EFTIMIE Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 Va salut am o problema cu lipirea unor leduri de putere pe placuta de alimentare . Am cumparat fludor de calitate cu temp. de topire la 225 grade celsius am reusit sa lipesc fara probleme piciorusele dar am probleme la padul central si nu vreau sa fortez incalzirea la temp. superioare pt. a nu deteriora ledul.Momentan am ales o solutie de compromis si am folosit pasta adeziva termoconductoare de la ZE......AR dar am inteles de la cei mai cu experienta ca in timp nu este o solutie prea buna.Sunt curios daca cineva a reusit sa lipesca si padul central cu fludor si cum a procedat ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 E alta tehnologie de lipire. Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 16, 2011 Partajează Postat Iunie 16, 2011 cu un pcb de buna calitate NU lipesti fara probleme piciorusele, ci destul de greu. recomandabil e sa faci o mini plita din aluminiu si rezistente de putere in carcasa metalica (de tip Dale) si sa-l incalzesti controlat pe la vreo 70C. abia atunci vei putea lipi ca lumea.ledurile cu picioruse , de genul K2 nu se lipesc cu fludor pe slug ci cu adeziv arctic silver (epoxy) din doua componente (a nu se confunda cu thermal compound). ledurile mai noi nu mai au picioruse si se lipesc cu un fel de fludor sub forma de pasta (ca pasta de dinti).se aseaza pasta pe paduri in cantitatea potrivita, se aseaza ledul bine pozitionat pe pasta aia si pe urma se pune pcb-ul pe plita de care vorbeam dar pe la 400C. nu se lasa mult, de fapt se urmareste cand pasta isi schimba culoarea. pentru ca ledul aluneca pe pasta aia se aranjeaza pe plita si pe urma se incalzeste.daca ai mana formata poti sa folosesti un fel de heat gun mai special, care e subtirel si are o duza de diametru mic. trebuie sa poti dirija aerul exact acolo unde trebuie fara sa zboare ledul sau sa distrugi lentila. Link spre comentariu
cristian2009 Postat Iunie 16, 2011 Partajează Postat Iunie 16, 2011 Cu fierul de calcat n-ar merge ? Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 16, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 16, 2011 Oricum eu l-am lipit cu pasta bicomponenta de la ZE...AR care este de calitate am vazut ca este productie americana dar am sa incerc sa fac si cum mi-ati sugerat sa vad daca iese chiar cu riscul de a distruge un led , am sa incerc cu unul de 1W care este mai ieftin. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 18, 2011 Partajează Postat Iunie 18, 2011 Temperatura de lipire nu trebuie sa depaseasca 260C! Altfel la 100...200 ore de functionare se 'termina' ledul sau poate chiar mai devreme.Pasta de lipit pt leduri trebuie sa fie "No Clean",de calitate.Cele de productie chinezeasca NU se califica(sant de proasta calitate si au pct de topire prea ridicat).Cum spunea si Nicul,ledurile de putere sant SMD si au un pad de racire, care necesita un contact termic bun cu MCPCB.Un fier de calcat,prins in mengina cu talpa in sus si setata termostatarea la 240C ,e o solutie viabila pt lipirea SMD. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 18, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 18, 2011 Salut TYC sa inteleg ca trebuie sa incalzesc tot star-ul la maxim 240 de grade aplic fludor pe padul central si apoi presez led-ul? Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 nu sunt tyc, dar in nici un caz sa nu faci asa, parerea mea.ca la orice sudura materialele trebuie aduse impreuna la aceeasi temperaturafierul de calcat e excelent, mai are si termostat. e drept ca nu am mai vazut asa ceva prin preajma de vreo zece ani. versiunea cu placa de aluminiu mai gros si cu rezistente de putere e mai handy findca se pot da gauri filetate, pe urma se poate fixa usor pcb-ul si nu mai ai nevoie de trei maini. cred ca se pot da gauri si improviza bride de fixare si in fierul de calcat daca isi schimba destinatia.so, daca prin fludor intelegi pasta de lipit care e de consistenta pastei de dinti), aia se pune pe pcb , se pozitioneaza ledurile si pe urma se incalzeste. pasta aia e gri mat si la un moment dat devine ca o lipitura stralucitoare. in momentul ala e gata indiferent ce indica termometrul si nu o mai lasi la incalzit.daca prin fludor e vorba de aliajul pentru letcon, nu e bine sa pui o cantitate oarecare pe cablaj, sa o incalzesti pana se face o mica baltoaca si pe urma sa trantesti ledul in ea. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 nu sunt tyc, dar in nici un caz sa nu faci asa, parerea mea.ca la orice sudura materialele trebuie aduse impreuna la aceeasi temperaturafierul de calcat e excelent, mai are si termostat. e drept ca nu am mai vazut asa ceva prin preajma de vreo zece ani. versiunea cu placa de aluminiu mai gros si cu rezistente de putere e mai handy findca se pot da gauri filetate, pe urma se poate fixa usor pcb-ul si nu mai ai nevoie de trei maini. cred ca se pot da gauri si improviza bride de fixare si in fierul de calcat daca isi schimba destinatia.so, daca prin fludor intelegi pasta de lipit care e de consistenta pastei de dinti), aia se pune pe pcb , se pozitioneaza ledurile si pe urma se incalzeste. pasta aia e gri mat si la un moment dat devine ca o lipitura stralucitoare. in momentul ala e gata indiferent ce indica termometrul si nu o mai lasi la incalzit.daca prin fludor e vorba de aliajul pentru letcon, nu e bine sa pui o cantitate oarecare pe cablaj, sa o incalzesti pana se face o mica baltoaca si pe urma sa trantesti ledul in ea.Cate SMD-uri ai lipit cu metoda asta? Ca dupa ce lipesti primele SMD-uri ai sa vezi ce si cum e su fixarea.Si cu aruncatul semiconductoarelor in cositor topit...Extrapolind,ce se intampla daca arunci un pahar de sticla in apa fierbinte?Daca pui paharul in apa rece si dupa aceasta incalzesti apa,obti un pahar fierbinte(dintr-o bucata,intact);la leduri se fisureaza substratul.Dupa ce se lichefiaza pasta se mai lasa 3sec la aceeasi temperatura si se raceste treptat dupa JEDEC J-STD-020 .Corect e sa aplici pasta cu un sablon,in lipsa poti cu un ac si grija. Link spre comentariu
nicul Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 io am pus niste nu pe acolo (de la nu fa asa) asa ca nu stiu de ce ma citezi. smd-uri nu am lipit, dar am vazut niste poze frumos colorate.cand lipesti cu aer fierbinte o placa cu 60 de led-uri cum faci sa mai lasi 3 sec si sa racesti treptat ? de fapt astea sunt tehnici de prototipaj, in productie se folosesc masini pentru lipire.a reusit scannerul 3d ? Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 De cativa ani nu mai lucrez decat in SMD (masina manuala de gaurit a facut panza de paianjen).La lipirea cu aer fierbinte controlezi directia/debitul de aer;folosesc reflow,mai precis numai reflow,iar procedeul nu presupune jet de aer.Si ledurile nu se lipesc cu aer ci se dezlipesc.Un bec cu filament bine focalizat e practic o lampa cu infrarosu,apropos de imprimante ,vezi cuptoarele. Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 19, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2011 Sa inteleg ca este necesar sa prind starul pe plita cu suruburi pt. un contact termic cat mai bun ,led-ul il plantez in acelasi timp si trebuie presat si acesta iar ca o intrebare cat timp dureaza pana pasta lipeste? Am de lipit ceva led-uri in stilul acesta si sa vad cum am sa reusesc sau sa cumpar o statie de lipit in infrarosu ,am vazut model mai accesibil undeva pe la 1300ron. Link spre comentariu
cristian2009 Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 Cat de mici sunt ledurile despre care vorbiti ? Link spre comentariu
Cristiano Postat Iunie 19, 2011 Partajează Postat Iunie 19, 2011 Vezi ca nu toate ledurile sunt facute pentru lipit prin metoda reflow (in special cele mai vechi, de ex. prima generatie Luxeon). Inainte sa te hotarasti cum faci pune aici un datasheet al ledului sa vedem ce specifica producatorul pentru lipit.In general, pentru reflow, "plantarea" ledului rece direct pe pasta topita nu e recomandabila deoarece se produce un soc termic si pot aparea microfisuri in cip ori in suportul lui (pentru reflow sunt specificate profile de temperatura speciale, care asigura pre-incalzirea controlata a componentelor, precum si o racire controlata dupa lipire).In cazul lipirii padului de racire cu un lipici / banda adeziva / pasta termoconductoare rezistenta termica va fi mai mare, dar, in functie de marimea padului de racire, ar putea fi totusi suficient (pentru o estimare precisa e nevoie de datasheet-ul ledului si al adezivului respectiv). Link spre comentariu
EFTIMIE Postat Iunie 19, 2011 Autor Partajează Postat Iunie 19, 2011 Sunt led-uri de 1W si 3W Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum