Vizitator nighter Postat Iunie 27, 2011 Partajează Postat Iunie 27, 2011 Deoarece sunt oarecum incepator in ceea ce priveste domeniul embedded as dori sa va intreb care sunt cele mai folosite metode de determinare a frecventei procesorului. Presupunand prin absurd ca am un cristal de cuartz de o frecventa x care intra intr-un PLL si eu nu stiu la ce frecventa opereaza respectivul procesor, cum as putea determina rapid si precis frecventa acestuia?Nu lucrez neaparat pe tehnologie Microchip, deci intreb la modul general si astept un raspuns la fel de general. Multumesc! Link spre comentariu
francezu Postat Iunie 27, 2011 Partajează Postat Iunie 27, 2011 Daca procesorul foloseste o bucla PLL pt multiplicarea frecventei de tact, factorul de mutiplicare este specificat in datasheet, fie ca este fix sau reglabil, deci se poate determina frecventa la care lucreaza unitatea logica. Daca este vorba de reverse engineering, si procesorul este protejat este destul de greu de determinat frecventa de lucru, atunci cand PLL-ul intern permite o multitudine de setari, altfel datasheet-ul e cel mai bun prieten in procesul de dezvoltare. Link spre comentariu
Vizitator nighter Postat Iunie 27, 2011 Partajează Postat Iunie 27, 2011 De acord, eu practic vreau sa imi demonstrez mie frumos pe osciloscop ca lucrez la frecventa la care vreau. Sunt convins ca am facut setarile ok, vreau doar sa imi demonstrez asta si practic.In principiu ma bate un gand sa pun pun pin pe 1, un mic delay si apoi sa pun pinul pe 0 (in bucla while). Stiind delayul impus, cu ajutorul frecventei astfel generate ar trebui sa pot calcula usor frecventa procesorului. Intrebarea mea este daca e cea mai simpla si totusi robusta metoda.Orice sugestie e binevenita. Link spre comentariu
francezu Postat Iunie 27, 2011 Partajează Postat Iunie 27, 2011 Alta metoda nu exista din moment ce nu ai acces fizic la iesirea PLL-ului. Link spre comentariu