificator Kenwood KA-701 (SNR 110db, damping factor 100) huruie Unitrele de le ia dracu. Efectiv seara, la volum mic nu pot asculta muzica rock pt ca ma inebuneste de cap2. pe amplificator Kenwood KA-7002 (SNR 77db, damping factor 45) se aude impecabil. E adevarat ca are fasaitul acela de fond fara semnal dar si fidelitatea mai mare. Nu stiu daca are vreo legatura sau e o simpla coincidentaLe am pe amandoua in stare impecabila, deci nu se pune problema ca semnalul dat de ele nu e corect.Cifrele date de tine sunt corecte in mare parte atat pentru inalte, cat si pentru joase, insa realitatea este ca boxele au SPL-ul sub 90db, chiar daca in manual scrie altceva.Era sa uit. Daca pun pe alte boxe, niciun amplificator nu huruie, iar KA-701 se aude corect.
Link spre comentariu

De la SPL ai trecut la Slew-Rate, de la Slew-Rate ai ajuns acum la Damping Factor. Incep sa il inteleg pe VTP cand scria acele posturi atat de usturatoare ... :rade:

Am scris in urma ca filtrele originale reduc spl-ul, nu am scris ca bobina serie de pe woofer are Rdc ~ 2-2,2 ohm, iar cea de la medii cam la fel. Ia calculeaza acum Damping factorul total --> amplificator + cablu + boxe, sa vezi cat iti iese.

Nu te mai lua dupa cifre sau expresii pe care nu le intelegi [corect si complet] pt ca niciodata nu se asculta cifre sau cuvinte, ci fenomene reale - care sunt mult mai complexe decat explica vreodata revistele sau dealerii din showroomuri. Macar unii dealeri stiu cum stau lucrurile in realitate caci le-au explicat ingineri seriosi (fie platiti pt a le rezolva spatiile acustice, fie pur si simplu invitati la diverse auditii), dar prefera sa serveasca abureli audiofile caci DOAR astea merg la "pescuit" clienti. icon_toilet

 

Am spus ca boxele au real cca 88,5dB; nu le-am masurat, asta mi-a rezultat dupa simularea cu filtrele originale. Se pot masura - cine le are in stare perfecta si un microfon cat de cat bun o poate face. Si Sharky si CBI au dat de numeroase ori linkuri spre softuri free bune.

 

 

Trebuie sa precizez ca eu nu te contrazic pe tine sau pe autorul topicului - ca boxele huruie - in anumite conditii. La mine nu au huruit, deci probabil nu au fost indeplinite conditiile necesare.

Acum sa vedem de ce, care este explicatia exacta si reala a fenomenului.

Link spre comentariu

Muzica rock este intradevar cea mai dificila din pdv a huruielii, si corect ar fi sa verifici sistemul (amplificator+boxe+camera) cu un generator de tonuri. Evident, cu corectorul de ton pe 0 si loudness-ul dezactivat.Este probabil ca folosind alte boxe sa nu huruie dar nici sa nu obtii frecvente atat de joase - sau sa le obtii dar cu un spl mult mai mic.Este iarasi posibil ca dispunand altfel incintele in camera, sau in alta camera, sa nu mai huruie. Trebuie facute mai multe verificari inainte de a putea da un verdict absolut sigur.Ce mai ramane, este ca deschiderile de BR sa fie mult prea departate de valoarea potrivita (oricum sunt cam aiurea, dar probabil au masurat inginerii la fabrica si este compromisul optim :nas: ). Am intalnit un astfel de caz - dus mai spre extrem la niste unitre cu wooferele rebobinate si cu parametrii modificati. Dar tu zici ca le ai in stare perfecta. Hmmm, tot la masuratorile [atat de dragi] lui CBI ajungem pana la urma.Incearca intai sa faci testul cu generatorul de tonuri sa vezi la ce frecvente huruie, si daca la ampliful cu care nu huruie nivelul sonor obtinut [la aceleasi frecvente] este acelasi sau sensibil diferit.

Link spre comentariu

De la SPL ai trecut la Slew-Rate, de la Slew-Rate ai ajuns acum la Damping Factor. Incep sa il inteleg pe VTP cand scria acele posturi atat de usturatoare ... :rade:

Am scris in urma ca filtrele originale reduc spl-ul, nu am scris ca bobina serie de pe woofer are Rdc ~ 2-2,2 ohm, iar cea de la medii cam la fel. Ia calculeaza acum Damping factorul total --> amplificator + cablu + boxe, sa vezi cat iti iese.

Nu te mai lua dupa cifre sau expresii pe care nu le intelegi [corect si complet] pt ca niciodata nu se asculta cifre sau cuvinte, ci fenomene reale - care sunt mult mai complexe decat explica vreodata revistele sau dealerii din showroomuri. Macar unii dealeri stiu cum stau lucrurile in realitate caci le-au explicat ingineri seriosi (fie platiti pt a le rezolva spatiile acustice, fie pur si simplu invitati la diverse auditii), dar prefera sa serveasca abureli audiofile caci DOAR astea merg la "pescuit" clienti. icon_toilet

 

Am spus ca boxele au real cca 88,5dB; nu le-am masurat, asta mi-a rezultat dupa simularea cu filtrele originale. Se pot masura - cine le are in stare perfecta si un microfon cat de cat bun o poate face. Si Sharky si CBI au dat de numeroase ori linkuri spre softuri free bune.

 

 

Trebuie sa precizez ca eu nu te contrazic pe tine sau pe autorul topicului - ca boxele huruie - in anumite conditii. La mine nu au huruit, deci probabil nu au fost indeplinite conditiile necesare.

Acum sa vedem de ce, care este explicatia exacta si reala a fenomenului.

Shambala, trebuie sa precizez ca inteleg multe cifre. Nu trebuie sa-mi faci teoria dampingului pt ca stiu cu ce se mananca. Eu am incercat doar sa scriu parametri acelor amplificatoare ca sa nu mai dai search pe google si sa fie mai simplu sa raspunzi la problema ridicata de mine. Nu sunt pe acest forum ca sa fac pe desteptul si nici sa pun la indoiala priceperea cuiva. Indiferent de cifre si masuratori un lucru e clar. Cu un gen de amplif huruie, iar cu altul nu; daca folosesc ambele amplifuri pe alte boxe (Sony SS-G7 sa zicem) nu mai huruie niciunul. Intrebarea e de ce? Si mai e un amanunt: Sunt la a 2-a pereche de Unitra cu aceleasi amplificatoare, iar povestea e asemanatoare pentru ambele perechi.

Link spre comentariu

Am raspuns la intrebarea asta in postul imediat anterior. Trebuie facute teste, altfel raman doar vorbe - mai mult sau mai putin "audiofile".

Link spre comentariu

Am si eu 4 boxe Unitra 140 w,numai difuzoarele de Bass schimbate,oare se merita sa fac alte filtre la ele dupa schema din Tehnium,system audio TECHNICScompact disc player SL-PG 480Astereo casette deck RS-TR575stereo graphic equalizer SH-GE70av control stereo receiver SA-EX140stereo control amplifier SU-C800Ustereo power amplifier SE A900S

Link spre comentariu

Alexy, daca vrei sa le pastrezi pt tine, eu zic ca merita sa incerci filtre ca lumea. Pe pagina anterioara (prima pagina) a topicului este postata schema exact pt Unitrele de 140W adusa la zi.Tine seama totusi ca astfel de filtre implica multe piese, unele destul de scumpe.Daca ai schimbat difuzoarele cu alt model trebuie verificat daca si cat se mai potriveste schema.

Link spre comentariu

schema lui shambala rafinata putin la cererea unui prieten cu graficele de spl si impedanta din datasheeturi

ft1 ~600hz , ft2 ~4khz , 90db la 2,8v

 

Posted Image

 

a se incerca si cu tweterul legat invers alaturi de medie deoarece nu am cum sa simulez si cu faza acustica inclusa

daca a mai realizat-o cineva sa trimita feedback si daca suntem pe drumul cel bun incerc sa realizez o varianta de la 0

sau poate vreun posesor de unitre in stare buna prin zona dispus sa le care la masurat si sa ofere si celorlati apoi

atentie la putere amatorilor,woferul gdn 30/60/1 are 60w nominal si 80 maxim (nu stiu cum au ajuns aia la 140w pe boxa) iar parametrii lui il fac mai potrivit pt incinta inchisa sau aperiodica decat bas reflex in incinta mica.Pt bas reflex 30/80/2 sau 4 sunt mult mai potrivite,ca de altfel mai bune in general,dar si putin mai scumpe.Merita efortul financiar ,aviz celor care le schimba pe cele vechi

Link spre comentariu

Asa este, daca se ajunge la inlocuire, alegerea unui 30/80/2 este serios recomandata. (poate chiar a unui 30/120/1 ? - depinde de bugetul fiecaruia).In schema rafinata de CBI ma tem ca atenuarea tweeterului este prea puternica.Personal prefer sa las fiecaruia posibilitatea sa isi aleaga atenuarea dorita, motiv pt care desenez o simpla rezistenta de atenuare serie [R*]. Incintele au oricum comutatoare pt nivelul atenuarii - se pot folosi.O solutie poate mai buna (cand tweeterul are spl mult mai mare decat wooferul sau media) este cea care imparte atenuarea si pe L-pad si pe R* serie. Avantajul este ca R* poate lua orice valori fara a influenta semnificativ functionarea filtrului.

Link spre comentariu

tweterul are 103db ,pana la 90 trebuie atenuat o gramada si nu merge bine doar cu r serie

se ajunge la valori de genul 20-25 ohmi si se trage puternic caracteristica in stanga ramanand burta exact dupa fs,chiar si cu r bypasata cu 1-1,5uf.La valori mari doar R serie nu trage in jos carateristica in mod uniform si intr-adevar ar fi mai buna o combinatie gen r serie + lpad,dar si doar cu lpad tweterele urca liniar pana la 15khz ,suf. zic eu

in schema mea se poate mari rez. paralel de la 2,2 la 2,7 3,3 3,9 ohmi,la fel si micsora cea de pe medie la 4,7.La 3,9r tweterul are 3-4 db peste medii si bas.BIne,daca se tin boxele jos pe podea la colt se pot folosi si fara nici un fel de atenuare si pe medii si pe inalte ca oricum nu o sa cante muzica :rade:

bineinteles ,se poate face cu usurinta orice,chiar si o caracteristica gen Altus 300 cu +7-8db http://www.tonsilaudio.com/lang/ang/ind ... n=altus300 pt cine nu mai aude din diverse motive :rade:

din ce am vazut cred ca ai calculat niste filtre LR2 la nivel electric,dar acustic carateristicile rezultate mi s-au parut putin cam dificile si suprapuse cam mult intre medii si inalte

eu nu zic sa faca ca mine sau ca tine,dar daca incearca cineva poate nu am pierdut o ora degeaba si comunica rezultatele.'Specialistii' cer bani pe astfel de proiectari,dar stii bine si tu acest lucru...

Link spre comentariu

Am scris de mai multe ori - mai scriu odata - am propus solutia cu R serie nu pt ca e cea mai buna - nu este, ci din 2 motive: 1 - pt ca mi s-au cerut variante simple si mai ales 2 - ca solutie provizorie, pt ca sa isi poata alege fiecare nivelul dorit al atenuarii.Am scris mai demult ca dupa stabiilirea atenuarii ar fi bine de recalculat sectiunea de inalte a schemei pt atenuare cu L-pad.Oricum, imi insusesc critica :ciuda: , si asa cum am scris in mesajul precedent, pe viitor voi desena doar atenuatoare cu L-pad + R* serie. (rad eu, dar chiar asa voi face)Acel Tw are 103dB doar pana la 5,5khz, si asta fara atenuarea introdusa de filtru. La frecvente mai mari cade ca un nesimtit si sub 90dB.Am avut Unitre de 140W si, cu filtrele originale - adica cu tw. taiat cu un C de 2,2uF, de multe ori era nevoie de pus atenuatorul pe +, adica fara nici o R serie . Asa este, suprapunerea medii - inalte este mare, dar micsorand-o, mai multe persoane s-au plans ca e gaura acolo. Poate tine de gusturi, dar e clar ca sunt diferente intre simularile bazate exclusiv pe datele producatoruliui si realitate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări