Baditza Vasy Postat Septembrie 15, 2015 Partajează Postat Septembrie 15, 2015 Parerea mea este sa cumperi tot ce ai avut pana acum daca ai fost multumit, daca nu, ceva mai scump cred ca este mai de calitate Link spre comentariu
cipndale Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 (editat) De ce tocmai la 330 grade? Aceasta alegere e legata de ce aliaj se foloseste. Intai se citesc specificatiile aliajului de lipit (de asta e bine sa se cumpere o bobina intreaga nu bucati aruncate pe galantar fara specificatii) si apoi se seteaza temperatura. Acest pas e foarte important pentru ca aceasta alegere va determina cat de mult material ars o sa obtinem in urma lipirii. Apoi ati uitat ce e mai important pentru sanatate si anume un sistem de ventilatie. Produsele de ardere ale compusilor organici folositi pentru preintaminarea oxidarii sunt toxici si trebuie eliminati din spatiul de lucru. Apoi la terminarea lipitului se recomanda o curatare cu o perie (gen de dinti) moale pentru a elimina excesul de rasini si eventuale punti din urme de material de lipit. Ultimul pas face diferenta intre un rezultat al muncii functional si un montaj la care nu stii unde sa pui mana. Folosirea unui solven alcool sau acetona ajuta mult in aceasta etapa. Editat Septembrie 16, 2015 de cipndale Link spre comentariu
Baditza Vasy Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Si de aliaj, in jur de 300 grade, cred ca a vrut sa zica lipitura rece pentru a nu arde componentele. Poti flosi si o temperatura mai mare daca rezista piesele (ex: rezistori de 10W, componente cu rezistenta de temperatura 600grade, etc.) Link spre comentariu
ratza Postat Septembrie 16, 2015 Autor Partajează Postat Septembrie 16, 2015 De ce tocmai la 330 grade? Aceasta alegere e legata de ce aliaj se foloseste. Pentru că, din experienţa acumulată în 20 de ani de lipituri, am constatat empiric că e temperatura la care lipiturile ies foarte curate, iar timpul de lipire e minim. Folosesc un aliaj SnPb 60/40, cu 0,2% flux. Link spre comentariu
dan cod Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Eu cu wellerul lucram la 350* si era totul ok.Acum cu Metcal e mai simplu isi face singura treaba.Culmea cu 40W dezlipesc si lipesc mai usor decat cu 80W.E cu totul altceva.Si pentruca imi place acum am doua Metcal MX-500P11 si MX-500P21. Link spre comentariu
ardiles Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 in concluzie, fludorul cynel e bun? Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 (editat) " Nu e bine , d - le Dan Cod ... nu e bine ! " ca sa parafrazez pe " cineva " . V - ati naravit ! ( parca ma vad pe mine ... sant dependent de JBC , dar am lucrat si cu OKI - Metcal ... ) . Intotdeauna am sustinut ca sant marci si peste Weller ( care nu e deloc rau ... si e foarte raspandit ) , ma bucur ca poate confirma tacit cineva care chiar " lipeste " , si are experienta . Am mai avut discutii cu dvs . pe aceasta tema , in topicuri vechi ... Confirm si temperatura prezentata de dl . Ratza ... asa am si eu statiile setate ( la JBC le - am blocat cu codul PIN ... ) . Am ajuns independent la aceasta concluzie , folosesc acelasi tip de fludor , poate marca difera ... P .S . - Pentru dl . Ardiles : da , Cynel e bun . Poate confirma vreun coleg ... Parca e polonez , sper sa nu gresesc . Am si eu ... Momentan lucrez cu role care s - au vandut pe forum , cele cu " scandal " ... Evitati chinezariile " incerte " , au in compozitie produsi toxici , si fac niste lipituri ... mai bine lipsa ! - asta puteti constata si singur . Nu achizitionati cantitati mari , decat daca santeti multumit de vreo ( eventuala ) mostra ... Editat Septembrie 16, 2015 de gauss Link spre comentariu
dan cod Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Eu lucrez acum al Alfa cred ca luat de pe forum de la Bella.Super fludor.Legat de statii Folosesc Weller cu aer cald si vacuum si sunt super ok.Am lipit ani de zile cu weller cu letcon WSP80 sau LR21 si sunt ok.La Metcal imi place ca are forta din nimic plus schimbarea varfurilor e o joaca. Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 (editat) Integral de acord . Eu , cu aerul cald , mai putin ( nu deloc ... , am ceva chinezarie , mai bunicica ... ) . De aceea , din reflex ma gandesc la statii cu letcon cu varf metalic ! In alta ordine de idei , ma gandesc la un JBC cu aer cald ... Pacat ca consumabilele sant sensibil mai scumpe ca la Weller , dar ... om vedea ! Nu dau in branci de folosit " aerul cald " , dupa cum am spus , asa ca un set ( de consumabile ) m - ar putea " tine " ceva timp ... ( daca achizitionez , am sa fac vorbire ... eventual o prezentare intr - un topic potrivit ! ) . Editat Septembrie 16, 2015 de gauss 1 Link spre comentariu
dan cod Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Asteptam eventual acolo la aparate de masura un subiect separat. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 (editat) Eu am constatat ca temperatura la care se fac lipituri de calitate,evident cu statia de lipit, este in jur de 350*C. Conteaza si fludoru'. Un fludor Sn 60 Pb40 cu grosimea de 0,8-1mm, dupa mine, este foarte bun. Cu pistolul de lipit, faci lipituri de calitate,doar daca ai mina formata, pentru ca nu ai nici un control al temperaturii. Editat Septembrie 16, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 (editat) Diferenta dintre 330 si 350 nu e mare ...sub 10 % din valoarea medie dintre cele 2 valori . Din experienta mea , cu cat statia e mai buna , temperatura e mai scazuta . Depinde foarte mult de cantitatea de energie pe care o poate " pompa " statia cand temperatura varfului , aflat in repaos se dezechilibreaza . adica atunci cand pierde caldura in urma lipirii ( topirea aliajului si pierderi prin disiparea in elementele de lipit si " baia " care se formeaza ) . Statiile mai " slabute " merg cu temperatura mai mare , sa aiba de unde scadea , ajungand la un echilibru " mai jos " fata de prescriere . O statie ca JBC , cu cei mai mici timpi de restabilire si cel mai rapid raspuns , sau Metcal , Hakko , cu varfuri cu capacitati termice mai mari , pot functiona cu temperatura mai mica . Explicatia e oarecum simplificata ... mai sant si alti factori , dar in mare aceasta e concluzia mea ... JBC si HAKKO au varfuri monolitice , care inglobeaza si rezistenta de incalzire si termocuplul , toate in contact intim datorita dimensiunilor mici , de unde si timpi mici tranzitorii , si egalitatea temperaturii instantanee intre cele 3 elemente definitorii . Weller are constructie clasica , cu varf amovibil , rezistenta e in corpul letconului , termocuplul e mai departat de punctul de lipire . Caldura se disipa si in teaca metalica a rezistentei , lunga si de dimensiuni mari . Aceste caracteristici se regasesc la toate letconele statiilor " comune " , gen Gordak etc . In fine ... Editat Septembrie 16, 2015 de gauss Link spre comentariu
dan cod Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Metcal nu are nici rezistenta nici termocupla de aceea e diferit total. Link spre comentariu
gauss Postat Septembrie 16, 2015 Partajează Postat Septembrie 16, 2015 Desigur . Cand am mentionat Metcal , am facut referire doar la capacitatea varfului . Incalzeste prin inductie , si are temperatura fixa . Am avut o statie Metcal , am dat - o unui prieten . Lucrase " afara " cu asa ceva , n - am mai " scapat " de el ... Sant foarte raspandite in USA ... specific national ... cum e Weller in Europa si Hakko in zona asiatica . Link spre comentariu
Vizitator panasonic Postat Septembrie 24, 2015 Partajează Postat Septembrie 24, 2015 (editat) Salutare Am o mare prb, am un calculator de injectie care in timp capata lipituri reci datorita vibratiilor si a temperaturii fiind asezat pe motor; am refacut aceste lipituri si a functionat doua zile, apoi am refacut iar ce mi s-a parut mai neconforme si a mai mers doua zile, acum a cedat iar. Stiu ca problema este din lipituri, terminalii s-au cam oxidat, nu mai adera k lumea fludorul, nu am idee cum sa-i curat ca sa pot lipi k lumea, + ca am pistol de lipit din ala romanesc,si asta provoaca arderea fludorului, deci nu statie sau letcon termostatat, deci nu am controlul temp . Azi am fost sa-mi iau baiatul de la scoala si masina a ramas acolo ca n-a mai pornit, ne-a facut ciuciulete pana acasa. M-a disperat situatia, recomandari de curatare va rog ptr si daca trebuie imi iau maine un letcon, deci recomandati-mi si unu din asta dar nu scump ca folosesc ocazional. Multumesc Atasez o poza cu lipiturile unde se vad pini care nu au facut contact k lumea cu fludorul, si mai sunt pe placa astfel la niste tranzistoare de voltaj mare. Editat Septembrie 24, 2015 de panasonic Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum