al_ex Postat Decembrie 9, 2005 Partajează Postat Decembrie 9, 2005 Din cate se vedea din pozele alea se pare ca pastrasera cutia de viteze (nu cea mai buna alegere) iar in locul motorului renault montasera un motor electric de 15kW. Viteza maxima era 60km/h - deci clar o masina de oras.Cam toti "amatorii" pastreaza cutia de viteza, chiar daca o intepenesc intr-o treapta, pentru ca asa isi pastreaza toata transmisia (e greu sa construiesti sau chiar sa adaptezi un diferential in conditii de amator). Pe mine nu m-ar deranja sa am viteza maxima 60km/h, mai ales intr-o zona aglomerata, pentru ca oricum mult mai tare nu poti merge dimineata spre servici. Mai mult ma deranjeaza cand scot banii din buzunar sa bag benzina si cand imi baga jeepanul din fatza mea fum in plamani. Off topic - in State, sunt 3 categorii de oameni care cumpara masini hibride: ecologistii (ii numeri pe degete din pacate), cei care cred ca e "cool" si cumpara pentru ca e ceva nou (dupa care le injura ca-s puturoase) si activistii "anti-irak" (care le cumpara ca sa termine razboiul pentru petrol cica). Asa ca deja s-a format o piata, chiar daca e la inceputuri Link spre comentariu
pisoiu Postat Decembrie 9, 2005 Autor Partajează Postat Decembrie 9, 2005 A beer for you my friend. Cineva se mai gandeste si la plamanii planetei asteia. Cheers,/pisoiu Link spre comentariu
one Postat Decembrie 12, 2005 Partajează Postat Decembrie 12, 2005 E din cauza dificultatii (sau rentabilitatii reduse) de a realiza o transmisie pentru puterea respectiva, mai ales ca poate are tractiune integlala. Ar fi suprasolicitata o astfel de transmisie. La masinile mari si la locomotive, greutatea mare este un avantaj. La automobile nu prea ar fi. Acelasi sistem (diesel-electric) se foloseste si la nave mari (de ex. Queen Mary), exista mai multe motoare electrice orientabile, in exteriorul navei. http://www.ship-technology.com/projects/queen_mary/ Link spre comentariu
pisoiu Postat Decembrie 12, 2005 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2005 Desigur, cel mai rentabil este sa arzi combustibili fosili si sa ignori efectele colaterale pe care le simtim din greu in ultimii ani. Insa din ce in ce mai multa lume constata ca abordarea asta e destul de catastrofala. Transmisia ar fi intr-adevar o problema, daca s-ar face pur mecanic. Insa nu cred ca e complicat sa atasezi fiecarei roti cate un motor(*), care sa fie capabil atat sa genereze forta motrice, cat sa si recupereze energia din franare sau din deplasarea normala a autovehicolului. In acest fel, poti sa implementezi prin algoritmi software ce sistem vrei tu, ABS, ESP, control tractiune...name it. In ultima vreme s-au pus la punct elemente tehnologice care ar ajuta foarte mult in eficientizarea si miniaturizarea unui astfel de sistem. Exista acesti condensatori ultracap, numai buni pentru consumuri instantanee uriase, chit ca densitatea lor energetica este mai mica decat in cazul acumulatorilor. Exista elemente magnetice foarte puternice, din pamanturi rare, cu care se pot construi motoare cu un raport cuplu/masa proprie destul de bun. Exista topologii si elemente de comutatie foarte performante, care iti permit sa duci eficienta unei surse peste 80%, cu conversie atat pe generarea de forta motrice, cat si pe recuperarea de energie. Cum spuneam....tehnologia exista./pisoiu(*)p.s. acum imi aduc aminte, intr-un documentar filmat referitor la dezastrul petrecut la Eschede, cu trenul ICE, era o secventa cu un vagon filmat pe dedesubt, in care am vazut clar motorul care actiona rotile. Dupa aprecierea mea vizuala, diametrul era undeva pe la 70-80cm si lumgimea undeva pe la 1 metru. Fiecare vagon avea 2 astfel de motoare daca bine imi aduc aminte. Destul de mici pentru cat cuplu e necesar pentru a tracta un vagon cu 200km/h. Link spre comentariu
one Postat Decembrie 12, 2005 Partajează Postat Decembrie 12, 2005 Pai cam asa ar trebui sa fie!Motorul de la tramvai de ex. e mai mic si doar un vagon e motorizat.Daca la un tren (tren usor, totusi), ai cate un motor pe fiecare boghiu, bineinteles ca puterea e destul de mare.Daca insa am face un calcul despre puterea/energia necesara deplasarii unui astfel de tren (sau a altui vehicul), poate nu ar mai parea asa de simplu.Nici cadmiul, mercurul, plumbul, nu sunt prea "ocrotitoare" pentru mediu, asa ca... Cat priveste recuperarea energiei, asta e pt. perfectionisti. Glumesc, desigur, dar ma gandesc de ex. ca japonezii aveau "orarele" metrourilor astfel fixate, astfel incat atunci cand un tren frana pt. a intra in statie, altul accelera pt. a pleca, asta pt. a absorbi energia debitata de celalalt. pana o ajunge si la noi tehnologia asta... si punctualitatea. Link spre comentariu
pisoiu Postat Decembrie 12, 2005 Autor Partajează Postat Decembrie 12, 2005 Heh, desi imi place ce zici despre japonezi, recunosc ca nu m-am gandit chiar la asa ceva. Insa fara sa ma apuc sa fac calcule, nici nu vreau sa ma gandesc cata energie se pierde prin franare la mers prin oras. Si mai e ceva si cand mergi la deal in jos..pacat de ea./pisoiu Link spre comentariu
one Postat Decembrie 12, 2005 Partajează Postat Decembrie 12, 2005 In legatura cu energia pierduta prin franare:Circul cu masina prin oras aproximativ 80-90km/zi.Am constatat un consum de circa 6L/100km. In afara orasului, consumul este undeva la 4.8L/100km, deci 30% (1.8/6) din consum se regaseste in acceleratii si franari. Franarea deci "consuma" probabil vreo 20%. Link spre comentariu
al_ex Postat Decembrie 13, 2005 Partajează Postat Decembrie 13, 2005 In US, in zona Seattle circula pe mai multe linii autobuze hibride (putine deocamdata). Seamana cu asta: http://www.allisontransmission.com/publ ... 3593EN.jsp Pe langa avantajul clar al consumului, mai este si confortul pasagerilor (nu simti cand se schimba viteza pentru ca au o cutie continuu variabila, daca o au si pe aia). Plus ca motorul diesel nu mai e pus sub picioarele pasagerilor, ci in spate, ceea ce face ca podeaua sa fie mai joasa. Si lungimea e mai mare decat la un autobuz normal (are 60 picioare, deci aproape 20 metri lungime). Isi permite pentru ca nu e limitat in nici un fel de transmisie (cardan, articulatii etc). Am mers o singura data cu un astfel de autobuz si mi s-a parut foarte confortabil (zgomot mai putin, vibratii mai mici etc). Oricum, destul despre avantaje, ca astea le stie toata lumea, intrebarea e de ce nu se fac mai multe astfel de masinarii? Costul nu e chiar asa de mare (in cazul unui autobuz care merge sute de km in fiecare zi chiar ca merita o astfel de investitie). Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 13, 2005 Partajează Postat Decembrie 13, 2005 O cutie de viteze este mult mai ieftina si mai mica decat un ansamblu generator-motor electric. Am impresia ca la locomotive exista sistemul acesta din cauza cuplului mare pe care ar trebui sa-l dezvolte motorul cand pune in miscare garnitura. Sigur, ar mai exista si varianta cu ambreiaj hidrodinamic (ca la tancuri) dar banuiesc ca si asta este f. scump. La un tanc se pune problema spatiului, pa cand o locomotiva are loc destul. Iar diferenta de randament intre o transmisie clasica (cutie de viteze) si una electrica (generator-motor) este nedemnificativa. Totusi am impresia ca prin anii '50 au construit rusii niste autobuze pe acest principiu, dar acestea aveau si acumulatori unde recuperau energia la franare, motorul termic fiind de putere mica. Nu au fost folosite pe scara larga. Link spre comentariu
MishuL Postat Decembrie 14, 2005 Partajează Postat Decembrie 14, 2005 Basculantele alea enorme, mandria lui Ceashca de la TIB-uri, facute la Marsa parca, sunt diesel-electrice. Exista shi la noi oarece preocupari pt motoare electrice: http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=6859&st=0 Link spre comentariu
dalu Postat Decembrie 14, 2005 Partajează Postat Decembrie 14, 2005 Extrem de interesant forumul postat de <>. Uite ca sant romani care s-au apucat concret de transformarea masinilor. :supz: :smt091 :smt091 . Bravo lor. :supz: :supz: :supz: Link spre comentariu
yo9hrb Postat Decembrie 16, 2005 Partajează Postat Decembrie 16, 2005 Chiar ma gandesc, pentru vara urmatoare, sa incerc si eu asa ceva. Am in curte un Lastun fara motor. Este destul de usor, si cu un motor de vreo 10kW cred ca as face treaba. Asa cum e acum, nici la fiare vechi nu mi-l primeste (prea mult plastic :finga: ). Oricum este mai usor decat Solenza. Sa vad de unde s-ar gasi un motor de cc de 10 kW. Ar merge cu un motor de ca? (chiar daca ar implica un convertizor cc-ca cu frecventa variabila). Ce parere aveti? Link spre comentariu
pisoiu Postat Decembrie 16, 2005 Autor Partajează Postat Decembrie 16, 2005 Dpdv al simplitatii sistemului de alimentare si de conversie, cel mai usor ar fi sa mergi pe curent continuu./pisoiu Link spre comentariu
one Postat Decembrie 16, 2005 Partajează Postat Decembrie 16, 2005 Nici alternativ nu ar fi rau, daca nu vrei sa iesi cu masina din curte. :finga: Link spre comentariu
Vizitator sorin6 Postat Decembrie 17, 2005 Partajează Postat Decembrie 17, 2005 Cea mai mare masina din lume(e un camion care cara cateva sute de tone)asa functioneaza,am vazut pe Discovery.Da, si locomotivele diesel electrice asa functioneaza. (pe vremuri ma intrebam de ce naiba locomotivele diesel nu ambaleaza motorul cand pleaca de pe loc, ca si o masina mica). De ce naiba automobilele nu pot functiona asa? Tehnologia exista./pisoiu*Pentru ca ar avea 5 tone in loc de 1 si ar costa de 3 ori mai mult... un Diesel simplu face acelasi lucru mult ami "elegant" intr-un autoturism...In rest, e bine sa iti pui probleme existentiale dar sa nu speri sa schimbi destinul omenirii de la tine din ograda... :rolleyes: Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum