Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Computer de bord MOTO+bord electronic!


Cilibiu

Postări Recomandate

Multumesc tuturor de felicitari. :da :da O sa revin cu un video cand este gata precum si pozele cu bordul finalizat. Iar cand il voi monta pe moto voi face un video cu el in actiune. :101

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 235
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    115

  • ratza

    19

  • Liviu M

    10

  • stefan_k

    10

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Mersi @nik. Am revenit cu aproape ultimele poze cu bordul.Am facut si al doilea video cu el.Ce mai am de facut este de pus 3 butoane pentru reglarea ceasului si resetarea kilometrilor, inca nu am butoane si sa sper sa gasesc cat mai repede.Fata este montata provizorie doar pentru video.Va veni curatata bine pe interior si exterior, folia de pe ecran indepartata.

post-15533-139829500176_thumb.jpg

post-15533-139829500193_thumb.jpg

post-15533-139829500209_thumb.jpg

post-15533-139829500223_thumb.jpg

post-15533-139829500236_thumb.jpg

Link spre comentariu

Nu stiu cat de postriviti sunt, dar astia iam avut la indemana. Daca fac ceva probleme, ii lipesc cu silicon si gata.Umezeala nu prea are de unde , doar daca se face condens, peste bord am parbrizul, a stat in ploaie torentiala si nu a ajuns pic de apa in spatele bordului, tot in spatele bordului am toate conexiunile de la comenzile ghidon, bord si restul instalatiei.Praf cei drept sunt foarte expusi.

Link spre comentariu

Revin cu cateva detali despre bord.Sursa cu LM338 am dato jos si am inlocuito cu MC33166.Cea cu LM2678 am fost foarte dezamagit, cea cu LM338 cat de cat buna, dar radiatorul ardea destuld e tare si mam gandit ca iarna va face condens si nui bine. Asa ca mam hotarat sa o fac pe aceasta. Sincer numi vine sa cred, montajul fara consumator consuma 9mA tensiune 5.05V, am conectat consumator de 1A , tensiunea a ramas neclintita (nu ca la LM2678 ca a scazut la 4.2V) asa ca am montato pe aceasta si sunt foarte multumit. Tot bordul in ST/BY consuma 80mA de la 12V, iar in FUUL LOAD consuma 350mA.Bordul este etans si in el are bagate 2 pungulite de SILICAGEL destul de maricele. Sa sper ca totul va fi OK.

Link spre comentariu

Felicitari pt proiect.Am o mica remerca:Spuneai ceva de genul: "Kilometri sunt memorati in EEPROM la fiecare LOOP din program." .Iti sungerez sa faci salvarea doar in cazul in care kilometrajul s-a modificat cu 1km altfel risti sa strici eepromul.Din cate stiu EEPROM-ul e garantat la 100.000 scrieri

Link spre comentariu

Da ......... cam ai dreptate. :jytuiyu O sa implementez o scriere in eemprom o data la ceva timp, dar nu stiu la cat timp, este mai greu sa fac scrierea in eemprom doar atunci cand sa parcurs 1km.O sa imi tocesc creerul ca sa gasesc o modalitate de a scrie in eemprom eficienta.Revin cu remkedierea aceste probleme.Multumesc de aceasta observare.Cei care mai au ceva de observat, rog sa se zica ca sa pot imbunatati acest proiect.

Link spre comentariu

Sfatul meu e sa folosesti o variabila care sa preia nr de km din metru in metru, sau din 10 in 10 metri, si apoi la fiecare oprire a contactului, sa memorezi valoarea in eeprom. Ai nevoie de portul INT0, de un condensator de 1000 mF si o dioada 10BQ040. Apoi, cand pui la loc contactul sa citesti valoarea din eeprom si sa calculezi mai departe nr. de km. Astfel nu vei mai avea probleme cu eepromul.Eu am folosit odata aceasta metoda si a functionat perfect. Poate te ajuta ca idee.

Link spre comentariu

Bordul este actionat de CONTACT, deci as putea sa implementez ca atunci cand se ia contactul sa memoreze in EEMPROM datele si cu asta basta. La citire citeste doar o data datele din EEPROM, dupa ce am pus contactul, doar de scris scrie la fiecare LOOP.O IDEE FOARTE BUNA.Mersi de aceasta idee. :101 Bordul este tot timpul alimentat, cand se pune contactul , bordul iese dintrun LOOP infinit si intra in MAIN PROGRAM, cand a intrat aici citeste datele din EEPROM dupa care sare in LOOP-ul de rulaj afisaj (fara grafica) grafica o afiseaza in MAIN PROGRAM, iar de aici anclanseaza un releu ce imi alimenteaza toata instalatia. Cand iau contactul, prima oara opreste releul si sare in LOOP-ul infinit. Aici as putea sa bag exact mai sus de loop sa scrie in EEMPRO datele dupa care sa intre in loop-ul infinit, unde este implementata led-ul ALARMA.Mersi foarte mult de IDEE :101 :101Nu are rost sa preiau informatia din 10 in 10 metri sau din kilometrul in kilometru, pur si simplu variabila care are numarul "xxxx" de km sa o scrie in EEPROM, la pornire citeste "XXXX" dupa care continua sa adauge peste aceast numar, la urma ia acest numar adaugat si il RESCRIE peste cel existent in EEPROM.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări