laurentiufocsani Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Acum am inteles .. Am crezut ca si strungurile se diferentiaza ca autoturismele in mai multe categorii, cum de exemplu audi cu renault-- sunt total diferite la optiuni si calitate.Am dat acest exemplu pentru a fi mai explicit in afirmatie.. Cum deja am specificat, strungurile le-am gasit in locatii total diferite, practic in colturile tarii si pentru a alege la care sa ma duc prima data, trebuie sa pun in balanta caracteristicele lor.. Nu am pus niciodata mana pe un strung, dar preturile practicate de strungarii din zona mea, m-au pus pe ganduri si m-am decis sa fac aceasta investitie si in acest fel nu o sa m-ai fiu nevoit sa m-ai bat drumuri dese pentru fiecare piesa care imi trebuie.. Orice sfat este bine venit va multumesc.. Link spre comentariu
philiprobz Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Corecta comparatia ta din domeniul auto doar pana la un punct. Orice producator fie el de auto sau utilaje are gama low , medium si fireste premium. Trebuie luat in considerare si acest aspect. Link spre comentariu
laurentiufocsani Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 si aceste modele fac parte din aceeasi categorie? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Dupa cit e pretul. Grig Link spre comentariu
MICIULIN Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Daca nu se pricepe sa verifice strungul atunci mai mult este nevoie de noroc decat pret bun ca sa prinda un strung bun , am vazut strunguri scumpe care aratau jalnic fata de altele mai ieftine dar vanzatorul nu facea comert cu ea numai nu avea nevoie de ea , daca stie exact ce fel de lucrari va face cu ea atunci va cumpara strungul care face fata. La strungfurile cu motore mai mari si construtia lor este mai robusta , caz concret un strung cu motor de 2kw au angrenajele mai slabe fata de strung cu motor de 3kw, sant constuite sa faca fata puteri motorului. La cumpararea strungului este mai bine sa aiba cat mai multe accesori fiindca cumparate separat poate ajunge la pret de inca un strung, Link spre comentariu
laurentiufocsani Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Trebuie sa recunosc ca am vazut un strung de cateva ori,dar nu am pus mana sa lucrez niciodata si din acest motiv cer sfaturi de la cei care au experienta in domeniu. Stiu ca greselile se platsec pe deplin si pe timp lung. Pentru achizitionarea acestui strung am facut sacrificii si nu as vrea sa arunc cu banii..Sper sa nu gresesc pentru ca sunt practic banii de cheltuiala a familiei.. Imi poate spune vreun coleg cum as putea verifica un motor de 380v la rece, fara curent electric?..m-am hotarat sa vad prima data strungul unguresc emu250 si vanzatorul spune ca are o modificare facuta prin inlocuirea motorului de 380v cu unul de 220v din cauza ca nu avea tensiunea necesara.. Link spre comentariu
Vizitator mark75 Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 La ce doresti sa folosesti acest strung pe care doresti sa il achizitionezi , la prelucrari de precizie si finete sau la prelucrari care nu prezinta un grad ridicat de precizie . Alte aspecte foarte importante sunt anul de fabricatie , locul de unde provine, daca a fost folosit in productia de serie aceste strunguri au un grad ridicat de uzura , daca au fost folosite in ateliere de reparati unde sau executat lucrari unicat atunci sunt sanse mai mari de a intilni un strung mai bun . Verificarea calitati o poti face doar la cald adica in functionare cu un strungar foarte priceput care poata sa iti verivice uzura strungului ,asta include: universal,sanie ,port cutit ,avans rapid ,avans filetare ,cutie norton,pompa racire,ambreaj fata spate ,frana ,etc. Tinem cont ca toate strungurile pe care le-ai enumerat sunt fabricate inainte de 90. Afla anul ,afla povenienta si la ce il folosesti si apoi iti voi explica si care este diferenta intre un SN si SNA. Link spre comentariu
laurentiufocsani Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 sn 250-500 fabricat la Arad in anul 1970 emu 250-700 fabricat in Ungaria in anul 1975 sna320 nu stiu prea multe detalii Doresc sa imbunatatesc micul meu atelier si pana acum nu am prelucrat produse mai mari de 40-50cm.. Aceasta decizie am luat-o deoarece nu vreau sa mai depind de micile ateliere din orasul meu care te pun mereu in coada listei din cauza timpului si am momente cand timpul ma preseaza cu adevarat... vanzatorul strungului unguresc spune ca a fost folosit ocazional si il vinde deoarece nu are 380v si are facuta o modificare pentru a pune un motor de 220v sn250 este vandut din cauza ca nu m-ai are nevoie de el. Cel putin asa sustin vanzatorii voi folosi strungul mai mult pentru mici filete si pentru a face axe si lagare pentru rulmenti axele vor fi de 4-20mm si rulmenti pana in prezent am folosit 6208 ca marime Link spre comentariu
Vizitator mark75 Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Atentie la cel unguresc am si eu in dotere unul si sunt foarte multe probleme cu piesele de schimb nu se gasesc si se executa doar la comanda ,nici la cele romanesti SN si SNA nu stam prea bine Fabrica de la Arad nu mai exista majoritatea pieselor se gasesc doar second hand. unele cu foarte mari uzuri. Verifica in ce stare se afla partea electrica ,motoarele ,daca se pot porni sau cel putin o garantie ca functioneaza . Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 19, 2015 Partajează Postat Ianuarie 19, 2015 Afla anul ,afla povenienta si la ce il folosesti si apoi iti voi explica si care este diferenta intre un SN si SNA. Mno Mark, ti-o spus omu' ce an si ce face cu el, hai si tu cu explicatia - care-i diferenta intre un SN si un SNA!?! Link spre comentariu
laurentiufocsani Postat Ianuarie 20, 2015 Partajează Postat Ianuarie 20, 2015 Atentie la cel unguresc am si eu in dotere unul si sunt foarte multe probleme cu piesele de schimb nu se gasesc si se executa doar la comanda ,nici la cele romanesti SN si SNA nu stam prea bine Fabrica de la Arad nu mai exista majoritatea pieselor se gasesc doar second hand. unele cu foarte mari uzuri. Verifica in ce stare se afla partea electrica ,motoarele ,daca se pot porni sau cel putin o garantie ca functioneaza . Salutare din nou. Esti multumit in general de strungul unguresc?..este defectos ?..despre motor am aflat momentan ca are facuta o modificare si functioneaza cu un motor de 220v pentru ca nu are 380v , motiv pentru care nici nu pot verifica acolo motorul in tensiune, doar cu un aparat de masura.. Am sa fiu atent la cum lucreaza si deasemenea o sa incerc sa fac si o verificare vizuala a pinioanelor care se pot vedea.. Link spre comentariu
MICIULIN Postat Ianuarie 20, 2015 Partajează Postat Ianuarie 20, 2015 Provenienta este relativ , am vazut strung intr-un atelier de intretinere putin folosit dar fara profesionalism si rezultatul catastrofal pentru pinioane etc.La fel unde se lucra in serie pote fii intretinut adecvat si sa funtioneze mai bine decat cel utilizat rar dar neprofesional. Strunul unguresc daca are toate piesele si accesoriile si bine intretinut nu mai este nevoie sa procuri alte piese.Motorul de 380 se poate incerca si la 230 volti , pe net se gaseste schema de legare la monofazic pentru a fi testat. 1 Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 La un strung importante sunt ghidajele, stare a lor, si alinierea papusii mobile cu cea fixa. Restul absolut tot se poate reconditiona, inlocui.... Eu am un strung unguresc KART E2N care este foarte precis, sunt strunguri de precizie lucrate mult mai bine ca si strungurile romanesti. Un strung de exceptie romanesc dupa pererea mea este un SN281, 381. Link spre comentariu
laurentiufocsani Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 (editat) buna ziua va multumesc mult pentru interesul acordat problemei mele.. ''Am fost, am vazut,am cumparat'' strungul unguresc EMU-250.. La prima vedere pare ok,dar din pacate nu prea am reusit sa il vad cum merge in productie , deoarece vanzatorul avea 220v dat de un generator si nu am reusit sa invartesc motorul de 380v.Dar am observat ca vanzatorul nu este un ''comerciant'' si ca doar lipsa curentului l-a facut sa vanda strungul..Oricum am primit si un timp de 10 zile de garantie pentru punere in functiune .Am vazut cateva mici jocuri la linia cu pinioane pe care urmeaza sa le elimin.. Am sa revin cu poze.. multumesc inca odata.. Editat Ianuarie 23, 2015 de laurentiufocsani 1 Link spre comentariu
laurentiufocsani Postat Ianuarie 23, 2015 Partajează Postat Ianuarie 23, 2015 Buna seara In continuare am nevoie de sfaturile voastre binevoitoare.. Am luat strungul cu motorul desfacut si un electrician s-a cam ''balbait'' la colegarea firelor si inca nu i-am dat ''bice''... Eu cred ca a gresit , deoarece nu prea a privit placuta de pe motor si imi cer scuze daca jignesc pe careva, dar m-am gandit ca nu strica sa mai intreb.. Acesta este motorul meu (foto 1).Electricianul l-a privit si a spus ca este ok (foto2) asa cum l-a gasit pe strung, desi vanzatorul a spus ca trebuie sa verific legaturile deoarece au fost modificate.. trebuie si 220v pentru acest motor?...sau este de ajuns doar 380v?.. va multumesc aecasta ar fi schema originala gasita pe un site unguresc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum