Vizitator nemety Postat Iulie 10, 2011 Partajează Postat Iulie 10, 2011 Am desfacut cutia de viteze de la un opel astra,acolo era in condensator care era conectat intre cutia de viteze si caroseria masinii...Curiozitatea mea....care o fi rolul condensatorului in acel caz? Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 10, 2011 Partajează Postat Iulie 10, 2011 Am desfacut cutia de viteze de la un opel astra,acolo era in condensator care era conectat intre cutia de viteze si caroseria masinii...Curiozitatea mea....care o fi rolul condensatorului in acel caz?Probabil pentru egalizare de potential la descarcari electrostatice...interesant oricum...mai asteptam pareri(nu era in paralel pe sonda de marsarier?) Link spre comentariu
Vizitator nemety Postat Iulie 11, 2011 Partajează Postat Iulie 11, 2011 Nu...era prins intre carcasa cutiei si caroseria masinii. Link spre comentariu
alfabit Postat Iulie 11, 2011 Partajează Postat Iulie 11, 2011 Nu...era prins intre carcasa cutiei si caroseria masinii.Bun asa, un condensator legat intre masa si minus ! ?Sau cutia si caroseria n-or fi la acelasi potential ?Chiar, curenteaza cind tii o mina pe cutie si cealalta mina pe caroserie ? Carcasa ambreiajului e din plastic ?Cutia e izolata de motor ? Link spre comentariu
Vizitator nemety Postat Iulie 11, 2011 Partajează Postat Iulie 11, 2011 pai nu...tocmai asta e curiozitatea...cutia e conectata cu motorul,unde motorul este legat la masa masinii.cutia de viteze cred ca e din duraluminiu...si asa e cum ai zis tu,condensator intre masa si masa nu inteleg care ii e rolul,de aia am deschis acest subiectCond e de 4,7uF Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 11, 2011 Partajează Postat Iulie 11, 2011 pai nu...tocmai asta e curiozitatea...cutia e conectata cu motorul,unde motorul este legat la masa masinii.cutia de viteze cred ca e din duraluminiu...si asa e cum ai zis tu,condensator intre masa si masa nu inteleg care ii e rolul,de aia am deschis acest subiectCond e de 4,7uFIn general de la blocul motor la caroserie ,in zona unde este cel mai scurt traseu, exista un cablu de cupru neizolat(litat) care este fixat cu suruburi de 8mm,unul pe blocul motor si celalalt pe caroserie(lonjeron).Prin acest cablu la pornirea motorului trece un curent de cateva sute de amperi pentru electromotor iar dupa pornire curentul de incarcare al bateriei ce vine de la alternator.In mod normal grupul motor+cutie de viteze sunt la acelasi potential cu caroseria deci condensatorul ar fi montat practic in scurt...sau poate electronica masinii genereaza anumite varfuri care trebuiesc puse la masa in acel punct...un lucru e clar, degeaba nu e pus dar intrebarea ramane. Link spre comentariu
alfabit Postat Iulie 11, 2011 Partajează Postat Iulie 11, 2011 Parerea mea, puteti sa nu tineti cont de ea.Acel condensator nu a fost pus acolo din fabrica. Probabil ca s-a umblat, s-a inlocuit discul de ambreiaj de exemplu, sau alte manevre din astea, si unui nenea " Gigel de la scularie " i-a ramas la asamblare in plus un condensator care n-a mai stiut de unde l-a scos si l-a agatat acolo ca sa iasa la inventar. Este evident pentru toata lumea ca nu are nici un rost montajul acelui condensator cu ambele terminale la masa . Oricum am lua-o, caroseria la masa, motorul evident tot la masa, asa ca asta mi se pare unica ( si chiar singura ! ) explicatie, montaj gresit de catre un mecanic care s-a bagat la ceva electric. Link spre comentariu
rimache Postat Iulie 11, 2011 Partajează Postat Iulie 11, 2011 Exact. E plina Romania de masini second hand aduse din Germania si reparate in spatele blocului de vecini someri care rezolva orice defectiune pentru doua beri. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum