Cristiano Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 Leduri de 1W si 3W se gasesc in cele mai diverse forme la numerosi producatori. Datasheet nu ai? Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 19, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2011 Inteleg ca nu mai se pot posta dar sunt model nou care permit reflow. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 Intre plita si MCPCB nu sant necesare nici un fel de prinderi mecanice; asezi pe plita placuta si gata! Timpul de lucru pt lipire( cat sta pe plita) e de 3min. Daca vrei sa prinzi ceva in suruburi,prinde poarta sa nu o sufle vantul or something.In suruburi prinzi MCPCB de radiator,dupa ce lipesti si fire pt alimentarea ledului. Link spre comentariu
Dr.L Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 Se poate pune link...doar dataasheeturile sunt free Link spre comentariu
cristian2009 Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 Intre 1 si 3 watti dar ce dimensiuni ? Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 20, 2011 Partajează Postat Iunie 20, 2011 cel mai bine ar fi sa specifici tipul de led ca asa de 1w si de 3w sunt o gramada. asa discutam si pe langa obiect, mai sunt unii care au viata grea si ma invita sa prind poarta, etc. - de retinut ar fi faptul ca sunt mai multe calitati de cablaj cu aluminiu. alea bune transfera caldura aproape perfect si lipesti greu firele pe ele.pe cele proaste lipesti firele super usor. la ochi e destul de greu de observat diferenta, cu aparate trebuie ridicate caracteristicile curent luminozitate la diferite temperaturi si pentru diferiti curenti si comparate cu unele cunoscute ca fiind bune. de valorile din fisa fabricantului te apropi mai mult sau mai putin in practica. preincalzirea lejera a placii chiar daca vine cu ledul montat te va ajuta la sudarea corecta a firelor, termistorului, conector, terminale si ce s-a mai gasi. in situatia asta e bine ca placuta sa fie fixata. daca este un led care are terminale serioase se foloseste un epoxy termoconductor (care transfera bine caldura si are proprietati electrice proaste). de regula anodul sau catodul sunt legate la slug, dar asta NU inseamna ca nu se mai leaga terminalul respectiv. daca sunt leduri fara terminale si cu pad-urile bagate sub ele se foloseste pasta (care chiar vine si cu un ac de seringa taiat drept) si fierul de calcat. asta in cazul cand e vorba tot de cablaj cu aluminiu. daca e cablaj normal, leduri mai mici sau orice alte componente smd, metoda cu pasta si heat gun se foloseste la greu de catre hobby-isti.la cablaj cu aluminiu nu deoarece se ajunge in situatia de a se incalzi mai repede pasta decat cuprul sau pad-urile ledului.cam asta ar fi referitor la titlul topicului. o zi si o saptamana foarte buna, va doresc. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 20, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 20, 2011 Model ar fi acesta pt.1W[attachment=2]of-hpw5-3el_t.jpg[/attachment][attachment=1]of-hpww3-1el_t.jpg[/attachment][attachment=0]of-hppcb_t.jpg[/attachment] modelul de 3W si starul Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 25, 2011 Partajează Postat Iunie 25, 2011 Se pastuiesc cu ajutorul unui chibrit,numai padul central si cele doua trasee unde culca terminalele ledului;-se aseaza ledul deasupra;-se se pune pe plita si se incalzeste pana pasta se topeste.Cand e topita se misca usor stanga -dreapta ledul,tottul intr-un interval de 3s.Se raceste treptat,50...60s. Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 25, 2011 Partajează Postat Iunie 25, 2011 io nu inteleg o chestie asa de logica, daca luxeon, care e o firma maricica, folosea adeziv termoconductor pentru tipul asta de led (din poza atasata de om) de ce ar trebui sudat ?poate o fi mai bine ? sau nu ?chestia aia neagra care se vede in poza e un plastic, alea mai noi au ceva alb si e o ceramica. alea se lipesc.nu intreb si eu asa ca sa-l enervez pe pinky ci cu ledul in mana. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 25, 2011 Partajează Postat Iunie 25, 2011 S-a constatat ca aliajul de lipit SMD-uri No Clean este superior oricarei paste/adeziv termic,deoarece e metal 100% si contine Ag. Si in plus,rezolva si stabilitatea mecanica(unde e cazul). Pasta termica nu asigura transferul optim dupa un timp; de ce oare componentele de calculator sant in prindere elestica? Link spre comentariu
Cristiano Postat Iunie 25, 2011 Partajează Postat Iunie 25, 2011 io nu inteleg o chestie asa de logica, daca luxeon, care e o firma maricica, folosea adeziv termoconductor pentru tipul asta de led (din poza atasata de om) de ce ar trebui sudat ?poate o fi mai bine ? sau nu ?chestia aia neagra care se vede in poza e un plastic, alea mai noi au ceva alb si e o ceramica. alea se lipesc.nu intreb si eu asa ca sa-l enervez pe pinky ci cu ledul in mana.Raspunsul e simplu: ledul respectiv nu rezista la temperaturile pentru lipire reflow (in special lentila din plastic).Orice alta explicatie e pe langa realitate, daca ar fi rezistat la reflow ar fi mult mai simplu (la productie) sa se lipeasca direct si sa nu se foloseasca pasta termocondutoare (ar insemna un singur proces de productie fata de 2, plus contactul termic mult mai bun asigurat de fludor fata de pasta, etc).Similar si pentru ledul postat de initiatorul topicului, ledul respectiv nu e facut pentru lipire reflow (arata ca un Luxeon I ori vreo copie chinezeasca). Se poate incerca cu fierul de calcat, insa succesul nu e garantat. Fata de reflow, caldura nu vine de deasupra componentei si e posibil ca lentila sa "supravietuiasca" procesului de lipire, insa exista si o doza de risc, timpul de incalzire a ledului trebuie limitat. Pe de alta parte, pozitionarea ledului rece direct in fludor topit nu e o idee prea buna (cu siguranta nu e in conformitate cu recomandarile IPC ).Later edit: Dovada aici:http://www.electrokit.se/download/Luxeon-I.pdfPagina 7, nota 3. Pentru mai multe detalii se poate consulta si nota de aplicatii AB10 (se gaseste pe site-ul Philips Luxeon). Link spre comentariu
Cristiano Postat Iunie 25, 2011 Partajează Postat Iunie 25, 2011 S-a constatat ca aliajul de lipit SMD-uri No Clean este superior oricarei paste/adeziv termic,deoarece e metal 100% si contine Ag.E valabil pentru orice metal, si pasta obisnuita cu plumb si cea fara asigura un contact termic mult mai bun.Conductivitatea termica a oricarei paste / adeziv non-conductoare electric se situeaza undeva pe la 0.5 - 4 W/mK, iar cea a metalelor e cu cel putin un ordin de marime mai mare (undeva intre 30 si 400, in functie de metal). Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 26, 2011 Partajează Postat Iunie 26, 2011 NU se foloseste thermal compound la led-uri. daca incinta e inchisa pcb-ul cu aluminiu se pune direct pe radiator, parerea mea si a altora.placuta din poza e marcata luxeon si e facuta de lumiled, cum puteti oare sa vedeti pasta de procesor pe ea ???In poza sunt urme de adeziv de tip arctic silver. asa ca chestie asta are peste 7,5W/mK, scrie la ei.la led-ul ala nu se sudeaza slug-ul, scrie si in datashet-ul lindicat, daca nici o poza adevarata. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 26, 2011 Partajează Postat Iunie 26, 2011 NU,sub leduri nu se pune ,dar intre MCPCB si radiator da. Artic Silver e argintiu si formeaza o montare permanenta; am incercat sa recuperez un led lipit cu Artic Alumina (un fel de Artic Silver dar cu bauxita in loc de argint) si amprenta ledului nu se pastreaza intacta,nici macar ledul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum