Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor auto diesel electric


pisoiu

Postări Recomandate

Da, si locomotivele diesel electrice asa functioneaza. (pe vremuri ma intrebam de ce naiba locomotivele diesel nu ambaleaza motorul cand pleaca de pe loc, ca si o masina mica). De ce naiba automobilele nu pot functiona asa? Tehnologia exista.

Exista un regulator de turatie la locomotive, care tine turatia motorului in zona cuplului maxim, iar la automobile, o metoda de a nu lasa motorul sa se opreasca (asta depinde de constructie).Nici elicopterele nu accelereaza cand decoleaza. :weedman:
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 41
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pisoiu

    10

  • yo9hrb

    6

  • al_ex

    5

  • one

    5

Top autori în acest subiect

Chiar ma gandesc, pentru vara urmatoare, sa incerc si eu asa ceva. Am in curte un Lastun fara motor. Este destul de usor, si cu un motor de vreo 10kW cred ca as face treaba. Asa cum e acum, nici la fiare vechi nu mi-l primeste (prea mult plastic :finga: ). Oricum este mai usor decat Solenza. Sa vad de unde s-ar gasi un motor de cc de 10 kW. Ar merge cu un motor de ca? (chiar daca ar implica un convertizor cc-ca cu frecventa variabila). Ce parere aveti?

Amicul meu Charlie de pe vwforum zice ca potzi merge cu 60 km/h cu un motor de 5-6 KW. Eu ma pregatesc sa palmez din uzina un mot de electrocar de 6 KW shi o sa incerc sa-l pun pe Trabi. Electronica necesara ma depasheshte insa- ma bazez pe Charlie.
Link spre comentariu

Ca sa fie eficient trebuie sa alimentezi motorul cu impulsuri cu frecventa variabila. Alte metode de reglaj (rezistente inseriate, etc) nu prea sunt rentabile, din cauza puterii disipate inutil. Sistemele astea merg la tramvaie, ca doar nu-si cara bateriile :snakeman: . Pentru un trabi, 5-6 kW ar trebui sa-ti ajunga sa te plimbe cu 50...60km/h. La ce tensiune se alimenteaza motorul de electrocar?

Link spre comentariu

la 96V si 5kW inseamna un curent de vreo 50A. 96V = 8 acumulatoare. Daca le pui de 55Ah te vor tine aprox. 1 ora, iar la o viteza de 50..60 Km/h, inseamna o autonomie de 50-60 km, ceea ce pentru o masina de oras nu e rau. La incarcare ar trebui un curent de vreo 50 A/12V, adica vreo 600W timp de vreo 12 ore, ceea ce inseamna 7,2KWh (sa zicem 10 cu pierderi). Nu stiu acum cat costa 1KWh, dar oricum iesi mai ieftin (mult) decat cu benzina. In schimb nu stiu cum se omologheaza la RAR o astfel de masina.

Link spre comentariu

Cred ca pe masinile de dimensiuni mici e mai bine sa se foloseasca tensiuni mici. Mai bine sa se foloseasca 24V si sa se puna mai multe acumulatoare de 12V in paralel-serie. Ca daca nu....daca pui mana unde nu trebuie s-ar putea sa te curentezi.

Link spre comentariu

La 24V iti trebuie un curent de vreo 200A. Iti dai seama ce inseamna un contact imperfect (sa zicem o rezistenta de contact de 0,1 ohm=o cadere de tensiune de 20V=>iti mai raman 4V sa misti masina). In plus iti trebuie cabluri foarte groase si electronica de comanda dimensionata pentru curentul asta mare. Mai bine esti atent unde pui mana :finga:

Link spre comentariu

Nu e vorba doar de pus mana intentionat....ca nu lasi firele dezizolate la vedere....Dar imagineaza-ti ca o masina accidentata cu tensiune relativ inalta e periculoasa atat pentru pasageri cat si pentru alti participanti la trafic.Intradevar e nevoie de cabluri foarte groase. Oricum o tensiune de 48V nu cred ca ar trebui depasita sub nici o forma ca tensiune formata doar din acumulatoare.Se poate folosi un ridicator de tensiune de putere de la 24 sau 48V la o tensiune mai mare (la care sa functioneze doar motorul sau motoarele masinii). Evident trebuie un senzor (gen cel pentru airbag) care sa opreasca instantaneu convertizorul in caz de accident. Astfel ar disparea pericolul tensiunilor mari si nu ar mai exista pierderi mari pe fire sau contacte imperfecte (convertizorul fiind asezat chiar langa baterii, cablurile prin care trece curent semnificativ ar fi foarte scurte).Oricum...asa ca fapt divers...ca fabricant de masini electrice...nu te impiedica nimeni ca in loc de un singur cablu gros ce are la capete doar un "papuc" de contact (ce e susceptibil de imperfectiuni) sa folosesti mai multe cabluri subtiri cu mai multi "papuci" de contact in paralel. Folosind metoda asta (mai multe contacte) se poate face nesemnificativa rezistenta de contact. Daca imi permiteti un mic off-topic...la fel e si la statiile de putere pentru masini. La cabluri se pun tot felul de mufe aurite scumpe, cand punand pe acel cablu 2 mufe stanmdard (ce nu oxideaza in timp) se ajunge la acelasi rezultat cu mai putini bani. Dar na....publicitatea....asta are mufe aurite...inseamna ca e mai bun....

Link spre comentariu

La 48V cred ca este optim. Curentul de 100A nu este chiar imens, se poate controla destul de usor si ieftin. Oricum, sarbatori fericite tuturor userilor acestui forum si sa ne iasa ideile (traznite sau nu) din prima :supz:

Link spre comentariu

Salut si sarbatori fericite tuturor.Ca idee la o locomotiva diesel-electrica 060 DA ai 2100 CP la un motor 12LDA28(turbo !),generator principal,6 motoare cu excitatie serie legate in 3 grupe a cate 2 motoare legate in serie plus un generator auxiliar si acumulatori si restul contactori si relee .Reglarea turatiei este asigurata de un regulator hidraulic care controleaza excitatia generatorului cat si cremalierele motorului diesel.Asa i-mi amintesc (au trecut destui ani de atunci...).Deci pot sa spun ca locomotivele au tractiune 4X4 :) .Asa ca, in loc sa va ganditi la tractiune electrica "home made" de ce nu incercati sa va ganditi la surse "regenerabile" : gaz butan ,propan,biogaz,hidrogen si alte asemenea care le puteti folosi intr-un motor clasic cu aprindere prin scanteie.Si hai sa va mai dau o idee de transmisie, asa de final:un alternator de dacie are cam 300 si ceva de watt-i,un motor de ventilator are 40 W combinati mai multe si vedeti ce iese :) .Romanul este inteligent asa ca poate folosi si acumulatori si reglaj electronic etc.Ma opresc ca poate devin off topic din cauza vinului :) .Succes.PS:cred ca am scris cam mult si am avut logout automat asa ca trimit din nou.

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări