Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Computer de bord MOTO+bord electronic!


Cilibiu

Postări Recomandate

Vizitator tyc

La L5970D ,nu stiu de unde scoti referinta de 3.3V ,in rest e ok . Daca foloseti cablajul si piesele recomandate de fabricant e posibil sa atingi parametri din datasheet ,din teste rezulta randament de 0,42 .

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 235
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    115

  • ratza

    19

  • Liviu M

    10

  • stefan_k

    10

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Iar randamentul unui regulator liniar de la 12V la 5V... e un pic peste 41.6%. Nu are rost sa te complici, trebuie scazut consumul montajului daca vrei sa il pastrezi in permanenta alimentat.

Link spre comentariu

L5970D este varianta ajustabila nu fixa, in paranteza am pus la cat a fost setat OUTPUT.Am mai gasit un LDO Lt1763-2.5, nasol ca nu am avut alte variante, dar am zis sa il testez la 2.5V sa vad randamentul lui.Deci intrare 12V consum 0.3mA fara sarcina, cu o sarcina de 50mA, consumul era de 4mA, uimitor dupa mine,am incercat variante sa ridic la 5V dar nu am reusit nimic insa. O sa caut varianta de 5V sau o sa cumpar, sa vad rezultatele la 5V.Alt LDO bun este TDA3664 dar nu-l am ca sa vad ce poate, datasheet-ul pare interesant.La celelalte variante curentul consumat de LDO fara consumator varia intre 4-8mA, la LT este 0.3mA, foarte interesant.Am mai gasit o varianta de 3.3V, oare am ce sa modific ca sa ridic tensiunea la 5V si sa raman stabila?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

De ce mergi pe LDO ,caderea de tensiune e min 7V ? Fa un buck cu ceva integrat specializat (fara referinta de tensiune/alte referinte externe) de randament ridicat ,foloseste componentele si cablajul recomandat de producator si asta e! vei obtine rezultatele dorite si asa termini proiectul anul asta . Sau cu 78L05 .

Link spre comentariu

Nu ma refeream sa merg direct pe LDO (3 terminal), ma refeream doar la randamentul lui, nu imi trebuie LDO cu 3 terminale , si daca ai vazut L5970D este BUCK.Am testat si 78L05 si MC78M05 si au consum 20mA la 12V, mult peste L5970D.Actual merg pe L5970D.Daca ai o schema pe BUCK care sa consume putin, te rog sa o pui, sunt dispus sa fac orice ca sa scap de consumul asta la bord.Asa puteam face BUCK cu UC3843, dar ai luat in cosniderare consul integratului? Ca doar tot din baterie il alimentez si pe ala.L5970D are consum de 4mA iar la asta se adauga inca 7mA pentru cei 16mA consumati din montaj.

Link spre comentariu

....Ai pus un led pe baterie ? ..(~15mA)

Nu am inteles partea asta, dar cred ca te referi cum am testat.Am folosit o sursa de laborator, performanta, vreau sa zic, ca foarte perfomanta,un HP care poti sa il comanzi prin PC de softuri de la NATIONAL INSTRUMENTS...in fine. Sursa arata ce consum ai in ordinul asta 0.0000A si 0.0000V, si poti seta fiecare digit in parte ca si tensiune constanta sau curent constant.Am setat sursa la 12V si am pus "LDO"-ul dupa el un led printr-o rezistenta de 190 ohm, ledul este galben de 3mm , cred ca are 1.9V. Am masurat curentul consumat de LED si rezistenta tot cu sursa setata pe 5V, dupa care am muatat sursa pe 12V , am pus montajul si ledul cu rezistenta dupa montaj, si am citit curentul consumat din sursa.L.E. aproape am terminat schema in ISIS complecta, mai am doar sursa si atat, problema consta in felul urmator, daca raman la "L" si lam implementat in PCB, cu el voi ramane.
Link spre comentariu
Vizitator tyc

Teoretic... .Zic practic ,ai pus un led pe baterie sa vezi cat tine (bateria) pana nu mai poti porni motorul? Nu stiu de ce nu folosesti un RTC si gata .Sau donez ceasul cu 7 melodii desi ma despart greu de el.

Link spre comentariu

Am revenit cu schema complecta in ISIS.Poza este de dimensiune mare ca sa se poata citi clar atunci cand folositi zoom.Este atashata mai jos.Voi reveni cu PCB-ul creat in ARES cand va fi gata, precum si cu schema conexiunilor cu instalatia moto.

Link spre comentariu

Am revenit cu produsul final.Mai jos aveti atashata o arhiva din 4 parti cu urmatoarele.Poze 3D ale PCB-ului pe ambele parti.Cablajul pe ambele parti.Silk pe ambele parti.Schema complectata, uitasem sa mai pun ledul de AVARI.In ARES am pus fiecare component manual, am configurat trasee si distantele dintre ele.Ce am folosit eu AUTOMAT a fost AUTORUTE.A mai ramas de verificat fiecare rutare , sa fie corecta, si sa fie conectat la tot ce este in ISIS.Daca in isis la un pin de IN am pus cuvant+"spatiu" nu ti se mai face legatura cu perechea.Ce parere aveti de el?Vreau sa il fac cu metoda FOTO.Am creat replica primului bord, deci fata va ramane exact aceasi, doar PCB-ul este schimbat.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Prezentarea e f dificila ,adica daca vrei sa vezi ceva trebuie sa faci 101 salvari de fisiere arhiva si cand le dezarhivezi observi ca totusi e vorba de varianta virtuala asta daca nu da eroare la dezarhivare . Stiu ca nu toata lumea are ARES si alte softuri ,pt problema asta s-a inventat imprimanta .pdf care converteste orice fisier in format .pdf .Cand am auzit de gata ma asteptam la poze cu bordul functional si te lauzi cu fisiere ?Pt rezultate bune si f bune ,foloseste cablajul recomandat de fabricant (la L) si lucreaza cu plan de masa .

Link spre comentariu

Si se pare usor sa replici exact primul bord in proportie de 40% doar avand PCB-ul creat manual in CIDESS? Are exact aceasi dimeniune, ledurile sunt exact in aceleasi poziti, dimensiunea bordului este exacta, distanta intre gauri la fel, LCD-ul este positionat exact in aceasi pozitie, sa lucrezi cu ISIS , ARES, CIDESS deschise in acelasi timp si sa le accesezi pe fiecare in parte cate o data la fiecare component, ti se pare usor? Eu cel putin aseara ametisem, am stat cre ca peste 6-7 ore in fata PC-ului, asta ca sa il fac ca mai la carte.

Tu ce ai inteles din ce am scris?

"Poze 3D ale PCB-ului pe ambele parti.

Cablajul pe ambele parti.

Silk pe ambele parti.

Schema complectata, uitasem sa mai pun ledul de AVARI."

Pt rezultate bune si f bune ,foloseste cablajul recomandat de fabricant (la L) si lucreaza cu plan de masa .

Asta da sfat, acum cum fac cu plan de masa in ARES? este primul meu PCB creat in ARES is am avut cateva dificultati pana mam prins cu ce se mananca.

 

L.E am facut 4 arhive ca ocupa aproape 1mb fiecare fisier, adica este limita la upload.

Daca bagat in PDF aceleasi poze, era exact aceasi chestie, tot depasea 1mb si trebuia mai multe arhive.

 

L.E 2, gata iam creat MASA pe ambele fete, top si bottom. Vrei poze sa vezi cum a iesit? (3D)?

Sper ca saptamana viitoare sa ma apuc de el.

Acum am de ales intre 2 metode.

Metoda foto.

Metoda PRES AND PEEL.

Ce ai alege?

Cu ce iese mai bine?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Cablajel in 3D nu au nici o relevanta ,interesant e structurarea traseelor , dimensiunile fizice si altele asemanatoare ;da-l in masa pe ARES ,foloseste EAGLE cu care banuiesc ca esti obisnuit . Adica foloseste programul care-l cunosti si ceva poze cu telefonul sant suficiente ;de altfel sant destule situri-gazda pt a urca poze si dai linkul pe care dai un clik si gata . Pt a scurta timpul de editare ,ada de pe net Picasa (e free) da print sceen la imaginea dorita (trebuie sa fie deschis Picasa ,in fundal) si aceea imaginea ce apare pe monitor se copiaza in Picasa ,care are optiunea de export pe net (butonul Share ,mare,verde, in partea de jos a ecranului) si dai linkul .

Ai incercat imprimanta virtuala .pdf? Cand vezi ca un fisier de 1M iese .pdf de 250K incepi si fluieri .

Foto pe cablaj presensibilizat.

https://picasaweb.google.com/1128270182 ... 5371247458

https://picasaweb.google.com/1128270182 ... 6893094226

https://picasaweb.google.com/1128270182 ... 2152085826

Link spre comentariu

Interesanta chestie cu picasa.Eu am umblat un pic in EAGLE cand mam apucat eu prima oara de cablaj, adica acum vreo 7 ani, si am vazut ca e greu , nu e usor de utilizat, si de atunci am ramas la CIDESS, care cream PCB-ul MANUAL.Recent de vrei 4-5 ani am inceput sa folosesc ISIS doar pentru scheme si simulari, de cand mia intrat microbul uC-ului, acum ca ISIS il stiu ca in palma aproape , am zis sa ma duc pe ARES, e simplu de utilizat si ARES, pana te obijnuiesti cu el, mia trebuit cam 1 minut sa caut optiunea cu MASA pe tot cablajul, am gasit , configurat, am rutat, e OK.De ce sa o iau de la capat cu alte softuri daca sunt foarte familizarizat cu ISIS si cat de cat cu ARES.Plus ca ce imi place la ARES este vizualizarea 3D, care vezi exact cum va arata la final, cu vizualizarea 3D am asit probleme, gen in loc componentul sa fie pe TOP era pe BOTTOM, si asa mai departe....Ce am folosit o perioada scurta pentru simulare a fost MULTISIM, si cam atat, in rest doar CIDESS si ISIS, iar acum am renuntat la CIDESS si folosesc ARES, adica un singur pachet care are legatura unul cu altul.Nu am folosit niciodata cute .pdf, dar il am la munca, si am observat ca scheme simple de dimensiune mica, ocupa si 1mb, schema exportata de mine in JPEG la 600dp o resolutie extrem de mare, nu ajunge la 1mb, de aceea am facut legatura ca nu sar diminua cu prea mult, insa nu lam probat acasa sa compar exact rezultatele.In fine, cu asta am cam terminat, ramane de discutat si obiectat dupa ce fac cablajul FIZIC si nu VIRTUAL.Acum cum am zis si 2 posturi la rand.Ce metoda de imprimare sa folosesc?Vreau sa zic ca nu am facut nici o metoda din cele 2 pana acum.Mam gandit sa ma duc pe PRESS and PELL, sau cum se scrie, in fine, cica este mult mai calitativa si se realizeaza si mult mai usor fata de metoda FOTO, insa e extrem de scumpa, circa 15 lei coala de A4, mie imi trebuie 2 , si iaca sa dus 30 lei doar pe imprimare.Daca ma duc pe metoda foto, cumpar spray care fac cateva zeci de cablaje, costa 60 lei (cat 2 press and pell fata-verso), si ce ma mai costa foile de retroproiector, care am inteles ca costa 100 bucati, 50 lei, sau ceva de genu. Lami UV am destule , nui problema de asta, iar ca imprimanta folosesc INCKJET si pun 4-5 foi suprapuse de retroproiector, as merge si pe laser, ca am si laser dar nu acasa,insa cam tot trebuie sa pun min 2 ca sa iasa calumea.Ce parere ai @tyc? (nu de alta dar numa noi 2 vorbim aici se pare)

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Lasa spray-ul deoparte (uita de el) si foloseste PCB acoperite de fabrica (ex: http://www.tme.eu/ro/details/fr4100x160 ... /bungard/# ) si faci 2 folii ,le suprapui iar la dublu cablat faci 4 si croiesti un plic (vezi pe iutube exact cum) . Eu mergeam la copycenter si acolo aveau de toate ,folia imprimata costa doar 1,6 lei negru si 3,2 lei color .Oricum rugam sa tipareasca negru din culori si asa nu trebuiea numai un filme pe o fata .

Deci:

-pt metoda foto imprimi masca la un copycenter adevarat (din ala in care vezi imprimante cat masa ,cu monitor de 15" )

-expui cablajul acoperit cu foto de fabrica http://www.tme.eu/ro/details/fr4100x160 ... /bungard/#

-developezi -solutie la 30C ,concentratie la 3/4 din ce e acuma si solutie proaspata preparata din soda proaspata (nemancata de umezeala) -scumpa ,7kg la orice magazin de menaj

-corodezi

-gauresti

-dupa toate astea expui (fara masca) cablajul la soare 1/4 ore si-l bagi in develator

-dupa ce e curat acoperi traseele cu ceva flux (solutie de sacaz sau sintetic de la chinez)

-spor la lipit .

Daca intampini greutati ,0745255962.

Daca era vorba de un bord de conserva era plin de comentarii.

LE1,2 pana la n ,PS ziciau anticii si termenul latin e folosit si de popoarele germanice -cand te apuci de un proiect rezervi (virtual) fonduri pt acesta si daca nu ajung ,nu te apuci de el . Bineinteles ca cauti tot timpul sa minimizezi costurile dar nu mai mult decat costurire antecalculate (rezervate) .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări