DanuAL Postat Octombrie 8, 2012 Partajează Postat Octombrie 8, 2012 Multumesc PL500 pentru indicii! Am reusit de am scos pinioanele afara. Ceea ce ramane, se vede in ultima poza postata de @PL500, cred ca trebuie sa folosesc o presa de rulmenti sau mai trebuie cercetat/''puricat'', azi n-am avut timp sa termin treaba... Maine! In ''butonul'' de actionare - mic/mare, se vede un cap de surub, ala de desface impreuna cu restul stifturilor filetate. Se baga cele 2 suruburile, care strang pinioanele, in gaurile libere si se infileteaza - o sa inceapa sa iasa ''oala'' ce protejeaza pinioanele propriu'zise din interior. In spatele ''oalei'', ca, cam asa arata, se gasesc pinioanele pe flansa care sunt prinse cu o siguranta rapida (nu stiu cum ii spune).Am pus piesele in motorina pana maine. Erau pline de vaselina intarita.. se vede in poza. Revin cu pozele de ''dupa''..curatare! Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 N-am reusit nici azi sa scot acel pinion... N-am nici un manual al strungului sa-mi dau seama cum e prins acolo. Sa fie prins in suruburile din fata, cele 2 suruburi de sub bilele de ungere, sub tablita cu SP80?Acel pinion nu se misca deloc! Cele 2 pinioane laterale din ''oala'' de rotesc in jurul acelui pinion care nu se lasa prea usor scos afara... Link spre comentariu
PL500 Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 Din cate imi dau seama, acel pinion chiar ar trebui sa fie fix, in jurul lui se angreneazasau nu cele doua pinioane planetare, sistemul aproape sigur foloseste la cuplarea / decuplareasurubului conducator.Pinionul pare ca este solidar cu placa metalica (cea lunga si cu sant) fixata la baza lui.Am sa mai "sap" pe internet sa vad ce mai gasesc, practic dvs. faceti acum munca de pionerat ce ne va folosi si noua mai tarziu. O fotografie cu o sectiune aici: Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 Multumesc de sustinere PL500 !!! M-as bucura nespus de mult sa stiu ca am fost si eu util cu ceva pe acest forum!!! Am reusit pana la urma! Este asa cum am ''presupus'' anterior - acel pinion se tine in acel surub/stift filetat !!! Am zis prima data - ''macar incerc''! Si cand am simtit ca se slabeste ... imi venea sa sar in sus de bucurie Da, placa metalica, cea pe care se aseaza pinioanele B;C e sustinuta de cuzinet/lagarul care este corp comun cu pinionul ''problema''!!! Link spre comentariu
PL500 Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 Deja se pare ca exista diferente intre MN80 si SP80. As vrea ca si ceilalti detinatori sa confirme / infirme acest lucru.Iata ce sistem de prindere am gasit pe un forum rusesc, relativ la MN80a (desi nu sunt convins deorece postul fiind despre MN80 discutiile sunt amestecate si se refera si la clona lor TB16):- prinderea butucului pinionului se realizeaza cu stifturi filetate dinspre cealalta parte a cutiei de viteze (este prima data cand intalnesc un astfel de sistem de blocare - nu ca as avea cine stie ce experienta);- suruburile ce prind carcasa cutiei de viteza sunt cu cap cu crestatura nu imbus (ca la dvs.);foto: Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 15, 2012 Partajează Postat Octombrie 15, 2012 De unde pot cumpara o penseta de Fi 16 si una de 20 pentru acest model de strung de ''performanta''? Lungimea totala 68mm, diametrul 15mm (fara con), un canal de pana de 3mm-lung de 39mm, filetul cu pas de 1.25 lung de 14mm. Si o alta problema arzatoare - nu reusesc nici cum sa reglez sania port cutit - ''avansul fin''!!! Se misca ingrozitor de greu! Are cele 3 suruburi mai mari si alte 3 stifturi in capat, unde e gradatia, si de acolo se regleaza, dar fac febra musculara pana fac o rotatie. Am demontat tot, am scos surubul trapez, am curatat, uns..nici un ''raspuns''. Tot asa face.Are cineva idee cum se face? Multumesc! L.E. - care e distanta intre gaurile de prindere a universalului de 80 pe flansa!?! MULTUMESC!!! Link spre comentariu
mihaighe Postat Octombrie 15, 2012 Partajează Postat Octombrie 15, 2012 De unde pot cumpara o penseta de Fi 16 si una de 20 pentru acest model de strung de ''performanta''? Lungimea totala 68mm, diametrul 15mm (fara con), Fi atent la exprimare cum crezi ca o sa gasesti o penseta de 20 cand grosimea pensetelor este de 15 mm. Link spre comentariu
DanuAL Postat Octombrie 15, 2012 Partajează Postat Octombrie 15, 2012 Fi atent la exprimare cum crezi ca o sa gasesti o penseta de 20 cand grosimea pensetelor este de 15 mm. Un raspuns de genu', puteam sa-l dau si eu! Solutii, alternative, explicatii ...cu asta stam prost! Daca gaseam eu solutia nu mai intrebam nimic!Deci sa inteleg ca pe SP nu pot pune pensete, in sistemul original de frezare, mai mari de 10-11mm? Am gasit mandrina asta pentru pensete http://www.bernardo.at/index.php?id=65&L=14&katid=6&groupid=389&variation_id=615&product_id=615&suche=Spannzangenfutter care se foloseste la un strung cu CM3 (se prinde pe flansa universalului de 125mm> ) si care ''suporta'' pensete de pana la 26mm! Explicatia sa fie DOAR ca pensetele au filetul in interior si nu in exterior ca la SP? Pensetele sunt astea http://www.bernardo.at/index.php?id=65&L=14&katid=6&groupid=389&product_id=616&variation_id=616&openuid=. Link spre comentariu
mihaighe Postat Octombrie 16, 2012 Partajează Postat Octombrie 16, 2012 Deci sa inteleg ca pe SP nu pot pune pensete, in sistemul original de frezare, mai mari de 10-11mm?Se poate adapta ceva dar problema este ca la diametre mari nu poti baga in penseta lungimi mari pentru ca nu trec de inaltimea pensetei.Esti limitat de tipul de penseta cu trecere prin ax. Link spre comentariu
alin 105 Postat Octombrie 16, 2012 Partajează Postat Octombrie 16, 2012 Pensete la bucata gasesti la Rocast. Link spre comentariu
DanuAL Postat Noiembrie 5, 2012 Partajează Postat Noiembrie 5, 2012 Sa mai dezmortim putin ''atmosfera''. Un var de-al meu a fost refuzat de-un strungar cu o lucrare mai mica, si anume 2 conuri pentru paratraznet, din inox, care intra in 2 bari tot de inox si niste bride din platbanda, tot din inox, care vor veni sudate pe bari.. Pana la urma am zis ca incerc eu sa le fac pe SP'u... cu toate ca nu prea stiam cat e de horror prelucrarea inoxului...Pun o poza cu ce a iesit.(imi cer scuze ptr. calitatea pozelor..) Link spre comentariu
Vizitator Komissar Postat Februarie 12, 2013 Partajează Postat Februarie 12, 2013 Salutari, De putin timp sunt si eu proprietar de SP80 ... incepator in ale strungariei. (mai am un Emco Unimat SL pt modelism cu care m-am jucat foarte putin, dar nu se poate spune ca as fi avansat in domeniu). O prima intrebare de incepator: am observat ca in stanga corpului ce contine axul cu fulii se afla o prelungire a axului strungului, cu un capat randalinat, cu un fel de guler mobil (stanga dreapta) actionat de o maneta . Observ ca la mine prelungirea respectiva se afla iesita in afara, suficient de mult a.i. sa nu pot deschide usita de acces la rotitele dintate de la avansul automat. Am folosit pt. exemplificare o poza de pe internet cu un SP81 (am ales o poza cu SP81 deoarece se vedea mai clar ceea ce vreau sa ilustrez ) , maneta fiind subliniata cu rosu, si prelungirea de care vorbesc cu albastru. http://s7.postimage.org/fltorsncb/sp81.jpg Intrebarea mea este: ce anume este acea prelungire cu guler culisant actionat de maneta ? Ce trebuie sa faca ea? Merci mult Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 12, 2013 Partajează Postat Februarie 12, 2013 Felicitari pentru achizitie !!! E dispozitivul pentru pensete. Slabeste si/sau strange scula de lucru sau fierul din penseta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 13, 2013 Partajează Postat Februarie 13, 2013 ...Un var de-al meu a fost refuzat de-un strungar cu...2 conuri pentru paratraznet, din inox, care intra in 2 bari tot de inox si niste bride din platbanda, tot din inox, care vor veni sudate pe bari...Tema asta imi suna foarte cunoscut. In afara de faptul ca inoxul se prelucreaza foarte dificil, un paratrasnet din inox, nu are nici-o eficienta. Inoxul face parte din categoria materialelor de mare rezistivitare - comparabil cu nichelina. De regula o instalatie de tip paratraznet, se face din materialele cu rezistivitatea cea mai mica - platina, aur sau argint. Mai mult decat atat - deoarece trasnetul este o descarcare electrica de foarte scurta durata, insotit de un spectru larg de armonici, toate de frecventa inalta, partile componente ale instalatiei de paratrasnet, trebuie sa fie cat mai masive, datorita efectului de suprafata. Cu alte cuvinte, se vor afla in conductie, doar straturile superficiale, pe o adancime de cateva zecimi de mm. Pentru omul de rand, care nu isi permite costurile cu aceste materiale, nici macar in cantitati mici (bijuterii) ultima varianta fiabila este cuprul. Cei cu posibilitati mai mari, mai fac in plus o argintare, sau eventual o aurire a cuprului, in vederea maririi rezistentei la intemperii. Cu un paratrasnet din inox, risti sa iti ia foc casa, cu el montat pe acoperis. In definitiv, la aceasta este bun paratrasnetul. Link spre comentariu
DanuAL Postat Februarie 13, 2013 Partajează Postat Februarie 13, 2013 Asa e si va cred! Citind pe net. despre problema cu rezistivitatea, as spune ca si-a transformat casa intr-o bomba fara fitil, dar cum in ziua de azi exista EXPERTI meseriasi etc., eu nu am facut nimic mai mult decat sa ma conformez dupa desen si specificatiile lui! Ideea e ca sunt paratraznete in comert din tabla zincata .. la preturi dureroase. Nu e vorba de bani... doar garajul+incalzirea din el+poarta de la garaj l-a costat cam 9-10 loganuri. Noi sa fim sanatosi si s'avem ce si cu ce aschia! Sanatate multa! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum