Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema aprindere Opel,vw,bmw,mercedes ...injecte


criss

Postări Recomandate

Buna ziua domnilor,Toata ziua m-am chinuit sa rezolv cu aprinderea si pana la urma a dat roade, doar ca trebuie sa folosesc o Bobina de inductie facuta pt masini pe injectie(0.3...08 ohmi) doar ca aprinderea mea nu suporta acesta rezistenta joasa, se infoaca pe loc finalul.Din pacate sunt nevoit sa utilizez bobina Opel Astra F(C16NZ) deoarece este net superioara celor romanesti(paraziti in alimentare,ecranaj, scantee).Imi poate da cineva o schema a unei aprinderi (nu conteaza modelul de pe ce masina a fost luata) doar sa fie masina pe injectie.Multumesc anticipat

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • criss

    10

  • alfabit

    2

  • pcostica

    1

Top autori în acest subiect

Buna ziua domnilor,...Imi poate da cineva o schema a unei aprinderi (nu conteaza modelul de pe ce masina a fost luata) doar sa fie masina pe injectie.Multumesc anticipat

In general, aprinderea este comandata de un calculator care controleaza si injectia de benzina ( ecu injectie ), pentru ca cele doua - aprinderea si cantitatea de benzina - si timing-urile celor doua procese trebuie sa fie foarte bine corelate unul cu celalalt, dar sint convins ca tu stii toate astea.Eu personal n-am vazut masina moderna - dupa 2000 incoace, adica sec XXI - sa aiba ecu special numai pentru injectie si alt ecu pentru aprindereDaca stii vreo un model la care te-ai gindit, zi-ne sa vedem cum putem ajuta.
Link spre comentariu

nu doresc sa fie de pe masini din 2000 in sus(ma costa mai mult ca si motocicleta in sine) ci mai vechi. ex. de prin >88.De ex la KadettE, Astra F, Vectra A motor C16NZ modulul de aprindere se afla in delcou impreuna cu senzorul HALL si repartitorul, dar ele fiind module separate.Azi am comandat modulul de aprindere pt un Opel Kadett E 88, C16NZ. Asa arata modulul:IMG_6443.jpg[/attachment]Acuma trebuie sa caut informatii cum sa il conectez..Din ce am:nr pin.1 -> +(alimentare senzor HALL) 2 -> - (alimentare senzor HALL)3 -> intrare semnal 4 -> iesire semnal5 -> +12V(15)6 -> KL1(nu stiu ce reprezinta)7 -> Iesire semnal(nu stiu ce reprezinta, sa fie unul pt aprindere si celaltalt pt injectie..)8 -> GND(prinderile in surub)In schema motorului altfel este numerotat(B+,B-,A,B,C,D), acuma maine imi soseste senzorul si voi vedea ce numerotare are pe ea.Schema motor C16NZ[attachment=0]wdk.pdf[/attachment]

Link spre comentariu

Daca tipul asta il vrei, asta e o aprindere eletronica ( aproape ) clasica, sint de mai multe tipuri, cu senzor magnetic ( o bobina ) sau senzor Hall ( sint diferite astea intre ele, in delcou poate fi o bobina ( Oltcit 12 TRS de ex. ) sau un senzor Hall ( VW etc )Eu am un modul Bosch de VW pentru senzor Hall, nu merge pus in locul unuia cu bobina in delco. Ti-l fac cadou, daca trece cineva sa-l ia.Si apropo, masinile cu astfel de aprindere tranzistorizata, cu delco fara platina, nu sint in mod necesar cu injectie de benzina, pot fi si cu carburator, Opel Kadett, Citroen Visa etc, masinile anilor 80 pina pe la inceputul anilor 90.

Link spre comentariu

multumesc pt oferta dar stam cam departe si nu cunosc pe nimeni care are drum in focsani.da sigur nu erau instalate doar pe masini cu injectie ci si carburator, dar modulul era mai scump decat cel pt injectie deoare doar cativa fabricanti fac asa ceva.Mi se pare ca al meu este HUCO ceva de acest gen.la motocicleta am un unghi dwell destul de mare..poate chiar 45grade(nu sunt sigur dar am sa-l masor).Iar testele le faceam cu un motoras de imprimata lipit pe ea un magnet, dar nu stiu daca are 15grade poate mai putin doar ca la teste am folosit o bobina de dacie.

Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Ai putea incerca sa micsorezi unghiul Dwell;asa ai putea reduce incalzirea finalului cat si a bobinei.Ma gandesc ca implementarea unei aprinderi auto,daca aceasta face si corectia avansului,functie de turatie,nu ti-ar fi de mare folos;putin probabil ca cele doua curbe de avans ,a motorului donator si al tau sa coincida.MZ-ul tau nu are avans centrifugal?

Link spre comentariu

asta vreau... sa scad unghiul dwell, dar inca nu stiu cu cat. acuma imi construiesc stroboscopul http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=10

Nu am centrifugal, pe platina era si eu am trecut pe senzor hall(tot original de la un alt ETZ).

Nici nu ma intereseaza curba originala de avans de la Opel asa si ECU il face.

aici sunt pinii de conectare a modulului de aprindere la ECU

Pinul B3

[attachment=3]b3.pdf[/attachment]

B5

[attachment=2]b5.pdf[/attachment]

D4

[attachment=1]d4.pdf[/attachment]

D5

[attachment=0]d5.pdf[/attachment]

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Ai folosit mecanica pt senzor de la 251?Din cate-mi amintesc senzorul de 251 are Q si Qnegat si e analogic,adica in functie de turatie(magnetul rotinduse cu viteza mai mare induce un camp mai intens) tensiunea/curentul de iesire sant mai mari. Banuiesc ca pe Q are momentul si pe Qnegat calculeaza unghiul Dwell.Ceva de genul.Mai nou ,astea se rezolva cu un R.I.S.C. -[attachment=0]sch_ech1.pdf[/attachment] .

Link spre comentariu

doar unele versiuni de ETZ250 aveau aprindere variabila(bobina), 251le avea deja senzor hall(pe acesta il am) si aprindere fixa.

Posted Image

vreau sa-mi fac o aprindere cu unghi dwell variabil, dar inca nu stiu cu cat sa-l scurtez.

Link spre comentariu

multumesc, m-am uitat pe mai multe scheme dar cdi-ul nu-mi este bun, prea mult loc ocupa+cam greu de realizat transformatorul.am masurat unchiul dwell are ~140 grade...enorm, nici nu ma mir ca imi infoaca finalul. Acuma lucrez pe ceva cu unghi dwell variabil.Inca nu pot spune ca este ceva valabil, deja pot varia unghiul dwell in functie de turatie dar mai am de lucru pe ea mult.Filtrarea ma preocupa cel mai mult si fara ea nici nu pot testa aprinderea in conditii 'ideale'.Totusi am o intrebare referitor la autovehiculele pe injectie si bobine de inductie cu rezistenta mica(<0.8 ohmi): cum se rezolva problema contactului pus si magnetul in dreptul senzorului, dar nici bobina nici finalul nu se incalzesc? eu am incercat sa rezolv prin coborarea unghiul dwell la o valoare cat mai mica+cand magnetul ramane in dreptul senzorului pt un timp mai indelungat finalul este comandat prin impuls(desi magnetul este in dreptul senzorului,finalul nu este tinut incontinu sub tensiune).

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Pt rezolvarea incalzirii exagerate a tranzistorului final,foloseste un bipolar( BU 930 & Co sau SU169).La contact pus si magnetul in dreptul senzorului?Niciodata(!) motorul nu se opreste cu cilindri la compresie.Oricum,comanda de la senzor trece printr-un monostabil,care genereaza un inpluls scurt.

Link spre comentariu

in 99% din cazuri magnetul se opreste in dreptul senzorului(actioneaza in intervalul 160grate pana la 22grate BDTC).de ex un opel astra F are un unghi dwell de 10grade la 860rpm.... si nici 5 secunde nu trebuie sa treaca ca imi este deja fierbinte transistorul. asa ceva tranzistori am sa caut IRGS14C40LPBF(doar acesta l-am gasit la TME ... mai am sa ma uit peste lista sa vad daca gasesc de la alt fabricant decat de INTERNATIONAL RECTIFIER).

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Ma gandeam la plot...never mind.

Intre senzorul hall si aprindere se intercaleaza un monostabil care genereaza un impuls de nms(n=timpul care sta platina inchisa la o ~80% din turatia maxima). Si nu mai are motiv tranzistorul final sa se incalzeasca,dar unul mos trebuie comandat altfel si oricare tip trebuie protejat la supratensiuni deoarece "eu curentul cel indus..." si pot aperea tensiuni care strapung orice dispozitiv.

Exista un integrat pt aprindere electronica,dar ala presupune bobinuta,nu hall.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări