criss Postat Iunie 21, 2011 Partajează Postat Iunie 21, 2011 Buna ziua, Azi am pus sus pe motocicleta regulatorul de dacie (TIP RE-03) dar au aparut problemele cu tensiunea pe borne. Nu stabiliza tensiunea, la borne aveam tensiuni de peste 20V(mai mult nu am avut curaj sa turez motorul).Desi mentineam turatia ex.5000rpm tensiunea la borne se mentinea in jur de 20V. Coneziunea l-am realizat ca si pe urmatoarea schema: L-am dat jos si am alimentat pe masa, cu conexiunea urmatoare: [attachment=0]vr_10.jpg[/attachment] becul s-a stins la atingerea a ~14,20V si s-a aprins la ~14,16V. Atunci teoretic releul functioneaza, doar de ce pe motocicleta imi indica tensiuni asa de mari? Precizez ca de la conexiuni nu poate fi, totul este cositorit, nu exista nici un contact imperfect. Tind sa cred ca vreuna din diode sa fie strapunsa? ar putea provoca aceste simtome? Am sa dau jos puntea de diode(2x3 diode mari si 3 diode mici) si sa-l masor. Link spre comentariu
criss Postat Iunie 21, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 21, 2011 Am masurat puntea si este in regula(cu aparatul de masura si cu un bec de 10W in serie cu dioda). Dupa aceea am pornit motorul fara regulator si surpriza, tot asa se comporta .... cum urcam in turatie urca si tensiunea rotorul nu primea sigur tensiune, doar masa era conectata. Nu stiu ce sa mai cred, tind sa cred ca este de la bobina de aprindere. http://elforum.info/viewtopic.php?f=21&t=87690 am inlocuit acea bobina problematica SF gheorghe cu o alta tot de dacie dar deja ecranat. Dar chiar asa de ratate pot fi aceste bobine? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Iunie 22, 2011 Partajează Postat Iunie 22, 2011 Se observa si la lumina farului acea crestere a tensiunii de care vorbesti?Incearca sa masori tensiunea cu un multimetru analogic,uneori cele digitale pot indica eronat,datorita varfurilor de tensiune ce pot aparea datorita aprinderii.Faptul ca tie iti creste tensiunea si cu excitatia nealimentata,ar avea o singura explicatie...rotorul este magnetizat,desi nu prea cred... Link spre comentariu
criss Postat Iunie 22, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 22, 2011 am conectat ambele capete ale infasurarii rotorului la masa si tot aceeasi efect.la tensiunile de varf m-am gandit si eu dar daca tin la o turatie x si tensiunea imi ramane aceeasi!dar fara regulator de ce sa-mi ridice tensiunea?eu cred ca problema vine de la bobina de inductie(se comporta ca si o sursa in comutatie) nu este filtrata indeajuns. la intrare in bobina nu am nici un condensator de voltaj la masa, sau vreo dioda(cum sunt la celelalte aprinderii).nu am curaj sa conectez osciloscopul la ea sa nu-l execute iar voltmetru analogic nu am. Link spre comentariu
criss Postat Iunie 22, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 22, 2011 Am rezolvat problema intr-o oarecare masura, adica regulatorul functioneaza, am masurat cu un aparat analogic. dar totusi bobina perturba voltmetrul digital si restul partii electronice controlate prin microcontreler. cum as putea filtra tensiunea? de ce capacitate ar trebui sa folosesc condensator? sau ce alta solutie pot folosi? Link spre comentariu
criss Postat Iunie 22, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 22, 2011 Alt test: am pus sus bobina de opel cu o rezistenta de 2.8 ohmi(2*5.6 ohmi/20W) in serie si totul a functionat ca la carte, merge de rupe + nu provoaca paraziti, modulele controlate de microcontrolere functioneaza super. acuma doar ca se incalzesc rezistentele si as dori sa scap de ele prin construirea unui modul de aprindere similar cu cel original Opel. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Iunie 22, 2011 Partajează Postat Iunie 22, 2011 Alt test: am pus sus bobina de opel cu o rezistenta de 2.8 ohmi(2*5.6 ohmi/20W) in serie si totul a functionat ca la carte, merge de rupe + nu provoaca paraziti, modulele controlate de microcontrolere functioneaza super. acuma doar ca se incalzesc rezistentele si as dori sa scap de ele prin construirea unui modul de aprindere similar cu cel original Opel.La aprinderile moderne TCI unghiul Dwell,e variabil functie de turatie,pe cand la motorul tau nu.De aceea ai observat incalzirea tranzistorului final la turatii joase.Exista aprinderi electronice controlate de microprocesor,care pot modifica unchiul functie de turatie,o sa caut schema ,o am pe undeva...Nu inteleg totusi de ce nu-ti merge bine aprinderea cu o bobina de 4 ohmi;banuiesc ca vinovat ar putea fi finalul;ai putea incerca o aprindere cu tranzistor bipolar,care iti spun din experienta,nu creeaza astfel de probleme. Link spre comentariu
criss Postat Iunie 23, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 23, 2011 doar cu aceasta bobina imi functioneaza perfect modulele electronice, nu produce deloc paraziti si pot masura tensiunea cu un multimetru digital chinezesc fara sa oscileze/blocheze etc.. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 25, 2011 Partajează Postat Iunie 25, 2011 Pe iesirea senzorul Hall se cupleaza un 555 in varianta de monostabil care furnizeaza aprinderii un semnal cu latimea corespunzatoare turatiei maxime,la orice turatie. 555 e f influentabil de zgomotul generat de bobina,daca nu e decuplat bine functioneaza defectuos.Undele de la bobina se propaga si prin fire, numai ecranarea nu e eficenta.Releul original de ETZ functioneaza cu o punte de 9 diode (6 mari si 3 mici);cele 3 diode mici trebuie sa le scoti din circuit( efectiv sau virtual).Ce masuri de deparazitare ai luat?(pt 555) Link spre comentariu
criss Postat Iunie 26, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 26, 2011 am avut un filtru RC. diodele mici le folosesc pt conectarea B+(in acest fel nu trebuie sa-l trec prin contact) iar de becul martor ma lipsesc deoarece am un fel de voltmetru(2 leduri, unul indica lipsa incarcarii iar cealalta supraincarcarea). Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iulie 7, 2011 Partajează Postat Iulie 7, 2011 Un filtru RC...orice filtru folosesti acolo,pt o functionare ireprosabila trebuie sa aplici solutiile fabricantului.Toate.Pt 555 la aplicatiile moto e nevoie de circuite multiple de deparazitare.Oricum,cum i-ti spuneam,ai nevoie de un formator de semnal,un monostabil iar 555 e perfect pt asta. Am folosit unul cand am modificat aprinderea de la XS400 - de pe platini(clasic) pe Hall(electronic inclusiv aprinderea).Aprinderile electronice lucreaza cu bobine cu rezistenta scazuta si asa pot sa energizeze bobina in timpi mai mici=>turatii inalte. Unele motociclete au avans centrifugal(only), dar pt a adapta unul trebuie sa cunosti curba de avans a motorului. Alta optiune este sa programezi un R.I.S.C.(PIC,Atmel) care sa poata da un numar de grafice de avans,selectabile din exterior(push,un comutator BCD,etc).Si experimentezi pana-ti convine cum merge (sau se gripeaza motorul). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum