zal Postat Iunie 27, 2013 Autor Partajează Postat Iunie 27, 2013 În cada aia se spală Zeus? Link spre comentariu
CIBY2 Postat Iulie 8, 2013 Partajează Postat Iulie 8, 2013 Celor ce vor ajunge in Paralia sau in Olimpic Beach, le pot spune ca in Olimpic exista un restaurant cu mancaruri excelente si preturi decente. Avgherinos se numeste si este amplasat in apropierea parcarii din intrarea in statiune, vis a vis de terenul de volei din pozele cu plimbarea cu trenuletul postate de colegul Fluffy (am recunoscut dupa cele trei steaguri). I-am cunoscut pe fratii Avgherinos in 2009 cand am luat masa acolo la recomandarea unor prieteni, ajungand sa facem naveta Paralia - Olimpic zilnic numai pentru a servi pranzul si a face plaja dupa amiaza. Nu va spun ca ne-am imprietenit cu ei.In 2012, am rezervat 5 camere la pensiunea celor doi frati Avgherinos, situata pe prima strada paralela cu plaja, dar intamplarea a facut sa-mi ofere un apartament chiar deasupra restaurantului, in front line cum spuneau ei.Zilnic gasiti cel putin 4 sortimente de ciorbe, da, ciorbe ca la mama acasa (Tanti Geta bucatareasa, sa-i fie tarana usoara, i-a invatat cu ciorbe in meniu). Si pe langa acestea, un sortiment bogat de mancaruri din peste si fructe de mare, fripturi si alte mancaruri obisnuite intrun restaurant. Link spre comentariu
norad Postat Iulie 14, 2013 Partajează Postat Iulie 14, 2013 Anul acesta voi ajunge la Paralia. Voi sta o saptamana.Voi trece in Bulgaria pe la Giugiu.Mai departe ma voi lua dupa GPS; nu am mai facut acest traseu niciodata. De fapt, nu am mai fost in Bulgaria sau Grecia.Ma intereseaza:Cat costa vigneta in Bulgaria?In Grecia trebuie cumparata vigneta sau sunt drumuri cu taxa?La ce sa ma astept la traversarea Bulgariei, respectiv a Greciei?Am vazut ca e nisip pe plajele din Paralia. Am luat o teapa ordinara in 2012 cu Croatia, insula Krk, Omisalj. Cateva cuvinte:Pe insula mentionata lumea face plaja pe betoane, iar ca sa inti in apa iti trebuia incaltari speciale ca sa nu te ranesti in pietre.O camera dubla fara AC si fara frigider costa 85 Euro/zi (cu mic dejun).Taxele de autostrada si de pod din Croatia mi s-au parut comparabile cu cele din Italia, sau mai mari. La terasele de pe plaja preturi similare cu cele din Zurich.Cu ocazia vizitei in Croatia am fost la Šušnjevica (Susnievițe) cu placuta bilingva croato-(istro)-romana.Am intrat intr-un magazin si in timp ce faceam ceva cumparaturi am asistat la o discutie in istro-romana intre vanzatoare si un localnic. Am inteles cam 20-30% din ce vorbeau. O romana arhaica inecata in croata.Am fost si in Pola (cum ii zicem noi). Nimic spectaculos, in afara de amfiteatru. Am sesizat, in schimb, multi soferi care nu respecta regulile de acordare a prioritatii. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 In Paralia si in Olimpic Beach plajele sunt cu nisip, inclusiv in apa. Nu este nevoie de incaltari speciale pentru baie. In afara de iarba si de meduze nu am vazut altceva in apa. Nu sunt arici.De regula, plajele sunt inchiriate de hotelurile de pe margine, de fapt numai ariile cu sezlonguri, unde inchirierea unuia consta in ceva consumatie. Noi luam un Uzo sau un coniac, sau un Frappe, (2-3 euro) si ocupam pentru toata familia.Cu cearceaful nu te intreaba nimeni nimic.In ultimii ani s-au inmultit vanzatorii ambulanti, ce umbla printre cearceafuri si sezlonguri incercand sa-ti bage pe gat tot felul de prostioare.Iti recomand o plimbare pe jos pana in Olimpic. Sunt in jur de 3 km, plaja fiind intrerupta numai de portul din Paralia. In port exista un magazin cu peste proaspat, avis celor ce vor sa gateasca in camera.Un lucru pe care mi-l doream si pe care l-am facut, a fost sa merg in port dimineata devreme cand se intorc pescarii. Eu unul am fost destul de impresionat. Sa vezi cum se face coada la un ponton, asteptand sa vina barca de pe mare cu peste proaspat. Am vazut la un pescar doua caracatite cu tentaculele de aproape 1 metru ce si le incolaceau pe mainile tipului cand le prezenta unui posibil cumparator. Barrr!Alta data am facut rost de 2 melci cu diametrul de peste 20 cm, rataciti prin plasele pescarilor. Unul il are fimiu' iar celalalt fetita unor prieteni cu care am fost.In canalul ce se varsa din camp in bazinul portului sunt crabi de pana la 15-20 cm marime. Se pot prinde cu undita cu bucatele de salam in carlig. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 AIn Grecia trebuie cumparata vigneta sau sunt drumuri cu taxa?La ce sa ma astept la traversarea Bulgariei, respectiv a Greciei?In Grecia au bagat nesimititii 2 bariere, cred ca in jur de 5 euro ai de platit in total la ambele + 5 la intors( asta pana in Paralia). Daca cumva mergi pana in Atena, mai ai de plata vreo 25 la dus si 25 la intors.La ce sa te astepti la traversarea Greciei? In primul rand toaletele existente pe autostrada, putine la numar, sunt inchise, sau imposibil de folosit, dealtfel wc-ul propriu zis se afla in aer liber in spatele acelor toalete. Mizerie cumplita peste tot din punctul asta de vedere. Semnele de circulatie sunt vopsite cu sprayul de niste cretini cu tot felul de inscriptii legate de partidele politice. In rest drumul este destul de bun. Nu lua benzina din Grecia, trece de 1,71 euro pe autostrada si 1,60 in orase. Nu stiu cat costa in Bulgaria, dar in Macedonia e cam ca la noi (aprox 1,30).In Paralia nu am vazut niciodata meduze in apa, de 4 ani de cand merg. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 In Paralia nu am vazut niciodata meduze in apa, de 4 ani de cand merg.Erau unele albastre, cea mai mare pe care am gasit-o pe plaja cred ca avea peste 40 cm. Le gaseam uneori dimineata aduse de valuri si nu ne era frica sa punem mana pe ele. Erau inofensive, chiar nu am avut nicio reactie a pielii dupa atingere. Se mai vedeau in apa, dar acolo mi se pareau infioratoare. Am mai vazut in Olimpic in apa la o plimbare cu hidrobicicleta. Cred ca a fost o invazie pentru ca se construise un gard de plasa in fata plajei cam la 100 metri in larg.Pe cele de pe plaja le ingropam in nisip si le construiam "Mormantul monstrului marin" pe langa nelipsitele castele de nisip. Juniorul avea in jur de 5 ani si era incantat.Anul trecut am mers in Kokkino Nero, sa vedem cascada rosie. N-am nimerit-o, dar in schimb am gasit o plaja de piatra superba. Erau cativa oameni cu cearceafurile la soare, nu stiu daca localnici sau turisti, iar unii chiar faceau baie. Nefiind zona turistica, cand am aparut, se uitau localnicii la noi de parca eram extraterestri. Dar plaja era super.Se gasesc poze in Panoramio pe Google Earth.Despre aceasta cascada era vorba:http://www.panoramio.com/photo/44422029?source=wapi&referrer=kh.google.comPe 27 iulie plec in Thasos. O idee de traseu, ceva? Plec cu masina. Cum este drumul prin Zlatograd, pe la punctul de frontiera Zlatograd - Thermes deschis in 2010? L-a facut cineva de curand, impresii, sfaturi? Link spre comentariu
norad Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 Multumesc pentru raspunsuri. Link spre comentariu
CIBY2 Postat Iulie 15, 2013 Partajează Postat Iulie 15, 2013 Anul acesta voi ajunge la Paralia. Voi sta o saptamana.Voi trece in Bulgaria pe la Giugiu.Mai departe ma voi lua dupa GPS; nu am mai facut acest traseu niciodata. De fapt, nu am mai fost in Bulgaria sau Grecia.Ma intereseaza:Cat costa vigneta in Bulgaria?In Grecia trebuie cumparata vigneta sau sunt drumuri cu taxa?La ce sa ma astept la traversarea Bulgariei, respectiv a Greciei?Am vazut ca e nisip pe plajele din Paralia. Am luat o teapa ordinara in 2012 cu Croatia, insula Krk, Omisalj. .....Vinieta pentru Bulgaria, noi o cumparam de la o toneta aflata in sensul giratoriu imediat dupa vama. Se mai poate cumpara de la benzinarii, dar nu te pot indruma.Costa 6 euro pe saptamana, parca. Cei de la toneta accepta euro, leva si lei. Atentie la doua aspecte:1. Sa iti dea si bonul si vinieta de pus in geam, pe care o si lipesti. Nu se mai ia politia de tine.2. In functie de zilele de tranzit va trebui sa cumperi fie o singura bucata, daca pleci, sa zicem sambata si te intorci vineri, fie doua daca pleci sambata si te intorci sambata sau mai tarziu. Perioada minima pentru vinieta este de o saptamana si nu acopera saptamana de stat in Grecia.Urmatoarea localitate mai rasarita dupa Ruse este Biala. La cativa km dupa ce ai trecut de ea trebuie sa faci la dreapta, asa ca atentie la indicatoare. Drumul spre inainte te duce in Velico - Tarnovo si de acolo devine putin mai complicat catre Sofia. La apropierea de Sofia trebuie sa intri pe centura. Daca ajungi in oras pierzi 2-3 ore. Nu stiu sigur sa-ti spun unde anume, dar este un pasaj pe care trebuie sa intri pe o bretea in dreapta imediat dupa ce ai trecut pe sub el. Valabil iarasi sfatul cu indicatoarele.In Grecia vei intalni statii de taxare pe autostrada. Tarifele sunt aiurea, in sensul ca intrun an era 2 euro, alta data sub 2, iar alta data peste 3. Care o fi criteriul, nu stiu. Oricum, ar fi bine sa ai maruntis in buzunar pentru autostrazi.In Bulgaria eu nu am avut surprize niciodata, nu m-a oprit politia, nici hotii. Drumurile sunt putin intortocheate dar te descurci. Aproape nimeni nu vorbeste engleza. Poti intalni cazuri cand persoana pe care vrei sa o intrebi ceva sa stie romaneste. Au fost destule situatii si se povesteste despre ele pe forumuri.In Grecia nu prea am vazut politisti pe sosele, dar din ce spuneau altii care au avut de a face cu ei, nu merge la mica intelegere. Ai calcat pe bec, platesti amenda.Vacanta placuta!PSNu strica, sau mai bine spus, este foarte utila o statie CB de TIR-isti. Sunt foarte multe camioane romanesti pe soselele din Bulgaria si de la ei afli pozitionarea radarelor, starea drumurilor, pe unde mai stau fetitele, ce ia mai facut uneia aseara, etc. Caz real, de a trebuit sa opresc statia de rusinea doamnelor din masina!!! Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 23, 2014 Partajează Postat Iulie 23, 2014 Si anul asta ca in fiecare an dealtfel, am revazut Paralia.....aceeasi, nimic schimbat, aceleasi preturi, aceeasi lume pestrita, plin de sarbi. Ca e obicei, mi-am regasit linistea, asta fiind principalul motiv pentru care imi place Paralia. Dupa doua zile de baie si plimbat prin statiune, intr-o sambata dimineata am plecat sa vizitam muzeul si parcul arheologic de la Dion Este destul de aproape, vreo 30km pe autostrada spre Larisa. Muzeul contine o gramada de cataroaie frumos asezate pe piedestale (scuze ca sunt pragmatic dar am ramas cu un gust amar dupa vizitarea acestui muzeu). Tot timpul am avut in spate un cerber giip de 4x4 care s-a uitat la fiecare miscare care o faceam. Muzeul este supravegheat peste tot cu camere iar gratiile de la ferestre sunt mai groase decat la cel mai mare palat tiganesc din Romania. Parcul arhelogic aflat la vreo 500m de muzeu este absolut superb; te poti plimba in voie pe o arie imensa plina de umbra, copaci, paraiase cu pesti. Ici -colo cate un cataroi sau o statuie fara cap alaturi de o descriere in engleza si greaca. Am avut senzatia ca sunt in parcul Zappio din Atena, seamana grozav desi acesta de la Dion nu este atat de amenajat. Va recomand souvlaki servit vizavi de muzeu la cele doua doamne cu terasa mare....excelent!!!! Duminica dimineata am luat harta si am ales un drum mai putin circulat, prin munti spre manastirile de la Meteora; mi s-a parut mie mai scurt si am pornit prin necunoscut. Am preferat sa las GPS in bord si sa ma orientez strict dupa harta. Am urcat un munte imens spre AG. Dimitrios, apoi am ajuns pe cel mai sinistru drum pe care am mers vreodata....parca eram in marele canion american, nici o urma de civilizatie, nu tu stalp de curent, nu indicatoare de circulatie, nu tu ferma, oi, animale...nimic...pustiu. Am mers vreo 40km pe drumul asta si hopa....se aprinde becul la ulei; pffff...stiam ca depasisem termenul de schimbare a uleiului. In fine, se stinge becul, dar iaca apare pe dreapta o statie de benzina; exact ca in filmele americane, un mos dormea de zor, o singura pompa. Il scol pe om si il intreb de oil...da din umeri. Il duc la portbagaj si ii arat un bidon de ulei de masline care il cumparasem o seara inainte si ii zic motor. Intelege omul si aduce un bidon de 10W40 semisintetic...expirat in 2009; il intreb de unul mai nou si se conformeaza...7 euro, pomana pe drumul ala. Completez uleiul si plec mai departe; in scurt timp intru pe un fel de drum national care imi arata Meteora 10km. Precizez ca tot timpul am mers pe asfalt, fara gropi indiferent de traseu. Am vizitat vreo 3 manastiri de la Meteora, cred ca sunt 6 in total, barbatii in sort nu au acces inauntru. Nevasta-mea si-a pus un fel de sort si a intrat in fiecare....3 euro intrarea in fiecare....hmmmm. Eu am preferat sa o iau pe trepte in sus spre cea mai inalta culme. Cum urcam asa, gafaind cu sticla de apa in mana, simt ca am viziuni; vad un grup de japonezi cretini cu cizme si masti de microbi pe bot coborand si trecand pe langa mine. Incredibil....eu ramasasesem la bustul gol, urcam descult, iar ei imbracati ca la polul nord cu mastile alea....brrrr. Meteora este un loc care merita vizitat, peisajul este absolut magnific, se gasesc poze destule pe net, din pacate am uitat acasa aparatul foto si nu am telefon cu camera. Link spre comentariu
Toni Marginean Postat Decembrie 23, 2014 Partajează Postat Decembrie 23, 2014 Lacul Geneva - marea de safir din inima Alpilor Lacul Geneva sau lacul Léman, cum i se spune în franceză, este cel mai mare lac natural din Europa de Vest şi totodată cel mai mare lac alpin, întinzându-se pe o suprafaţă de 581 de kilometri pătraţi şi având un bazin de 89 de miliarde de metri cubi de apă. Lacul cu o formă de corn are malurile sudice în Franţa, iar pe cele din nord, vest şi est în Elveţia, graniţa dintre cele două ţări trecând prin mijlocul lacului. Ţărmurile sunt împodobite cu vii numeroase, sate, castele şi oraşe superbe. Întinderea de apă măsoară 73 de km în lungime şi 14 km în cel mai lat punct, având un maxim de adâncime de 310 metri. Lacul este format de fluviul Ron, care se varsă în el prin partea de est, între Villeneuve (Elveţia) şi Saint-Gingolph (Franţa), pentru a-l părăsi prin oraşul Geneva, situat în partea de vest a lacului. Se estimează că apele râului traversează lacul dintr-o parte în cealaltă în 17 ani. Lacul este renumit pentru apa sa extrem de clară, ce formează o splendidă oglindă albastră. Cele mai mari oraşe situate pe malurile sale sunt Geneva şi Lausanne, lacul fiind de asemenea cunoscut pentru celebrele staţiuni Montreux şi Vevey (aflate în Elveţia) şi Thonon-les-Bains şi Évian-les-Bains (în Franţa). Peisajul care a inspirat sute de artişti De-a lungul secolelor, Lacul Geneva a servit drept loc de inspiraţie pentru sute de artişti din nenumărate domenii, de la scriitori şi poeţi la pictori şi muzicieni. Geneva a fost locul în care au luat naştere opere precum Frankenstein (Mary Shelley), Idiotul (Dostoievski), iar Lausanne a servit drept loc de inspiraţie pentru Victor Hugo, T.S. Eliot, Voltaire sau Tolstoi. Montreux, staţiune celebră astăzi în întreaga lume pentru festivalul de jazz, i-a găzduit de-a lungul timpului pe Hans Christian Andersen, Vladimir Nabokov şi Igor Stravinski, fiind şi astăzi preferată de numeroase staruri. Vevey, o staţiune mai liniştită decât Montreux, a fost preferată de Dostoievski (unde a scris Jucătorul), Charlie Chaplin sau Graham Greene. În Vevey se găseşte una dintre puţinele statui ale lui Mihai Eminescu aflate în afara României. Malul de nord al lacului este renumit pentru solul său fertil, fiind o regiune devenită celebră nu doar pentru peisajele superbe, ci şi pentru excelentele vinuri ce sunt produse din strugurii crescuţi aici. Geneva, punctul de start al unei călatorii Cel mai potrivit punct de start al aventurii de-a lungul lacului Léman îl reprezintă Geneva, unul dintre cele mai apreciate oraşe din lume. Geneva este un oraş cochet, cu doar 191.000 de locuitori, ce ocupă în fiecare an unul dintre primele locuri în clasamentele metropolelor cu un indice ridicat al calităţii vieţii. Peste 200 de organizaţii internaţionale îşi au sediul în acest oraş elveţian, străinii constituind 45% din populaţia oraşului. Geneva este, totodată, unul dintre cele mai scumpe oraşe ale lumii, găzduind un număr mare de magazine de bijuterii, orologerii, bănci private şi restaurante de lux care deservesc numărul mare de oameni înstăriţi ce locuiesc în acest oraş. Nu aveţi însă nevoie de mulţi bani pentru a vă bucura de atmosfera excelentă care face din Geneva unul din oraşele cele mai căutate de elitele lumii. Pentru a vedea ce face Geneva atât de irezistibilă trebuie să exploraţi oraşul pe jos. De altfel, primăria Genevei încurajează în mod activ mersul pe jos, planul de urbanism având pietonii în prim plan. Tot în acest scop, oficialii au conceput 10 rute pietonale tematice, destinate turiştilor care vor să descopere diferite aspecte ale Genevei. Pe lângă aceastea, în fiecare duminică primăria organizează vizite ghidate gratuite care pun în valoare aspecte de patrimoniu puţin cunoscute. Înainte de a porni în călătoria în jurul lacului Geneva, merită să vizitaţi partea veche a oraşului, unde veţi descoperi nenumărate ciocolaterii fine şi magazine de lux. Mai apoi veţi ajunge la Jardin Anglais, unde veţi descoperi ceasul din flori devenit celebru şi imitat în ultima vreme în mai toate parcurile din lume, inclusiv în România. Merită apoi să vă plimbaţi pe Promenade du Lac, pentru a observa ambarcaţiunile de lux şi restaurantele cochete, ca apoi să admiraţi Jet D'Eau, simbolul oraşului. Citeşte şi: Geneva sau cultura la superlativ După ce aţi descoperit Geneva, puteţi începe aventura de-a lungul lacului Léman. Cea mai bună cale pentru a explora Coasta (chiar aşa este denumită regiunea dintre Geneva şi Lausanne de către localnici, La Côte) este trenul, pe care îl puteţi lua din Gara Cornavin. Nyon, o oază de pace pe malul lacului Léman Cunoscut în România mai ales printre microbişti, graţie faptului că aici se află sediul UEFA, Nyonul este apreciat de călători pentru faptul că este unul dintre cele mai frumoase oraşe aflate pe malul lacului Léman. Nyonul a fost fondat de romani acum peste 2000 de ani (dovezile istorice arată că însuşi Iulius Cezar a ales acest loc), fiind o importantă colonie a imperiului. Castelul alb, zidurile romane şi atmosfera romantică a oraşului fac din Nyon locul ideal pentru o plimbare pe malul lacului Léman. Dacă vă simţiţi cuprins de spiritul de aventură, puteţi închiria o bicicletă pentru a explora regiunea din jurul oraşului (Céligny, un sat aflat la 10 km de Nyon, a fost locul ales de Richard Burton pentru a-şi trăi ultimii ani, celebrul actor fiind cucerit de frumuseţea sa). În Nyon puteţi vizita Musée du Léman, unde aveţi oportunitatea de a afla mai multe despre istoria, cultura şi geografia acestei regiuni, Muzeul Roman, unde puteţi descoperi mai multe despre vechiul oraş Noviodunum, ale cărui ruine s-au păstrat până astăzi, ca apoi să reveniţi în apoi pe malul lacului (dacă nu doriţi să vizitaţi şi sediul UEFA, locul unde pasionaţii fotbalului pot admira nenumărate trofee europene). Ultima oprire va fi Château de Nyon, care găzduieşte Muzeul Nyonului. După ce veţi savura panorama incredibilă asupra lacului, merită să vă achiziţionaţi un bilet din port pentru o călătorie pe lac către Franţa, unde puteţi explora Yvoire. Micuţa localitate de dăinuieşte din evul mediu la capătul peninsulei Léman, ce delimitează cele două părţi ale lacului, este recunoscută ca fiind unul dintre cele mai pitoreşti sate ale Franţei. Yvoire, satul din poveşti Aflat la aproximativ 27 de kilometri de Geneva, Yvoire este una dintre cele mai populare destinaţii, şi pe bună dreptate! Călătoria cu vaporul până la Yvoire durează aproximativ 20 de minute din Nyon, timp în care veţi putea admira vilele spectaculoase răsfirate pe maluri. La sosire veţi descoperi de ce turişti din întreaga lume se înghesuie pentru a vizita acest sat medieval. În port veţi fi întâmpinaţi de imaginea unui castel ca din poveşti, iar odată ce veţi coborî din vapor veţi descoperi o aşezare neschimbată de sute de ani, cu străduţe pietruite şi case acoperite cu nenumărate flori. Unul din obiectivele care nu trebuie ratate în Yvoire este Jardin des Cinq Sens, o grădină spectaculoasă, care vă va stimula simţurile prin plantele aranjate tematic. După ce terminaţi de explorat micuţul sat francez, reveniţi în Nyon pentru a vă continua aventura de-a lungul lacului Léman. Lausanne şi La Côte O oprire obligatorie după Nyon este Lausanne, al doilea oraş ca număr de locuitori ce este amplasat pe Lacul Geneva (şi al cincilea al Elveţiei). Lausanne este capitala cantonului Vaud şi îşi trage numele de la vechiul oraş roman Lousanna. Un fapt inedit: Lausanne este singurul oraş din Elveţia şi cel mai mic oraş din lume care beneficiază de metrou. În trecut, Lausanne şi-a construit numele prin asocierea cu cei doi mari gânditori ai Iluminismului, Jean-Jacques Rousseau şi François Voltaire, care au găsit în acest oraş un loc în care au putut să se exprime liber. Mai apoi, Charles Dickens, Victor Hugo, William Wordsworth sau T.S. Eliot s-au numărat printre cei atraşi de eleganţa oraşului, care s-a păstrat până astăzi. Astăzi, Lausanne atrage prin Haute Ville, partea veche a oraşului care evocă atmosfera oraşelor medievale prin numeroasele străduţe pietruite şi cafenele elegante. Această zonă nu poate fi explorată decât pe jos, şi chiar dacă veţi obosi puţin pe dealurile oraşului, veţi descoperi că efortul va fi meritat. Numeroasele coline i-au atras acestui oraş supranumele de "San Francisco" al Elveţiei. Pentru că în timpul evului mediu oraşul a fost lovit de numeroase incendii devastatoare, Lausanne a instituit postul paznicului de noapte (le guet), care se menţine până în zilele noastre. În fiecare seară, între orele 22 şi 2 dimineaţa, acesta strigă din turnul catedralei, la oră fixă, "C'est le guet, il a sonné l'heure", asigurând cetăţenii că totul este în regulă. Un obiectiv esenţial îl constituie Catedrala gotică, una dintre cele mai frumoase din întreaga Europă, ridicată între 1170 şi 1240, din vârful căreia veţi putea admira o privelişte superbă asupra metropolei. Oraşul găzduieşte Comitetul Olimpic Internaţional (CIO), iar spiritul olimpic se reflectă în toate elementele oraşului, de la Muzeul Olimpismului, trecând prin numeroasele evenimente sportive ce au loc aici, până la iniţiativele de încurajare a activităţii fizice (inclusiv închirierea gratuită de biciclete). Dealurile oraşului sunt excelente pentru pasionaţii mersului pe role, care pot prinde viteze ameţitoare pe acestea. De altfel, turiştii care merg la oficiul de turism al oraşului vor primi recomandări despre cele mai bune rute pentru jogging! Baronul Pierre de Coubertin, fondatorul CIO şi totodată părintele Olimpiadelor moderne, este înmormântat în Bois-de-Vaux. Acesta este unul dintre cele mai frumoase cimitire din Elveţia, fiind conceput ca un parc elegant în care se odihnesc pentru eternitate o serie de personaje celebre, printre care şi creatoarea de modă Coco Chanel. Nu trebuie să rataţi nici primăria oraşului, construită între 1673-1675 sau castelul Saint-Maire, un palat episcopal terminat în 1406, ce găzduieşte astăzi autorităţile cantonale. Iar o zi de plimbare prin Lausanne nu se poate încheia decât pe Quais d'Ouchy, unde nenumăratele flori oferă mediul ideal pentru o plimbare relaxantă. Înainte de a vă continua călătoria de-a lungul lacului Léman, luaţi în calcul o excursie cu vaporul spre Évian-les-Bains, localitatea unde este îmbuteliată una dintre cele mai cunoscute ape din lume şi care este totodată o staţiune de lux. Staţiunea Évian-les-Bains constituie un magnet pentru numeroase celebrităţi, de la regii Angliei Edward al VII-lea şi George al V-lea, regele Fuad I al Egiptului, Marcel Proust şi preşedintele François Mitterrand numărându-se printre personalităţile atrase de proprietăţile curative ale izvoarelor minerale de aici. Vevey, perla lacului Léman Vevey este astăzi unul dintre cele mai importante oraşe ale rivierei Elveţiene, atrăgând turişti din întreaga lume. Popularizat mai întâi de Rousseau, Vevey a început atragă aristocraţi din întreaga Europă, iar renumele său a crescut cu timpul. De-a lungul timpului numeroşi autori au lăudat acest splendid oraş pentru atmosfera unică şi panorama spectaculoasă pe care acesta o oferă asupra lacului şi regiunii viticole din jur. Autori precum Dostoievski, Hemingway, Henryk Sienkiewicz sau Graham Greene au fost inspiraţi de promenadele prin această staţiune. În Vevey se află sediul celei mai mari companii alimentare din lume, Nestlé, ce a fost fondată în 1867 de Henri Nestlé, după ce acesta a conceput "laptele praf", alimentul dedicat bebeluşilor a căror mame nu putea să-i hrănească. Reputaţia sa a căpătat amploare în acel an după ce, graţie invenţiei sale, bebeluşul unei mame bolnave a reuşit să supravieţuiască. Compania sa a avut un succes enorm, iar în 1874 a vândut-o pentru un milion de franci elveţieni, o sumă fabuloasă la acea vreme. Pe lângă sediul companiei Nestlé, puteţi vizita Alimentarium, unul dintre cele mai mari muzee dedicate alimentaţiei umane. Charlie Chaplin este celebritatea a cărui nume se leagă cel mai puternic de Vevey, acesta petrecând 25 de ani în acest oraş, lucru reflectat de statuile şi de piaţa ce-i poartă numele. Printre numele cunoscute pe care le veţi descoperi imortalizate în Vevey, se numără şi unul care v-ar putea surprinde: Mihai Eminescu! Acestuia îi este dedicată o statuie, aceasta descriindu-l pe poetul naţional al României drept "the last romantic". Vevey trebuie savurat cu răbdare, prin promenade relaxate de-a lungul lacului, cu opriri prin cafenele în care artişti de pe tot globul au găsit inspiraţie pentru operele lor, acordând timp peisajului să ofere relaxarea şi inspiraţia pe care o caută călătorii ce poposesc aici, poate după călătorii de mii de kilometri. Din Vevey puteţi lua Train des Etoiles, un tren cu cremalieră care vă va duce în parcul tematic Les Pléiades. Traseul durează 40 de minute, timp în care veţi urca aproximativ 1.000 de metri. Peisajul idilic pe care îl veţi admira pe parcursul urcuşului vă va tăia respiraţia, traseul trecând prin sate, pe lângă celebrele vii ale regiunii, oferindu-vă privelişti superbe asupra lacului Léman. Odată ajunşi la destinaţie, în zilele senine veţi putea vedea masivul Mont Blanc. Parcul tematic Les Pléiades este situat la 1.360 de metri altitudine şi constituie locul perfect pe care să-l vizitaţi alături de copii. Aceştia vor avea şansa de a înţelege numeroase fenomene naturale graţie unor ingenioase exponate situate în aer liber, pe un platou montan ce oferă o privelişte incredibilă asupra lacului Léman. Explorând acest muzeu în aer liber, puteţi descoperi şi înţelege fenomene care au loc în spaţiu, la milioane de ani lumină depărtare unul de altul. Folosind planeta noastră ca punct de reper, poteca descoperirilor parcurge secţiuni dedicate observaţiei astronomice asupra sistemului solar şi stelelor fixe, culminând cu descoperiri despre galaxii îndepărtate şi extragalaxii. Iarna, această regiune este o destinaţie de ski aleasă de familii pentru pârtiile sale blânde. Tot din Vevey puteţi lua Train des Vignes, un tren care parcurge în 10 minute distanţa până la Puidoux via Chexbres. De la Chexbres, oraş supranumit "balconul deasupra lacului Geneva", priveliştea asupra lacului, Alpilor şi viilor de pe maluri taie respiraţia. Cea mai plăcută variantă de întoarcere este o plimbare spre Vevey. Traseul de patru kilometri vă va purta printre viile îngrijite ale regiunii Lavaux. Pe 28 iunie 2007, regiunea a fost inclusă în patrimoniul mondial UNESCO. Datorită secolelor de cultivare a solului, peisajul a ajuns să fie compus din vii terasate şi sate tipice, care au făcut ca Lavaux să fie considerată de interes universal. Deşi există dovezi care atestă că în regiune se cultivă viţă de vie din vremea Imperiului Roman, terasele de azi datează din secolul al XI-lea, când mănăstirile benedictine şi cisterciene stăpâneau zona. Lavaux reprezintă dovada interacţiunii fructuoase dintre oameni şi mediu vreme de secole pentru optimizarea exploatării resurselor în vederea producerii unor vinuri valoroase care au deţinut mereu un rol semnificativ în economie. Montreux, perla Rivierei Elveţiene După ce v-aţi bucurat de cochetul Vevey, veţi descoperi la doar 3 km distanţă principala staţiune de pe malurile lacului Léman, Montreux. În fiecare an, în primele două săptămâni ale lunii iulie, în Montreux are loc unul dintre cele mai importante evenimente muzicale din lume: Montreux Jazz Festival. Creat în 1967, festivalul s-a extins şi a început să cuprindă multe alte tipuri de genuri muzicale, astfel că astăzi este cel de-al doilea festival de muzică de pe glob, după cel ce are loc în Montreal. În 2011 vor participa artişti ce reprezintă toate genurile muzicale, de la Carlos Santana, Sting, Paul Simon, Jean-Luc Ponty până la Mogwai, Guano Apes, James Blake, Arcade Fire sau Deep Purple. Dincolo de numeroasele evenimente culturale, Montreux satisface toate dorinţele: acces la lacul Léman, un climat prietenos şi o floră bogată, dar şi o iarnă blândă, asigurată de munţii ce înconjoară oraşul. În aprilie şi mai, pajiştile din jurul staţiunii Montreux sunt acoperite de narcise albe, fenomen supranumit "zăpada de mai". Cel mai cunoscut admirator al narciselor a fost Ernest Hemingway, însă în zonă au existat între 1897 şi 1957 festivaluri dedicate narciselor, cu procesiuni încărcate de flori, care semnificau sfârşitul sezonului turistic. Cea mai frumoasă potecă dedicată iubitorilor de narcise începe din satul Les Avants. Alte câteva rute încep la Pleiade, Glion, Caux şi Mont-Pèlerin. Celebrul cântec "Smoke On The Water" al formaţiei Deep Purple a fost inspirat de un eveniment real petrecut în Montreux: momentul în care clădirea celebrului cazino din localitate, construit în 1883, a luat foc în timpul unui concert al lui Frank Zappa din 1971 când un fan a aprins o fumigenă. Un alt simbol al muzicii rock este imortalizat în Montreux: Freddie Mercury, solistul trupei Queen, este reprezentat într-o statuie situată pe malul lacului. Dacă sunteţi pasionaţi de ciocolată, nu ar trebui să rataţi Trenul Ciocolatei, care leagă Montreux de Gruyères, unde este produsă celebra ciocolata Cailler (François-Louis Cailler a fost primul producător de ciocolată din Elveţia). Folosind vagoane "Belle Epoque Pullman", ce datează de la 1915 şi oferă condiţii de lux similare cu cele oferite pasagerilor din acele vremuri, trenul ciocolatei vă va purta pe un traseu spectaculos prin ţara ciocolatei. Tot din Montreux puteţi lua un tren cu cremalieră care ajunge în mai puţin de o oră la Rochers-de-Naye, unde priveliştea asupra lacului şi Alpilor vă va lăsa fără cuvinte. Pe drum veţi întâlni vegetaţie diversă, de la palmieri la rara floare de colţ. Pornind de la Rochers-de-Naye puteţi explora Paradisul Marmotelor, Grădina Alpină şi puteţi înnopta în una din cele şapte iurte mongole albe aflate pe vârful muntelui, la altitudinea de 2.042 metri. Foarte aproape de iurte trăiesc specii de marmote din toată lumea şi aveţi şansa de le studia în habitatul lor. În Grădina Alpină veţi putea vedea 1.000 de specii de plante alpine, printre care două varietăţi de floare de colţ şi multe specii endemice cultivate cu mare efort la o asemenea altitudine. Odată reveniţi din aceste expediţii, urmează să descoperiţi ultimul obiectiv al călătoriei şi totodată unul dintre cele mai spectaculoase puncte de interes din Elveţia. Castelul Chillon Ultima destinaţie a călătoriei de-a lungul lacului Léman este şi una dintre cele mai spectaculoase. Castelul Chillon, amplasat chiar pe lac, constituie una dintre cele mai frumoase construcţii din Elveţia, fiind monumentul istoric cel mai vizitat din această ţară. Popularizat de Lord Byron prin poemul Prizonierul din Chillon, cetatea înălţată în secolul al XIII-lea impresionează şi astăzi prin structura sa, fiind una dintre cele mai bine conservate fortăreţe medievale din întreaga Europă. Decoraţiunile spectaculoase ale sălilor castelului, pivniţa în care au fost torturaţi sute de inamici ai dinastiei de Savoia şi structura ingenioasă de apărare a castelului (constituită din 5 straturi) fac din Chillon un punct terminus excelent pentru călătoria de-a lungul lacului Geneva. Fie că sunteţi atraşi de vinurile excelente produse pe malul lacului Léman, de nenumăratele sate şi cetăţi păstrate din Evul Mediu sau pur şi simplu de peisajele magnifice oferite de Alpi, de lac şi de viile din zonă, regiunea ce înconjoară cea mai mare întindere de apă din Alpi vă va lăsa cu siguranţă amintiri de neuitat şi dorinţa de a reveni. P.S.: imi pare rau ca nu am putut posta superbele fotografii care insotesc textul de mai sus! Link spre comentariu
one Postat Septembrie 22, 2016 Partajează Postat Septembrie 22, 2016 (editat) Ajung periodic pe langa acest lac care imi place enorm si simt o emotie imensa de fiecare data cand ajung (cu trenul) la Montreux si parcurg apoi pana la Lausanne, punctul destinatiei mele. Prima oara cand am ajuns la acest lac am parcurs aproape toata coasta elvetiana. Am facut baie in acest lac in luna octombrie 2008, la Geneva. Apa rece ca gheata dar m-am distrat cu niste norvegieni pentru care apa parea calda. Si Lausanne si Geneva sunt interesante din punct de vedere turistic. Am o mica precizare Ronul nu doar se varsa in lac ci si continua din lac, se varsa in sudul Frantei in Marea Mediterana. Oricum, in punctul de unde iese Ronul din lac este un pasaj de sticla pe sub un pod, sub nivelul Ronului. Mi s-a parut super interesant. (Geneva). Altfel, printre cele mai scumpe orase din Europa, 50 franci o cina modesta pentru o singura persoana la un restaurant obisnuit, nu in centru, nu este putin, mai ales ca in ultimii ani francul a ajuns egal cu euro si preturile sunt la fel. Hotelurile scumpe, transportul cu trenul super eficient dar cu pret destul de piperat. La festivalul de Jazz de la Montreux mi-ar placea sa ajung si eu candva. Editat Septembrie 22, 2016 de one Link spre comentariu
Neaceasca85 Postat August 17, 2022 Partajează Postat August 17, 2022 Salutare, la fel cum dintotdeauna ma pasioneaza aceleasi bazaconii, nu prea schimb destinatiile de vacanta, an de an vizitez Caciulata in luna mai si Turcia cu provincia Antalya in iulie pe regim de All Inclusive. Confort asigurat in Turcia cu generatoare diesel cu pornire automata la toate hotelurile, in 2021 fiind reteaua picata 6 ore din cauza incendiului de padure, a prins bine, duduiau ore in sir cele 4 motoare diesel. Desi mie imi place (preferinta ciudata) sa folosesc aparatura doar direct de la retea, fara UPS sau generator, acolo fie, sa nu se creeze busculade in restaurant sau pe terasa, sa nu raman fara aer conditionat in caldura si umezeala litorala, efectiv hotelurile au generatoare precum spitalele. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum