Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum se lipesc piesele


ratza

Postări Recomandate

 

De ce tocmai la 330 grade? Aceasta alegere e legata de ce aliaj se foloseste. Intai se citesc specificatiile aliajului de lipit (de asta e bine sa se cumpere o bobina intreaga nu bucati aruncate pe galantar fara specificatii) si apoi se seteaza temperatura. Acest pas e foarte important pentru ca aceasta alegere va determina cat de mult material ars o sa obtinem in urma lipirii.

Apoi ati uitat ce e mai important pentru sanatate si anume un sistem de ventilatie. Produsele de ardere ale compusilor organici folositi pentru preintaminarea oxidarii sunt toxici si trebuie eliminati din spatiul de lucru.

Apoi la terminarea lipitului se recomanda o curatare cu o perie (gen de dinti) moale pentru a elimina excesul de rasini si eventuale punti din urme de material de lipit. Ultimul pas face diferenta intre un rezultat al muncii functional si un montaj la care nu stii unde sa pui mana. Folosirea unui solven alcool sau acetona ajuta mult in aceasta etapa. 

Editat de cipndale
Link spre comentariu

Si de aliaj, in jur de 300 grade, cred ca a vrut sa zica lipitura rece pentru a nu arde componentele. 

Poti flosi si o temperatura mai mare daca rezista piesele (ex: rezistori de 10W, componente cu rezistenta de temperatura 600grade, etc.)

Link spre comentariu

De ce tocmai la 330 grade? Aceasta alegere e legata de ce aliaj se foloseste.

Pentru că, din experienţa acumulată în 20 de ani de lipituri, am constatat empiric că e temperatura la care lipiturile ies foarte curate, iar timpul de lipire e minim. Folosesc un aliaj SnPb 60/40, cu 0,2% flux.

Link spre comentariu

Eu cu wellerul lucram la 350* si era totul ok.Acum cu Metcal e mai simplu isi face singura treaba.Culmea cu 40W dezlipesc si lipesc mai usor decat cu 80W.E cu totul altceva.Si pentruca imi place acum am doua Metcal MX-500P11 si MX-500P21.

Link spre comentariu

" Nu e bine , d - le Dan Cod ... nu e bine ! " ca sa parafrazez pe  " cineva " . V - ati naravit ! ( parca ma vad pe mine ... sant dependent de JBC , dar am lucrat si cu OKI - Metcal ... ) . Intotdeauna am sustinut ca sant marci si peste Weller ( care nu e deloc rau ... si e foarte raspandit ) , ma bucur ca poate confirma tacit cineva care chiar " lipeste " , si are experienta . Am mai avut discutii cu dvs . pe aceasta tema , in topicuri vechi ... Confirm si temperatura prezentata de dl . Ratza ... asa am si eu statiile setate ( la JBC le - am blocat cu codul PIN ... ) . Am ajuns independent la aceasta concluzie , folosesc acelasi tip de fludor , poate marca difera ...

 

P .S . - Pentru dl . Ardiles : da , Cynel e bun . Poate confirma vreun coleg ... Parca e polonez , sper sa nu gresesc . Am si eu ... Momentan lucrez cu role care s - au vandut pe forum ,                 cele cu " scandal " ...

           Evitati chinezariile " incerte " , au in compozitie produsi toxici , si fac niste lipituri ... mai bine lipsa ! - asta puteti constata si singur . Nu achizitionati cantitati mari , decat daca                      santeti multumit de vreo ( eventuala ) mostra ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Eu lucrez acum al Alfa cred ca luat de pe forum de la Bella.Super fludor.Legat de statii Folosesc Weller cu aer cald si vacuum si sunt super ok.Am lipit ani de zile cu weller cu letcon WSP80 sau LR21 si sunt ok.La Metcal imi place ca are forta din nimic plus schimbarea varfurilor e o joaca.

Link spre comentariu

Integral de acord . Eu , cu aerul cald , mai putin ( nu deloc ... , am ceva chinezarie , mai bunicica ... ) . De aceea , din reflex ma gandesc la statii cu letcon cu varf metalic ! In alta ordine de idei , ma gandesc la un JBC cu aer cald ... Pacat ca consumabilele sant sensibil mai scumpe ca la Weller , dar ... om vedea ! Nu dau in branci de folosit " aerul cald " , dupa cum am spus , asa ca un set ( de consumabile ) m - ar putea " tine " ceva timp ... ( daca achizitionez , am sa fac vorbire ... eventual o prezentare intr - un topic potrivit ! ) .

Editat de gauss
Link spre comentariu

Eu am constatat ca temperatura la care se fac lipituri de calitate,evident cu statia de lipit, este in jur de 350*C. Conteaza si fludoru'. Un fludor Sn 60 Pb40  cu grosimea de 0,8-1mm, dupa mine, este foarte bun. Cu pistolul de lipit, faci lipituri de calitate,doar daca ai mina formata, pentru ca nu ai nici un control al temperaturii.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Diferenta dintre 330 si 350 nu e mare ...sub 10 % din valoarea medie dintre cele 2 valori . Din experienta mea , cu cat statia e mai buna , temperatura e mai scazuta . Depinde foarte mult de cantitatea de energie pe care o poate " pompa " statia cand temperatura varfului , aflat in repaos se dezechilibreaza . adica atunci cand pierde caldura in urma lipirii ( topirea aliajului si pierderi prin disiparea in elementele de lipit si " baia " care se formeaza ) . Statiile mai " slabute " merg cu temperatura mai mare , sa aiba de unde scadea , ajungand la un echilibru " mai jos " fata de prescriere . O statie ca JBC , cu cei mai mici timpi de restabilire si cel mai rapid raspuns , sau Metcal , Hakko , cu varfuri cu capacitati termice mai mari , pot functiona cu temperatura mai mica . Explicatia e oarecum simplificata ... mai sant si alti factori , dar in mare aceasta e concluzia mea ... JBC si HAKKO au  varfuri monolitice , care inglobeaza si rezistenta de incalzire si termocuplul , toate in contact intim datorita dimensiunilor mici , de unde si timpi mici tranzitorii , si egalitatea temperaturii instantanee intre cele 3 elemente definitorii . Weller are constructie clasica , cu varf amovibil , rezistenta e in corpul letconului , termocuplul e mai departat de punctul de lipire . Caldura se disipa si in teaca metalica a rezistentei , lunga si de dimensiuni mari . Aceste caracteristici se regasesc la toate letconele statiilor " comune " , gen Gordak etc . In fine ...

Editat de gauss
Link spre comentariu

Desigur . Cand am mentionat Metcal , am facut referire doar la capacitatea varfului . Incalzeste prin inductie , si are temperatura fixa . Am avut o statie Metcal , am dat - o unui prieten . Lucrase " afara " cu asa ceva , n - am mai " scapat " de el ... Sant foarte raspandite in USA ... specific national ... cum e Weller in Europa si Hakko in zona asiatica . 

Link spre comentariu
Vizitator panasonic

Salutare

 

Am o mare prb, am un calculator de injectie care in timp capata lipituri reci datorita vibratiilor si a temperaturii fiind asezat pe motor; am refacut aceste lipituri si a functionat doua zile, apoi am refacut iar ce mi s-a parut mai neconforme si a mai mers doua zile, acum a cedat iar.

Stiu ca problema este din lipituri, terminalii s-au cam oxidat, nu mai adera k lumea fludorul, nu am idee cum sa-i curat ca sa pot lipi k lumea, + ca am pistol de lipit din ala romanesc,si asta provoaca arderea fludorului,  deci nu statie sau letcon termostatat, deci nu am controlul temp . Azi am fost sa-mi iau baiatul de la scoala si masina a ramas acolo ca n-a mai pornit, ne-a facut ciuciulete pana acasa. M-a disperat situatia, recomandari de curatare va rog ptr si daca trebuie imi iau maine un letcon, deci recomandati-mi si unu din asta dar nu scump ca folosesc ocazional.

Multumesc

Atasez o poza cu lipiturile unde se vad pini care nu au facut contact k lumea cu fludorul, si mai sunt pe placa astfel la niste tranzistoare de voltaj mare.

post-199441-0-30300400-1443116867_thumb.jpg

Editat de panasonic
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări