Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SP80


daredan

Postări Recomandate

E... asa da, cu doua papusi mobile (una normala si una rapida) este complet strunguletul.Lampa cu bec cu incandescenta trebuie pastrata si folosita impreuna cu iluminatul cu neoane, numai iluminatul cu neoane nu este recomandat din cauza efectului stroboscopic aparut din cauza frecventei retelei si pieselor in miscare.Universalul se desfileteaza de pe ax cu soc caci mai mult ca sigur este strans tare de ceva vreme.La aceste strunguri SP80 nu am vazut sa aibe un sistem de blocare al universalului odata infiletat pe ax, la un strung similar WEILER are un inel exterior si stifturi care asigura o blocare mecanica dupa strangere.La acest tip de strung nu se poate folosi debitarea cu portcutit suplimentar si sens invers.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 209
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • daredan

    45

  • DanuAL

    40

  • radu cnc

    24

  • mihaighe

    16

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Multumesc! Pai o prima intrebunintare a capului divizor ar fi producerea de roti dintate, gaurire/frezare de precizie din grad in grad, etc. Problema e sa AI CE LUCRA cu el! Mai multe detalii se gasesc si pe youtube - se vede ''LIVE'' ce si cum se foloseste acest cap. Nu gasesc ''live'' cum sa-mi repar problema mea...

Eu stiu ce se face cu un cap divizor pe o freza, dar incercam sa-i vad utilitatea pe strung.
Link spre comentariu

Eu stiu ce se face cu un cap divizor pe o freza, dar incercam sa-i vad utilitatea pe strung.

- Raspuns: ''gaurire/frezare de precizie din grad in grad...'' MINIM! De asta sunt sigur, iar cu alte accesorii sau alte modalitati/''inventii'', se pot efectua si alte operatii. Eu vad strungul in sine, cel putin asta de banc, o fresa culcata.
Link spre comentariu

Da... dupa ce am bagat universalul in Feruginol, acum nu-l mai pot deschide. S-a intepenit! Plus de asta, rugina e tot acolo, doar ca si-a schimbat culoarea. Azi am luat un motor nemtesc trifazic de 1,1kw - 1410rot/min. la care am legat un condensator de 30mF, rezultatul uimitor! Proba am facut-o dupa specificatiile bobinatorului - eu am 110kg, m-am urcat pe motor si el a pus o rigla de stejar 5/5cm, lunga, sub axul motorului si m-a ridicat, iar motorul nici n-a simtit! Cica e un motor ''destept''. Are 36 de canale, zice bobinatorul, iar motoarele mai uzuale, mai usor de gasit, ar avea 24, si din ''cauza'' e mai tare. M-a felicitat pentru achizitie. 150ron am platit pe el. Avea prins de ax un tambur cu o fulie centrifugala..abia am scos-o de pe axul motorului. Trebuie sa gasesc un electrician acum sa-l lege la actuala configuratie electrica din bancul strungului. Nu pot destrange nici piulitele alea infiletate pe lagarele de la universal. Cea din spate, am observat ca are o siguranta, bun, dar cea din fata nu misca deloc. Probabil si din cauza bucsei cu flansa pe care vine universalul.. Parca n-as bate cu ciocanu pe dorn pe acolo.

radu cnc - La acest tip de strung nu se poate folosi debitarea cu portcutit suplimentar si sens invers.

- la ce va referiti cand spuneti portcutit suplimentar? Sens invers? Sa mearga sania inapoi pe surub, automat, dupa strunjire, am vazut ca merge.Tot azi am facut rost de o pompa de apa de la o centrala de apartament. Scrie pe ea 220v, 80w, 6bari. Am bagat-o intr-o galeata cu apa si i-am dat drumu. Zgomot nu face, dar nici apa n-o arunca. De invartit se invarte! Vreau sa-mi fac un sistem de racire cu lichid. Initial m-am gandit la o pompa de acvariu, care ridica apa 0,5m si atat! Mai mult de 50cm nu urca! Si atunci am cautat o pompa mai mare si am ajuns in posesia acestei pompe de centrala, dar probabil nu am procedat eu corect sau prinde aer pe undeva de nu-mi scoate apa din galeata. Nenea bobinatorul, are o pompa de strung, complecta, pe care vrea 150ron, nici mai mult, dar nici mai putin. Se merita banii astia pe o astfel de ''scula''? Mie imi este necesara la strunjirea in inox, dar ma gandesc ca poate ii gasesc hiba la pompa de centrala, aparent noua, ne mai fiind nevoit sa investesc bani in alta, adevarat, complecta. Pareri, sfaturi? Multumesc!
Link spre comentariu

Ca varianta de debitare pe strung se poate atasa (la unele strunguri care au canale"T") un portcutit suplimentar si in el se insera cutitul de debitat si se taia pe sesul invers de rotatie al universalului.Dar la strungurile care au universalul insurubat in axul masinii operatia este periculoasa deoarece in timpul aschierii se poate desuruba universalul.La pompa ca si sugestie se poate verifica sensul de rotatie daca este corect.

Link spre comentariu

Am inteles! Multumesc de raspuns. Ar fi vorba atunci de un al 2lea cutit, ''in spate'', ceea ce pe mine nu ma incalzeste. Daca chiar va fi necesar, schimbam masa de la sanie, dar nu cred ca e cazul. Legat de celelalte intrebari, nimic? ... mai asteptam ''propuneri'' :)

Link spre comentariu

Salutari si felicitari pentru strung! Nu o sa te dezamageasca!! Sunt uimit ca l-ai gasit la pretul acesta si cu toate accesoriile, mai ales dispozitivul de frezat cu capul divizor :aplauze In legatura cu universalul: daca nu este un universal de calitate, in starea in care se afla ai face bine sa te gandesti sa-l schimbi. Poate fi intepenit cu mizerie (span pe coroana) sau mai rau, sa fie sudat cu rugina. Asta inseamna ca bacurile au ruginit in canale si acea rugina dupa ce o indepartezi o sa lase un joc maricel deci precizia este compromisa. Platoul universalului ar trebui sa iasa destul de usor de pe ax prin desfiletare. Daca este intepenit (probabil datorita socurilor in urma prelucrari pe el) se destepeneste tot cu socuri. Neindicat dar asta este ultima solutie. Daca ar esista posibilitatea unei blocari a axului unversalului, ai putea forta atunci cu o bara blocata in bacurile universalului, cheie reglabila, etc. Dar la strungul acesta nu ai cum sa blochezi axul masinii.Vedeti in pagina 2 niste poze cu montarea bucselor la un strung TOS MN80, similar cu SP-ul 80. Este identic si la SP. Filetele de care ziceati ca s-au stricat in penele de fixare a bucselor nu este bai mare, se pot refileta cu o dimensiune mai mare.Piulitele de strangere a bucselor sunt cu filet normal deci cu o cheie speciala se pot desface usor. Cea din fata insa nu o sa iasa de pe ax pana nu dati jos si platoul, evident.Pompa de centrala cel mai probabil trebuie sa o amorsati. Daca se invarte si nu este intepenita nu are de ce sa nu mearga. In centrala ea este amorsata automat (se face totusi aerisirea pe la surubul de pe centru) cand se umple instalatia cu apa. Nu cred ca are rost sa mai dati bani pe o pompa de strung care ma gandesc ca este si mult mai voluminoasa deci sistemul de racire (pompa+vas colector) o sa fie foarte mare (cat strungul).Motorul de 1,1KW este mult prea mare dar o sa vedeti cum va ajuta. Eu am avut pe strung un motoras de 360W de pompa de jacuzzi si nu se oprea in span.Succes!

Link spre comentariu

@daredan - multumesc!

Eu am avut pe strung

- nu mai aveti strungu? Cheile alea speciale imi lipsesc cu desavarsire(se vad in poza). Oare nu le poate face nimeni sau nu se gasesc de cumparat? M-am uitat pe net, dar sincer nici nu stiu cum se numesc, pentru o cautare mai buna..La strungu celalalt am un motor, tot american ca si strungul, de 250w, si asta se simte la gaurire. Pentru o gaura de 10mm intr-un FI/metric 12(inox alimentar A2), dureaza cam jumatate de ora! Ii dau cu burghiul centrator, pe urma cu unul de 6, dupa cu 8 si ultimul cu 10... Trebuie sa ma misc finut, cu rabdare, altfel se opreste universalul!!! De aceea am optat pentru un motor mai puternic. M-am uitat aseara la sistemul de prindere al motorului pe suport si ochiometric cred ca se potriveste in locul celui actual. Ca volum/dimensiuni nu e mare diferenta intre ele! E mic si tafnos :) Azi e sarbatoare, apropo: ''LA MULTI ANI TUTUROR ILIE''!!! Deci mare lucru nu pot face. Instalatorul cu care am discutat sa se uite la pompa, azi e plecat din localitate.

post-67498-139829464646_thumb.jpeg

post-67498-139829464648_thumb.jpeg

Link spre comentariu

Pompa de apa de la centrala de apartament are rotorul imersat chiar in apa pe cere o circula,se intepeneste extrem de usor iar presiunea de 6 bari cred ca se refera la presiunea statica de functionare.Daca nu folositi des instalatia de apa/emulsie la strung puteti improviza folosind un rezervor (bidon plastic) prevazut cu robinet, situat la inaltime, recuperarea lichidului realizandu-se in altul identicsituat sub banc. Cand se termina lichidul din cel de sus le inversati.Foarte buna este pompa de ulei de dacie (are si sorb cu sita) insa necazul il reprezinta pinioanele siaxele din otel ce pot rugini (daca folositi emulsie pe vbaza de ulei cred ca ar merge).

Link spre comentariu

Da, asta presupune sa gauresc undeva tava colectoare si sa-i aplic un robinet mic cu un furtun. La asta m-am gandit si eu, dar astept sa fac rost de niste nisip/sort mai marunt sa torn o mica sapa sub bancul strungului, sa-l pun la boloboc cu o mica inclinatie si pe urma sa-i fac gaura in tava. Oricum si la pompa de centrala am luat in calcul montarea unui sorb de la o pompa de apa, cu sita de inox fina. Altfel orice pompa as adapta, in timp, s-ar creea probleme. ''Problema'' e ca pompa de centrala are un ventil de aerisire, iar din cauza transportului incolo'ncoa i-am rupt surubul de aerisire...in locas! Trebuie sa-i dau o gaura mai mica si sa-i fac filet interior si sa-l scot afara.. Poate si din cauza asa nu-si face pompa treaba.

O adaptare cu bidon am, dar e cam anevoioasa.. Bidonul e mic, de maxim 2 litri. Cand ti-e lumea mai draga, opreste-te si umple-l si da-i bice si tot asa, si asta din cauza ca nu i-am aplicat un robinet! Emulsia deocamdata am improvizat-o din untura de porc cu sapun lichid si apa. Are randament! Se simte si la motor cand strunjesc cu ''improvizatia''. Emulsia originala am inteles ca e destul de scumpa, dar la un litru de emulsie originala, se adauga 20-50 litrii de apa http://www.sculesiechipamente.ro/Cutite-strung/Emulsie-strung-40006--2665.html. Eu ''condimentele'' pentru emulsia improvizata le-am avut acasa, si cel putin untura de porc n-am prea folosit-o, deci mi-a iesit moca.

 

Am gasit ceva cheie cu cioc - http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/produse-pentru-mentenanta/montare-si-lubrifiere-initiala-skf/cheile-cu-cioc-skf-seria-hna.aspx, dar la telefon, fufa care mi-a raspuns, mi-a spus ca ei nu au asa ceva!!! Mno... cu paine cu tot.

Mai ''sapam'' ..

Link spre comentariu

Sper ca nu vrei sa cumperi excrocheria aia de emulsie. :speriat Am mai spus pe aici, eu am cumparat cu 230 ron un bidon de 20l de asa ceva. Eu o folosesc diluata 1:7 (15%) - asta e deja cam mai mult decat e nevoie de fapt.Cea complet sintetica costa 300 ron, dar nu am nevoie.O solutie simpla daca nu vrei sa stai cu un pulverizator in mana (eu asa fac) e sa folosesti un bidon si aer comprimat, pe principiul rezervorului de la hidrofor (fara membrana). Sticlele de apa, chiar si cele de 5l, rezista la presiuni surprinzator de mari (8-10 bari), adica mult peste cat ai nevoie de fapt.

Link spre comentariu

Deci alternative sunt! Nu am pompa la dispozitie, e la atelier, dar am facut o poza la restul sistemului pe care l-am adoptat pentru racire. Am pus un al 2lea robinet pe care sa-l folosesc la barbotare si pentru a-mi regla debitul necesar la universal. Cand va fi gata, revin cu poze!

post-67498-139829464717_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pentru a raci cutitul la strung se poate folosi si o varianta mixta de aer si lichid de racire.Cu presiunea aerului comprimat , nu trebuie presiune mare, se poate antrena lichidul de racire pe principiul pulverizatorului.Solutia cu aer are avantajul inlaturarii spanului din zona vizata, dezavantajul ar fi posibil sa stropeasca in jur.

Link spre comentariu

...Cheile alea speciale imi lipsesc cu desavarsire(se vad in poza). Oare nu le poate face nimeni...

Este o chestiune de lacatuserie, in ceea ce priveste manerul (cheia propriuzisa) se pot folosi resturi de tabla groasa recuperate (de pe la REMAT) cu grosimea suficienta pentru asigurarea rezistentei mecanice. Dupa ce s-a adus la forma specifica, se face o gaura si se planteaza un stift tratat termic, dintre nenumaratele modele care se mai pot inca gasi intr-un magazin de piese schimb auto. La iesirea spre partea superioara, se da un haft de sudura, ca sa nu mai iasa.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări