PL500 Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Nici nu este nevoie de plantat pinul respectiv !Toata cheia inclusiv conturul pinului (sau numai partea activa) poate fi decupata din tabla groasa de 6-8 mm, curburile le puteti determina masurand diametrele piulitelor ce necesita demontareacu astfel de chei, la sfarsit se pileste rotund pinul. Eventual se mai aplica o calire usoara (desi nu credsa fie nevoie). Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 20, 2012 Partajează Postat Iulie 20, 2012 Va multumesc de sfaturi! Am sa incerc sa fac rost de ceva tabla mai groasa. Intre timp am reusit sa destrang piulita exterioara, pe partea cu universalul, cu un dorn si o ciocaneala scurta. Universalul nu da semne ca si-ar mai reveni. L-am lasat intr-o galeata cu coca-cola. Poate poate, sper, sa nu trebuiasca sa cumpar altu. Pompa de centrala nu o pot folosi. Spunea colegu PL500 mai inainte, ceva de presiunea facuta de aceasta pompa... Asa este! Presiunea in centrala e data de apa de la retea, care intra cu o anumita presiune in centrala, iar pompa asta ''muta'' apa in centrala, fara a face presiune prea mare. Asta am aflat de la nenea instalatoru, care pana la urma a ajuns in oras si ne-am intalnit sa facem proba. Deci pana la urma, singura varianta e sa duc tratative cu nenea bobinatorul legat de pompa lui de strung. La strungul american am un fel de reductor mecanic. Adica in extremitatile fuliilor de la universal, am cate o roata dintata. In partea stanga o roata mai mica si in partea dreapta, langa universal, o roata mai mare. In spatele acestor roti sunt alte 2 roti/pinioane care ce actioneaza cu o maneta, pe pinioanele de pe axul universalului, reducand turatia universalului pana la 54rot/min., ceea ce, zic eu, faciliteaza mai usor producerea de filete. Ma tot gandesc cum as putea adopta acest sistem si pe SP.(pun o poza)Cum se scoate motorul din banc afara? Actualul motor este prins pe o bucata de fier in forma de L intors ( L'ul cu josul in sus). Este prins frontal in metalul asta in forma de L si in partea de sus, prinderea e tot in metal si nu in suportii de la motor, ca nu-i are. L-am desfacut, mai putin partea frontala, si am incercat sa-l scot afara sa fac proba la noul motor, dar nu-mi permite locasul ramas sa intorc motorul cat sa-l scot afara. Aveti idee, o sa-l mai pot lega pe cel trifazic cu condensator in asa fel incat sa mai am sens de rotatie stanga-dreapta? Pentru filet cu pasul de 0,5 care sunt pinioanele de care am nevoie? Cum trebuie aranjate? Multumesc! Link spre comentariu
hene Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 Legat de pompa - te-ai gandit la una de masina de spalat? Astea scot o anumita presiune. Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 21, 2012 Partajează Postat Iulie 21, 2012 M-am gandit si la una de masina de spalat, dar si la astea, presiunea cu care scoate apa afara, rezulta din caderea/inclinatia furtunului pe care apa ajunge la pompa, si pompa impinge mai departe ... E cam acelasi principiu ca si la pompa de centrala si la pompa de acvariu. Prin cadere. De aia este recomandat ca scurgerea de la masina de spalat sa nu fie mai sus fata de furtunul de intrare a apei in masina. Nu-i nici o problema, azi nu, dar saptamana viitoare rezolvam si de pompa. Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 23, 2012 Partajează Postat Iulie 23, 2012 Pana la urma am reusit si am demontat arborele. Lagarele nu arata prea bine. Le mai pot folosi sau sa caut sa le inclocuiesc? Axul/arborele nu are probleme, doar mici rizuri, foarte mici, dar lagarele... cred ca au cazut bilele din locasurile de ungere in interior, sau ceva mizerie pe acele locasuri.. Nu-mi explic.In locul pentru pasla ce retine uleiul din interiorul lagarului, lagarelor, pot sa pun pasla de la o rola, cu care se slefuieste? Sau e o pasla mai speciala? Multumesc! Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 23, 2012 Autor Partajează Postat Iulie 23, 2012 Nu arata prea bine din pacate. Se pare ca axul a frecat puternic. Zici ca axul este doar putin zgariat? Oricum, daca este bine zgariat singura rezolvare este rectificarea lui si lagare facute dupa ax. Nici eu nu inteleg ce a putut intra intre ax si lagar de l-a zgariat in halul acesta.Reglajul jocului la ax eu am incercat sa-l fac dupa recomandarile TOS MN80 adica 0,01-0,03. Ei, dupa ce reglezi acest joc o sa vezi cum se invarte axul. Daca intampina rezistenta mare inseamna ca sunt deformate/distruse lagarele. Atunci singura optiune este sa le schimbi. Poti incerca sa ti le faci din bronz la un strungar bun sau sa incerci sa le cumperi de pe net. Nu stiu sigur daca se potrivesc cele de pe TOS MN80, sunt pareri ca s-ar potrivi perfect.Pasla aceea are rol doar de rezervor de ulei. Ea se imbiba cu ulei si lubrifiaza axul continuu. Orice pasla care absoarbe uleiul este buna. Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 23, 2012 Partajează Postat Iulie 23, 2012 Da, pot sa spun - din fericire, axul nu e stricat! Nu i-am facut poza. Mi-au stricat ziua lagarele astea. Inca nu le-am montat. Nu stiu unde sa caut lagare de cumparat! Daca stiti ceva legat de cumpararea/producerea de astfel de lagare, va rog sa-mi spuneti.Pe langa toate astea, azi a fost electricianul si mi-a legat motorul trifazic la 220. Am sens stanga-dreapta. La spusele lui, m-am apucat ulterior si am desfacut motorul ca sa-i bag vaselina la rulmenti... nu exagerez, o cana de praf am scos din el!!! Pulbere din aia fina. L-am suflat, sters cu pensula... dupa o ora de curatat, am sters rulmentii cu WD si pe urma am bagat vaselina noua. Am lasat motorul sa mearga in gol cca. o ora. Se incalzeste putin, dar se poate tine mana pe el. M-am gandit daca nu cumva e din condensator, sa nu fie prea mare. Acum e montat unul de 30mF. Sa incerc cu unul mai mic, de 25-27mF? Am o rola/disc din pasla pentru slefuit, din aceea alba la culoare. Tai din ea. Am facut ''disectie'' pe cele care le-am scos din lagare si e acelasi material, cu densitate mare. Link spre comentariu
radu cnc Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Daca te uiti atent vei vedea ca acele urme severe care se vad la lagare sunt urme de prelucrare pentru a putea uleiul sa ajunga pe toata suprafata. Vei vedea ca urmele pleaca de la gauri si cine a facut prelucrarea nu a avut desigur scule si aici ma refer la o turbina mica cu care sa faca nervuri pentru aducerea uleiului pe toata suprafata.Eu consider ca nu este grav ceea ce vezi, desigur nu este o prelucrare estetica dar asta este.Lagarele sigur au fost reconstruite, daca as avea eu acele lagare le-as face din bronz, mie mi se pare mai OK decat otelul.Daca ar fi sa pastrezi otelul macar cositoreste lagarele pe interior si pasuiele, asa nu ai sa ai frecare otel pe otel. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 ...macar cositoreste lagarele pe interior si pasuiele, asa nu ai sa ai frecare otel pe otel.Eu cred ca lagarele sunt din fonta. Poate chiar o fonta cu grafit nodular - dupa aspect. Se poate racai putin cu un sabar. Daca sabarul nu se "infige" ci degajeaza aschii foarte fine, este fonta. Daca este cu grafit nodular, atunci ar trebui sa lase pe hartie urme asemanatoare celor de creion. In loc de cositorire, se poate face alamire. Cositorul se degradeaza la temperatura, alama nu. Acele santuri cu aspecte neregulate, sunt mai degraba sapate in mod voluntar pentru patrunderea uleiului de ungere. Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 Multumesc de observatie! Sincer si eu m-am gandit ca ar putea fi un canal pentru a favoriza scurgerea uleiului, pentru o ungere mai usoara a arborelui, dar am zis ca poate e doar in mintea mea! E prea ciudat daca nu e asa! Altfel nu inteleg cum arborele/axul nu are nimic!!!(?)Pe langa toate astea, de unde pot sa aflu cotele/dimensiunile exacte a acestor lagare? Ma gandesc sa le montez pe astea inapoi, sa montez in gaurile pentru ungere niste dopuri de ungere cu bila sau fara bila, ca nu are asa ceva, iar intre timp sa-mi fac rost de alte lagare noi, din bronz, daca e mai ok.Daca le-as cositorii in interior, nu s-ar schimba si dimensiunile la interior? Sau sa cositoresc doar ''craterele''? L.E. - nu lasa urme ca de creion, iar cum nu am sabar am probat cu un cutit cu videa si il zgarie destul de usor! Si tot destul de usor intra in lagar si un cutit HSS cu varful ascutit. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 24, 2012 Partajează Postat Iulie 24, 2012 ...un cutit cu videa si il zgarie destul de usor...Daca este fonta, zgarierea se produce cu degajare de micro-aschii. Daca este otel, atunci va ramane doar o bavura in marginea santului. Link spre comentariu
DanuAL Postat Iulie 25, 2012 Partajează Postat Iulie 25, 2012 Inseamna ca este otel. Ramane doar un sant. Daca insist peste santu' ala, se patrunde tot mai greu, dar fara aschii. Am indreptat canalele de la fulia multipla de la universal. Aia e din fonta cred. Plin de praf/pulbere, aschii mici... La un moment dat abia se mai misca sania. Am tot ''maturat'' cu pensula pe acolo, uns, iara maturat.. fonta-i pacatoasa rau!Am reusit sa montez axul inapoi, dar din cauza timpului nu l-am putut si regla. Azi sper sa termin si sa-i dau o proba... O problema ar fi cu unul din suruburile care se fixeaza in penele din lagare.. I-am reimprospatat filetul, dar cred ca e prea scurt. Revin cu informatii dupa ce-l montez/reglez. Link spre comentariu
nichishoru Postat Iulie 25, 2012 Partajează Postat Iulie 25, 2012 Nu-i nici o problema, azi nu, dar saptamana viitoare rezolvam si de pompa.O presiune mai mare poti scoate cu o pompa de masina de spalat............vase. Acolo spalarea se face prin jeturi puternice de apa cu detergent la temperatura mare.Gasesti asa ceva pe la REMAT, prin talciocuri sau la cei care aduc masini Second Hand.Succes. Link spre comentariu
DanuAL Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 N-am rezolvat cu pompa de racire inca nimic, dar am gasit alte chestii bune. Un potentiometru http://www.fg-elektronik.de/fileadmin/user_upload/FG-Elektronik/Standard/ac-ac/dimmer/Datenblatt_NS_2000_deutsch.pdf si niste chei cu cioc. Potentiometru l-am legat de proba la un motor cu carbuni de ~250w si functioneaza bine! Dar legat la un motor cu condensator pe el, nu porneste decat la turatia maxima pe potentiometru, iar cand incerc sa-i reduc turatia, undeva pe la jumatatea turei a potentiometrului, se opreste motorul! Nu cunosc detalii si nu am cunostiinte in domeniu.. Aveti ideei? Link spre comentariu
PL500 Postat August 1, 2012 Partajează Postat August 1, 2012 Varierea turatiei la motoarele asincrone (cele mai raspandite fiind cele cu rotorul in scurtcircuit),se realizeaza prin varierea frecventei alimentarii, nu prin varierea tensiunii. Pt a se regla turatia(si nu numai) la astfel de motoare se folosesc dispozitive de genul convertoarelor de frecventa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum