Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor auto diesel electric


pisoiu

Postări Recomandate

Ma roade de o bucata buna o idee, si as vrea sa o dezbat. In ce priveste sistemele de propulsie auto, ele par a fi batute destul de bine in cuie, pe diesel pe de o parte si benzina pe de alta. Unii din cei mari si cu bani multi investesc in cercetare pentru a crea un nou tip de motor, care sa le revolutioneze pe toate cele. Directia pare destul de clara, propulsie cu motor electric, insa problema majora e la generarea de energie. De la stocare in acumulatori, in condensatori de f. mare capacitate, pile cu hidrogen, etc., am auzit multe. Din pacate dezavantajele sunt si ele multe, si daca nici macar nu se apropie ca si nivel de performanta de motoarele actuale, sansele sa le concureze sunt 0. Nedumerirea mea este urmatoarea: de ce nu se aplica si la automobil acelasi principiu care se aplica la locomotivele diesel electrice? Un motor cu combustie genereaza energia necesara, care poate fi stocata in condensatori de capacitate mare (exista cond. de 5 kilofarazi, capabili sa asigure varfurile de curent necesare propulsiei), energia poate fi transmisa la motor sau la motoare, samd. In plus, franarea se poate face electronic, si energia recuperata poate fi transferata in condensatori, nu risipita in aer. Un alt avantaj ar fi lipsa necesitatii optimizarii motoarelor pentru un anumit tip de combustibil, ar putea ajunge ca si motoarele de Trabant, sa poti baga in el aproape orice. Simpla goana dupa bani a companiilor petroliere opreste cercetarea pe o directie ca asta sau mai sunt si alte motive?/pisoiu

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 41
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pisoiu

    10

  • yo9hrb

    6

  • al_ex

    5

  • one

    5

Top autori în acest subiect

eu zic ca un inconvinient ar fi dimensiunile - adica:un motor electric care sa produca o forta ca cea a unui motor diesel de exemplu este destul de mare (ca volum) si destul de greu - si pe langa el mai trebuie sa fie si motorul diesel care ii produce energia + acumulatorii si condensatoarele .... unde ar incaprea toate astea sub capota unei masini ? :smt017

Link spre comentariu

Mai scapi de cutia de viteze si de rezervor, motorul cu combustie nu e musai sa fie asa de mare, nu trebuie sa genereze putere instantanee uriasa, trebuie doar sa mentina nivelul de incarcare al condensatorilor la o limita acceptabila, si motorul electric nu e chiar obligatoriu sa fie un monstru. Eu unul as fi multumit si daca o astfel de masina ar atinge suta in 20 secunde, nu e musai sa ma lipeasca de scaun. Eu zic ca scapi si de ceva greutate, si deci necesarul de energie pentru propulsie ar fi mai mic./pisoiu

Link spre comentariu

La vecinii nostri americani sunt la mare moda acum masinile hibride (Toyota Prius, Honda Civic, chiar si SUV-uri). Preturile insa sunt mari (cam cu 30-40% mai mari) si inca tehnologia e la inceput. Am mers cu o Toyota Prius si tot ce pot sa spun e ca e foarte grea si ca se vede inca foarte clar compromisul (cauciucuri mai inguste pentru consum mai mic, motor clar subdimensionat pentru greutatea ei). Alta problema e ca in timp, acumulatorii isi pierd din capacitate si devin mai mult un "balast" decat un ajutor.

Link spre comentariu

Pai asta cu acumulatorii e una din problemele mari. Sunt grei si nu suporta consumuri instantanee mari, din cauza rezistentei interne. Plus probleme cu socurile din mediul automotiv, ceea ce inseamna dispozitive de amortizare a socurilor (adica greutate), plus probleme de operare in gama de temperatura extinsa. Exista alternative, si anume condensatori de capacitate foarte mare (http://www.epcos.com , cheie de cautare ultracap ). Sunt mai usori si cel putin ceea ce scrie in dataseet e destul de impresionant. Ca sa citez din parametrii lui "big mama" care are 5kilofarazi/2,5V: functioneaza intre -30 si 70 grade, si intr-un grafic de descarcare am vazut ca se descarca in aprox. 25 secunde la un consum de 500A. E destul de impresionant. Din pacate nu cred ca au apucat sa penetreze foarte tare mediile de cercetare in domeniu aceste produse. Le-am gasit pe piata doar de 2-3 ani, daca bine imi aduca aminte.

....Preturile insa sunt mari (cam cu 30-40% mai mari)....

Sigur ca pretul e mare, doar e vorba de o tehnologie aflata la inceputuri.Automobilele astea nu se produc in atatea exemplare ca si automobilele traditionale. Insa am putea sa luam in calcul si cat ne costa incalzirea globala? Poate americanii stiu, dupa uraganele de anul asta. Poate si restul lumii stie, dupa criza petrolului care a urmat./pisoiu
Link spre comentariu

Din pacate pe americani nu ii convinge nimic sa renunte la masinile lor. Eu am in US o masina de 2.4 litri si 160 cai care e considerata "categoria mica". Ti se face rau cand vezi SUV-uri cu motor de 6 litri pe benzina... Oricum am vazut ca acum este (cel putin in unele state, nu stiu daca in toate) o lege care iti permite sa ceri de la fisc niste bani inapoi sub forma de deduceri daca ai cumparat o masina hibrida (practic iti recuperezi diferenta de pret intre una normala si una hibrida - bineinteles in anumite limite). Se mai trezeste lumea... Tin minte ca am gasit mai demult pe net un BMW X5 modificat chiar cu condensatoare de care spui tu, era un fel de demo. Sper ca il mai gasesc, stiu ca erau 4 motoare electrice, cate unul la fiecare roata, care functionau si ca generatoare pentru franare dinamica si incarcau condensatorii.

Link spre comentariu

Heh, nici pe romani nu-i dezobisnuiesti de slanina cu ceapa. Daca omului i-a intrat un tipar in minte, greu i-l mai scoti. Ca lucrul respectiv e bun sau rau, nu mai conteaza. De ce naiba europenii se descurca si cu motoare mai mici? Or fi avand funduri mai subtiri? Hai ca aberez la ora asta.../pisoiu

Link spre comentariu

Si niste romani au transformat o Solenza in masina electrica. Nu era foarte reusita si mai era mult de lucru dar era un inceput. Din pacate nu am mai reusit sa gasesc pagina respectiva. Portbagajul era plin de acumulatori cu Pb (la astea straine se folosesti NiCd - mult mai usoare).Din cate se vedea din pozele alea se pare ca pastrasera cutia de viteze (nu cea mai buna alegere) iar in locul motorului renault montasera un motor electric de 15kW. Viteza maxima era 60km/h - deci clar o masina de oras.

Link spre comentariu

Eu cand vorbesc de ,,CONSPIRATIA MONDIALA,, in afara de <>, nimeni nu m-a bagat in seama . In industria auto mondiala se manipuleaza niste sum greu de inchipuit, iar petrolistii care sant o forta uriasa sa nu va inchipuiti ca o sa astepte entuziasmati sa vina un neica nimeni cu o inventie oarecare care sa ii deposedeze de toate privilegiile si de veniturile astronomice pe care le obtin din extragerea , prelucrarea si vanzarea petrolului. Toate brevetele de inventii care i-ar afecta in mod direct sau indirect sant cumparate de ei , ca doar sant cei mai bogati oameni de pe planeta, iar inventatorii respectivi sant angajati de ei si reorientati spre alte domenii de cercetare. Asta in cel mai fericit caz. La noi IUSTIN CAPRA din BRASOV stiu ca a realizat mai multe asemenea autovehicule cu motoare neconventionale dar nu l-a sprijinit nimeni in ciuda faptului ca rezultatele obtinute erau excelente, ba dimpotriva a fost tarat prin niste procese defaimatoare daca imi aduc bine aminte . :evil3: :blah5: :smt039 :smt041

Link spre comentariu

Cam aceiasi (indivizi sau entitati financiare) care controleaza marile corporatii petroliere sunt bine infipti si in sistemul bancar si in cel al productiei de automobile, ca deh, ban la ban trage. De aceea ideile cu adevarat revolutionare nu au nici o sansa, nici macar sa ajunga la stadiul de produs reproductibil pe scara larga. Idei ca si masinuta reva (http://www.revaindia.com) sunt dragute, dar nu e "the real thing".

 

/pisoiu

Link spre comentariu

Cea mai mare masina din lume(e un camion care cara cateva sute de tone)asa functioneaza,am vazut pe Discovery.

Da, si locomotivele diesel electrice asa functioneaza. (pe vremuri ma intrebam de ce naiba locomotivele diesel nu ambaleaza motorul cand pleaca de pe loc, ca si o masina mica). De ce naiba automobilele nu pot functiona asa? Tehnologia exista./pisoiu
Link spre comentariu

Cea mai mare masina din lume(e un camion care cara cateva sute de tone)asa functioneaza,am vazut pe Discovery.

Da, si locomotivele diesel electrice asa functioneaza. (pe vremuri ma intrebam de ce naiba locomotivele diesel nu ambaleaza motorul cand pleaca de pe loc, ca si o masina mica). De ce naiba automobilele nu pot functiona asa? Tehnologia exista./pisoiu
O fii poate din cauza gabaritului rezultat din lantul energetic motor termic--generator--motor electric ? :smt102 :smt102 :dark1: :smt024
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări