Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere electronica, incalzire final


criss

Postări Recomandate

Buna ziua, Am o problema la aprinderea electrica de pe motor, dupa un timp se 'duce' integratul 555, ieri l-am eliminat si simplificat schema.Nu am platina ci senzor magnetic, dar tot la masa intrerupe si ca pt sa poate comuta am mai pus un BC558 pt a putea primi comanda de -.[attachment=0]aprindere.jpg[/attachment]Problema este ca dupa cateva minute de functionare se incalzeste rau de tot IRFul. pe masa functioneaza dar doar la turatii mai ridicate la cele joase se incalzeste.Mai reprezinta o problema pornirea, cand pun contactul si pana ce il pornesc trece un timp(cateva secunde) iar daca in acest moment magnetul este in dreptul senzorului, comuta si bobina este tinuta sub tensiune .....iar se incalzeste.Eu cred ca IRFul nu este deschis complet....ar trebui sa inlocuiesc BCul cu altul mai mare?PS. stiu ca este plin internetul cu scheme de aprinderi dar am pe acasa cateva IRF740uri si le-as folosi+majoritatea schemelor disponibile pe net nu gasesc finalii.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • criss

    6

  • pcostica

    2

  • The Stressmaker

    1

  • tibix

    1

Top autori în acest subiect

Bobinele de inductie auto(la 12vcc) sunt de doua feluri:cele pentru aprindere clasica care au intre 2,2~5ohmi si cele facute anume pentru aprindere electronica care au intre 0,6~0,8ohmi.

Link spre comentariu

Este o bobina de la un Opel Astra F(C16NZ ..aprindere electronica+injectie) si are o rezistenta intre 0.4 si 0.5.Mai am o bobina de dacie ..nu sunt sigur(rotund si mare) dar acela nu produce scanteea ce o am cu bobina Opel + are dimensiuni astronomice pt o motocicleta.

Link spre comentariu

Multumesc dar prefer sa achizitionez o alta bobina(m-am uitat in documentatiile de la Daewoo Tico produs intre anii 94...98 cu carburator, Motor: F8B iar bobina de inductie: Nippon Denso are 3.4 ohmi), pe acele rezistente am pierderi mari si pe motocicleta nu pot permite asemenea pierderi.Dar asa de curiozitate cu ce finali se alimenteaza asemenea bobine?Am vazut ca asemenea bobine au o rezistenta de 0.3...0.8 ohmi!

Link spre comentariu

Azi am luat la test o bobina de la SF. Gheorghe(3.8 ohmi) si imi merge bine, finalul a ramas rece, dar a aparut o alta problema..perturbatiile provocate de bobina sau fisa (fisa este de la o cositoare/generator sau asa ceva si are sarma in ea iar de ecranare sa nu mai pomenesc..0). Imi perturba modulele de control al semnalizarii si al pozitie/frana(ambele sunt pe microcontrolere). Din pacate fisele de la Opel nu se potrivesc (bobina are o mufa mama, iar fisa Opel tata) alta fisa nu am pt a exclude aceasta varianta.Din experienta voastra cu astfel de bobine ati intampinat probleme asemanatoare? Si ce fisa pot sa folosesc pt aceasta bobina?mai precis de la ce masina?capatul fisei ce vine pe bujie trebuie neaparat sa fie in unghi de 90grade!

Link spre comentariu

...Dar asa de curiozitate cu ce finali se alimenteaza asemenea bobine?Am vazut ca asemenea bobine au o rezistenta de 0.3...0.8 ohmi!pentru bobine cu rezistenta sub 1 ohm se folosesc aprinderi CDI.Ca si fisa cauta una rezistiva aprox 6 kohmi.Bafta!

Link spre comentariu

Pune inapoi 555-ul si la iesirea lui pune un buffer cu doua tranzistoare(sau inversoare de putere CMOS), probabil este varianta CMOS a acestui integrat 555. De aceea se defecteaza acel integrat, trebuie sa comute curenti peste limita lui de curent la iesire. Acel integrat avea rolul, probabil, de a asigura o latime a impulsului egala, indiferent ca era turatie joasa sau inalta. Aici gasesti un exemplu de buffer: http://www.electro-tech-online.com/memb ... river.html .

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator tyc

Cu unghiul Dwell rezolvarea e simpla,numai sa sti curba de avans; daca pastrezi senzorul actual ai nevoie de un convertor F/U si un formator de scanteie care lucreaza in functie de tensiune (cu variatia tensiunii da scanteia in avans).

Link spre comentariu

daca as sti curba de avans deja m-as fi ocupat de avansul variabil.dar din pacate nu am si dupa cautari indelungate deja mi-am pierdut speranta de a mai gasi.cu un uC abordez aceasta problema, preiau semnalul la Xgrade si in functie de turatie, intarziu cu X ms pana ce obtin timpul dorit iar cand se intrerupe semnalul de pe senzor hall intrerup tenisunea de pe bobina.ex. magnetul de test are 85grade la 1000rpm => 14.1ms care este prea mult asa ca vreau sa-l reduc la 3ms (18 grade).preiau semnalul de la senzorul hall in intarziu 11.1ms(bobina nu este alimentata), cand se termina timpul de intarziere pun bobina sub tensiune si normal dupa 3ms deja magnetul se departeaza de senzor, iar cand senzorul nu mai da semnal uCului intrerupe alimentarea bobinei.am inceput cu ceva teste dar duce rau de dorit, inca nu stiu la ce turatie sa modific ungiul dwell(din 250 in 250rpm este prea mult si trebuie sa-l diminuez). trebuie sa-mi fac un tabel cu turatie/unghiul dwell. vreau sa vad daca ma pot lua dupa grade:...ex am nevoie de un unghi dwell: 3ms1000rpm 18grade => 3ms 2000rpm 18grade => 1.5ms => 36grade ... 3ms3000rpm 18grade => 1ms => 54grade ...3ms4000rpm 18grade => 0.75ms => 75grade ...3ms5000rpm 18grade => 0.6ms => 90grade ...3ms

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări