daredan Postat Iulie 2, 2011 Partajează Postat Iulie 2, 2011 Am reusit sa achizitionez un strung de precizie model SP80 si pornesc acest topic in speranta de a gasi sfaturi in legatura cu intretinerea si folosirea acestui strung. Strungul achizitionat de mine este intr-o stare decenta fara uzuri insa putin incomplet. Imi lipseste chiar motorul care de pe placuta de indentificare a astrungului ar trebui sa fie un motor trifazic de 0,375 KW. Nu se precizeaza nimic despre turatie. Daca ma poate lamuri cineva in legatura cu acest aspect ar fi excelent. Vreau (si am deja) sa adaptez un motor monofazic de 0,75 KW la 1380 rot/min. In rest, strungul a venit fara accesorii, are doar rotile dintate pentru avans si o papusa mobila. Cum se poate adapta mandrina pe acest tip de papusa mobila (vezi foto mai jos)? Ce roti dintate trebuie pentru executia de filete? Am aceasta optiune la modelul acesta de strung? Am lagare de bronz la ax? Cum se ung, cu ce tip de ulei si cum se regleaza? ETC. ETC... Dupa cum vedeti am mai multe intrebari si sper sa fie si alti utilizatori de SP80 pe acest forum care sa ma sfatuiasca. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 2, 2011 Partajează Postat Iulie 2, 2011 - Diametrul de prelucrare peste batiu - 150 mm;- Diametrul de prelucrare peste sanie - 90 mm;- Distanta maxima dintre varfuri - 200 mm;- Domeniul turatiilor arborelui - 160...1600 rpm;- Domeniul avansurilor 0,01...0,15 mm/rot;- Puterea motorului principal - 0,37 kVA;- Masa totala a masinii - 200 kg.Sunt datele de catalog, pe care am putut sa le gasesc rapid. De aici rezulta ca motorul principal ar trebui sa aibe 1500 rpm turatie de sincronism, adica in jur de 1400 rpm efectiv.Mai mult ca sigur, transmisia la arbore se face prin intermediul unei fulii intermediare multiple (cu 2...3 trepte de comutare) Asta inseamna un numar de 6...9 valori pentru turatia la arbore.Rotile de schimb sunt doar cele patru, dispuse pe lira rotilor de schimb.Prima actiune, pe care ar trebui sa o faci, este proiectarea fuliilor primara si intermediara, astfel incat turatia minima sa fie de 160 rpm, iar cea maxima de 1600 rpm. Celelalte turatii le poti stabili prin analogie cu un alt strung de banc. Dupa ce vei stabili valorile din domeniul turatiilor, vom discuta despre rotile de schimb si vom gasi in functie de rotile pe care le ai, variante pentru avansurile tehnologice, sau cele de filetare.Toate Bune! Link spre comentariu
gcom61 Postat Iulie 3, 2011 Partajează Postat Iulie 3, 2011 Un asemenea strung a fost in dotarea sectiei AMC din intreprindere.Lagarele sunt din bronz(modelele mai vechi)sau cu rulmenti(pt modelul nou).Cele din bronz sunt conice si prin strangerea piulitei se elimina si jocul;ungerea la noi o faceau cu vaselina grafitata folosind un gresor (din cel cu rezerva de vaselina care prin infiletare debiteaza vaselina /lagar).Eu recomand demontarea lagarelor,curatare si eventuale canale de ungere prezente.Referitor la fulia intermediara parca erau 2 buc sub masa unde era pozitionat si motorul;la acest capitol eu as recomanda un motor cu perii din cel care echipeaza diferite scule(ciocan demolator spre exemplu ~750-1500w) si un variator de tensiune cu triac.Totusi pt a avea suficient cuplu ar trebuii sa folosesti cel putin o treapta de demultiplicare,astfel incat motorul alimentat la tensiune maxima sa antreneze universalul la turatia maxima din carte. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 3, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 3, 2011 Am fuliile intermediare care sunt doua in relatia cu motorul si trei spre strung. De aceea am nevoie de turatia originala a motorului pentru a face o fulie noua. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iulie 3, 2011 Partajează Postat Iulie 3, 2011 Am fuliile intermediare care sunt doua in relatia cu motorul si trei spre strung. De aceea am nevoie de turatia originala a motorului pentru a face o fulie noua.Ia in calcul cam 1400 r/min mai mult nu poate sa aiba,in locul tau la cat de bine arata strungul as lua in calcul montarea unui motor de 3000 trifazat legat in triunghi si cu variator de frecventa. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 3, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 3, 2011 Am luat in calcul si varianta asta si chiar mi-ar surade ideea sa pot varia turatia dintr-un buton fara sa mai folosesc fuliile. Am si un motor trifazat de 1,5KW dar ramane problema costului unui convertizor de frecventa care pleaca de la 100euro in sus (ce am gasit eu). Momentan sa vad cum merge cu motorasul de 750W, daca am putere suficienta, etc. Am avut si o retopercutanta de 750W de genul einhell la care se stricase partea rotopercutoare insa am dus-o inapoi si mi-am luat banii pe ea. Ma gandisem la momentul respectiv ca poate o sa am nevoie de motor... dar am ales cei 120RON Cred ca trebuie sa-l desfac mai intai dupa cum spune gcom61 sa-i vad lagarele insa dupa faptul ca rotile dintate si fuliile nu au nici un pic de uzura banuiesc ca nu s-a lucrat mult pe el. Cel de la care l-am cumparat l-a achizitionat la randul lui de la armata. Masa arata cam ruginita, ce-i drept insa deh, este doar un banc de lucru de care s-au lovit toti... Cel putin asa vreau eu sa cred si pana nu ma bag in el merge si varianta asta Am primit oferta unui coleg de forum care detine un MN80 si care m-a invitat sa-l vad si sa ma inspir de la el. Ii multumesc si pe aceasta cale. Link spre comentariu
mihaighe Postat Iulie 3, 2011 Partajează Postat Iulie 3, 2011 Am luat in calcul si varianta asta si chiar mi-ar surade ideea sa pot varia turatia dintr-un buton fara sa mai folosesc fuliile. Am si un motor trifazat de 1,5KW dar ramane problema costului unui convertizor de frecventa care pleaca de la 100euro in sus (ce am gasit eu). Momentan sa vad cum merge cu motorasul de 750W, daca am putere suficienta, etc. Am avut si o retopercutanta de 750W de genul einhell la care se stricase partea rotopercutoare insa am dus-o inapoi si mi-am luat banii pe ea. Ma gandisem la momentul respectiv ca poate o sa am nevoie de motor... dar am ales cei 120RON Mare atentie am mai discutat pe forum motoarele cu colector si cu rotorul bobinat nu sant bune pentru strung,nici regulatorul din masina nu este bun pentru asta,strungurile mici de banc au motor cu statorul de magnet(majoritatea) si cu rotorul bobinat iar regulatorul este mult mai complex si mai performant(are cale de reactie pentru a mentine constanta turatia in gol si in sarcina)Vezi ca s-a discutat asta aici :http://elforum.info/viewtopic.php?f=198&t=75242Mai bine pentru probe un motor de 300-500w trifazat si pornit cu condensator . Link spre comentariu
Vizitator Postat Iulie 4, 2011 Partajează Postat Iulie 4, 2011 Parerea mae este sa pastrezi lagarele din bronz. Dupa ce le vei regla, vei avea satisfactia unei precizii excelente inclusiv la turatii mari. Si chiar este recomandabil sa cresti turatia maxima la 2000 rpm. In cazul unor uzuri ale fuselor arborelui, acesta se va roda direct cu lagarul din bronz corespunzator. Metoda este descrisa aici. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 4, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2011 Am mai surubarit astazi pe la strungulet si am realizat urmatoarele:- axul are un mic joc inainte si inapoi;- sania are un mic joc la surubul fara sfarsit;- ungerea lagarelor se face pe unde? eu am incercat prin cele doua suruburi de reglaj Link spre comentariu
radu cnc Postat Iulie 4, 2011 Partajează Postat Iulie 4, 2011 Salut,Ungerea se face in locurile specificate cu bulina rosie.Cu stima. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 4, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 4, 2011 Adica gaurile sub bulina... cealalta posibilitate. Numai ca pe acolo nu se vede axul si de aceea am ales varianta cu gaura de surub. Suruburile acelea folosesc la reglajul jocului axului? Daca le desfiletez se strange axul, daca le strang axul se invarte foarte usor. Cu ce tip de pompa se greseaza? Eu am tipul asta de pompa: Link spre comentariu
radu cnc Postat Iulie 6, 2011 Partajează Postat Iulie 6, 2011 Salut,Dupa sistemul din poza pompa de gresare ar trebui sa aibe un varf conic ca sa se poata face gresarea, este o presupunere caci nu este clar in poza ce tip de gresor se afla in gaura.Cu stima. Link spre comentariu
daredan Postat Iulie 6, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2011 Da, are si varf conic. Ideea este daca se preteaza la asa ceva sau nu?! Daca tot ce trebuie sa faca este sa introduca vaselina in gauri, atunci banuiesc ca este bun. Vaselina pe care am bagat-o este cea pe care o folosesc si la ungerea crucii cardanice de la masina, am presupus ca daca este tot o suprafata cu frecare intensa se preteaza si la strung. Este o vaselina cu LiCaPb 3 productie straina.Intreb daca este buna vaselina pentru ca pe forumul posesorilor de TOS MN80 se recomanda folosirea uleiului si de aceea sunt putin nedumerit: ulei sau vaselina?!?Inca nu i-am montat motorul pentru ca motorasul care-l am nu are talpi de montare si trebuie sa-i fac niste coliere de prindere. Deci inca nu l-am folosit Link spre comentariu
PL500 Postat Iulie 6, 2011 Partajează Postat Iulie 6, 2011 Cu siguranta pentru ungere se foloseste uleiul.La TOS, lagarele au o degajare in care exista o bucatica de pasla cu scopul de a retine uleiul.Se observa in foto 15 si 16 din arhiva atasata. Link spre comentariu
radu cnc Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 Daca strungul are lagare se foloseste sigur uleiul, daca este pe rulmenti se foloseste vazelina.Cu stima. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum