Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

POZITIE SI STOP BICICLETA CU LED DE 1W


bumsound

Postări Recomandate

am niste led-uri rosii de 1w si vreau sa fac in asa fel incat led-urile sa lumineze la o intensitate mai mica in timp ce ma deplasez cu posibilitate de reglare a acesteia, iar cand actionez frana sa functioneze la intensitate maxima. voi folosi 2 led-uri, iar alimentarea cel mai probabil de la 4 acc de 1,2v. ma poate ajuta cineva?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bumsound

    2

  • The Stressmaker

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Vizitator tyc

Trebuie sa montezi un microcontact la maneta de frana( v. la motociclete).Foloseste AMC7135 (350mA/buc ,le gasesti si pe ebay). Cand mergi,ledurile sant alimentate printr-un 7135(175mA/led),iar cand franezi conectezi si al doilea 7135,in paralel cu primul si ai 350mA/led.

Link spre comentariu

Daca folosesti acumulatoare NiCd sau NiMH, poti folosi diode obisnuite in serie pentru realizarea caderii de tensiune necesara scaderii luminozitatii. Pentru alimentarea led-ului la luminozitate maxima (cand pui frana) folosesti un rezistor calculat pentru acel amperaj. Pentru lumina de stop, adaugi un grup de 2 sau 3 diode obisnuite, gen 1N4007, in serie cu rezistenta iar contactul de frana sunteaza acest grup de diode. Este cea mai rapida si cea mai putin eficienta metoda din cauza ca diferenta de putere absorbita din acumulatori si cea cedata led-ului se degaja sub forma de caldura.Un exemplu de calcul: 4x1,2V=4,8V (tensiunea normala lucru a acumulatorului); 1W/1,9V=0,526A (526mA, rotunjit la 500mA); 4,8V-1,9V=2,9V; 2,9V/0,5A=5,8ohm (rezistenta de sarcina va fi de minimum 2W). Adaugand diode, calculul se reface scazand din tensiunea acumulatorului pe cea a diodei, considerand o cadere de tensiune pe dioda de 1V.In locul grupului de diode poti adauga inca o rezistenta care, impreuna cu rezistenta principala sa reduca curentul prin led la o valoare acceptabila, tinand cont de capacitatea acumulatorilor si durata de functionare necesara.Mai poti sa folosesti o sursa de curent constant cu circuit LM317 la care adaugi inca o rezistenta, in paralel pe prima, in momentul apasarii franei.Acestea sunt cele trei variante simple pe care le ai. Daca vrei eficienta orienteaza-te catre sursele in comutatie.Pentru situatia cu doua led-uri in serie, refaci calculele considerand tensiunea pe led dubla (presupun ca sunt doua leduri identice, rosii) si ai rezistenta principala (frana) de 2 ohmi dar in acest caz nu mai poti folosi varianta cu diode sau cu LM317, ramanand doar varianta inserierii cu rezistenta pentru pozitie.Am propus o alternativa la acel circuit integrat (acela este o sursa de curent constant de aceea am specificat acumulatori pe nichel care au tensiune constanta pe aproape toata durata descarcarii, permitand un calcul mai usor si o functionare usor independenta de variatiile de tensiune). Din punct de vedere al eficientei, acel integrat este un stabilizator liniar la care diferenta de putere o degaja sub forma de caldura.Parerea mea este sa folosesti un singur led, la 2 led-uri deja ai probleme cu radiatorul de caldura pentru ca, probabil vei vrea sa adaugi si semnalizarea pe acelasi radiator unde deja exista si led-ul si stabilizatorul. Inca o recomandare ar fi sa alegi un led cu unghi de deschidere cat mai mare, peste 90 grade.Iti mai recomand, pentru inceput, sa faci un test de vizibilitate, adica pe timp de noapte alimentezi in cele doua situatii led-ul si observi distanta pana la care este vizibil. Asa vei avea o baza de calcul a amperajelor necesare.Ultima recomandare este sa arunci o privire in sectiunea "Tutoriale" pentru ca vei gasi acolo tot ce tine de calculele necesare alimentarii unui led.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Mai poti sa folosesti o sursa de curent constant cu circuit LM317 la care adaugi inca o rezistenta, in paralel pe prima, in momentul apasarii franei.

Nu poti 317 deoarece are nevoie de o cadere de tensiune de ~ 4V pt a functiona =>3,5V +4V=7,5V.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări