Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PROBLEMA CHRYSLER VOYAGER 1994 DISEL


STUDIO_CONTRAST

Postări Recomandate

Salut intraga echipa si membrii acestui forum. Am un prieten cu urmatoarea problema: In toamna anului trecut acesta se suie in avion si pleaca in Italia deoarece printr-o cunostinta gaseste si cumpara un Chrysler Voyager 2,4 1994 disel. De mentionat ca din Romania (fiind foarte cald) a plecat in maneca scurta iar in Italia cand a ajuns era foarte frig. Ce legatura are aceasta remarca cu titlul topicului? Veti vedea ca are. Omul nostru se suie la volan si pleaca catre Romania, singura escala pe care o face este in judetul Zalau la niste rude, porneste si ajunge cu masina in judetul Ialomita intr-o comuna langa Fetesti. AUTOTURISMUL MERGE BRICI. Deoarece locuim in zona de Dunare (cu multa padure si apa) aerul noaptea/dimineata si pana aproape de pranz este racoros, astfel ca omul nostru in cele vreo 10 zile cat a ramas pana la venirea frigului, observa ca ziua, dupa pranz, cand pornea motorul, alternatorul nu incarcarca bateria. Nu a dat prea mare atentie considerand ca a fost un defect de contact imperfect si probabil de la drumurile noastre "prea bine asfaltate" problema si-a gasit singura rezolvarea. A venit toamna, a venit si iarna, a avenit si primavara. AUTOTURISMUL MERGE BRICI. Insa pe la inceputul lunii aprilie a acestui an, la primele zile mai calduroase a revenit problema noastra cu incarcatul. La pornirea motorului, la o temperatura de peste 15-17 grade in atmosfera, alternatorul nu mai incarca bateria. Au inceput ipotezele, telefoane, drumuri pe la diferite service auto si pana la ducerea masinii la reprezentanta. Toata lumea ridica din umeri. Se pune desteptul de om si cheama un vecin electrician auto (cand lucra el pe la fostul CAP sau IAS, nu mai stiu exact) si impreuna, crede el, ca vor depista defectul. Si cum IAS-ul sau CAP-ul au fost infiintate din prima zi cu o suta de ani in urma se pare ca tot astfel de oameni a si format pentru ca vecinul cu pricina scoate plusul bateriei cand motorul era pornit. Si ce credeti?! Din calculatorul principal de bord, care se afla montat langa baterie (foarte bine izolat si poti spala linistit motorul), modulul de confort, bordul electronic cu ceasurile si aerbeg-ul, care se afla montate in interior, iese un fum de toate zilele ca la discotecile care se respecta. Desi suntem prieteni buni, pana aici nu am stiut nimic. Lucrez in comuna ca ajutor sef de post si intr-o noapte fac o panda la raba a cariu proprietar este prietenul meu, si care o are parcata in fata curtii pe drumul de asfalt al comunei impreuna cu Chryslerul amintit, las hotul sa scoata roata de la remorca, i-l mai las sa mearga si vreo cativa metri ca sa fie infractiunea consumata, pun laba pe el, incepe alaiul si de aici aflu ulterior si de problema, expusa mai sus. Omul face comanda de alt calculator principal, alt modul de confort alt aerbeg si alt bord, le-am montat, modulul de confort i-si face treaba, bordul nu merge, alternatorul nu mai incarca nici daca i-l pornesti la 3 dimineata cand ar fi trebuit sa incarce. De meserie nu sunt electronist desi fac electronica de peste 20 ani dar sunt absolvent de studii in informatica si as dori sa ma ajutati si sa-mi spuneti daca trebuie reprogramat calculatorul principal, i-mi lipseste doar mufa cu care trebuie sa ma conectez, dar nu o cumpar daca nu este cazul sau daca aveti alte indrumari pe care m-i le-ati putea adresa. Va multumesc,

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 1
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • davidut5

    1

  • STUDIO_CONTRAST

    1

Top autori în acest subiect

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări