daredan Postat Septembrie 12, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Da, ajuta. Multumesc. Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Nu se poate strunji cca 1mm din grosimea flansei deja fixata pe platoul lui ''80'',astfel incat sa ramana un [guler] de ghidaj pe universal? Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 12, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Asta am si facut la flansa, am strunjit chiar 3mm ca sa fac un guler care sa intre in interiorul universalului de 100. Insa nu am reusit sa-l centrez. Desi o piesa strunjita in universalul de 100 montat asa are precizie de 0,015mm nu mi se pare normal ca universalul sa fie excentric cu aproximativ 0,45mm (masurata pe un inel de rulment prinsa in bacurile deschise). Pe langa asta si vibreaza, deci nu merge asa. Ma gandesc ca nu am urmat pasii tehnologici in ordine si trebuie sa o iau de la inceput cu o alta flansa pentru ca cea existenta are acum 1,3cm grosime deci nu mai am cum sa strunjesc gulere in ea. Asta este, asa se invata Link spre comentariu
gcom61 Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 La strunjirea ghidajului,cand te apropii de cota,procedeaza [batraneste] si verifica daca universalul de 100 [intra ] pe ghidaj.Ar fi de preferat sa intre cat mai fix-chiar ajutat cu suruburile de fixare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 12, 2011 Partajează Postat Septembrie 12, 2011 Da, ajuta. Multumesc.V-am facut topic pentru dispozitive. De ce nu intrebi acolo. Va ramane si pentru cei ce vor mai fi interesati. Link spre comentariu
alin 105 Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 @Daredan Iti dau un link cu un nene care a montat un universal mai mare la strungul lui.Ai toate operatiunile frumos explicate si cu poze atasate. http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Ch ... _plate.htm Mai sant inca multe proiecte in acel site, merite parcurse. Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Daca ar fi dupa mine as apele la un strungar de nota 10+ si as face o flansa noua pentru universalul de 100 ,stiu ca costa dar pacat de strung .Tu ai avantajul ca flansa se monteaza prin filetare pe strung asa ca strungarul poate sa-i definitiveze cotele pe strungul tau. Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 13, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2011 @alin 105, multumesc pentru link. L-am parcurs si eu insa cu mult inainte de a-mi lua strung si am uitat de el pana azi Uimitor este ca am facut exact ca cel de pe site doar ca eu am folosit otel pentru platou. Cred ca este mai dur (nu fier mort) pentru ca se strunjea foarte greu. Si am folosit exact cele doua variante: prima oara am verificat su sublerul distanta intre gauri si ca sa fiu sigur ca o nimeresc exact am facut din bara filetata de 8 trei prezoane cu varf la unul din capete. Asa am putut masura exat distanta dintre gauri si dupa ce am marcat si punctat cu dornul locul gaurilor am pus universalul cu prezoanele pe gauri si s-au aliniat perfect. Doar ca eu am facut toate gaurile (concentrice) de la inceput si apoi am prelucrat inelul in care intra platoul existent. Acum.... daca scoti o singura data piesa din universal si vrei sa strunjesti din nou, nu va mai fi niciodata centrata pe axa veche. Nu m-am gandit ca poate fi atat de important insa se pare ca se aduna abaterile si nu mai iese cum trebuie. Va trebui sa iau o noua flansa si sa incep din nou procesul de data asta cu respecatrea unui proces tehnologic (sau etape de desfasurare).@mihaighe, mi-am luat strung tocmai pentru ca nu gaseam un strungar sa-mi faca ce vroiam eu.. insa m-am gandit si eu la varianta de a apela la un profesionist doar ca sunt sigur ca pretul ar sari de 150ron. Asa cel putin invat sa lucrez si ma familiarizez cu strunguletul. Imi este doar teama sa nu-l nenorocesc lucrand piese asa de mari si din otel. Poate aparea riscul asta? Sa-mi uzeze bucsile? Trebuie sa mentionez ca in anumite situatii avea oarecare vibratii deoarece flansa a avut chiar pe diametrul de 100 patru gauri de 12 (pentru prinderea in instalatii) si strunjirea nu se facea pe o suprafata continua. Link spre comentariu
alin 105 Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 N-am inteles exact cum ai facut , dar pot sa zic cateva chestii pe care sa le ai in vedere, mai ales ca si pe mine ma bantuie ideea de a monta pe strungul meu un universal mai mare.O piesa de genul unei flanse purtatoare de universal se prelucreaza dintro singura prindere din motive evidente.E important acel "umar" de centrare, nu atat suruburile, care nu au rol de centrare ci numai de strangere-fixare.Trebuie avut grija atat la diametrul "umarului" cat si la planeitatea prelucrarii frontale a respectivei flanse( adica sa nu existe conicitate-exagerat ca exprimare- la suprafata pe care se aseaza universalul).Pt verificarea rezultatului e bine sa pui comparatorul pe exteriorul universalului si pe frontala lui, masurarea batailor la un ax prins in universal o sa-ti insumeze si abaterile bacurilor, ceea ce te poate induce in eroare. Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 15, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 15, 2011 Am gasit pentru strung un motoras la 220V si 370W. Este micut dar vreau sa-l incerc sa vad daca face fata. Este la 2800rot/min dar o sa-i fac raport mare de demultiplicare. Insa am observat ca dupa cca 20minute de functionare in gol se incalzeste suficient de tare ca sa nu poti tine mana pe el. Sa aiba probleme sau este regim normal de functionare? L-am luat de pe o motopompa de jacuzzi si pe el scrie ca are si protectie termica. Are un ventilator cape el care sufla destul de bine, singura problema este ca in partea din fata a motorului este o flansa mare pe care a fost montata pompa si care restrictioneaza oarecum fluxul de aer. Deci? Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 15, 2011 Partajează Postat Septembrie 15, 2011 Flansa nu are probleme cu racitul pentru ca fluxul de aer este de la spate spre flansa ,si atunci cand ajunge curentul de aer la flansa deja a trecut prin aripile de racire de la stator.Motoarele de pompe sa mai racesc suplimentar prin contact termic cu corpul pompei care la randul lui se raceste cu lichidul vehiculat,acu nu stiu sigur daca asa se intampla si in cazul tau tinand cont ca prin pompa ar fi trebui sa circule apa calda .Am mai spus odata concluzia mea :watii chinezesti nu sant totuna cu cei europeni.Ca sa detailez :am cumparat de pe forum un motor de 180 w facut in fosta DDR pe care l-am montat la strung si care merge mai bine(la strung) decat unul de la un ventilator industrial de 250w de provenienta china.La lucrul in span la otel se simte diferenta ...motorul DDR trage mai bine. Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 15, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 15, 2011 Cum intra in span o sa vad in week-end-ul asta Sa speram ca motoarele turcesti fiind mai aproape de noi (geografic) au cam aceeasi putere. Am desfacut intre timp motorul sa-i masor condensatorul si totul este in regula: bobinaj ca'lumea din cupru emailat si fara afumatura/arsura, condensatorul 10,44 uf (pe el scria 10uf), deci nu ar trebui sa se incinga asa repede. Oricum o sa-i tai flansa pe langa motor si o sa instalez un ventilator suplimentar pe lateralul strungului deoarece la mine motoru sta in cabinet, destul de inchis.Daca nu ma satisface ca putere, ramane sa-i montez un motor de 750W de la o pompa de hidrofor. Singura problema este ca se afla la 200km de mine :( Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 15, 2011 Partajează Postat Septembrie 15, 2011 Oricum o sa-i tai flansa pe langa motor si o sa instalez un ventilator suplimentar pe lateralul strungului deoarece la mine motoru sta in cabinet, destul de inchis. :(S-ar putea sa fie si asta o cauza tinad cont ca motorul este amplasat in incinta,incearca sa pui un ventilator si sa lasi eventual de proba usa sau capacul deschis. Link spre comentariu
daredan Postat Septembrie 19, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2011 In sfarsit, merge motorasul foarte bine si nici nu se incalzeste. Problema este ca are sensul de rotatie invers si i-am schimbat legaturile de la condensator insa nu are cuplu de pornire in configuratia actuala. Trebuie sa-i mai studiez legaturile ca sa-l fac sa porneasca singurel. Poate reusesc sa-l fac sa porneasca si stanga/dreapta folosind cheia pe care o avea strungul in instalatia originala. Atunci o sa fiu si eu satisfacut (in final).Problema ar mai fi ca motorul avand turatia de peste 2800rot/min, in treapta cea mai joasa tot am turatia maricica nicidecum 170rot/min cat ar fi trebuit sa am dupa datele producatorului. Este asta vreo problema?LE: mai am o problema cu cutitele cu pastile vidia. De ce mi se tot sfarama? Prima data cand le-am ascutit le-am racit in apa (nu stiam ca nu este voie). Asta inseamna ca sunt stricate? Nu le mai pot folosi? Bine ca am suficiente cutite din otel rapid Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 20, 2011 Partajează Postat Septembrie 20, 2011 In sfarsit, merge motorasul foarte bine si nici nu se incalzeste. Problema este ca are sensul de rotatie invers si i-am schimbat legaturile de la condensator insa nu are cuplu de pornire in configuratia actuala. Trebuie sa-i mai studiez legaturile ca sa-l fac sa porneasca singurel. Poate reusesc sa-l fac sa porneasca si stanga/dreapta folosind cheia pe care o avea strungul in instalatia originala. Atunci o sa fiu si eu satisfacut (in final).Ai o mare probleba daca motorul are numai 3 fire ...nu o sa poti sa schimbi sensul de rotatie.Sa-ti explic de ce:motorul are 2 infasurari -una de pornire calculata si amplasat cam pe tot pachetul de tole din stator,si una de pornire decalata ca pozitie(de obicei este cu sarma mai subtire si are mai putine spire).Daca nu ai scoase la borne toate 2 perechi de fire (si ai numai 3 fire si nu 4) atunci nu poti sa inversezi capetele infasurari de pornire ca sa schimbi sensul.Ceea ce ai facut tu este ca ai inversat infasurea de pornire cu cea de lucru si deaceea nu ai cuplu si motorul nu o sa mearga bine.Sant motoare dar mult mai rare la care infasurarea de pornire este identica cu cea de lucru si acestea merg cu schimbare de sans si pe 3 fire,masoara rezistentele ohmice la infasurari se vedem ce valori au si eventual pune o poza cu placa de borne de la motor.Daca pastilele de pe cutite sant ascutite corespunzator,daca nu ai jocuri si vibratii si cutitul este pozitionat pe axul de rotatie atunci pastilele videa trebuie sa fie mult superioare otelului rapid. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum