Vizitator tyc Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Pe 2 fire ,se poate si pe un fir dar e alt protocol .Cu DS si in loc de baterie un condensator de backup de 1F ;oricum ,in laptop bateria de backup e lipita ,si numai in laptop. Link spre comentariu
bercioiu Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Daca tot refaci cablajul, nu are rost sa pui un modul din acela... Integrezi in cablajul tau RTC-ul, rezistentele de pull-up, cristalul de quartz (daca pui cu cristal extern) si bateria (gasesti cu terminale, doar sa o lipesti, fara soclu, nu ai nevoie sa o schimbi curand). Ce rost are sa faci ceasul independent de bord? Sa te complici?Succes! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 OffBinox ,motoarele moderne beneficiaza de calculatoare si pt a nu sta pana boot-eaza la fiecare pornire ,la luarea contactului intra in modul sleep ,mod pt care trebuie sa ramana sub tensiune. Link spre comentariu
godFather89 Postat Aprilie 23, 2013 Partajează Postat Aprilie 23, 2013 Sarind peste usurinta folosirii unui RTC extern, ce e asa de greu sa pui microcontroller-ul in sleep in timp ce tine si ceasul?Facusem asta acum cativa ani pe un atmega644p. Era un mp3 player portabil cu un acumulator BL4C dintr-un nokia. Tinea bateria cam o saptamana oprit cu o intrerupere la fiecare secunda (pt ceas). Pornea in modul player cand tineai un buton apasat. Link spre comentariu
binox Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Binox ,motoarele moderne beneficiaza de calculatoare si pt a nu sta pana boot-eaza la fiecare pornire ,la luarea contactului intra in modul sleep ,mod pt care trebuie sa ramana sub tensiune.Hai sa nu exageram, timpul de startup al unui controller folosit in ecu e foarte mic, nu trebuie sa astepti de loc. Timpul necesar pompei de benzina sa creeze presiunea la injectoare este mult mai mare decat ii ia unui miniprocesor deasta sa porneasca.La motocicletele cu injectie la care am mesterit calculatorul nu era alimentat atunci cand contactul era pe off, doar bordul are o parte care ramane alimentata pentru ceas si eventual ledul de la imobilizator. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Acesta e motivul (boot-area) pt care la schimbarea acumulatorului se insereaza o alta baterie in paralel .Am intalnit calculatoare la motociclete pe carburator ,calculator de ABS . Si unele fac urat daca le lasi far' de curent ,majoritatea nu . Sistemele informatice sant preluate de la masini .Avand in vedere capacitate acumulatorului ,toate consumurile sant minimizate . Ledul de la imobilizator e actionat de acesta si daca moto vine din fabricatie cu imobilizator acesta e implementat intr-un calculator (de obicei in bord ),oricum are procesorul lui .Din motive de securitate ,nu prea se cunosc multe despre imobilizatoarele implementate de fabrica ,daca e un motor 'speriat' sigur (100%) ca noul proprietar va avea probleme majore cu el .Asta nu inseamna ca nu se mai strica iar cand bagi cheia in contact poti sa te uiti la motocicleta si ea la tine ca oricum nu se intampla nimic (ce trebuie ,eventual pornesc avariile sau/si calxoane ) . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 25, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Ce parere aveti de MC34063A??Am facut ceva teste, la 5V iesire si consum de 15.7mA, consumul la 12V era de 11.7mA. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Mai bun era LM2596 http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm2596.pdf pt ca MC are (acolo) ~50% randament .Trebuie sa ajungi la un 80% min ,adica la 12V sa consume pe la 8mA . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 25, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Mai bine folosesc LM2678-5.0 am 84% eficienta fata de cel care ai zis 80, sau LM2670-5.0 care are 88% eficeinta si parca il am, trebuie sa il caut sa vad ce poate.Oricum mersi de indrumari, am observat si eu ca eficienta era in jur de 50% dupa masuratorile facute.O sa fac teste cu LM2670-5.0 sa vad ce obtin. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Mai bine folosesc LM2678-5.0 am 84% eficienta,... .O sa fac teste cu LM2670-5.0 sa vad ce obtin.Acela e randamentul maxim ,obtinut in anumite conditii ;la LM2596 randamentul maxim e de 94% ... . Practic nu o sa obti acele randamente in conditiile date ,de aceea ziceam de 80% . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 25, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Adica LM2596 are eficienta mai mare la curenti mici decat LM2678 sau LM2670 ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Nu cred ,2596 e mai simplu decat 2670 ,pretul va face diferentierea . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 25, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Pretul nu conteaza, prefer sa dau 50lei pe un integrat , decat sa ma chinui cu bateria de la moto. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 25, 2013 Partajează Postat Aprilie 25, 2013 Pretul nu conteaza, prefer sa dau 50lei pe un integrat , decat sa ma chinui cu bateria de la moto.Pana acum ,asa-i . Desprinzand din conext ,daca oricum ambele integrate fac acelasi lucru ,lasa pretul sa hotareasca. la inrare e bine de inseriat o dioda uf/s iar la iesire un filtru de reducerea riplurui Link spre comentariu
Cilibiu Postat Aprilie 26, 2013 Autor Partajează Postat Aprilie 26, 2013 LM2575-5 consum total 17mA (16.5mA la 5V)LM2678-ADJ (5V) consum total 17mAL5970D (5V) consum total 13mALM3485 (5V) consum total 12mA Cam asta am putut testa.Deocamdata as merge pe varianta L5970D (5V) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum