daredan Postat Iulie 7, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2011 Este pe lagare, asa ca folosesc uleiul. Am demontat astazi axul ca a trebuit sa schimb cureaua si m-am chinuit jumatate de zi sa-l asamblez la loc in asa fel incat sa nu aiba jocuri dar sa se si invarta fara frecare prea mare. Greu de tot, inca nu am finalizat. Ma mai chinui si maine. Lagarele sunt din metal alb nu sunt bronz din pacate.Motorasul pe care i l-am montat de 220V si 750W surprinzator, dar se cam incalzeste. Are nevoie de condensator de pornire devreme ce are doua fire pe care se alimenteaza si inca doua fire in aer. Banuiesc ca cel de la care l-am luat l-a folosit fara condensator. Dupa ce i-am bagat mai multi condensatori serie tot nu am reusit sa-l fac sa porneasca singur intr-o directie. Idei? :confuz1 Link spre comentariu
gcom61 Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 Pune o poza cu placa de borne a motorului;masoara cu un ohmetru daca intre cele 2 circuite( 2 fire pt condensator si firele pt retea) exista legatura.Daca nu exista se poate incerca sa legi unul din firele pt condensator de firul pt retea.In acest mod ar trebuii sa porneasca numai intr-un singur sens (functie de care fir este legat).Ai incercat sa unesti firele pt condensator pt scurt timp(numai un impuls)avand motorul conectat la retea?Multe bobinaje cu bobina auxiliara folosesc un sistem centrifugal de decuplare al acesteia,si multi [meseriasi] renunta la sistem la prima reparatie. Link spre comentariu
OmuGabi Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 Daredan, am vaga impresie ca nu reglezi jocul axial corect, din cate am vazut prin poze, ai 2 suruburi prin care ai facut ungerea, acele suruburi sunt pentru fixarea sau eliberarea sistemului de reglaj al jocului axial, in plus, pe axul principal, ai niste piulite cilindrice cu gauri in ele, am vaut 2 chiar in spatele si in fata fuliei. Din pozele din arhiva TOS.RAR, se mai vede o piulita de genul asta chiar in spatele universalului. In principiu, slabesti suruburile si apoi misti piulitele alea cilindrice, cea din spate inspre stanga, cea din fata inspre dreapta si cea din spatele universalului inspre stanga, pentru a prelua jocul radial, daca exista, si pentru a nu merge greu motorul. Daca materialul din care sunt facute lagarele este alb, atunci acel material este special, de tipul celui folosit pentru cuzinetii de la vilbrochen, daca nu ma insel se numeste babbit journal sleeve bearings Link spre comentariu
radu cnc Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 Daca este aliaj antifrictiune pentru cuzineti mare grija la manipularea pieselor sa nu se loveasca suprafata de alunecare caci acel material este foarte moale putand fi zgariat chiar si cu unghia.Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 ...acel material este foarte moale putand fi zgariat chiar si cu unghia...Da, insa suporta turatii depasind cu mult 2000 rpm. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 7, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2011 In legatura cu motorul: maine imi iau si Ohm-metrul cu mine sa vad daca am rezistenta sau nu in infasurarea care sta in aer. Nu am avut curajul sa le pun in scurt de teama sa nu stric ceva. La reglajul axului este mai greu pentru ca lagarele sunt conice deci la orice infiletare a oricarei piulite se strang. Piulitele 1,3 si 4 strang lagarele iar 2 are rolul de a stranje fulia pe ax. Fulia este bagata pe pana pe ax. 5 este doar o saiba de ditantiere. De aceea este un reglaj foarte dificil pentru ca orice piulita strang poate sa stranga lagarul prea tare sau fulia sa preseze pe saiba distantoare si tot asa. Poate ca exista o regula prin care ar trebui sa le strang, o ordine in asa fel incat o piulita stransa sa nu mai afecteze pe urmatoare. Suruburile pe care am zis ca am facut ungerea se infileteaza in niste pene care se afla pe un sant in lagar si strangandu-le deschide lagarul putin. Deci nu sunt de strangere ci dimpotriva, de degajare a axului. Nu pare a mi material de cuzineti, poate nu am observat eu bine insa pare a fi corp intreg (lagarul) si cel putin la exterior este foarte dur. Are filete pe care se strang piulitele, deci este destul de dur. Am "furat" de pe situl posesorilor de TOS MN80 poze cu reparatia unui ax si este identic cu ce este pe SP80 http://www.99poze.ro/hotlink/tn_75bae613a21c54e9a41cf5cb4fe81820.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_7362548fbee51bb70bfff93e55ac7092.jpg http://www.99poze.ro/hotlink/tn_ef2b83a8f25a24f6f7d3a7f3ba0140ce.jpg Acelasi lucru am facut si eu astazi. Diferenta este ca tipul a pus lagare de bronz (am inteles ca trebuie modificat si axul deoarece bronzul este mai dur si exista posibilitatea sa roada din el) iar eu le am din "altceva" insa sunt identice ca forma. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 ...bronzul este mai dur si exista posibilitatea sa roada din el...Bronzul nu poate fi mai dur decat otelul. In ceea ce priveste faptul ca materialul moale, uzeaza materialul mai dur, aceasta este regula "de aur" a tribologiei. Ea este foarte logica, daca tinem cont ca particulele abrazive se "infig" in materialul moale, care astfel devine o "scula" care "musca" din cel tare. A se vedea de exemplu discurile diamantate, in care particulele de diamant sintetic sunt inglobate intr-un aliaj moale, dar totusi polizeaza carburile metalice si chiar si sticla. Este motivul pentru care cel mai adesea suntem nevoiti sa reconditionam arborele, sau chiar sa executam unul nou si in foarte rare cazuri, va trebui sa inlocuim lagarul din bronz. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 Ce ai tu acolo sant cele mai bune lagare,prin ani 80-83 la interprinderea unde lucram era la metrologie un strungulet identic pe care se faceau piese pentru manometre de presiune deci realizezi ce percizie avea. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 7, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 7, 2011 Sper sa reusesc sa-l aduc in stare de "precizie". Insa lipsa de informatie ma cam impiedica in scopul meu. Scuzati lipsa de cunostinte, insa, cat de usor trebuie sa se invarta in lagare? Opune o oarecare rezistenta dupa ce l-am montat prima data. Care sunt simptomele? Se incing lagarele? Iarasi, ce tip de ulei este indicat? Am spalat lagarele cu diluant si le-am suflat cu aer comprimat si apoi le-am uns cu ulei de compresor, vascozitate 100. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 8, 2011 Partajează Postat Iulie 8, 2011 ...cat de usor trebuie sa se invarta in lagare?...Cu cureaua decuplata si fara universal, arborele trebuie sa se invarta usor la mana. La un impuls manual de maxima amplitudine, arborele va face 1...3 rotatii si se va opri. Lagarele nu trebuie sa se incalzeasca - in conditii de ungere normala - la mai mult de 40...50 grade Celsius, dupa 10...15 minute de functionare in sarcina, la turatia cea mai mare. Dupa cateva ore de functionare continua, papusa fixa se va incalzi usor (aproximativ la temperatura corpului uman) datorita proceselor de schimb de caldura cu mediul. La turatii mici, aceste fenomene sunt mult diminuate. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 8, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 8, 2011 Multumesc ola_nicolas! Am reusit din prima sa montez axul si fara nici un joc. Se invarte foarte usor cu mana fara nici o oprire. De incalzit se incalzesc putin lagarele dupa 15-20 minute de functionare. Acum trebuie sa-i modific fulia de la motor pentru ca am pus o fulie de la o masina de spalat si are o oarecare bataie care se transmite prin curele in toata masa. Si oricum, trebuie sa fac o fulie mai mica in diametru. Turatia maxima la ax este de 1700 rot/min si minima in jur de 350 rot/min. Cel putin asa ar trebui sa fie dupa schematica strungului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 8, 2011 Partajează Postat Iulie 8, 2011 ...Se invarte foarte usor cu mana fara nici o oprire...Daca arborele cu lagarele unse face mai mult de 2...3 rotatii fara sa se opreasca, atunci se poate presupune ca fusele conice de lagar ale arborelui, sunt uzate si contactul cu bucsele de lagar se face in cel mai bun caz dupa o linie circulara si in cel mai rau caz intr-un singur punct. Mai demonteaza odata lagarele si verifica contactul cu fusele arborelui prin metoda tusarii. Daca este asa cum presupun, atunci va trebui sa rodezi fiecare fus de lagar, manual cu bucsa din bronz corespunzatoare. Operatia poate dura vre-o cateva ore, insa nu o sa-ti para rau. Rezultatele vor fi in favoarea preciziei si a andurantei strungului. Daca dupa 1...2 ore de rodare, nu incepe sa se vada inmultirea numarului zonelor de contact, pe toata circumferinta fuselor, atunci va trebui sa faci in prealabil o rectificare conica a fusului de arbore corespunzator. Daca nu vei face aceste operatii, atunci vei repeta la infinit la intervale scurte de timp reglajele pentru jocul la arbore, plus existenta reala a riscurilor de gripare a cuplelor de lagar. O gripare a cuplelor de lagar va distruge concomitent fusele de lagar si bucsele din bronz conjugate.Atentie mare! Chiar daca bucsele din bronz sunt identice si in consecinta par interschimbabile, este interzisa montarea uneia in locul celeilalte. Cel mai bine ar fi sa le insemni (daca nu sunt deja insemnate) astfel incat sa stii precis care, unde se monteaza. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 9, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 9, 2011 Cand au fost demontate m-am uitat dupa urme de contact pe interiorul bucsilor si este totul in regula. De invartit la mana se invarte de cel mult 2 ori, asa cum ai zis. Ma gandesc ca incalzirea lagarelor se face datorita uleiului. O sa incerc sa gasesc un ulei ca vascozitate mai mica.Intrebare pentru cei care au folosit un astfel de strung: ce ulei ati folosit la ungerea lagarelor? In rest se foloseste vaselina la celelalte orificii? Ce tip de pompa sau cum se greseaza? Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 9, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 9, 2011 Am fost astazi in cautare de cutite de strung si am gasit o recolta destul de bogata. Mi-am dorit cutite din otel rapid deoarece pentru videa trebuie piatra speciala de ascutit si nici nu cred ca o sa am nevoie vreodata. Dar pentru orice eventualitate am luat si cateva videa. Am gasit si o pompa de gresat. Ce vaselina ar fi indicata?Uleiul de compresor pe care-l folosesc la ungerea lagarelor are vascozitatea VG 100. Cred ca este cam mare dupa ce am mai vazut pe net. Stie cineva ceva despre lucrul asta? Link spre comentariu
mihaighe Postat Iulie 9, 2011 Partajează Postat Iulie 9, 2011 Am fost astazi in cautare de cutite de strung si am gasit o recolta destul de bogata. Mi-am dorit cutite din otel rapid deoarece pentru videa trebuie piatra speciala de ascutit si nici nu cred ca o sa am nevoie vreodata. Dar pentru orice eventualitate am luat si cateva videa.Nu te supara da nu prea arata bine cutitele tale ,nu prea par ascutite corect si sper sa fie chiar din otel rapid,mai spunea cineva aici pe forum ca a tocit cutite de otel rapid intr-un surub din clasa 8.8-lucru nepermis la un cutit (" Pe la magazine am gasit 2 tipuri: unul de 8,8 care este mai dur (si imi cam roade cutitele, dar cu rabdare, turatie mica si lichid de taiere din belsug merge) si unul de 4,8 care e mult mai moale dar odata facut cutitul nu cred ca are sanse sa taie in aluminiu. Am mai gasit pe undeva si un surub de 12,8 dar n-am insistat prea mult cu el, parea ca nici nu-l zgarie cutitul strungului.") Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum