mihaighe Postat August 3, 2012 Partajează Postat August 3, 2012 PL500 are dreptate singura solutie este un convertizor de frecventa altfel motorul nu are putere. Link spre comentariu
DanuAL Postat August 3, 2012 Partajează Postat August 3, 2012 Asa-i! Am facut si poba si pe langa asta, mi s-a mai spus, dar am omis/uitat . La proba ambele motoare trifazice, unul de 0,37kw si celalalt de 1.1kw, pornesc doar la turatia maxima a potentiometrului, iar cand scad potentiometrul, motoarele se opresc.''Strangem'' bani si luam pe parcurs un convertizor de 1.5kw cred ca e destul. Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 17, 2012 Partajează Postat Septembrie 17, 2012 Pana la urma, il vand - http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=59&t=128965 - Pretul este cel de achizitie 2500ron. Linetele (tin sa-i multumesc colegului LAOLINUX), curele, cheile de fixare/reglare piulite ax ''si etc''., sunt incluse in pret! Deocamdata il pun la vanzare doar aici pe forum unde sper/imi doresc sa ajunga tot printre ''noi''(mi-ar placea sa vad ca se bucura careva de el), iar daca in astea 2 saptamani nu-l vand, il pun si pe alte situri. Pentru ca normal va ''interveni'' si intrebarea - DE CE il vinzi?! raspunsul este = vreau ceva mai mare! Nu foarte mare, ma limitez tot la un strung de banc, dar cu dimensiuni mai mari fata de cele actuale! Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Am prelucrat zilele astea bara de 30mm diametru de inox pe SP. Nu vreau sa-l laud, dar e incredibil! Cu un cutit HSS ascutit bine, scot span spiralat ca-mi fac protectie la cabluri din ele. I-am dat la degrosat si cate 1mm. Mi-a spus un nenea mai de mult...dupa ce se ''aseaza'' in locul in care-l montezi, o sa mearga mult mai bine... si se pare ca asa e! Sincer nu l-as mai vinde daca as stii sigur ca-i pot monta in loc de lagare/cuzineti, niste rulmenti conici, iar fuliile sa le pot monta in exterior, ca la schimbarea curelei sa nu mai fiu nevoit sa-l demontez tot. Asta nu stiu daca nu impune si schimbarea axului, fiind prea scurt pentru un grup de fulii in exterior. Vreau sa fac un strung cnc si mi-e necesar un strung cu rulmenti. As avea nevoie si de alte pareri, nu doar de cele din ''stolul'' meu. Credeti ca merita sa caut rulmenti conici si sa-i adaptez? Ati auzit pe cineva sa faca asta la un strung SP sau orice alta marca/model, fost initial pe lagare/cuzineti? Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Sfaul meu este sa studiezi problema cat se poate de bine. Adica sa relevezi cel putin arborele principal impreuna cu lagarele existente, papusa fixa si mecanismele din interiorul sau. Punele in fisiere imagine aici ca sa vedem si noi despre ce este vorba si sa putem imagina o solutie. Inlocuirea lagarelor cu rulmenti, dar si invers, este o operatie deosebit de dificila si mai ales laboioasa. Inainte de a o executa, trebuie sa ai convingerea ca nu exista nici-o potentiala surpriza. Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Cand am scos axul afara, n-am facut poze si nu mi-a trecut prin cap sa masor diametrul axului. Are 2 cote! In fata, la universal, e o dimesiune mai mare, iar in spate, pinioane, e o dimensiune mai mica. Am un set de lagare de rezerva. As putea sa le masor .. Pozele sunt de la originalul/patentul dupa care s-a facut SP'ul. Sunt identice pana in ''maduva'' oaselor.Ca impediment, zic eu, ar fi locasul in care intra lagarele, buza e cam subtire si nu mi-ar permite gaurirea pentru capacele rulmentului... Link spre comentariu
PL500 Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Sincer nu l-as mai vinde daca as stii sigur ca-i pot monta in loc de lagare/cuzineti, niste rulmenti conici, iar fuliile sa le pot monta in exterior, ca la schimbarea curelei sa nu mai fiu nevoit sa-l demontez tot. adaptez?1. Ce aveti impotriva folosirii in continuare a lagarelor vs. folosirea rulmentilor ?Dificultati privind ungerea deasa si periodica ? Se poate rezolva folosind ungatoare prin picurare cu ulei. Ganditi-va in schimb ca precizia va avea de suferit si veti intampina dificultati in adaptereafolosirii rulmentilor ( chiar dvs. ati realizat acest lucru).2. Referitor la fulii si la dificultatea schimbarii treptelor de turatie, realizez faptul ca nu aveti schimbatorul - intinzatorul original.In acest caz una dintre solutii (ma rog, cea pe care o vad eu , solutii poate mult mai bune veti mai primi de la colegii de forum) ar fi folosirea unui motor, de aceasta data sincron, de putere mai mare decat dotarea originala, folosind fulia cea mai mica a arborelui papusii fixe, si folosind un variator de turatie de aceasta data usor de construit sau ieftin de cumparat vis a vis de convertizorul de frecventa necesar motoarelor asincrone. Propun un motor mai puternic pt. a se conserva cuplul.Ma refer la genul de motoare ce echipeaza masinile de gaurit la care varierea turatiei serealizeaza printr-un dimmer. Domeniul de reglaj va fi mult mai amplu, continuu si eliminand schimbarea mecanica. Cred ca s-ar preta (nu sunt convins deoarece nu am mai multe informatii)folosirea motoarelor ce echipeaza masinile de cusut industriale. Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Oare la fulia din interiorul bancului va referiti cand spuneti intinzator/schimbator?As fi curios cum arata - ''ungatoare prin picurare cu ulei'' si daca se gasesc pe undeva!!! Ar fi ca o problema rezolvata!!! Ma gandesc ca e vorba de un mic ''rezervor'' din care picura ulei in functie de diametrul gaurii..Eu m-am gandit ca precizia e mai buna pe strungurile cu rulmenti... Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 29, 2012 Partajează Postat Septembrie 29, 2012 ...Eu m-am gandit ca precizia e mai buna pe strungurile cu rulmenti...Iata cateva argumente care demonteaza aceasta ideie. Textul din link nu se refera la arborele principal, insa pentru acesta, toate acele argumente devin si mai ponderale. Link spre comentariu
PL500 Postat Septembrie 29, 2012 Partajează Postat Septembrie 29, 2012 @DanuAL: exact, la acea fulie m-am gandit.Referitor la ungatoare, cam asa ar arata, modelul este destul de vechi dar eficient. Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 29, 2012 Partajează Postat Septembrie 29, 2012 Nenea Ola, sa fie valabil pentru toate tipurile/categoriile de rulmenti, sau doar pentru o anumita categorie? Sunt masini/unelte unde NU se pot folosi rulmentii la fel de bine ca lagarele si invers? Ma refer chiar si la strungurile de precizie pe rulmenti, masiniile de gaurit/frezat, sunt cnc'uri si alte tipuri de utilaje/masini de precizie la care sunt folositi doar rulmenti. As folosi 2 rulmenti pentru inlocuirea unui lagar - rulment conic in partea din spate si un rulment de presiune, radial/axial, ceva in genul capului/varf rotativ! Inca sunt in cautarea unei solutii, iar daca nu gasesc una viabila, o sa continui sa caut un alt strung cu rulmentii gata montati. Ar fi pacat sa ''intervin'' cu flexu sau alte procedee pentru adaptarea rulmentilor.@PL500 - nu se prea vede bine in poza, dar ca idee am priceput! Totusi mie mi-e ceva ''suspect''/ciudat! La strungul american care era tot pe lagare, aveam capete cu bile de gresat si mergea foarte bine mult timp fara sa fie necesar reungerea in intervale scurte! Asta am dedus dupa aproximativ o ora de funtionare a strungului, timp in care am tot incercat sa-i bag vaselina si mi-o scotea afara. La SP si in general la strungurile cu lagare, am vazut ca e agreeata ideea de a unge lagarele cu ulei, ulei ce se ''evapora''/scurge mult mai repede, mai ales ca dupa un timp de functionare se incalzesc si uleiul devine mai lichid/fluid... In afara de o mica bucata de pasla din lagar, un fel de colector al uleiului, nu este nimic ce sa retina/mentina mai mult timp uleiu acolo.Ma gandesc ca sistemul asta de ungere, cu ''borcan'', are o logica, un interval sau o chichita cand ''pompeaza'' uleiul! Nu cred ca se scurge permanent.. N-ar fi deloc economic, plus de asta s-ar forma o balta sub strung... Pe marti ar trebui sa-mi ajunga un convertizor de frecventa. Sper sa renunt la fulia intermediara, care la strungu asta, e o porcarie(sau nu)! O mica bataie la una dintre fulii, intinzatorul fixat/strans, se resimte in tot bancul. Curelele nu obisnuiesc sa le strang... Am schimbat curele de alternatoare la masini si alte curele, deci nu e cazul - ''ca e prea stransa cureaua''. Pana nu ajung la un Quantum/Optimum ... ''nu ma las''! Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 29, 2012 Partajează Postat Septembrie 29, 2012 Rulmentii la masinile unelte, introduc vibratii, poligonalitati ale suprafetelor prelucrate, precum si erori de toate felurile, mai mari decat lagarele de alunecare. Daca totusi esti hotarat sa iei un strung cu rulmenti, nu vei tine cont de aceste chestiuni. Asadar, cred ca discutia nu mai are rost. Link spre comentariu
PL500 Postat Septembrie 29, 2012 Partajează Postat Septembrie 29, 2012 .... La SP si in general la strungurile cu lagare, am vazut ca e agreeata ideea de a unge lagarele cu ulei, ulei ce se ''evapora''/scurge mult mai repede, mai ales ca dupa un timp de functionare se incalzesc si uleiul devine mai lichid/fluid... In afara de o mica bucata de pasla din lagar, un fel de colector al uleiului, nu este nimic ce sa retina/mentina mai mult timp uleiu acolo. Ma gandesc ca sistemul asta de ungere, cu ''borcan'', are o logica, un interval sau o chichita cand ''pompeaza'' uleiul! Nu cred ca se scurge permanent.. N-ar fi deloc economic, plus de asta s-ar forma o balta sub strung... Probabil ca exista ceva care sa preintampine scurgerea permanenta a uleiului (poate vreun fitil, o calibrare a ajutajului prin care se scurge uleiul, toate coroborate cu alegerea unei anumite clase de vascozitate a uleiului folosit). Asta poate nu are atat de mare importanta, ideea la care m-am gandit ar fi mult mai simpla: - folosirea unui recipient transparent, prevazut cu capac la partea superioara (a.i. sa nu intre impuritati), in care se toarna la inceput de lucru o cantitate de ulei (de ex. 0.5 ml). In timpul lucrului se poate aprecia daca mai este nevoie sau nu de o noua cantitate de ulei, consumul si prezenta uleiului putand fi apreciate oricand pe baza transparentei recipientului. Ca exemplu se poate improviza un astfel de rezervor folosind corpul unei seringi de dimensiuni reduse (cele din material plastic) la care i se inlatura pistonul si i se monteaza un capac. Stiu ca nu este ,,profi" exemplul dat, dar va puteti gandi pornind de la aceasta idee. Link spre comentariu
DanuAL Postat Septembrie 29, 2012 Partajează Postat Septembrie 29, 2012 Nenea Ola eu caut motive si solutii pentru o precizie mai buna si pentru un ''service'' mai usor de efectuat la acest strung! Nu sunt mecanic, dar nici sa trebuiasca sa citesc ''10 epistole'' ca sa pot regla un strung! Asezarea curelei pe acest model de strung ca si pe altele, e anevoioasa si prost conceputa! Uleiul care se scurge ca urmare a ungerii lagarelor, se prelinge pe curea, ceea ce duce la o viata scurta a curelei si implicit la schimbarea ei! Ca sa schimbi cureaua la strungul asta, strici tot! Demontezi tot! Reglajul dureaza... si dureaza! Nervi si pierdere de vreme + banii pe curele, etc.! Eu incerc sa gasesc o metoda de a scapa de ''calvaru' '' asta, adica sa mut cumva ansamblul de fulii de pe mijlocul axului, undeva in spate, in partea cu pinioanele! Gandindu-ma la chestia asta, mi-a venit ideea unui ax intre 2 rulmenti, in capat fuliile, actual intre 2 cuzineti/lagare. Nu contest, pentru ca nu am cunostiinte in domeniu si nu imi pot da cu parerea si nu pot avea o discutie in cotra'dictoriu, dar cine ma face pe mine sa inteleg, de ce daca sunt mai bune/utile lagarele, daca confera o precizie mai mare vis'a'vis rulmenti, de ce totusi la utilajele din ziua de azi, de precizie chiar, NU se mai folosesc cuzinetii? De ce se folosesc, totusi, rulmentii care, din discutie, par inferiori lagarelor? Parerea mea e ca conteaza mult calitatea rulmentilor, clasa de precizie a lor...Nu stiu, e o parere!..deci m-ati ''abandonat''.@PL500 si eu m-am gandit tot la niste seringi d-astea din farmacie, din plastic, scos ''pistonu'' si sus pusa o ''palarie'' de cauciuc, tot de la un piston de seringa! M-am tot gandit...inchis cilindul seringii, foarte slabe sanse sa mai curga ceva de acolo, dar vazand poza postata am vazut ca in capat, sus, are un mic/mica ''gura'' de aerisire, altfel s-ar forma un fel de vid si n-ar mai curge nimic! Probabil acel diametru a gurii de aerisire ''spune'' cantitatea de ulei pe care o scoate in varf si in felul asta se poate regla debitul... Mai trebuie ''cautat''/probat. Link spre comentariu
ndc74 Postat Octombrie 1, 2012 Partajează Postat Octombrie 1, 2012 Tumburucul acela din capat care este orizontal in poza de mai sus comanda un cui care obtureaza orificiul de scurgere. Cand lucrezi il ridici la verticala si eliberezi orificiul asa incat uleiul picura pe lagar. Cand nu lucrezi il inclini orizontal si uleiul nu mai picura ca sa nu iti faca balta sub strung. Imediat sub paharel este o alta colivie subtire (se vede daca va uitati atent) cu un tub de sticla in interior unde se vad picaturile cum se scurg pe lagar si eventualul ulei in exces care stagneaza. Lagarul isi trage cat ii trebuie. Picuratorul asta era pe la toate motoatrele stationare cu abur din trecut. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum