Vizitator DanyAbru Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 Am facut eu un redresor, care in gol scoate 14.4v, dar dupa ce pun acumulatorul tensiunea creste pana pa 16v, imi poate spune cineva de ce, pot face ceva sa ramana la 14.4? Link spre comentariu
dem3ntor Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 cred ca problema este puntea redresoare! Link spre comentariu
elm Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 Nu nu,Sint scheme de reglare automata a incarcarii care incarca acumulatorul la curent constant, pina tensiunea la borne ajunge catre 16V, moment in care curentul de incarcare scade treptat.In momentul in care tensiunea atinge 16V, incarcarea se opreste, curentul scade aproape de zero (acopera pierderile din acumulator, asa-zisul regim "floating")Daca in componenta redresorului (de fapt a regulatorului) intra tiristori si o rezistenta babana, pe linga altele evident, lasa-l asa Link spre comentariu
bolek Postat Iunie 15, 2011 Partajează Postat Iunie 15, 2011 Sau nu i-a pus filtraj si indica multimetrul gresit. Link spre comentariu
Vizitator DanyAbru Postat Iunie 16, 2011 Partajează Postat Iunie 16, 2011 Deci nu e nici o problema daca pe acumulator este 16v, nu se distruge? Daca aveti vreo schema mai simpla de regulator de incarcare trimiteti-mi sau dati-mi linkul, oricum va multumesc la toti cei care mi-ati raspuns.P.S. Redresorul e simplu, transformator si punte redresoare, puntea redresoare este buna masurata cu ohmetru. Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 16, 2011 Partajează Postat Iunie 16, 2011 domnule,aveti un singur mesaj,poate cititi mult pe forum dar nu intervenitiam o curiozitate:cum ati reusit sa bobinati traful sa dea exact 14,4v in gol?si nu 14,2 sau 14,6probabil nu depinde nici de tensiuna de la retea Link spre comentariu
Vizitator DanyAbru Postat Iunie 16, 2011 Partajează Postat Iunie 16, 2011 secundarul trafului l-am bobonat si in timp ce il bobinam masuram tensiunea cu 0.7 aproximativ mai mult pentru caderea de tensiune pe punte.deci 14.4v cc dupa puntea redresoare Link spre comentariu
bolek Postat Iunie 17, 2011 Partajează Postat Iunie 17, 2011 transformator si punte redresoare Sau nu i-a pus filtraj si indica multimetrul gresit.Q.E.D. Masoara si tu curentul de incarcare, cu un ampermetru in serie, apoi imparte capacitatea bateriei la curentul masurat si afli cate ore trebuie sa il tii la incarcat.Se pot face redresoare automate, reglaje, nebunii, etc. Dar chiar si cu asta, bateria tot sufera mai putin decat cand se incarca pe masina, cu un curent limitat de obicei numai de cureaua de alternator... :cry: Link spre comentariu
Vizitator Postat Iunie 17, 2011 Partajează Postat Iunie 17, 2011 @bolek:desi ma consider electronist sant multe sectiuni unde nu intervin pt ca inteleg ca sant acolo oameni mult mai pregatiti(exemplu audio profesional)nu am carnet si nici autoturism asa ca nu m-a interesat incarcarea bateriilor pa masinadar fratele meu a avut FIAT1500 si am gasit in garaj in tinerete un ,,releu incarcare" la care am inteles in mare rolul componentelor si tin minte ca era un releu de curent care intrerupea excitatiasper ca si la releele electronice exista un senzor de curentde fapt are cineva niste scheme de relee electronice?stiu ca s-a discutat pe forum despre releul de la o motocicleta si avea niste tiristoare care puneau in scurt infasurarile Link spre comentariu
bolek Postat Iunie 18, 2011 Partajează Postat Iunie 18, 2011 La masinile actuale nu am vazut nici un sunt de masura intre borna plus a puntii alternatorului, si borna plus a bateriei. Releul de incarcare mecanic stie sa reduca curentul de excitatie prin inserierea unui rezistor de putere pus de obicei pe spatele releului, iar cele electronice fac reglajul cu un tranzistor de putere amplasat la fel, tot pe excitatie, toate monitorizand tensiunea de pe acumulator. Concret , la un vw golf mai vechi , curentul de incarcare dupa o pornire mai greoaie este de cca 60A la inceput si scade in cateva minute. http://www.alternatorparts.com/altfig5.jpg Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum