Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

motor frigider


Vizitator liwium

Postări Recomandate

sa presupunem ca avem un compresor de frigider nou, poate ridica 10 bari? uleiul din capsula nu iese odata cu aerul avand in vedere ca in frigider e circuit inchis iar ca si compresor de aer va functiona ca circuit deschis? poate functiona 15 minute fara o racire din interior? sa ne lumineze ciniva ca io nuuustiu

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 42
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • costinium6

    7

  • Cilibiu

    6

  • maverik_ro

    5

  • Dr.L

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vad ca nu a raspuns nimeni concret la subiect.Pinul de jos se leaga la releul termic (sa zicem nulul) care daca vrei doar sa testezi motorul poti sa il pornesti si fara el, pinul din dreapta se alimenteaza la 220v (faza) si la pinul din dreapa se aplica 220v(faza) doar pana porneste motorul dupa care se deconecteaza. Toate aste le faci doar daca vrei sa testezi motorul de frigider, pentru al folosii este bine sa cumperi releu de pornire care se infige in pinii de sus si un releu de protectie care se conecteaza la pinul de jos,, releul de protectie trebuie sa fie aplicat pe suprafata motorului sa preia din caldura lui pentru ca atunci cand se incalzeste mai mult sa deconecteze alimentarea. Releul de pornire are doar un fir care se leaga la alimenteaza si doua orificii care se introduc in pinii de sus. Bafta la probe!Edit: Compresorul nu poate ajunge pana la 10 atmosfere, parca pana la 2 atm, nu mai retin exact, si uleiul chiar iese din el dar nu atat de mult sa ramai fara el, mai bine zis scuipa cate putin dar nu risti sa blochezi compresorul. Daca vrei sa faci un compresor pentru vopsit sau umflat roti este bine sa folosesti un filtru decantor pentru a culege tot uleiul care il arunca afara.Si poti sa il folosesti si 30 de minute continuu fara a avea probleme cu el. Problema la el este ca atunci cand l-ai oprit el nu mai poate pornii decat atunci cand scade presiunea din el, nu mai are putere motorul sa porneasca cu compresorul in presiune.

Link spre comentariu

yo9gcc eu vreau sa folosesc compresorul la suflat diverse piese de mizerie cum ar fi o supapa sau un arc care a stat pe masa si trebuie montat intr-un motor, acolo curatenia trebuie sa fie desavarsita. am compresorul din service de 100 litri dar cand porneste cate 5 minute... pleaca si clientii si gandacii, se pierde chefu de treaba, femeile protesteaza si telefonia devine nula! nu e o problema faptul ca mai scapa ulei,ca se duce in butelie, ideea e sa nu rama el fara ulei ca face compresogripa si tre sa ii fac compresoeutanasie(completa) :freaza:

Link spre comentariu

Vad ca nu a raspuns nimeni concret la subiect.

Pinul de jos se leaga la releul termic (sa zicem nulul) care daca vrei doar sa testezi motorul poti sa il pornesti si fara el, pinul din dreapta se alimenteaza la 220v (faza) si la pinul din dreapa se aplica 220v(faza) doar pana porneste motorul dupa care se deconecteaza. Toate aste le faci doar daca vrei sa testezi motorul de frigider,

Edit: Compresorul nu poate ajunge pana la 10 atmosfere, parca pana la 2 atm, nu mai retin exact, si uleiul chiar iese din el dar nu atat de mult sa ramai fara el, mai bine zis scuipa cate putin dar nu risti sa blochezi compresorul. Daca vrei sa faci un compresor pentru vopsit sau umflat roti este bine sa folosesti un filtru decantor pentru a culege tot uleiul care il arunca afara.Si poti sa il folosesti si 30 de minute continuu fara a avea probleme cu el. Problema la el este ca atunci cand l-ai oprit el nu mai poate pornii decat atunci cand scade presiunea din el, nu mai are putere motorul sa porneasca cu compresorul in presiune.

eu am ajuns cu el la 5 atmosfere ... si cred ca ducea si mai mult .... dar in timp am ajuns la 5 atm (cam in 7 -10 min)
Link spre comentariu

Imi cer scuze pentru datele gresite, pentru inceput nu m-am uitat la foto din post am crezut ca este unul de la frigiderele artic.Conectarile ar fi cam asa :C - releul termic (nul)B - se aplica 220v (faza) permanentA- se aplica 220v pentru o durata scurta pana porneste motorul dupa care se deconecteaza.

Link spre comentariu

Pentru a avea aer de suflat la diferite piese, montaje, etc, este nevoie de o butelie/rezervor, , in care se poate inmagazina aerul pana la o anumita presiune.Butelia poate fi : stingator de 4-6 litri, sifoane ,s.a. Un motor nou poate sa faca presiune pana la cca 32 atm, iar unul folosit, poate sa asigure de la 0, la 15 atm, in functie de gradul de uzura al acestuia. Am intalnit motoare de frigider, care alimentate la retea, doar functionau, fara a face presiune.Alimentarea motoarelor se face :-la pinii de sus se monteaza bobina aferenta;-la pinul de jos se monteaza papucul special al releului termic.Dupa montarea acestor doua piese, rezulta de la fiecare cate un fir, unde se alimenteaza cu tensiunea de 220 v.Uleiul din motor este ulei de compresor, iar cantitatea necesara este intre 250 si 380 ml.Sper ca am atins subiectele necesare . Succes!Am rugamintea sa nu mai folositi litera k in loc de "ca" . Multumesc!

Link spre comentariu

DA BRE viopa da cum controlam cat ulei mai este in capsula? putem da o gaura sa punem joja de ulei sau in capsula e presiune? eu chiar vreau sa fac sistemul asta dar nu stiu cat e de sigur in privinta uleiului si cum il controlez! din cate vad esti master in domeniu si am si eu o intrebare: cum controlezi uleiul din capsula, este aerul absorbit si aerul ejectat izolat fata de camera cu ulei? ca sunt 3 conducte? una ia aer, alta da aer. a treia ar fi cea cu ULEIUL? :85

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

DA BRE viopa da cum controlam cat ulei mai este in capsula? putem da o gaura sa punem joja de ulei sau in capsula e presiune? eu chiar vreau sa fac sistemul asta dar nu stiu cat e de sigur in privinta uleiului si cum il controlez! din cate vad esti master in domeniu si am si eu o intrebare: cum controlezi uleiul din capsula, este aerul absorbit si aerul ejectat izolat fata de camera cu ulei? ca sunt 3 conducte? una ia aer, alta da aer. a treia ar fi cea cu ULEIUL? :85

nu ai cum sa verifici cat ulei este decat daca il dai pe tot afara si il cantaresti .... dar daca faci aceasta operatiune ar fi bine sa il si schimbi .... am vazut pe net ca puneau in loc ulei de transmisie (de cutie de viteza ) in interiorul capsulei nu este nici un fel de presiune .... poti da linistit gaura in el sa ii pui joja de verificat uleiul .... da la ce bun ??? :nas: nu am vazut nici un motor de frigider sa manance ulei .... :ras: doar nu este motor termic sa consume pe langa carburant si ulei :ras:
Link spre comentariu

nu mananca ulei dar il scoate treptat si il baga in butelie! intrebarea este in cat timp face chestia asta in 10 min sau intr-un an?

daca ar face asta in 10minute ar ramane fara ulei --->> griparea motorului nu stiu cum il scoate la tine ... TREPTAT ... ce intelegi tu prin treptat ???? la mine nu scoate gram de ulei .... cel putin eu nu am vazut ca ar scoate ulei
Link spre comentariu

a deci ai facut compresorul si merge! asta imi e de ajuns sa pun in practica! de asta imi era teama sa nu ma apuc aiurea sa fac suduri, presostate, conducte, manometre... sa constat ca uleiul se duce instant in butelie! si daca tot l-ai facut in cat timp iti umple butelia si de cati litri este si la ce presiune il opresti? as fi recunoscator! :nas:

Link spre comentariu

o sa pun ceva poze maine sau poimaine... Am ca butelie un stingator.. vechi caruia i.am atasat presostat regulator de presiune.... Este reglat la 6atm sa dea afara ... Porneste cam pe la 4 atm... In general tre multa munca si pasiune

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Motorul de frigider foloseste un releu de curent pentru a pornii .bobina releului are spire putine si sirma groasa si se inseriaza cu infasurarea principala amotorului care a re rezistenta ohmica mica .Contactul conecteaza pentru scurt timp infasurarea de pornire cu rezistenta ceva mai mare decit a celei principale .Cu condensator asa cum e figurat nu porneste in sarcina nu are cuplu .Si eu am facut un compresor din comp de frigider .VAceti rost de releul de curent al motorului care se infige deobicei in doua din cele 3 ploturi ale motorului .Releul trebuie sa stea in pozitia originala contactul mobil nu are arc si revine prin greutatea propie inapoi.Compresorul arunca ulei la evacuare si in timp trebuie completat uleiul din el .Eu am facut un vizor sa vad nivelul si un buson de umplere cu ulei

Link spre comentariu

Chiar ieri am fost vizitat de un frigotehnist pentru a-mi schimba motorul unui frigider. Cu certitudine pot sa-ti spun ca acesta are infasurarea de functionare intre bornele A si C iar la B este bobina ajutatoare care este alimentata foarte scurt timp la pornire. Pentru o proba se poate face si fara releul electromagnetic. Chiar l-am intrebat din curiozitate pe tehnician cam ce presiune asigura acest compresor si mi-a spus ca in functie de cat de buna are compresia poate asigura 10 bari. Uleiul este deosebit de important pentru o buna functionare.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări